EQUILIBRIUM


Jaaanie
 Share

Recommended Posts

' date=' 8. maj 2011 - 21:42 ' timestamp='1304883774' post='1511525']

Ja, det er lige det jeg har. Det involverer mig, og en anden BB snack her fra MOL - mere kan jeg ikke sige på nuværende tidspunkt...

pics or it didn't happen!

Link to comment
Share on other sites

' date=' 8. maj 2011 - 21:50 ' timestamp='1304884254' post='1511533']

Sikker hurtig man er på tasterne her til aften :tongue:

Jeg har ikke trænet og spist slik hele dagen, så har masser af energi, så sådan en post kunne jeg ikke bare lade stå for sig selv :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jep, jeg er lige i humør til at spamme alt og alle...og du snakker udenom...! :tongue:

Snakker udenom, no way :smile:

Jeg har ikke trænet og spist slik hele dagen, så har masser af energi, så sådan en post kunne jeg ikke bare lade stå for sig selv :bigsmile:

Ja, jeg har næsten regnet dig ud Mollerup... så du har været doven i dag? Ja, det kender jeg jo ikke noget til :innocent:

Link to comment
Share on other sites

' date=' 8. maj 2011 - 22:06 ' timestamp='1304885160' post='1511540']

Ja, jeg har næsten regnet dig ud Mollerup... så du har været doven i dag? Ja, det kender jeg jo ikke noget til :innocent:

Pis har du næsten regnet mig ud, hvad er du kommet frem til?

Jeg har slet ikke lavet noget i weekenden :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

' date=' 8. maj 2011 - 20:18 ' timestamp='1304878729' post='1511480']

Rimelig friskt at du begiver dig ud i svømning på en tømmermændssøndag :crazy: Jeg har godt nok gået til udspring, men jeg havde ikke stolet på min krops reaktionsevne i vand i en sådan tilstand...

Det dér sex skilt, hvor er det lige fra??

Du er sgu da for sej! Sidst jeg forsøgte mig på svømning med tømmermænd (eller var nok nærmere bagstiv, hehe) kunne jeg slet ikke orientere mig vertikalt og borede mig længere og længere ned under overfladen...og svømmede endda crawl - aner ikke hvordan det kunne lade sig gøre! I hvert fald måtte jeg opgive efter blot få baner, da jeg var ved at drukne mig selv :laugh:. Ingen ville have troet på at jeg har været konkurrencesvømmer engang...

Jeg ved ikke om det var sejhed, måske mere uovervejethed. Men jeg var trods alt okay da? Jeg kunne mærke jeg var træt og ikke havde så meget luft som sædvanlig men det var det. Der var sørme ingen nær-drukne ulykker eller noget.

Ved det ikke helt, det er en af sambos venner der tog billedet, jeg skal spørge, mit personlige gæt er H. C. Ørsted parken tihi.

' date=' 8. maj 2011 - 21:42 ' timestamp='1304883774' post='1511525']

Ja, det er lige det jeg har. Det involverer mig, og en anden BB snack her fra MOL - mere kan jeg ikke sige på nuværende tidspunkt...

:hehe::omg:

Link to comment
Share on other sites

' date=' 8. maj 2011 - 21:42 ' timestamp='1304883774' post='1511525']

Ja, det er lige det jeg har. Det involverer mig, og en anden BB snack her fra MOL - mere kan jeg ikke sige på nuværende tidspunkt...

Jeg er ked af det PP :tongue:

Kommune snydt med falske sex-skilte

Du bliver nød til at finde et andet sted :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Træning og sludder Tirsdag d. 11/5-2011

BrøndbystrandDrengen

Ti mins cykling: 86kcal (gennemsnit: 152, max: 178)

Ryg ekstension

10x62,5kg

8x65kg

6x67,5kg

Bænk

10x22,5kg

8x25kg

6x27,5kg

Stivbenet dødløft

10x25kg

8x35kg

6x40kg

Er stadig ved at finde ud af hvor meget vægt jeg egentlig skal have på i denne øvelse, men jeg tror vi er ved at komme tættere på nu

Skulderpres med dumbbells

Lat. Raises

10x4kg

8x5kg

6x6kg De her var bestemt ikke så pæne…

[supersæt]

Biceps curls m. Dumbbells

10x5kg

8x6kg

6x6kg

triceps m. reb

10x22,5kg

8x25kg

6x27,5kg

[/superset]

[superset]

liggende ben løft

3x13xBW

girly pushups

3x13xBW

[/superset]

Kunne igen ikke finde bolden til min kerneøvelse… typisk

Balance board 5 mins tid

310 kcal

Svømning: 25 min ca. (40 længder).

Nå så må det vidst være på høje tid med noget mere sludder

BrøndbyStrandDrengen.

Oppe til træning i dag var der en fyr som lignede BrøndbyStrandDrengen. Bortset fra han var en del pænere, hans næse havde f.eks. ikke været brækket adskillige gange som BrøndbyStrandDrengens (BSD) næse har. BSD er faktisk ikke særlig køn, nok nærmere tæt på at være grim. Faktisk tror jeg ikke den her træningsdreng var fra Brøndbystrand heller og han lignede ham heller ikke særligt meget. Lille og massiv med ultrakort lyst hår, var vidst alt de havde til fælles. Men det var nok til jeg kom til at tænke på BSD.

At bruge ordet massiv i sammenhæng med BSD er dog ikke helt nok til at give et ordentligt indtryk. Han er ikke så høj, og han er bestemt massiv, men det er egentlig slet ikke det man lægger mærke til ved ham.

Jeg har aldrig mødt nogen der udstråler den grad af fysisk selvsikkerhed og latent råstyrke som BSD gør. Selv om han dårligt kan være mere end 175, hvis han overhovedet er så høj, har han en måde at bevæge sig på der ikke efterlader nogen tvivl om, at han sandsynligvis ville komme sejrende ud af de fleste fysiske konflikter. Faktisk får man lidt fornemmelsen af, at hvis en bil kørte ind i ham, behøvede han blot at flekse og det ville det være bilen der fik buler.

Det er ikke at han er kæmpe stor, selv om han dog er meget muskuløs, der er bare noget kraftfuldt over ham, noget der bare venter på at folde sig ud. Noget som man bestemt ikke har lyst til at gå i vejen for.

Det er et stykke tid siden jeg sidst har snakket med BrøndbyStrandDrengen, hvilket er lidt ærgerligt, han kan så mange sjove historier. Engang da han stod i lære i et køkken smed han en køkkendreng i en container og satte sig oven på den. Der blev han så siddende i tre timer.

Med hans opvækst i Brøndbystrand og med forældre der passerede ind og ud af kriminalforsorgen har han levet et helt andet liv end det beskyttede lillebysliv jeg selv er vokset op med. At vi overhoved har mødtes og er blevet noget lignende venner er lidt af et mysterium, men det er vi altså. BSD kender en helt anden side af København end den jeg kender når jeg spankulerer fra og til universitetet og rundt omkring Nørreport og Nørrebro i solstrålernes og shoppernes fodspor. Han kan altid udpege alle drugdealerne og rockerne og hvor man ikke skal gå i byen osv. Når vi går rundt i København sammen er han min guide til det andet København. Selv er jeg for naiv til at se andet end blanke butiksruder, tøj, tasker, kaffe, børn osv. Men han ser det, kender det og lever i det.

Der går vi så sammen, min guide og jeg. Han kommer som reglen trækkende med sin racer, Iklædt joggingtøj, Nike shox (sorry Power Princess), Northfacejakke og korttrimmet hår. Ved siden af ham kommer jeg så trippende i, til tider, ganske upraktiske men flotte sko. En pæn nederdel, blondebluse og med en lille taske dinglende på armen. Så fortæller han om alle de ting mine blændede blå øjne aldrig ser. Til tider stopper vi og så udpeger han ting for mig. Jeg står altid lidt halvgemt bag hans ryg, strækker mig lidt på tæer og kigger frem bag hans tyrenakke. Sitrende med en implosiv nysgerrighed der truer med at suge det hele til sig, i et, verdensslugende åndedræt følger min øjne hans ord og hans hænders ruter ud i natten. Det er dejligt trygt at se Københavns anden verden lidt gemt bag denne okse af et menneske, som man har hemmeligt mistænkt for at kunne stoppe biler i deres bane og gå uberørt derfra.

BSD: ”Der, lige der, Jannie, kan du se de der to skinny perkere i joggingtøj der går rundt og spiller smarte med armene, som om de har kæmpe muskler og ikke kan få dem ind til kroppen, selv om de bare er nogle spinkle gutter”

Mig: ”Jah… mener du dem henne ved den der legeplads?”

BSD: ”Ja dem, det er drugdealere… 100!”

Mig: ”Nåe hvordan ved du det?”

BSD: ”Jamen jeg ved hvordan de ser ud, joggingtøjet og sådan…”

Mig: ”Jamen du har jo også joggingtøj på?”

BSD: ”Jo jo men jeg har jo også engang dealet”

Ja BSD har nemlig dealet engang, det gør han ikke mere nu, nu er han håndværker, og så arbejder han med andre unge med problemer. Det sgu cool nok.

Mig: ”Øh nå ja ok, ja du er godt nok også en prolle med det der joggingtøj BSD…”

BSD: ”Hvad er en prolle?”

Mig: ”øh hmmm… Det er sådan en briantype, du ved, joggingtøj, kondisko, Northfacejakke, korttrimmet hår, guldkæder…”

BSD: ” Jeg er da IKKE en Brian! NORTHFACE ER DA EN FUCKING GOD JAKKE OG DET ER Sgu DA NIKE SKO JEG HAR PÅ”

Mig: ”ja ja ok, jeg forklarer det nok lidt dårligt, erhm…”

Mig: ”Det er godt nok cool du er ude af det lort og at du hjælper nogen og at du er så STÆRRRRRK! (ja, styrke er en evig fascination hos mig,…) Hvor meget kan du egentlig løfte? Jeg kender en pige som kan dødløfte 150Kg!!!”

BSD: ”Det ved jeg sgu ikke, jeg har jo aldrig styrketrænet det er jo bare boksningen der har gjort mig stærk… jeg kan helt sikkert godt løfte dig..?”

BSD har også været bokser, deraf han fik den brækkede næse, i hvert fald en af gangene den har været brækket stammer fra boksningen. BSD siger nemlig at han ikke kan tåle at drikke sprut. Hvis han drikker sprut så kommer han op og slås. Sidst så kom han op og slås med sin bedste ven og nu kan de ikke finde ud af hvem der skal sige undskyld først. Ham der slog først (vennen) eller ham der slog hårdest (BSD).

Mig: ”Nej, nej det er okay, jeg tror på dig, du behøver ikke at løfte på mig.”

En overgang overvejede jeg lidt at lave noget med BSD, i ved, kæreste, kysse, bolle eller hvad vi nu kunne finde på. Køn er han jo ikke, men der er bare noget over ham, der griber ens opmærksomhed og holder den tæt knyttet til ham.

Jeg mødte ham første gang en aften jeg var til en privatfest. Vi blev præsenteret for hinanden af værten og faldt i snak da ingen af os kendte nogen af de andre gæster. Vi snakkede sådan lidt løst og fast hele aftenen. Han fortalte mig historier der fik mig til at grine til jeg var ved at tisse i min kjole, og måtte fnisende flygte i hink og hop mod toilettet. Jeg fortalte lidt fra mit eget liv, uddannelse, drømme og så videre. Han var sjov og jeg var ”så dejligt normal og sød” som han sagde det. Det viste sig senere at han havde mødt nogle lidt puha-grimmer-grimmer (hvilket faktisk er et helt acceptabelt udtryk inden for klinisk børnepsykologi hvis du, kære læser, skulle undre dig) ”Amager trunter” (Sorry PowerPrincess). Disse piger havde både haft psykiske vanskeligheder og problemer med at omgås sandheden og andet godt, så han havde gevaldigt brændt nallerne.

Nå men der sad vi så og sludrede i en trepersoners sofa hos vores fælles bekendt og i løbet af aften viste der sig en hel særlig trend. På den frie plads ved siden af BSD begyndte der at komme en udskiftelig strøm af nysgerrige piger som lige skulle sludre med BSD. Vi havde tidligere på aftenen udvekslet telefonnumre og vi underholdte os i de tilfælde, når pigerne kom dumpende, ved at vende ryggen lidt hinanden så pigerne ikke kunne se hvad jeg lavede og så skrev vi smser til hinanden.

Mig sms: ”Hvad så med hende der BSD, skal du så bolle hende der eller hvad? ;)”

BSD sms: ”nej nej nej, heller ikke hende, hun er sgu da for…”

Fyrene, modsat pigerne, holdt sig på en ganske behørig afstand, når BSD altså ikke lige var på toilettet eller sådan. Og når han kom tilbage bad han så bare dem der var plumpet ned i sofaen ved siden af mig om at skride. Og det gjorde de så. No questions asked. Nogle af dem så ud til at skulle protestere, men betænkte sig så. Jeg tror det var det samme som fik fyrene til at smutte uden at stille spørgsmål, som fik pigerne til at flokkes. En efter en, skulle alle singlepigerne (og et par stykker som jeg tvivler på var single) lige se om de kunne få lov til at kravle op på hans skød og gnubbe deres numser mod hans pik. Det fik de dog ikke.

Nå men tanken om BSD og jeg droppede jeg igen. Folk der ”mister kontrollen” på den måde som han beskriver, og kommer i slåskampe er lidt et no-go i min verden. Så nu tøffer vi af og til bare sådan lidt rundt i København sammen og kigger på drugdealere og rockere mens vi drikker en øl eller sodavand af glasflasker købt i små kælder kiosker og snakker om mennesker og livet generelt.

Jeg tror jeg skriver til ham i morgen, måske han har puttet flere kollegaer ned i containere.

/Jannie

Edited by Jaaanie
Link to comment
Share on other sites

Ahh, Jaaannie, jeg elsker dine historier...du skriver så fantastisk levende og underholdende!

Og hold da helt fast, hvor er der fremgang i din træning på så kort tid, det er super fedt!!:smile:

Herlig historie :smile:

Ih tak skal i begge ha! :4thumbup:

Han lyder som en idiot.

Sandsynligheden for der er andre der har en lignende mening er nok overvældende, men jeg betragter ham som en ven no less. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Der går vi så sammen, min guide og jeg. Han kommer som reglen trækkende med sin racer, Iklædt joggingtøj, Nike shox (sorry Power Princess), Northfacejakke og korttrimmet hår.

Amager trunter” (Sorry PowerPrincess). Disse piger havde både haft psykiske vanskeligheder og problemer med at omgås sandheden og andet godt, så han havde gevaldigt brændt nallerne.

Jeg synes godt nok mit image herinde på MOL skrænter for real!

Folk der ”mister kontrollen” på den måde som han beskriver, og kommer i slåskampe er lidt et no-go i min verden.

True dat, så hellere en sød hipster :smile:

Link to comment
Share on other sites

Sandsynligheden for der er andre der har en lignende mening er nok overvældende, men jeg betragter ham som en ven no less. :wink:

.. Bedre kan det vist ikke siges!! :bigsmile:

Gode venner kan lave alting sammen - men kun de bedste venner er i stand til at lave ingenting sammen. - Citat Peter Plys (.. yup ham den lille gule bjørn) :4thumbup:

Dejlig indstilling til tingene i denne log - keep it true, says i.. Vær dig selv, i alt - så kan det jo ikke gå helt galt :wink:

- LarsB

Link to comment
Share on other sites

' date='12. maj 2011 - 00:02 ' timestamp='1305151351' post='1512468']

Jeg synes godt nok mit image herinde på MOL skrænter for real!

lols :tongue::innocent::wub:

Great story!

Tak !

.. Bedre kan det vist ikke siges!! :bigsmile:

Gode venner kan lave alting sammen - men kun de bedste venner er i stand til at lave ingenting sammen. - Citat Peter Plys (.. yup ham den lille gule bjørn) :4thumbup:

Dejlig indstilling til tingene i denne log - keep it true, says i.. Vær dig selv, i alt - så kan det jo ikke gå helt galt :wink:

- LarsB

Jamen hej og tak, og velkommen i min log da :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning Fredag d. 13/5-2011

I dag var jeg glad og slap og i går var jeg super!

I dag var en god dag. Jeg var både til massør og fysse og senere til træning. Og så havde jeg lækkert musik i ørene. Jeg var faktisk så glad på vej til klinikken at det helt boblede i maven på mig og jeg flere gange måtte gispe efter vejret fordi jeg ubevidst gik og holdte vejret for ikke at bryde ud i en spontan dødsforagtende trodslatter mod de truende gråskimmel skyer!

Som sædvanligt kom jeg pisse sent ud af døren mod træningscenteret. Jeg halvløb op til træning og skyndte mig bare at styrketræne, så kan jeg svømme i morgen. Jeg skulle bare nå vægtene så jeg kan nå det igen på søndag. Jeg har ikke engang været i bad og jeg regnede powerwalken derop for opvarmning :blink: , hvor er jeg bare ved at blive BB!

Grundet tidspres blev det en hurtig omgang i dag hvor jeg halvt gik-løb-hinkede-hoppede fra station til station. Det skulle gå hurrrrtigt. Så med et flat og bistert udtryk, en svag knurren rumlende i halsen, nidstirrede jeg alle som gik i nærheden af mine efterladte vægte når jeg supersættede. Du kan tro nej du.

Jeg kørte også nogle nye øvelser som jeg fik af mine fysioterapeut i dag, det gik fint, det var hårdt. Det var mest nogle udbygninger af øvelser jeg allerede laver så det var cool.

Jeg var ikke særlig stærk i dag! Eller måske var det bare et mentalt problem, jeg havde snakket lidt med fyssen om vigtigheden af at jeg ikke bare knaldede på så snart jeg ikke kunne mærke noget i knæene. Så kom jeg til at tænke på min frivægtstræning og blev nervøs for om jeg nu gør det rigtigt og ordentligt og ikke kommer til at overbelaste og bla bla bla…

Nå men her er dagens afrapportering.

Ryg ekstension

10x62,5kg

8x65kg

6x67,5kg

Bænk

10x22,5kg

8x25kg

5x27,5kg Ja her gik det bare slet ikke så godt, tror jeg var en kylling.

Stivbenet dødløft

10x30kg

8x35kg

6x40kg

Stadig ved at finde min plads her, tor stadig vægtene er for lave, men er meget forsigtig.

Lat. Raises

10x4kg

8x5kg

6x6kg Puha da da, hvor grimt!

[supersæt]

Biceps curls m. Dumbbells

10x5kg

8x5kg

6x6kg

Hovsa, i mit inderligt koncentrerede fokus (læs stress og jag) glemte jeg at skifte til 6’ere ved andet sæt.

Triceps m. reb

10x22,5kg

8x25kg

6x25kg Puha lidt mere teknik her, tror jeg ville være godt

[/superset]

[superset]

liggende ben løft med swissbold grebet og mast mellem fødderne

1x10xBOLD

1x8xBOLD

1x10xBOLD

girly pushups

3x13xBW

[/superset]

Bro med bold OG benløft!

3x5x2xBW

Balance board 5 mins tid

Nå ja og har jeg forresten fortalt jeg er SUPERDAMEN?

Jeg arbejder jo en håndfuld timer om ugen i en børnehave og forleden så sad vi ude i en slags udestue og skulle til at spise eftermiddagsmad. Der var en pokkers larm, skrig, hvin, og latter fra skingre børnestemmer blev kastet frem og tilbage mellem vægge og ruder. Især et bord hvor tre af de større børn sad, sendte nogle voldsomme trykbølger ud i rummet, så jeg gik over til dem og bad dem dæmpe sig lidt. Da det ikke virkede, lavede jeg mit bedste nu-bliver-jeg-altså-snart-skrap-på-jer ansigt, satte mig ned ved bordet og med min mest drabelige tone truede jeg dem groft med, at hvis de ikke dæmpede sig lidt nu, ville jeg sidde her sammen med dem gennem hele eftermiddagsmaden.

Min trussel havde dog ikke den ønskede virkning.

Dreng: Jeg vil gerne sidde ved siden af dig!

Pige 1: Også mig!

Pige 2: Ja for du har store bryster!

Mig: Øh ja okay, det har jeg da, og jeg kan da også godt li at..

Pige 1: Og en stor numse!

Pige 2: og du er tyk!

Mig: Ja det er rigtigt det har jeg da.

Dreng: Hvorfor har du egentlig så stor en numse?!

Pige 2: (kigger på min numse og prøver så at tilpasse sine hænder som hun holder frem i luften) Så stor en numse!

Mig: Jamen det har jeg bare, nogen har en stor og nogen har en lille.

Mig: Ved i hvad jeg også har?

Børnene: Næh? Hvad?!!!

Mig: store muskler! (flekser stolt)

Dreng: Årh… Du er ligesom… SUPERMAND!

Pige 1: ja!

Pige 2: Øh nej hun har jo bryster, store bryster!

Dreng: Nå ja, så kan hun ikke være supermand, hmmm…

Mig: Det er rigtigt, jeg er heller ikk superman, jeg er superdamen! Da Da Da DAAAA!

Dreng: Narj, det er du ikke… Vel?

Mig: johow! Og spis så jeres kager og hold jeres mund ellers så kommer jeg og superondulerer jer! :wink:

Ja så kære Molboer, spis jeres kage og skriv mig en hilsen ellers så kommer jeg og superondulerer jer! :laugh:

/Jaaanie

Edited by Jaaanie
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke samle mig om min læsning, mine tanker flyder ud. Bliver til mudrede pytter af uklart indhold og ekstrem uvirksomhed. Tiden står truende mod min dørkarm lænet og jeg ved det alt for godt. Alligevel bliver papir, skrevne tegn og absorberet viden, af mine sløvt summende tanker, kasseret som rustende skrot.

Mit motivation er væk, den svandt for lang tid siden bort, druknet i lunkent akademi og en vågnende passion for sport. Kaffen simrer i mit hoved og i min kop, men ikke engang den kan holde mit flygtende mod og ugidelige energi op. Jeg slumrer i ulidelighed og viljestyrken pakker sig bort. Afventende har den siddet, spillet sine sidste trumfkort.

Beskrivelser af forklaringer gør mig søvnig og jeg døser hen, to minutters falsk forglemmelse, så må jeg videre, må koncentrere mig igen. Men koncentrationen undviger stædigt mit slappe søvnige greb. Et blankt blink med øjenlåget og væk er den, travlt optaget andetsteds, tog den chancen og stak derhen.

Flimrende lyspunkter fanger mine øjne kort, jeg tvinger dem tilbage. Til det sort/hvide, til det todimensionelle, til pligtens krævende og kaglende sport. Jeg må læse, blive klog, og forhåbentlig forstå. Men jeg vil bare gennem landende løbe og til sidst ved verdens ende stå. Det er her alle drømme ender, de slidte og ødelagte, de store og de få, alle skal de her opløses og alle vil vi her forgå.

Edited by Jaaanie
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share