Power bands - HVilke skal jeg bruge/købe?


Dr. Durden
 Share

Recommended Posts

Jeg har ingen forstand på power bands, men jeg skal bruge nogle gummielastikker til support i diverse øvelser - så det skal vel være pullups bands af en art.

Jeg er blevet anbefalet Ironwoody, men der er en milliard forskellige - hvad længe skal jeg have? Og er der en betegnelse elign. over hvor mange kilo en betsemt farve supporter med?

Help :)

Link to comment
Share on other sites

Skal du bruge dem i sæt (to af samme styrke) eller er én af hver tilstrækkeligt?

Du skal have de bands der er 41" lange.

Du skal sandsynligvis have en "intermediate push-up package" med én rød, blå og grøn elastik. :bigsmile: Den gav jeg lige over 400kr for et par måneder tilbage.

Mine primitive test siger at grøn giver omkring 35kg strukket til mandshøjde, svarende til hvis du har den om foden i en pullup. Den skal dog kun strækkes 20-25cm før den giver 15-20kg. Blå giver ca 25kg og rød har jeg ikke testet, men den er nok ca 15kg.

Styrken kan naturligvis varieres ved enten at sætte elastikken omkring knæ eller fod, eller med ekstra viklinger omkring stangen.

Hvilke typer øvelser skal de bruges i, eller hvor meget assistance vil du mene der er behov for?

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Jeg skal bare bruge et ad gangen.

Det er blandt andet til:

Strict MU-træning

FL pulls (langsomme ice cream makers)

Jernkors

Regner med, at de bare skal kunne gøre mig mellem 5 og 15 kilo lettere :)

Er forskellen mellem "assisted pullup"-pakken og "IM pushup"-pakken kun det sorte (og formentligt kraftigere) elastik? Altså er det blå og det grønne det samme i hver pakke?

Link to comment
Share on other sites

Ja, samme farve er samme styrke uanset hvilken pakke de er en del af.

Lilla bruger de vist både til nogle tynde og meget tykke elastikker, men det skulle være muligt at se forskel.

I kropsvægtregi synes jeg kun sort og lilla (den tykke) giver mening som assist til folk der er et godt stykke fra at kunne lave pullups. Ala de har brug for hjælp til ½ kropsvægt.

Har du styr på elastikføring i de nævnte øvelser?

Jeg kunne forestille mig at elastikken vil være strukket rimelig langt, hvilket siger mig at der nok er større sandsynlighed for at du har brug for rød og måske den lille lilla, end at du har brug for sort.

Er der ikke en crossfit-box eller lignende i nærheden, hvor du kan sample elastikkerne? Der er alligevel grænser for hvor meget der kan forklares over nettet. :wink: Men jeg håber du alligevel har fået en bedre idé om hvad du skal bruge.

Link to comment
Share on other sites

Ja, samme farve er samme styrke uanset hvilken pakke de er en del af.

Lilla bruger de vist både til nogle tynde og meget tykke elastikker, men det skulle være muligt at se forskel.

I kropsvægtregi synes jeg kun sort og lilla (den tykke) giver mening som assist til folk der er et godt stykke fra at kunne lave pullups. Ala de har brug for hjælp til ½ kropsvægt.

Har du styr på elastikføring i de nævnte øvelser?

Jeg kunne forestille mig at elastikken vil være strukket rimelig langt, hvilket siger mig at der nok er større sandsynlighed for at du har brug for rød og måske den lille lilla, end at du har brug for sort.

Er der ikke en crossfit-box eller lignende i nærheden, hvor du kan sample elastikkerne? Der er alligevel grænser for hvor meget der kan forklares over nettet. :wink: Men jeg håber du alligevel har fået en bedre idé om hvad du skal bruge.

Jeg er meget klogere :) Tak for hjælpen! Jeg tror jeg hopper på intermidiatepakken!

Link to comment
Share on other sites

Jeg var til træning i dag og ofrede mig for videnskaben.

Jeg testede assisted muscleups med woody-bands, og jeg vil sige at det var svært!

Rent belastningsmæssigt virkede rød, blå og grøn elastik ganske passende, men det lykkedes mig ikke at finde et setup som var fornuftigt at komme ind og ud af, og hvor assistansen kom på det rigtige tidspunkt. Jeg siger ikke det ikke kan lade sig gøre, men nemt er det bestemt ikke. :smile:

Til mit og elastikkernes forsvar skal siges at mine MUs er en kende rustne og jeg er måske lidt slappere end jeg har været. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

links please?

Det var også hvad jeg gjorde, men solo var det i hvert fald meget svært at finde frem til et setup det var muligt at komme ind i og ud af igen uden at gøre skade på sig selv eller andre. :wink:

http://www.gymnasticbodies.com/forum/viewtopic.php?f=14&t=1186#p6606

Lyder måske nok for simpelt til at være godt :D

Slizzardman har også skrevet en lang smøre et sted om band assist, men jeg kan ikke lige finde det...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share