Fedtforbrænding, eller fedtreducerende midler?


SpinningKH
 Share

Recommended Posts

Heej alle sammen!

Jeg er ved at være godt træt af det fedt der er på kroppen! Jeg træner Cyckling og går til MMA, jeg træner ihvertfald 5 gange om ugen mere end en time pr. gang, jeg spiser sundt, undgår helst brød, kartofler, pasta og ris. Men der sker ingenting?! er der nogen der har nogen idér til hvad søren jeg kan gøre? Har siddet og kigget på en masse midler, men jeg vil heller ikke skade min krop, ved at smide en masse kemikalier osv. i min krop, for det hjælper da heller ikke..

Hjælp!

Link to comment
Share on other sites

Du skal i gang med at tælle kalorierne, for der er noget i dit regnskab der ikke stemmer.

Får du fordelt måltiderne over hele dagen

Ja, det synes ihvertfald selv, spiser 6 gange om dagen. Morgenmad, mellemmåltid, middagsmad, mellemmåltid, endnu et måltid og aftensmad. ( spiser efter pauserne i skolen )

Link to comment
Share on other sites

Næste udfordring er så at få afklaret om det rent faktisk er rimeligt at forvente at du taber dig med din nuværende træning og kost.

I den sammenhæng er det ret relevant hvad din fedtprocent egentlig er.

Hvor høj er du, hvad vejer du, og har du en idé om din fedtprocent (og hvordan er den målt)?

Hvad du spiser er noget upræcist angivet, som andre også nævner.

Prøv at beskrive en dags mad - ikke nødvendigvis med alt målt i gram, men så man kan få en rimelig idé om portionerne og fordelingen af protein, fedt og kulhydrat.

Link to comment
Share on other sites

Næste udfordring er så at få afklaret om det rent faktisk er rimeligt at forvente at du taber dig med din nuværende træning og kost.

I den sammenhæng er det ret relevant hvad din fedtprocent egentlig er.

Hvor høj er du, hvad vejer du, og har du en idé om din fedtprocent (og hvordan er den målt)?

Hvad du spiser er noget upræcist angivet, som andre også nævner.

Prøv at beskrive en dags mad - ikke nødvendigvis med alt målt i gram, men så man kan få en rimelig idé om portionerne og fordelingen af protein, fedt og kulhydrat.

MIn fedtprocent ligger på 32,3%, den er målt i fitnesscenteret hvor jeg går til spinning, den er målt på den der vægt hvor man skal have bare fødder,før den kan måle. Jeg er 170, i morgen vejede jeg 71,8 (Min vægt svinger meget mellem 71-73)

Til morgen laver jeg røræg med 2 æg, gerne med rødpeber til og lidt agurk, et glas inden og under måltidet.

Den første pause i skolen kl. 9.50, har jeg en lille skål snacks, med pebergrugt, blomkål, broccoli, squash og agurk.

Næste pause kl. 11.25 spiser jeg en skål (samme størrelse som den med snacks i) salat og noget kød, enten skinke, kylling eller kalkun, afhønger af hvad vi har.

Næste pause kl. 13.35 spiser jeg også lidt snack, har gerne levnet lidt fra den tidligste pause.

Når jeg kommer hjem, mellem 15-16 laver jeg en omelet med 2 æg, med diverse grøntsager, det er meget forskelligt.

Også til sidst aftensmad, og det er salat med kød, meget forskelligt hvad det er.

Drikker altid vand før og under de store måltider og drikker vand i timerne inden de små pauser.

Link to comment
Share on other sites

Heej alle sammen!

Jeg er ved at være godt træt af det fedt der er på kroppen! Jeg træner Cyckling og går til MMA, jeg træner ihvertfald 5 gange om ugen mere end en time pr. gang, jeg spiser sundt, undgår helst brød, kartofler, pasta og ris. Men der sker ingenting?! er der nogen der har nogen idér til hvad søren jeg kan gøre?

Det er i virkeligheden meget simpelt - spis mindre og/eller bevaeg dig mere!

Har siddet og kigget på en masse midler, men jeg vil heller ikke skade min krop, ved at smide en masse kemikalier osv. i min krop, for det hjælper da heller ikke..

Hjælp!

Det er heller IKKE noedvendigt. Juster dit kalorieindtag/forbrug alt efter hvor hurtigt/langsomt du taber fedt.

PS er kartofler onde?

Link to comment
Share on other sites

4 æg om dagen lyder som ret meget.

Der er også en del kcal i æg.

Næringsindhold pr. 100 g ca.

Energi 610 kJ (145 kcal)

Protein 11 g

Kulhydrat 1 g

Fedt: 10 g

Du skriver ikke hvor meget kød du spiser, er det 50 gram eller 200 gram betyder en del.

Som Anders skriver spis mindre eller lav mere :)

Hvad med alkohol, hvis jeg tager i byen lørdag er alt det jeg har lavet for at tabe mig hele ugen tabt.

Link to comment
Share on other sites

4 æg om dagen lyder som ret meget.

Der er også en del kcal i æg.

Næringsindhold pr. 100 g ca.

Energi 610 kJ (145 kcal)

Protein 11 g

Kulhydrat 1 g

Fedt: 10 g

Du skriver ikke hvor meget kød du spiser, er det 50 gram eller 200 gram betyder en del.

Som Anders skriver spis mindre eller lav mere :)

Hvad med alkohol, hvis jeg tager i byen lørdag er alt det jeg har lavet for at tabe mig hele ugen tabt.

Ja okay, så tror jeg nok lige jeg skal skærre ned på de æg ;)

Har ikke målt hvor meget kød jeg spiser men det er ihvertfald ikke mere end 150 gram. Problemet er at jeg rigtig gerne vil dyrke mere sport, men tiden er bare ikke til det, allerede nu begynder det at gå ud ud over mine studier og afleveringer, hvilket ikke er super fantastisk..

Går sjældent i byen hvor jeg drikker, for ved nemlig godt at det smadre det hele fuldstændigt, og det er ikke fedt ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share