Fedmekodet knækket


tjr
 Share

Recommended Posts

LIFE forskere har endelig løst fedmegåden

Forskere fra LIFE offentliggør nu resultaterne af verdens største kostundersøgelse:

En proteinrig kost med flere magre kød- og mejeriprodukter og bønner, og færre fint raffinerede stivelseskalorier som hvidt brød og polerede ris er det der virker, når du vil tabe dig. Samtidig kan du spise dig mæt uden at tælle kalorier, og uden at vægten begynder at stige. Det omfattende studie konkluderer også, at de officielle kostråd ikke er gode nok til at forhindre overvægt.

http://www.foodoflife.dk/Nyheder/2010/971_diogenes_voksne.aspx

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hmm - er jeg den eneste, der får nervøse trækninger, når jeg ser Arne Astrups navn på et studie efterfulgt af en alenlang liste over, hvilke koncerner han modtager penge fra? Han har jo ikke ligefrem den bedste track record, hvad den slags angår..

Link to comment
Share on other sites

Hmm - er jeg den eneste, der får nervøse trækninger, når jeg ser Arne Astrups navn på et studie efterfulgt af en alenlang liste over, hvilke koncerner han modtager penge fra? Han har jo ikke ligefrem den bedste track record, hvad den slags angår..

Vi har haft den diskussion før, AA er nok en af de største eksperter på området. Han har et CV der kan få de flestes til at blegne, bla. 600+ plublikationer inden for området.

Forskning koster penge især stor studier så selvfølgelig har de modtaget penge fra private virksomheder der har interesse i at få afdækket dette område.

Link to comment
Share on other sites

Hmm - er jeg den eneste, der får nervøse trækninger, når jeg ser Arne Astrups navn på et studie efterfulgt af en alenlang liste over, hvilke koncerner han modtager penge fra? Han har jo ikke ligefrem den bedste track record, hvad den slags angår..

Nej, der er masser af andre hippier der også ser nisser i skoven.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Super fedt.. Jeg har ikke læst det hele, men det jeg har læst bekræfter kun min egne erfaringer. Jeg har i ca. halvanden måned fulgt Tim Feriss' Slow Carb Diet, som kan ses her: http://www.fourhourworkweek.com/blog/2007/04/06/how-to-lose-20-lbs-of-fat-in-30-days-without-doing-any-exercise/

Den går meget kort ud på at spise så få kulhydrater som muligt og selvfølgelig holde sig fra de hvide af slagsen. En dag om ugen kan man holde fri og æde, hvad der passer een i de mængder man nu har lyst.

Indtil videre har jeg tabt mig godt og vel 6 kg. Jeg har motioneret 1-2 gange om ugen, hvilket faktisk er lidt mindre ind jeg gjorde inden jeg ændrede min kost.

Er der eventuelt andre, der har prøvet en lignende diæt?

Link to comment
Share on other sites

Hej.:wink:

Spændende tråd.

Arne Astrup og andre fagfolk har måske været involveret i forskning, der er støttet af dele af fødevareindustrien. Hvis det er tilfældet, er Arne Astrup og andre fagfolk - efter min mening - ikke 100 % pålidelige. De kan ikke betragtes som 100 % neutrale.

Venlig hilsen

Jan Hervig Nielsen

Ideudvikler

Projekt Smørhul

(og Projekt Trafiksikkerhed)

Projekterne er 2 afslappede fritidsforetagender uden økonomiske interesser. For mange år siden har jeg læst anatomi (bl.a. bevægeapparatet), fysiologi, biokemi, sygdomslære, ernæring og lært alternativ behandling. Det meste på næsten bachelor-niveau. Jeg benytter mig ikke mere af Medline/Pubmed og Cochrane, som nogle fagfolk bruger. "Kostvejledningen" er rettet mod 20-60 årige personer, der ikke dyrker meget sport.

Link to comment
Share on other sites

Kære Jan.

Kan du ikke forklare hvorledes dit 'Projekt Smørhul' udmønter sig i praksis? Er der en hjemmeside eller publikationer? Umiddelbart virker det som om du interesserer dig for olier og vitaminer.

Jeg interesserer mig også for forskellige ting, uden at skulle døbe de forskellige interesser for projekt something something.

Og hvorfor skal navnet 'projekt trafiksikkerhed' også nævnes hver gang, når det ligeledes er komplet irrelevant?

Edited by Christian B
Link to comment
Share on other sites

Hej igen. :wink:

MamboMads. Jeg er ikke droppet ud af flere uddannelser. Jeg er kun droppet ud af en uddannelse. De 2 andre uddannelser har jeg taget.

ChristianB. Du har selvfølgelig ret i, at Projekt Trafiksikkerhed er urelevant i denne tråd. Men jeg har nu valgt at tage det med alligevel. Så ved folk, hvad jeg beskæftiger mig med.

Mine projekter har endnu ikke fået en hjemmeside. Jeg har ikke råd til at have internet hjemme i øjeblikket. Men på et tidspunkt får jeg internet hjemme. Så vil jeg lave en hjemmeside.

Jeg udgiver ikke publikationer. I øjeblikket foregår min aktivitet på forskellige hjemmesider.

Det ville være rart, hvis alle I andre skrev, hvem I er. Det vil sige, hvilke uddannelser og interesser I har.

Venlig hilsen Jan, Projekt S og T

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
Det ville være rart, hvis alle I andre skrev, hvem I er. Det vil sige, hvilke uddannelser og interesser I har.

God ide.

Mine projekter har endnu ikke fået en hjemmeside. Jeg har ikke råd til at have internet hjemme i øjeblikket. Men på et tidspunkt får jeg internet hjemme. Så vil jeg lave en hjemmeside.

Glæder mig til den dag, du får råd til internet. Det lyder til du har gang i et interessant projekt, der potentielt også er mange penge i.

Har du overvejet at søge midler til din forskning/projekt?

Mvh

AGV - uddannet cykelsmed, har taget flere enkeltfag på VUC. (Herunder idræt på B-niveau)

interesser = styrketræning.

Edited by AGV
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share