maveøvelser - program


alexanderRrr
 Share

Recommended Posts

hej, jeg er en dreng som gerne vil have en veltrimmet krop, så derfor er det vigtigt at træne maven. men jeg aner ikke hvad for nogle maveøvelser jeg skal sætte ind i mit program, så det giver det bedste resultat. Så hvis i kender en maveøvelse program som i selv synes der er god, og har givet gode resultater, så vil jeg meget gerne se den. mange tak på forhånd.

Link to comment
Share on other sites

hej, jeg er en dreng som gerne vil have en veltrimmet krop, så derfor er det vigtigt at træne maven. men jeg aner ikke hvad for nogle maveøvelser jeg skal sætte ind i mit program, så det giver det bedste resultat. Så hvis i kender en maveøvelse program som i selv synes der er god, og har givet gode resultater, så vil jeg meget gerne se den. mange tak på forhånd.

Jeg har selv stor nytte af følgende program:

Her kommer han igennem alle muskelgrupperne i mavenregionen. Udover de øvelser, han kører, laver jeg også "planken" på lige og skrå.

Link to comment
Share on other sites

tusind tak for det (: jeg har lige et spørgsmål mere. hvordan træner man ens bryst, når man kun to håndvægte. jeg har ingen bænk eller noget, så er der en måde man kan træne brystet på med kun to håndvægte, eller skal man få anskaffet sig en bænk for at man kan det? men i skal have mange tak for jeres gode råd (:

Edited by alexanderRrr
Link to comment
Share on other sites

Tja, du kan i hvert fald starte med at ønske dig en bænk i julegave :smile:

Det gør det altså meget nemmere..

Nå, men hvis du ikke har en bænk, så kan du bare ligge dig på gulvet og støde op.. Det bliver måske lidt svært når du skal holde pauser.

så skriver jeg en bænk på min ønskeseddel (: hehe

men tak for dine råd (:

Link to comment
Share on other sites

Der er Rectus Abdominis (1 muskel) og Obliques (x2),... den video er imo overkill.

Alexander, ønsk du dig samtidig nogle flere skiver, og kør nogle sidebends og Weighted Sit-ups og/eller Crunches

Det vigtige her, er at du udsætter musklerne for tungere og tungere vægt, og ikke bare ligger og kører 3x100 gentagelser hver dag.

Får du mulighed for at udføre et decideret styrkeprogram, så er der en del basisøvelser der går i både Obliques og Abdominis.

Det eneste du skal bekymre dig om er at få de muskler til at vokse, og derefter få din fedtprocent langt nok ned til at man kan se senestrøgene.

Så jo større dine mavemuskler er, jo nemmere er det at få sixpacken frem.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Der er Rectus Abdominis (1 muskel) og Obliques (x2),... den video er imo overkill.

Alexander, ønsk du dig samtidig nogle flere skiver, og kør nogle sidebends og Weighted Sit-ups og/eller Crunches

Det vigtige her, er at du udsætter musklerne for tungere og tungere vægt, og ikke bare ligger og kører 3x100 gentagelser hver dag.

Får du mulighed for at udføre et decideret styrkeprogram, så er der en del basisøvelser der går i både Obliques og Abdominis.

Det eneste du skal bekymre dig om er at få de muskler til at vokse, og derefter få din fedtprocent langt nok ned til at man kan se senestrøgene.

Så jo større dine mavemuskler er, jo nemmere er det at få sixpacken frem.

mange tak for det, men hvornår er det man skal begynde at bruge tungere skiver, er det når man kan tage 30 mavebøjninger, eller 20? og så har jeg også købt en træningsbænk, og den kan selvfølgelig indstilles på mange måder. men er det lige meget hvordan den er indstillet, for at give det bedste resultat ved mavebøjninger, eller skal den være et vist antal grader for at man får det bedste resultat. jeg håber du forstår mine spørgsmål (:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share