Kostplan for en vegetar?


ibroken
 Share

Recommended Posts

Hey,

Jeg har en ven, som er vegetar og som stadig ønsker at vokse lidt. Hans mål er at blive markeret med en decent muskelmasse, da han ikke er speciel høj.

Han har spurgt mig om råd ang. hans kost. Men jeg ved sgu ikke, hvordan man sammensætter en kost for en vegetar.

Jeg tænkte på en del æg, nødder og proteinshakes, men det er jo mere mellemmåltider.

Hvad har I af anbefalinger til en vegetar når det ang. kost?

Tak på forhånd.

Link to comment
Share on other sites

Fyren er i det hele taget ret tynd, men har lidt fedt på maven, hvilket gør hans sixpack ikke er dukket op endnu.

Men lige nu skal han bulke. Har kunnet lave en kostplan til ham, hvor han indtager omkring 3000kcal om dagen. Han er lige gået i gang med det i går, så må vi se. Jeg tilføjede en del æg og mælk.

Men hvis det nu ikke går, hvad kan han så ellers spise af mad, der er rig på kalorier og evt. protein uden at det er usundt? Han kører p.t. med en gainer. Han kunne evt. forøge mængden han indtager fra gaineren?

Link to comment
Share on other sites

Der står en smule relevant information her. Jeg mindes at der har været andre artikler om BB som vegetar på t-nation, du kan jo prøve at rode lidt rundt.

Forslag til mad kunne være nødder og bønner. Bønner har en del protein, og hvis det er et problem at få kcal nok, så kan nødder hurtigt spæde en del til + noget protein. Kig her... der findes uden tvivl bedre oversigter for den slags, men den virker da :smile: .

- Rod

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share