et træningsprogram?


hassen
 Share

Recommended Posts

hej mennesker på MOL! :D

jeg er 19 år, har det sidste halve år løbet 4-5 gange om ugen, og de sidste to måneder trænet noget overkrop også... nu er min løbeform så god at jeg syntes jeg kan tillade mgi at gå ned på to gange intensiv løb om ugen (har en ven jeg træner op, så det bliver nok stadig omkring 5 gange om ugen)

nu mangler jeg så bare noget størelse med... jeg træner sådan lidt tifældigt i et træningscenter 3-4 gange om ugen, men har ikke den helt vilde viden om styrketræning. og vil gerne have noget hjælp :b

så vidt jeg har forstået skal man ikke træne alle muskler i overkroppen hver gang, men jeg aner ikke hvilke man må træne hvornår?

hvor meget sakl man øge intensivitetten fra gang til gang osv...

ps. vi sankker kun skuldre og arme, min mave, ryg og ben trænes rigeligt i forvejen :)

Link to comment
Share on other sites

Sålænge du gider træne 4-5 gange ugentligt og kun træner overkrop er det nok en god ide at splitte det lidt op!

I dit tilfælde vil jeg dog mene at du spilder alt for meget tid på din træning allerede. Træning 3 gange ugentligt er fint og tilstrækkeligt til at opnå muskelvækst. Fuldbody eller split program er ikke så vigtigt, det betyder langt mere hvor hårdt du går til den og hvor kvalitetsbevist du er når du udfører dine reps.

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Sålænge du gider træne 4-5 gange ugentligt og kun træner overkrop er det nok en god ide at splitte det lidt op!

I dit tilfælde vil jeg dog mene at du spilder alt for meget tid på din træning allerede. Træning 3 gange ugentligt er fint og tilstrækkeligt til at opnå muskelvækst. Fuldbody eller split program er ikke så vigtigt, det betyder langt mere hvor hårdt du går til den og hvor kvalitetsbevist du er når du udfører dine reps.

Mvh Andreas

jeg styrketræner jo også kun 2-3 gange om ugen... de andre dage løber jeg :b

og med hvor hårdt jeg går til den, er det alt hvad jeg overhovedet kan løfte de 6-7 gentagelser jeg nu engang køre tager med hver vægt... og grunden til at jeg opretter denne trås, er at selvom jeg spiser MEGET altid, og endda er begyndt at tage proteintilskud (valle 80%) efter både styrke og løbe træning vokser jeg ikke.. min kondi er LANGT bedre, mine løbe præstationer er 7 doblet og jeg løfter i snit 3-4 gange så meget som da jeg begyndte for et halvt år siden... men jeg enten holder vægten eller taber mig.. forstår det sku ikke, og tænkte at jeg trænede forkert...

Link to comment
Share on other sites

Taber du dig, så spis endnu mere ! Find et godt fullbody og træn det 3 dage i ugen. Fx mandag onsdag og fredag.

jeg KAN ikke spise mere.... og jeg forstår det ikke... jeg spiser 4-5 gange om dagen, og udover lige morgenmad, så er de allesammen til jeg er godt og vel mæt... + protein til at være sikker på kroppen har noget at bygge af, selvom det egentlig bør være ligegyldigt...

jeg træner om aftenen, som noget af det sidste fysisk aktive før jeg skal sove (medmindre kæresten er her :P) ville det give mening og lave en halvklam smoothie, med noget banan, havregryn, mælk, nødder, chokolade, proteinpulver eller lign. før jeg lægger mig?

(og er det mig der har misforstået princippet i at kroppen restituere bedst når den sover?)

Link to comment
Share on other sites

lol

Du træner kun skulder og arme

Det er da klart du ikke rykker nogen steder, med så ynkeligt træningsprogram eller mangel på samme.

jammen tak for tilliden... hvis det kan være til nogen hjælp, træner jeg mave/ryg 20 min hver morgen, og gerne en halv times tid om aftenen de aftner jeg er dernede.... og løber som sagt stadig hver anden dag, og træner styrke i benene når jeg er nede...

Link to comment
Share on other sites

½ liter mini mælk

½ liter vanilie is

3 scoops whey protein

1 stor spiseske chunky peanut butter

1 spiseskefuld honning

Blend og velbekomme

Protein: Ca. 110 gr.

Kcal: Ca. 1200

Værsgo at spis. Så kal jeg garantere dig for du tager på! Hvem sagde man kun bulker om vinteren ;-)

Link to comment
Share on other sites

Måltid (morgenmad) for mig, til inspiration til dig:

100gr havegryn = 350kcal

1 L mælk = 400-600 afhængigt af type.

5 spejlæg/røræg/whatever jeg har lyst til = ca. 400 kcal

3 spiseskefulde olivenolie = 150 kcal

Morgenmåltid totalt: 1300-1500 kcal.

Derudover, læs op på korrekt styrketræning, så vil din

a) løbe-effektivitet forbedres grundet styrketræningen

b) du vil bruge mindre tid og få langt bedre resultater

c) du vil undgå skader, overtræning med mere

Og som de andre er inde på, spis mere hvis du vil tage på. Se måltiderne som en del af din træning.

Link to comment
Share on other sites

Hvis styrketræning er late night, så sørg for noget at æde inden. Evt. noget shakehalløj eller endnu bedre noget kød+langsomme grøntsager+rugbrød, så du har langsom energi/prot en del af natten.

når jeg har været ende og træne tager jeg en halv liter letmælk, 3-4 bananer (afhænigt af størelse) noget 80% valleprotein og en sjat rapsolie i en blender... det er ikke direkte velsmagene... men indeholder MASSERE af både kulhydrat, fedt og protein...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share