Golf Albuer og Chockbølger


Jimster
 Share

Recommended Posts

Hej Motion-Online.

Jeg har gået rundt med Golf-albuer, i begge arme i ca 5 år nu. Skaderne er kommet via overbelastning ved styrketræning.

Jeg har gennem tiden prøvet både fysioterapi, akupunktur og været ved kiropraktor. Intet af dette har virket desværre.

Her for nylig søgte jeg lidt rundt, og fandt et sted, hvor der skod at de havde gode erfaringer med at kurere blandt andet tennis og golf albuer med chockbølger.

Jeg var en tur ved min læge, for at få en henvisning, hvor han advarede mig lidt imod det. Han sagde at det er MEGET dyrt, og at det ikke altid hjalp. Dog hvis det virkede, så kunne det værre, at det kom igen hurtigt.

Her er det så, at jeg gerne vil have lidt feedback på, om der er nogle der har erfaringer med chockbølger. Jeg lever på SU, så penge er ikke det jeg har mest af. Derfor vil jeg meget gerne vide, om det er pengene værd, og om der evt. er nogle herind, som har fået kureret golfalbuer med chockbølger.

På forhånd tak.

Jimmie.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Der er ingen evidens for at chockwave har effekt på en golfalbue

Hm det lyder mærkeligt, på deres hjemme side står dette, hvor de blandt andet siger de har gode erfaringer med golf og tennis albuer.

"Systemet hedder Chokbølge – Terapi. Chokbølge-teknologien er velkendt og har været anvendt i mange år, primært i forbindelse med nyrestensknusere. Chokbølge Terapi påvirker sener og væv via kraftige trykbølger. Disse er i stand til at ødelægge kalkaflejringer, arvævsdannelser, øge blodgennemstrømningen og metabolismen samt genaktivere kroppens egen helingsproces.

Vi har haft positiv behandlingsresultater på følgende indikationer:

* Kroniske lænde- og midtryg – smerter

* Forkalkninger i skulderled – Frossen skulder

* Hælsporer

* Achillessenebetændelse

* Tennisalbuer - Golfalbuer – Musearm

* Løber- / springerknæ

* Andre kroniske vævs- og senelidelser

"

men ja min læge sagde også at det ikke var sikkert det ville virke, og at smerten hurtigt kunne komme tilbage :/

Så er virkelig meget i tvivl, og jeg skal prøve det. Det er jo en meget dyr behandling.

Link to comment
Share on other sites

5 x nej

Lad være. Det er det korte svar.

Det lange svar er at golfalbue er en overbelastningsskade, hvilket vil sige at du burde overveje at undgå øvelser / være mildere i øvelser der omhandler dine albueled, når du samtidig spiller golf. Det er et tegn fra kroppen der siger; STOP.

Når de skriver; gode resultater med er det højst sandsynlig placebo, altså at folk der har fået behandlingen har bildt sig selv ind at det hjælper. Kroniske lænde og rygsmerter vil oftest skyldes en diskusprolaps, hvilket er din diskskive i mellem ryghvirvlerne som trykker i mod nerverne, som løber i ryggen. Kun et kirugisk indgreb kan sikre nogen form for bedring, og det er ikke altid det kan hjælpe. <-- Det forrige er bare et bevis på at den nævnte behandling er humbug

Link to comment
Share on other sites

Tak Izzit.

Spiller godt nok ikke golf, men ja det er kommet af overbelastning via styrketræning.

Jeg er bare så ivrig efter at finde en løsning på problemet, har trods alt haft det i over 5 år nu, hvor jeg slet ikke har trænet biceps osv, pga smerten.

Ville være kanon, hvis der var nogen herinde, som rent faktisk har sluppet af med golf albuer på en måde, og kunne give råd til hvordan de slap af med det. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share