Hvor skal jeg få protein fra?


jolivia
 Share

Recommended Posts

Hej :)

Jeg har længe forsøgt at tabe mig bare lidt. Men det lykkedes ikke, faktisk er jeg blevet mere buttet! Jeg har nærmest kun levet af frugt, grønt og brød. Da jeg så idag indtaster mit daglige madindtag i Cron-O-Meter, viser den at jeg får ALT for lidt protein.. under 1/3 af hvad man minimum skal have, når man ikke træner ?

Så jeg skal altså ha' nogle proteiner, tror jeg. Problemet er bare at jeg ikke rigtig kan li' kød! Og mælkeprodukter kan jeg ikke tåle. Jeg kan godt lide noget fisk, af det jeg har smagt (makrel (både på dåse og som filet), tun (som bøf og dåse), elsker laksebøf! osv.

Jeg er ikke de store fan af æg (synes det er nasty man kan se navlestrengen O_o) men jeg kan godt "gå med til det" hvis det bliver nødvendigt. Skal jeg have noget tilskud, måske? Har hørt godt om hampeproteinpulver, og jeg vil jo helst også undgå valle (jeg er virkelig allergisk overfor mælk i længden), men er det nok?

Kan jeg blive dækket nok ind, kun ved at spise forskellige slags fisk?

Håber nogle kan hjælpe, jeg er totalt blanket af ;)

Link to comment
Share on other sites

Linser, kikærter bånner er også oplagte kilder til protein.

Grønne bønner(hari coverts) og Spinat er ikke specielt energi tætte men, protein-energi% i disse er ret højså de er afgjort også værd at bruge.

Nødder har også en ok mængde protein, men er energitætte og har relativt meget fedt i sig.

Når du taler fisk nævner du ikke rejer og torskerogn. Hvis du ikke har skænket dem overvejelser, er det værd at gøre. To nemt tilgængelige produkter der rummer godt med protein og ok billige(særligt rejer)

Link to comment
Share on other sites

Jo!

Hvad med soyamælk? Den med vanille glider lidt lettere ned end den neutrale som imo smager ganske hæsligt, men man må jo ofre sig lidt.

-Eller lav yoghurt at den neutrale soyamælk, smiler. Det kan klart anbefales, og er en del billigere og uden al den sukker, som den købte!

Link to comment
Share on other sites

Ærgeligt, jeg troede i var seriøse og venlige herinde og ikke faldt i kedelige fælder som mobning. Tusind tak for alle de seriøse svar, det har hjulpet meget :) (har iøvrigt fået et program der fortæller præcist hvor meget protein der er i fødevarerne, som er brugt flittigt!)

Jeg smutter, hygge til alle :)

Link to comment
Share on other sites

>.<

Jeg vil da sige, at jeg heller ikk ligefrem elsker alle af de forskellige grønsager jeg spiser til aftensmaden, hvor jeg får 500g. Og for den sags skyld, så sys jeg egentlig heller ikk den 7000'ende dåse tun jeg spiser smager pisse godt, men er det ikk også lidt et spørgsmål om priotering?

Kan dog kun give Mads ret, hvis man vejer det højere de mål man vil opnå, så må man bide nogle ting i sig.

// Para

Link to comment
Share on other sites

Ærgeligt, jeg troede i var seriøse og venlige herinde og ikke faldt i kedelige fælder som mobning. Tusind tak for alle de seriøse svar, det har hjulpet meget :) (har iøvrigt fået et program der fortæller præcist hvor meget protein der er i fødevarerne, som er brugt flittigt!)

Jeg smutter, hygge til alle :)

MamboMads mobber ikke, han er bare.... øh......ææææææhhmm... Ja, altså han skriver lidt sært og det går ud over alt og alle og også ham selv.

Det er selfølgelig ikke til at vide med kun 4 indlæg på tælleren men hvis du alligevel stadig er her, så spænd lige lidt humor på læsebrillen :bigsmile:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share