Her er min kostplan + billede af mig!!


dA_kBAz
 Share

Recommended Posts

Måltid 1 - Kl. 7.30 (Godmorgen)

Havregryn + Letmælk

(Ca 21,5g protein, 450kcal)

Måltid 2 - Kl. 11.00

Ultimate Nutrition prostar whey protein

(Ca 20g protein, 115kcal)

Måltid 3 - Kl. 15.30

Baguette m. ost, skinke & smør

(Ca 22g protein, 730kcal)

Eller:

Nudler m. tun & majs.

(Ca 35-40g protein, ??kcal)

Måltid 4 - Kl. 17.00(Eller umiddelbart efter træning)

Ultimate Nutrition prostar whey protein

En eller anden form for frugt, eller rosiner.

(Ca 20g protein, 115kcal)

Måltid 5 - Kl 19.00

Varierer - F.eks. pasta med kødsovs, Ris med kalkun,

hvad man nu ellers kan finde på.

(Ved ikke helt hvor mange proteiner & kcal)

Måltid 6 - Kl. 23.00 (Godnat)

Rugbrød med skinke & smør

(ca 8,25g protein, 340kcal)

Får jeg hvad jeg sakl bruge? Er lidt i tvivl om, hvor meget protein jeg skla have, og især kcal!!

Har læst at proteiner, er ca. 1,2 - 1,7g pr. kg/kropsvægt, andre siger 2,0 - 2,5g pr. kg/kropsvægt - Hvad er det rigtige?

Og mit daglige kalorieindtag? Hvad skal det ca. ligge på?

Jeg er 19 år, tror jeg er ca. 179høj, og vejer ca. 73. Jeg træner 6 gange om ugen m. 3-splitsprogrammet(Indtil videre).

Mit plan er at bulke lidt op, for derefter at cutte - Det er vel måden det skal gøres på?

Jeg tror min fedtprocent er på en 12-13% - Jeg har vedhæftet et billede taget for nyligt..

Håber der er nogen der kan bringe lidt lys over mine spørgsmål.

Mvh Kim

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. Gik ikke helt godt med det billede der, tror jeg?

Her kommer det ihvertfald. Jeg smider det ind, for at give jer

garvede bodybuildere en bedre mulighed for måske at kunne

sige hvor mange kcal jeg skal indtage osv - Om jeg skal ligge i

underskud, eller jeg skal bulke først...

19jan2003.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke nogen Xpert på ernæringsområde...

Vil dog sige at du ska glemme alt om at bulke (i hvertfald den der med at du æder alt hvad der er i nærheden)! Jeg har kun haft dårlige erfaringer med det. Bøvler faktsik med at tabe mig As we speak... or write ;)

Det er ekstremt belastende at se man tager fedtvægt på <_< :angry:

Men det er ok hvis du ligger en lille smule i kcal over dit ligevægtsforbrug, nu da du ønsker at gaine og kun gaine (intet fedttab). Det er individiuelt hvordan ens ligevægtsstofskifte ser ud.. men rod i vægttabsforumet, eller kost og osv. forummet. Der er en måde du kan beregne det på.

Men hva angår dit proteinoptag... så ska du regne med 2-2,5 gram pr. kg kropsvægt pr. dag.

Mht. dit proteinoptag går det lige an... ej det er egentligt ok...

Synes ellers at det ser fornuftigt ud :) Men lidt mere protein ville naturligvis ikke skade.

Mvh Ethan

Edited by Ethan Hunt
Link to comment
Share on other sites

Mad og træning er en dejlig kombination når man gerne vil være størrer.... :)

Derfor bør du som udgangspunkt se på disse to og se om du kan gøre noget bedre. Kom med dit træningsprogram og lad folk kommenterer det.

Du får nok protein, hvis det du skriver er beskrivende for alle dage. Tilgengæld er det ikke sikkert at du får nok kalorier til at vokse. Hvis du gennem længere tid har ligget på samme vægt som du gør nu med den kost du har, vil det være en god idé at give kalorieindtaget et hak opad...fx 500kcal.

Som sagt.....kalorier og en fornuftig træning......!!!!

Link to comment
Share on other sites

Tak for de mange svar...

Jeg synes jeg har lidt problemer med at få kcal nok. Med min nuværende kostplan ligger jeg mellem 2000-2500kcal, og det er så vidt jeg har læst mig frem til, ikke ret meget? Jeg har slet ikke appetit nok til at spise mere på en dag. Er der ikke evt. nogle af jer, der vil poste jeres kostplaner?

Kunne godt tænke mig at se, hvad I spiser, der både indeholder kcal og protein.

Hmm, mht protein, så må jeg jo nok hellere gå igang med at guffe en dåse tun eller 2 ekstra om dagen så... Så burde det være klaret......

Luciferase: Mht mit træningsprogram kører jeg 3-split :

Bryst+triceps

Ben+skulder

Ryg+biceps

Pause

Bryst+tri... osv

Eller er du mere på jagt efter hvilke øvelser jeg kører...?

Link to comment
Share on other sites

JA...jeg er ude efter hvilke øvelser og om du træner et bestemt antal set og reps hver gang.

Angående kosten vil jeg foreslå at du går lidt væk fra ting som tun, hvis du har svært ved at få kalorier nok. Du kan passende finde en anden proteinkilde der også indeholder andre former for kalorier, - på den måde vil du kunne få et højere kalorieindtag. Du kan måske også prøve med weight gainer i stedet for proteinpulver.

Når jeg forsøger at tage på gør jeg det at jeg ændre min kost til at indeholde flere kulhydrater...fx giver en solid gang lasagne et dejligt skud kalorier samtidigt med en hel del protein i stedet for kylling med lidt. Jeg tager mig også en ekstra shake inden jeg går i seng....

Der skal ikke ændres særligt meget på din kost og træning før det går fremad... :)

Link to comment
Share on other sites

En af de beste måder at få både kcal. og protein indtaget er jo netop ved at bruge protein pulver. Du kan med fordel godt bruge både alm. Whey protein og Weight gainer og tage dem på forskellige tider af dagen.

Mit forslag er Whey morgen og aften, Weight gainer lige efter træning og evt. som mellem måltider.

Med hensyn til fedt vil jeg forslå at du får noget essentielle fedt, evt. fra olivenolie eller et af de produkter som sælges som kosttilskud. Drop noget af dit smør og brug evt. sennerp som smørremiddel, jeg vil også forslå at du bruger skummetmælk i stedet for letmælk, hvis du skal bruge mælk. Evt. kan du komme din protein shake på din havregryn om morgen.

Håber du når dit mål!! :rolleyes::tongue:

Link to comment
Share on other sites

dA_kBAz:

Det ser ud til at du får dit proteinbehov dækket men derimod ikke dit behov for kalorier.

i Måltid2 synes jeg du bør indtage lidt flere kalorier i form af både kulhydrater+fedt sammen med din shake.

Hvad med eksempelvis en sandwich med skiver af banan+lidt peanutbutter+lidt honning. Det er en nem måde at opnå 300-400 ekstra kilokalorier på og er alligevel bedre end de tomme sukker-energi fra en weightgainer ell. lign.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Hmm.. Ja... Måltid 2 kunne jeg jo godt fylde lidt ekstra kalorier på..

Angående træning, så ser en typist bryst + triceps dag sådan her ud :

Brystpres

-Skrå bænkpres

-Så laver jeg sådan en "skrå bænkpres"-agtig øvelse mere - bare med dumbells

-og til sidst laver jeg en bryst øvelse mere, hvor jeg ligger fladt på en bænk med dumbells, og kører armene ud til siden, og så op og samle.

Triceps :

-Triceps push down(med reb, siddende på knæ)

-Dips

-og så bruger jeg en stang med vægte, hvor jeg ligger fladt på en bænk, og kører ned bag hovedet, og op igen.

Kan desværre ikke navnene på alle øvelserne :o/

Jeg kører mellem 3 og 4 sæt, alt efter hvad jeg lige føler for.

Det var ihvertfald øvelserne for bryst + triceps..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Hej kim..

her er mit bud på en god protein rig kostplan.

Morgen:

70g kelloggs k m/ skummetmælk, 5 kogte æggehvider.

Formiddag:whey protein som du plejer.

1 1/2 time før træning: 100 g ris, 1 dåse tun, tomat, agurk

1/2 time før træning: 1 banan

Efter træning: 50 g ris m/ ananas og jordbær.

1/2 time efter træning: whey protein

Aften: 100 g ris 1 dåse tun, 100 g alat, 1 stk frugt

eller: 250 g kylling inderfilet, 200 g pasta skruer.

1 1/2 time før sengetid: whey protein + 5 æggehvider.

100 g ris kan erstattes m/ 400 g kartofler. tun kan erstattes med rejer, torsk, kylling, kalkun.

Husk og drik rigeligt med vand til alle måltider og under træning.

Indeholder ca 170 g protein, afhænger selvfølgelig af hvilket protein produkt du bruger.

:4mewantfood: Rigtig god appetit.. venlige Hilsner fra Anne, Cert. Personlig Træner

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share