Talje-højde ratio beregner


Morten Z
 Share

Recommended Posts

Hvorfor går skalaen fra lidt for tyk til alt for tyk, burde der ikke være tyk i mellem?

Jeg syntes den er for venlig.

Jeg vejer 113 kg har en talje på 102 cm og 175 cm høj, jeg får lidt for tyk, den burde være på mindst tyk.

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

184cm høj vs 85cm talje = ok

Virker rimeligt - synes dog ikke jeg er helt så pukkelrygget som manden på billedet. :tongue:

Skalaen er da i øvrigt lidt spøjs:

Kritisk tynd

Ok

Lidt for tyk

Alt for tyk

Der mangler som minimum en "lidt for tynd"-kategori og måske også noget i den anden ende som Mollerup skriver.

Link to comment
Share on other sites

Grunden til at skalaen er så grov er at jeg bruger den inddeling der er bedst støtte til i litteraturen. De originale kategorier er:

<0,4 Take care

0,4-0,5 Ok

0,5-0,6 Consider action

0,6< Take action

Jeg fandt at det ikke var oplagt at prøve at lave en direkte oversættelse, men i stedet kategoriserer i et klart sprog i forhold til graden af tykhed. Men det kan godt være at jeg skal justere teksterne.

Link to comment
Share on other sites

0,48 - ok. Det passer meget godt med min egen vurdering, at det ikke er ret langt fra "ikke ok".

Dog undrede instruktionen mig lidt. Jeg har altid lært, at taljen måles hvor man er tyndest, hvilket for mit vedkommende vil sige nærmere 5 end 2 centimeter over navlehøjde.

Link to comment
Share on other sites

Dog undrede instruktionen mig lidt. Jeg har altid lært, at taljen måles hvor man er tyndest, hvilket for mit vedkommende vil sige nærmere 5 end 2 centimeter over navlehøjde.

I litteraturen er de mest udbredt at bruge en af to retningslinier: 1) "One inch above the belly button" eller 2) en vandret linie udfor midpunktet mellem hoftebenskammen og det nederste ribben mærket på siden af kroppen.

Begge metoder kan give lidt problemer - specielt hos meget overvægtige personer og nok derfor er der opstået flere alternative anvisninger.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kun min livvidde, målt lige under navlen.

Med den har jeg en ratio på 0.47 (187/88) og er dermed ok. Hvilket vel passer meget godt… Såfremt "ok" er ens mål! :tongue:

Jeg skal helt ned på 73cm (0.39) før jeg er RIPPED (=Meget tynd). Puhasan, det bliver hårdt arbejde!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kun min livvidde, målt lige under navlen.

Med den har jeg en ratio på 0.47 (187/88) og er dermed ok. Hvilket vel passer meget godt… Såfremt "ok" er ens mål! :tongue:

Jeg skal helt ned på 73cm (0.39) før jeg er RIPPED (=Meget tynd). Puhasan, det bliver hårdt arbejde!

Nu har du også en fin og flot rygmuskulatur der gør det svært at blive helt tynd om livet :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kun min livvidde, målt lige under navlen.

Med den har jeg en ratio på 0.47 (187/88) og er dermed ok. Hvilket vel passer meget godt… Såfremt "ok" er ens mål! :tongue:

Jeg skal helt ned på 73cm (0.39) før jeg er RIPPED (=Meget tynd). Puhasan, det bliver hårdt arbejde!

Tænkte nok at der ville være nogle megarektikeranorektikere der ville opfatte vurderingen "Meget tynd" som en anprisning :4slap:

Link to comment
Share on other sites

 Share