Hjælp mig - please


SuneViberg
 Share

Recommended Posts

Hej MOL

Jeg har virkelig brug for noget hjælp.

Jeg er en dreng på 14 år og er alt for tynd. Jeg er ca 170 høj og vejer kun 45 kilo! At se mine overarmer er simpelhen ulideligt fordi der ikke er noget som helst fedt eller nogen muskler på! Og udover det er jeg heller ikke den stærkeste... tvært imod..

Hver gang jeg er i svømmehal eller andet hvor jeg har bar overkrop er der altid mindst en der skal pointere at jeg er tynd, og jeg er pænt træt af det.

Så er der nogen der kan hjælpe mig? Skal jeg bare lave helt almindelige armbøjninger eller er det mere kompliceret? (som jeg tror ellers ville jeg ikke have skrevet dette.)

Håber på hjælp!

-Sune

Link to comment
Share on other sites

For at tage på i vægt bliver du nødt til at spise mere.

For at det bliver pænt skal man træne.

Kropsvægtøvelser vil være helt fint i dit tilfælde, så øv du dig bare i forskellige kropsvægtøvelser og lav flere og flere gentagelser og sæt for hver uge der går.

Men det vigtigste er at du spiser noget mere og husker at spise.

En god ide ville være at starte til en sportsgren som f.eks. roning hvor der trods fokus på konditionstræning også er relativt styrkepræget, hvilket medfører en pæn krop.

Og så undlad at stoppe bare fordi det sandsynligvis går dårligt i starten eller er hårdt!

Edited by MamboMads
Link to comment
Share on other sites

For at tage på i vægt bliver du nødt til at spise mere.

For at det bliver pænt skal man træne.

Kropsvægtøvelser vil være helt fint i dit tilfælde, så øv du dig bare i forskellige kropsvægtøvelser og lav flere og flere gentagelser og sæt for hver uge der går.

Men det vigtigste er at du spiser noget mere og husker at spise.

En god ide ville være at starte til en sportsgren som f.eks. roning hvor der trods fokus på konditionstræning også er relativt styrkepræget, hvilket medfører en pæn krop.

Og så undlad at stoppe bare fordi det sandsynligvis går dårligt i starten eller er hårdt!

Tak for svaret:)

Jeg ved godt jeg skal spise mere, men da jeg kun er 14 år har det været meget svært at finde en "kalorie" beregner, da de fleste kun går ned til 18. Ved godt der er en her på MOL der går til min alder, men den fatter jeg ingenting af...

Link to comment
Share on other sites

Been there. Det er ikke fedt at få påpeget, at man er tynd, lige så vel, som det vel ikke er fedt for fede mennesker, at få påpeget deres overvægt. Men der er ikke andet, at gøre end at spise dagen lang (sundt og masser proteiner, velsagtens) og træne hårdt, så skal du nok nå til det punkt, hvor du står og beundrer din krop i spejlet, en dag, og slipper for kommentarerne om hvor tynd du er, at du burde tage på osv.

Held og lykke med projektet :)

Jeg har også selv altid været meget tynd, hvilket jeg stadig er, men nu er der bare kommet muskler uden på og kampvægten er efterhånden oppe omkring de 73 kg (188 cm), men da jeg var på din alder var jeg også en lille splejs (undskyld udtrykket) :)

Når du bliver ældre, vil du sikkert være glad for, at du ikke tager på så let.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret:)

Jeg ved godt jeg skal spise mere, men da jeg kun er 14 år har det været meget svært at finde en "kalorie" beregner, da de fleste kun går ned til 18. Ved godt der er en her på MOL der går til min alder, men den fatter jeg ingenting af...

En kalorieberegner er ligegyldig, bare spis meget (helst sundt, men junk går hvis du ikke har mulighed for andet) og meget ofte.

Kom gerne op på i hvert fald 4 store måltider hver dag.

Link to comment
Share on other sites

Been there. Det er ikke fedt at få påpeget, at man er tynd, lige så vel, som det vel ikke er fedt for fede mennesker, at få påpeget deres overvægt. Men der er ikke andet, at gøre end at spise dagen lang (sundt og masser proteiner, velsagtens) og træne hårdt, så skal du nok nå til det punkt, hvor du står og beundrer din krop i spejlet, en dag, og slipper for kommentarerne om hvor tynd du er, at du burde tage på osv.

Held og lykke med projektet :)

Jeg har også selv altid været meget tynd, hvilket jeg stadig er, men nu er der bare kommet muskler uden på og kampvægten er efterhånden oppe omkring de 73 kg (188 cm), men da jeg var på din alder var jeg også en lille splejs (undskyld udtrykket) :)

Når du bliver ældre, vil du sikkert være glad for, at du ikke tager på så let.

Helt ok med udtrykket - det er jo sandt:) og tak for svaret!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share