lav fedtprocent


lameld
 Share

Recommended Posts

Som nogen nok ved, er jeg ved at lave projekt om sport og sundhed...

Dertil vil vi gerne spørge om nogen af jer ved, om lav fedtprocent kan være farligt

Og om motion kan skade immunforsvaret?

Hvis du er ved at lave et projekt i forbindelse med dit studie, er det bedst at du søger oplysninger i litteraturen, så du kan angive dine referencer.

Link to comment
Share on other sites

For meget motion kan hæmme immunforsvaret da det trækker på kroppens ressourcer. (derfor du ikke må træne hårdt hvis du fx. er syg).

Fedt bruges bl.a. til at smøre muskler, samt som energireserver. Har du ingen fedt, har du et alvorligt problem. Mener det er under 6% der begynder at blive farligt, dog er jeg ikke helt sikker på sidstnævnte, og kan ligesågodt være 8% og deromkring.

(Kan ikke huske mine kilder)

Link to comment
Share on other sites

ok tak :D men hvad mener du med :

"For meget motion kan hæmme immunforsvaret da det trækker på kroppens ressourcer"

Han mener:

Det du bruger/har dit immunforsvar til er at sørger for at du ikke bliver syg. Hvis du så dyrker for meget motion, har din krop ikke "ressourcer/energi" nok til at holde sygdommene væk.

Link to comment
Share on other sites

Nu kan jeg desværre ikke huske kilden.

Læsten på et tidspunkt om et studie der kiggede på immunforsvaret efter hård fysisk aktivitet. Forskerne kiggede på triatleter efter en ironman, de fandt at deres immunforsvar efter konkurrencer var på niveau med stadie 2 eller 3 hos cancer patienter. Dette var dog kun i de første timer efter race, herefter kom deres immunforsvar langsomt tilbage til alm. niveau

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share