Arnes log - 2 udgave


Arne
 Share

Recommended Posts

  • Replies 711
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ziggymund - jeg "hyggede" mig hele vejen rundt - på den ene eller den anden måde :lol:

Træning middlertidigt suspenderet. Rodbetændelser starter altid fredag aften - jeg har fået udskrevet noget smertestillende med små røde trekanter på pakken - og jeg kan god mærke hvorfor... ØV!!

Link to comment
Share on other sites

Ugestatus for uge 28, skrevet den 14/7 2003

Jeg har undladt ugestatusen i nogle uger, for den store status var jo færdig lige om lidt – det er den også, men først nu…

Ugen begyndte super og endte med nogle af de værste tandsmerter jeg har prøvet – og jeg har ellers oplevet en del på det område, desværre… I dag fik jeg lavet 2 rodbehandlinger, så det gør stadig ondt som… men det er forhåbentligt snart overstået. At jeg ikke trænede i weekenden havde mest at gøre med den smertestillende medicin jeg fik – den har ikke haft nogen god effekt på balance mv.…

Gennemført træning:

Mandag d. 7/7

W-max test på CMRC

Tirsdag d. 8/7

Morgenspinning, 1 time, høj intensitet, 5 x :banana:

Aftenspinning, 1 time, høj intensitet, 4 x :banana:

Onsdag d. 9/7

Morgen :bike: , mange bakker, middel til høj intensitet, 44 km, 4 x :banana

Aftenspinning, stoppet efter 45 minutter med høj intensitet, pga. varme, 4 x :banana.

Torsdag d. 10/7

Ingen træning – nødvendig restitution. Cykling og styrketræning aflyst

Fredag d 11/7

Morgen :bike: af meget hård rute, knap 48 km, mellem til meget høj intensitet, 4 x :banana:

Aftenspining, god mellemintensitet, 3 x Banana:

Der efter AV AV AV AV

Samlet:

4 x spinding, 2 gode cykelture og 1 meget succesfuld test. Jeg er tilfreds. Orker ikke at skrive mere nu.

Link to comment
Share on other sites

2 x simulatorcykling. tirsdag d. 15/7

Tirsdag morgen, det er lige efter klokken 6 og jeg skal beslutte mig for om jeg skal til morgen spinning eller ej... Weekenden var præget af tandpine, ind imellem afhjulpet af noget seriøst smertestilende medicin - jeg var nød til at tage det sidste af det natten til tirsdag for at kunne sove - jeg blev rodbehandlet i mere end en tand mandag eftermiddag...

I weekenden betød den medicin at jeg blev en smule omtoget... den virkning aftog og her tirsdag morgen føles det ok... og jeg vil jo nødigt miste den time... på den anden side skal man jo ikke spøge med son krop.

Nå lidt i 8.00 sidder jeg på cyklen i Multisports kælder. Det føles meget mærkeligt. Først synes jeg, at cyklen er meget svær at få i omdrejninger - ok måske har jeg sat belastningen lidt højt? Jeg kan ikke rigtigt mærke forskel næsten lige meget hvad jeg gør... Opvarmningen virker hurtigt overstået. Vi køre 4,5, og 6 minutter stående lige som i sidste uge. Jeg kan HØRE at jeg er forpustet - jeg kan ikke rigtigt MÆRKE det... da jeg under de 6 minutter stående enkelttakt, begynder at føle mig en smule desorienteret, er det som om fornuften omsider banker hårdt på det indre af min kranieskald... Jeg står af - jeg har det ikke dårligt - men når jeg ikke er i stand til at mærke efter hvad det er jeg laver - så er det bare med at stoppe!!!! Jeg skulle nok aldrig havet været af sted.... Jeg fik kørt 31 minutter... Jeg afstår fra bananer...

Tirsdag aften

Jeg forsøger igen - men aftaler med mig selv, at jeg står af med det samme hvis oplevelsen gentager sig fra i morges. Jeg tager det roligt de første 15 minutter... Det er ellers svært når Martina er på podiet. Hun lægger ud med "AC/DCs Thunder struck" og fortsætter med musik i den boldgade og videre over Bon Jovie til MX Hammers "You can´t touch this"... Efter 57 minutter appellere hun til om vi ikke ligge skal snuppe et nummer til... hun er Multisports svar på :bunny: Vi er ikke på... flade i varmen - vi har kæmpet som svin de sidste 7-8 minutter Jeg gennemføre i en fornuftig mellemintensitet - med nogle minutter hist og her - især til sidst - jeg kørte MC Hammer igennem i stående mellemtakt, på høj intensitet.

Aftenspinnet får 4 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Den fortsatte historie om en sommer hvor jeg lystigt spinner videre... - og fortsat kan mærke at jeg endnu ikke er blevet tandløs...

Tirsdag aften blev jeg ringet op fra Multisport - morgentimen onsdag aflyst... vikaren har været på for længe... Mine tænder fortsatte med at gøre ondt - jeg fortsatte med at sludre på Messenger og sms den halve nat.. så ingen morgentræning ud over en rask sørundtur - jeg må jo ned og hilse på mr. Fiskehejre der sidder på samme plads hver morgen (se tidligere post i denne log om dette B) )

Hvis jeg skal cykle for tiden - så skal jeg af sted før 6.30 - jeg fungere ikke udendørs i de temperaturer vi har nu i dagtimerne, det er alt alt for varmt til træning på landevejen :(

Onsdag aften blev derfor endnu en spinneaften. Timen var ikke bemærkelsesværdig - vi havde igen vikar - en instruktør som har været i østen længe... hun kørte som mr. Banks - mange temposkift og en rodet opbygning - når musikken så også er ligegyldige bodybike remix.... :thumb_down:

Jeg gjorde som jeg ville og fik en god gang træning ud af det. Jeg havde små 20 minutter midt i timen hvor min puls var helt oppe og ringe og jeg forsøgte at sluge luft som en hval... :lol:

Onsdag aften blev jeg inviteret på altan middag med hyggeligt selskab og alt for meget vin... Men det var lige hvad jeg havde brug for. det var næsten lyst da jeg kom hjem til Østerbro. Jeg spiste noget morgenmad og sad og legede med tanken om at klæde om og stikke af sted på raceren... lysten var stor - men uden søvn, efter vin - ok jeg kan uden at slå blikket ned sige at jeg ikke var direkte beruset - men alligevel. Jeg gakkede i seng... denne morgen måtte mr. Fiskehejre nøjes med at se efter fisk - og det var han nok egentligt meget godt tilfreds med... B)

Træningen måtte blive spinning igen. Jeg var lige ved at aflyse det. Jeg aflyste nogle sociale aktiviteter i eftermiddag. Manglende søvn, tandinfektion og så videre havde barberet kraftigt på overskuddet... men træning er jo det jeg bruger til at tanke op.... Så det gik af sted til Multisport Amager. Morgenvikaren køre på Vesterbro om torsdagen, så jeg ville prøve noget andet.

Det blev rigtigt sjov! Christian som jeg kun har kørt hos i Tivoli er en spøjs jysk fætter der spiller sjov musik. Mette - han er din overmand. R. Rasteni med "Her kommer mutter med kost og spand" var det mest normale der blev spillet de første 20 minutter... Time var god fordi han er en af de instruktører der ikke køre på ændringer af belastninger, men på tempoforandringer – inkl. bevist og aktivt brug af musikken, og godt sammensatte serier... så kan man være med uanset hvad man har i sine ben! Jeg havde rigtigt meget!!! En faktisk meget sjov ting, var nogle spurter på 10 til 30 sekunder hvor vi skulle stå op og i kor tælle fra 1 til 30… det er hårdt når man er presset på lungerne – men det var sjovt..

Jeg kørte glad hjem – selv om det begyndte at pisse ned fra oven lige som jeg kom ud!

Jeg har ikke fået skrevet så meget i loggen i nogle dage. Mit hoved er, når tænderne giver det lov – og det er heldigvis ved at være hele tiden nu, meget optaget af tanker om: Hvad nu!

Arbejdet med min, af mig selv ofte annoncerede status på trænings/vægtprojektet, har virkeligt sat skub i meget.

Efter en periode hvor jeg haft brug for ro i livet og har nydt ikke at være hårdt presset arbejdsmæssigt og følelsesmæssigt, for første gang i hen ved 20-22 år, har jeg brug for at komme videre. Det er positive tanker, jeg overvejer mere muligheder end tænker på begrænsninger.

Min arbejdslivs ambitioner er revurderet, men er endnu ikke helt klare… Jeg ved at jeg kan noget med relationer mellem mennesker, at jeg kan noget med at skabe begejstring og sætte processer i gang… men hvordan skal det bruges… skal jeg knytte det hele sammen og gøre noget omkring fysisk og mental sundhed og velbefinden – eller skal jeg skille tingene ad så det hele ikke klumper sammen for mig igen…

I mine personlige relationer sker der også meget lige nu. Nogle ting er heldigvis klippefaste, men nogle gamle relationer er røget ud og ny opstår – og for en gang skyld til nogle mennesker med en helt anden baggrund end min – tænk man kan godt snakke med folk der aldrig har været på RUC – det kan ligefrem være sjovt – Nogle har jeg lært at kende i dette herlige forum! Træning kan sandelig føre meget med sig!

Jeg skal også finde ud af hvordan jeg bringer træningsprojektet videre – ambitionerne flytter sig også på det område lige nu… Der er meget at finde ud af. Jeg tror jeg har 2 x 12-15 siders notater til den status lige nu – den er endt med at komme til at handle om alt… så jeg skal lige have skilt tingene lidt ad igen før I høre mere om det… Havde lige brug for at tænke højt – håber I har tålmodighed med mig!

Jeg var vist lige ved at glemme noget med nogle dansende bananer! Det bliver til 2 x 4 :banana:

Link to comment
Share on other sites

– tænk man kan godt snakke med folk der aldrig har været på RUC – det kan ligefrem være sjovt – Nogle har jeg lært at kende i dette herlige forum! Træning kan sandelig føre meget med sig!
Hvem er det du snakker med? :blink:

KLONK KLONK KLONK :lol: ;)

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne.

Jeg er ny på MOL og har fulgt med i din spændende log i et par måneder nu.

Du har tidligere nævnt, at du nu havde problemer med at få pulsen op over 184 og overvejerede, om medicin kunne være årsagen til, at du før kom højere op.

I din log nævner du nu:

Jeg havde små 20 minutter midt i timen hvor min puls var helt oppe og ringe og jeg forsøgte at sluge luft som en hval... 

Det kunne jo tyde på, at du nu har passeret grænsen igen.

Jeg er som 46 årig, (over)ivrig spinner med et vægttab på 43 kg bag mig måske lidt i samme båd som dig og har også prøvet pulsgrænsefænomenet. I starten var jeg ofte højt oppe, men herefter går der måske 4 måneder, inden jeg igen kommer til en periode med meget høj puls, selv om jeg ofte dyrker højintensiv spinning. Jeg har talt med andre (især midaldrende) spinnere om fænomenet og tror faktisk, det er almindeligt. Når vi er ved godt mod, forklarer vi det med, at bentøjet ikke længere kan følge med vor glimrende kondition - i mere dystre stunder ser vi i øjnene, at manglende restitution ikke kan udelukkes som forklaring.

I øvrigt: tak for din glimrende og meget personlige log, hvor det er dejligt at se glæden ved spinning formidlet.

Link to comment
Share on other sites

Når vi er ved godt mod, forklarer vi det med, at bentøjet ikke længere kan følge med vor glimrende kondition - i mere dystre stunder ser vi i øjnene, at manglende restitution ikke kan udelukkes som forklaring.

Tak for dine pæne ord om min log :) Og et stort velkommen til MOL!

Jeg tror nu ikke jeg var over de 184 den anden dag! Jeres forklarig med, at jeres ben ikke kan være med kan nu godt være rigtig. Det primære system - hjerte og lunger, respondere hurtigere på træning end det perifære system. Faktore som udbygning af de små blodkar i musklerne samt musklernes evne til at bruge ilten (enzymer mv) er vigtige og tager lænere tid at opbygge.

Selvfølgelig er vores teoretiske evne til at restituere,dårligere end da vi var 20 - men det er ikke for sent at optræne arbejdskapacitet og evne til at træne meed stor ugentlig volumen! Det er nok på det område jeg er gået mest frem på det seneste!

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share