"At starte forfra"


Cat
 Share

Recommended Posts

Min logbog har fået titlen At starte forfra for det er nemlig det jeg skal…

Efter nogle år med andre prioriteringer og hvor træning mildest talt kun har foregået sporadisk føler jeg nu at min motivation langsomt er på vej tilbage.

Engang i tidernes morgen trænede jeg regelmæssigt og levede forholdsvis sundt og der vil jeg gerne nå til igen. Det kræver dog følgende:

1. At jeg får trænet

2. At jeg spiser sundt

To ting som jeg ikke ha været lige god til i de sidste år :blush:

Min egentlige kost er ikke så skidt, men jeg har haft tendens til at der også er røget noget extra ind både i mængde og i form af søde sager. Men for nyligt har jeg aftalt med manden at lørdage er vores slikdage og derudover skal vi være sunde, lige med undtagelse af, hvis vi er inviteret ud…

Med det sagt er det super vigtigt for mig at jeg får rigeligt med kcal i øjeblikket jeg har nemlig lige født og ammer vores lille datter. Allerede nu kan jeg se at de dage (lørdage) hvor der er kommet extra kcal ind har medført, at der er mere mad til bebs. Så jeg skal altså ha rigeligt med mad men målet er at det bliver rigtig mad…

Rent træningsmæssigt går der noget tid før jeg må foretage mig det store, min bugpresse skal ikke aktiveres foreløbigt, og alt hvad der hedder løb og hop er udelukket de næste 4uger (mindst) :innocent:

Jeg tænker at denne logbog skal være med til at forberede mig på det hele når jeg rigtig kan gå i gang og så er det altid motiverende at skulle skrive herinde…

Jeg ved at jeg har været væk fra mol i nogle år men på det sidste har jeg fundet herind igen oftere og oftere og det tager jeg som et tegn på at jeg/motivationen virkelig er på vej tilbage. Jeg overvejede at starte denne logbog da mindstepigen var en uge gammel men da jeg efter træningen den dag fik voldsomme efterveer og en underlig ømhed (ikke DOMS) i maven tænkte jeg at det var lige kækt nok… Efterfølgende har jeg bøvlet lidt med mit ene knæ :4oops: (efter gåture i skoven) men heldigvis har husfyssen herhjemme fået det i orden igen. :hippy:

Nu håber jeg at mindstepigen bliver ved med at tillade, at jeg har et overskud :superman:

post-2010-067543800 1303039414_thumb.jpg

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

JAAAAAAAAAAA!!!!!!!!! BOOOOOOOOM!!!!!!!!!!!

Return of the Cat!!! Lørdagsslik FTW!!!!!

Det er dejligt, at have dig tilbage, Catten :wub:

Jeg glæder mig til at se, hvordan projektet vil vokse med tiden - både up close og herinde :smile:

Du ved, at jeg er lige bag dig, (høhø) og støtter dig fuldt ud!

Give 'em hell, woman! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hej Cat

Spændende med logbog og held og lykke med projektet. Du har jo i din ægtemand en af de bedste "motivators" i branchen, så det skal nok blive godt 4thumbup.gif Jeg glæder mig i øvrigt til at se begge prinsesser (og dig og Kauf) igen.

/Dan

Link to comment
Share on other sites

:wub: :wub: :wub: :wub: :wub:

Hvor er hun smuk Cat!

Tusind tillykke til dig og manden!

Mange tak for det :w00t:

Synes også selv hun er ret sød :wub:

Især fordi hun, indtil videre, elsker at sove :tongue::laugh:

Velkommen tilbage. :smile:

Er sikker på du nok skal finde tilbage til fordoms styrke.

Lad os satse på det :superman:

Selvom der nok lige går noget tid..

Håber det der med muscle-memory kommer til udtryk :devil:

og takker :smile:

Spiller du stadig bold?

- jeg synes at huske at du var ved at komme i gang igen :wink: ...

JAAAAAAAAAAA!!!!!!!!! BOOOOOOOOM!!!!!!!!!!!

Return of the Cat!!! Lørdagsslik FTW!!!!!

Det er dejligt, at have dig tilbage, Catten :wub:

Jeg glæder mig til at se, hvordan projektet vil vokse med tiden - både up close og herinde :smile:

Du ved, at jeg er lige bag dig, (høhø) og støtter dig fuldt ud!

Give 'em hell, woman! :devil:

Høhø...

Tak for Bum :laugh:

og tak for logvelkomst :w00t:

Hej Cat

Spændende med logbog og held og lykke med projektet. Du har jo i din ægtemand en af de bedste "motivators" i branchen, så det skal nok blive godt 4thumbup.gif Jeg glæder mig i øvrigt til at se begge prinsesser (og dig og Kauf) igen.

/Dan

Hej Dan

Jeg håber jeg kan lave loggen bare lidt spændende på sigt :superman:

Vi må se hvordan det udvikler sig :devil:

Som udgangspunkt kommer det til at gå meget langsomt :laugh::innocent:

Kauf som motivator spiller ikke - det skal komme fra mig selv (ellers ender jeg bare med at blive en sur k*lling :blush: )

Jamen du er altid velkommen...

Vi snakkede faktisk om at smide noget mad på grillen en dag efter en af jeres Bro'træninger..

Så du har min tilladelse til at prikke til Kauf :cool:

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

"Træning i går";

Startede dagen med 1 time og 15 mins gåtur i skoven i raskt barnevognstempo :4thumbup:

Senere blev det til 1 time og 15 mins gåtur i skoven med 2½ årig + barnevogn - hvilket betyder rolig gåtur med indlagte finde myre/regnorme/pinde pauser - supersættet med - bære datter på nakke intervaller i noget hurtigere tempo...

Måske ikke så effektivt, men rigtig hyggeligt :innocent:

I dag er mindstepigen blevet 3 uger - så jeg har planer om en lille mini forsigtig workout senere :superman:

/Cat

Link to comment
Share on other sites

Det meste af dagen gik med baby, så desværre ikke så meget tid som planlagt...

Her til aften blev det dog til 35 mins gåtur med vapsen...

Lille workout:

Stepups 3x10 pr ben (BW)

Etbens Rumænsk DL 3x5 pr. ben (BW)

Læg 2x20

Bækkenbundsøvelse med tænding af TVA 2x10

Bækkenløft med fødder på bold 2x10

Rotationer med fødder på bold 2x10

Windmills 2x10 (uden vægt)

Knæ4stående diagonalløft 2x10

Fokus var på bækkenbund/transversus :innocent:

Der skulle være fuld kontrol i alle øvelser...

Link to comment
Share on other sites

Lille morgentur i skoven med vaps og barnevogn på ca 35min :4thumbup:

Dejligt :smile: ...

Det blev ikke til så forfærdelig meget mere...

- Endnu en lille gåtur på ca 20 min med vapsen

- En træning med hunden på ca 25 min (jeg bruger faktisk mig selv ret meget når jeg træner hund - jeg havde i hvert fald fået varmen da jeg var færdig :blink: )

note: "ret meget" er relativt :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hej Cat,

Så er det min tur at sige ... fedt med logbog!

Jeg glæder mig til at følge med i din træning og dine fremskridt :w00t:

Hey DaisyY

Hyggeligt med lille loghilsen :bigsmile:

Nu må vi se om jeg denne gang kan holde gejsten oppe :devil: - når familielivet også lige skal gå op :innocent:

Jeg satser som sagt på at gå meget langsomt frem og det næste lange stykke tid vil alle "træninger" være mindre spændende... Men omvendt kan det være sjovt at kigge tilbage på når jeg engang er kommet i form igen (så kan man følge med helt fra start med efterfødselstræning og langsom progression :wink: )

Link to comment
Share on other sites

I går blev det ikke til andet end en gåtur i skoven med vaps og barnevogn på en times tid :blush:

I dag har jeg haft tid til en lille workout - og satser på at få lavet resten senere når pigerne sover :wub:

Indtil videre:

KB DL 3x12x12

KB Rumænsk DL 3x12x8

Windmills 3x10/10x8

BO KB Row 3x12/12X8

Lunges 3x 6/6xBW

Så nåede jeg at starte på coreøvelserne - men dem laver jeg senere - når der er ro igen :cool:

Nu skal vi en tur i skoven med madkurv...

Bliver super hyggeligt :4mewantfood: :4thumbup: :bigsmile::wub:

God dag i solen :cool:

Link to comment
Share on other sites

:blush: Jeg er total flov over at indrømme det, men miniworkouten som jeg lavede sidst gav mig DOMS i 2 dage :laugh:

De sidste par dage har stået i påskehyggens tegn - så ingen fysiske aktiviteter udover lidt smågåture med hund og børn :innocent::wub:

I dag blev det til 1½ times gåtur i skoven med vaps + det løse

og følgende hjemme i stuen da tøserne var faldet i søvn:

Stepups 4x10/10xBW

Lægsyreøvelse 3x20

Lunges 3x5/5

Bækkenbundsøvelse med hold 2x10

Rotationer på bold 2x5/5

Bækkenløft på bold 2x10

Knæ 4 stående diagonalløft 2x5/5

Sideplanke på knæ&albue 2x5/5

Nu er Lara blevet 4 uger - så tiden går ekstremt hurtigt :superman:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

For pokker Cat! Det er super fedt du er back in business :4thumbup: Jeg ser frem til at følge med!

Tak for sidst. Det var super hyggeligt med grill og curls :cool:. Sikke et set-up du havde lavet på trods af du havde begge unger!

Næste gang slår vi hovederne sammen en lørdag :w00t:

Link to comment
Share on other sites

For pokker Cat! Det er super fedt du er back in business :4thumbup: Jeg ser frem til at følge med!

Tak for sidst. Det var super hyggeligt med grill og curls :cool:. Sikke et set-up du havde lavet på trods af du havde begge unger!

Næste gang slår vi hovederne sammen en lørdag :w00t:

Jeps - hyggeligt at se dig igen :bigsmile: ...

Næste gang håber jeg timingen passer bedre med affodring af den lille - så jeg får mulighed for at komme med til træningen (dog mest for at tage billeder :laugh: )

Angående lørdage har påsken mere eller mindre været lørdag hver dag :tongue: ...

Hvis du betragter en salat som et set-up; så lover jeg at du får et kæmpe set-up hvis du dukker op en lørdag :4mewantfood: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Så sørge I lige for, at det er en lørdag, hvor DBM har fri! smile.gif

Og Fame Boy ikke skal spille squash.

Jeg blander mig som regel ikke i jeres planlægning - hverken af træning eller arbejde :cool: ...

Så det er vel op til jer selv at få et overblik :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lavet et udkast til et program/en overordnet plan som jeg stille og roligt starter op på...

Den kommer til at se ud som følgende:

OverordneT PlaN

Mandag: Styrke

Tirsdag: Joggetur

Onsdag: Core

Torsdag: Styrke

Fredag: Joggetur

Lørdag: Core

Søndag: Hvile

Midlertidig ugeplan:

Mandag: Styrke

Tirsdag: Core

Onsdag: Hvile

Torsdag: Styrke

Fredag: Core

Lørdag: Hvile

Søndag: Core

Styrke

Dag 1:

Step-ups

Rumænsk DL

DL

OH Squat

Row med rotation

OA DB Press Bold

Windmills

Dag 2:

Lunges

One-legged Rumænsk DL

Squat

BO Row

Pull aparts

Armstrækkere

Windmills

Høvelte:

Pulldown

Chins (band)

Straight Arm Lat Pulldown

DB Press

BP

CG BP

DB Flyers

Skulderpres

Core:

Bækkenbund

Knæ4stående diagonalløft

Sideplanke – dynamisk

Russian twists

Bækkenløft

Bækkenløft med benløft

Rotationer med fødder på bold

Broen (evt med benløft)

Mave – lige - bold

Mave med ben i luften

Den midlertidige plan er den som jeg vil lave frem til at jeg må starte med løbetræningen (selvom man vist ikke kan kalde det løb på det niveau jeg starter ud med :blush: )...

Styrketræningerne er lavet ud fra de øvelser jeg har mulighed for at lave hjemme - og som jeg er i stand til at lave med diverse skavanker der skal tages hensyn til. Jeg håber på, at jeg kan overtale manden til engang imellem at tage mig med til træning på kasernen :wub::innocent: - måske ca hver anden uge... Det er det mit Høvelte træningspas er baseret på; jeg tænker det er gavnligt at ramme de muskler jeg ikke får den optimale træning af hjemme - også selvom det ikke bliver super regelmæssigt. Lidt er vel bedre end ingenting :cool: ....

Planen bliver skudt i gang på mandag :superman:

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk at starte den nye plan med at misse første dag :nonono::innocent::crazy::dry:

Jeg havde besøg i løbet af dagen og da storetøsen kom fra Bønehave var der knald på indtil jeg selv faldt om af træthed kl lidt over ti... Så ingen træning i går til mig...

I dag stod den så på lidt styrke (jeg valgte lige at rykke det hele en dag...)

Step-ups 3x10/10xBW

- supersettet med -

DL 3x15x8

- supersettet med -

Rumænsk DL 3x12x8

KB Row med rotation 3x12/12x8

- supersettet med -

Windmills 3x10/10x8

OA KB Press på bold 3x12/12x8

OH Squat 3x10x10

- supersettet med -

Lægøvelse 2x20xBW

Jeg var rimelig presset på tid - så greb kun den lille KB og brugte den hele vejen igennem.

Træningen var overstået på 18 minutter - så det var en meget let og hurtig omgang...

Da det skulle gå ret hurtigt var fokus heller ikke helt så meget på bækkenbunden som det burde :blush: - men så må jeg arbejde lidt extra med den i morgen :smile:

For sjov tjekkede jeg lige de lokale basketballmuligheder - og det viser sig at der i hallan som er ca en spytklat fra vores hus er motionsbasket hver mandag aften... Det regner jeg stærkt med at starte på når jeg igen må hoppe og løbe igen :devil: ... Planen er at jeg skal derover på mandag for at se hvordna niveauet er - og hvis det er noget jeg synes ser ok ud er jeg på (er sådan noget mixhold - så skal lige være sikker på jeg kan være med)...

Det var lige en update herfra...

Link to comment
Share on other sites

I dag stod den på Coretræning

Blev til en mix i følgende øvelser:

- antal og varighed blev lavet på min fornemmelse for hvornår kvaliteten var skidt, så ikke noget fast -

Bækkenbund/Tva

Bækkenløft på bold - hold

Bækkenløft på bold med etbensløft - hold

Rotationer med fødder på bold

Russian twists (her fandt jeg ud af at jeg har en klar sideforskel)

Bro - sidebevægelser

Rygliggende øvelse for sideforskellen (mest afprøvning)

Knæ4stående diagonalløft

Lige mave på bold

Mave på gulv (løftede bed)

- generelt er min mave ikke særlig stærk lige pt -

Det var vist det...

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk at starte den nye plan med at misse første dag :nonono::innocent::crazy::dry:

Jeg havde besøg i løbet af dagen og da storetøsen kom fra Bønehave var der knald på indtil jeg selv faldt om af træthed kl lidt over ti... Så ingen træning i går til mig...

I dag stod den så på lidt styrke (jeg valgte lige at rykke det hele en dag...)

Jeg var rimelig presset på tid - så greb kun den lille KB og brugte den hele vejen igennem.

Træningen var overstået på 18 minutter - så det var en meget let og hurtig omgang...

For sjov tjekkede jeg lige de lokale basketballmuligheder - og det viser sig at der i hallan som er ca en spytklat fra vores hus er motionsbasket hver mandag aften... Det regner jeg stærkt med at starte på når jeg igen må hoppe og løbe igen :devil: ... Planen er at jeg skal derover på mandag for at se hvordna niveauet er - og hvis det er noget jeg synes ser ok ud er jeg på (er sådan noget mixhold - så skal lige være sikker på jeg kan være med)...

Sådan kan det gå med de unger - jeg kender det! :tongue:

Hold da kæft, den omgang gik som lyn og torden :laugh: Du er virkelige kongen (edit: dronningen) af speedtræning! Jeg kan huske fra dine tidligere logs og træning i FDK, at du nogengange smadrede et træningssæt igennem, som jeg ville være mindst dobbelt så lang tid om! :4thumbup:

Det bliver fedt at se, hvad du synes om basket, og om du kan få niveauet til at passe. Jeg krydser fingre for dig! :bigsmile:

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

DBroM og jeg har snakket om at tage på Bryggen for at spille smarte (og bold) engang til sommer. Det kunne være ret morsomt at rydde banen derude (inkl Al - ham kan du godt huske ikke?).

Ellers er der jo ALBA - jeg ved der er nogen af de gamle HGI-tøser der spiller der nu...

Link to comment
Share on other sites

Sådan kan det gå med de unger - jeg kender det! :tongue:

Hold da kæft, den omgang gik som lyn og torden :laugh: Du er virkelige kongen (edit: dronningen) af speedtræning! Jeg kan huske fra dine tidligere logs og træning i FDK, at du nogengange smadrede et træningssæt igennem, som jeg ville være mindst dobbelt så lang tid om! :4thumbup:

Det bliver fedt at se, hvad du synes om basket, og om du kan få niveauet til at passe. Jeg krydser fingre for dig! :bigsmile:

Speedtræning er ingen sag når vægten er minimal :tongue:

Bliver noget lidt andet når der kommer kg på :devil: ...

Glæder mig til at se niveauet på mandag :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share