"At starte forfra"


Cat
 Share

Recommended Posts

Ingen træning til mig i dag - men de obligatoriske ture med hunden blev det da til :bigsmile:

Dagens kost:

Morgenmad: 2 rugbrød med ost, mandler, 10 vindruer, mælk

Mellem: bagel med philadelphia light + lidt jordbær, vandmelon og vindruer

Frokost; 1 rugbrød, 2 æg, agurk, gulerod, peberfrugt

Mellem: ½appelsin, ½æble, mandler, mælk

Mellem: Smoothie lavet på yoghurt, kiwi, pære, jordbær og ananas

Aften: Pitabrød med salat, revne gulerødder, peberfrugt, majs, løg, agurk, ost og masser af skinke

Herudover noget light saftevand

Er egentlig ok tilfreds taget i betragtning af at jeg var til mødregruppe hvor der både var kage og tebirkes på bordet :wink: . Jeg holdt mig til en bagel og noget frugt - så det var en succesoplevelse :innocent:

Link to comment
Share on other sites

"Dagens træning":

- De obligatoriske gåture med hunden

- En joggetur her til aften, vil skyde på at den var en lille kilometer længere end den første tur :bigsmile:

Jeg forsøger stadig at tage det med ro da jeg har tendens til overbelastning i mine knæ, især lige i øjeblikket hvor kampvægten er noget højere end normalt. Så selvom jeg sagtens føler jeg kan løbe længere rent konditionsmæssigt vælger jeg at stoppe mens legen er god :innocent: ...

"Dagens mad"

Morgenmad: 1 rugbrød med ost, mandler, lidt appelsin, mælk

Mellem: Jeg tror måske jeg har glemt dette måltid :nonono: ....

Frokost: 2æg, bælgærter, agurk, gulerødder, ananas + mælk

Mellem: 1 rugbrød med ost (det fungerer ikke for mig hvis jeg ikke får rugbrød til frokost)

Aftensmad: Skinke, kartoffelbåde, råkost (af gulerødder, ananas, æble, rosiner og nødder)

Snack: en håndfuld blandet nødder/rosiner + ½ l light sodavand + lidt saft

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Der har været knald på de sidste dage, så desværre ikke tid til opdateringer :nonono:

Træningsmæssigt har det stået stille...

Men i dag blev det til en lille joggetur - same as last :cool:

Benene fungerede ikke rigtig, jeg kom ikke i gang, skinnebenene var lidt ømme, aftensmaden fyldte stadig i maven, jeg trådte forkert osv osv... alt i alt en ikke alt for positiv oplevelse :laugh:

Men det vigtigste er vel også at jeg kom afsted :4thumbup:

Kostmæssigt kan jeg simpelthen ikke huske de sidste dage - men til trods for fest i børnehaven med buffet (og kagebord), en tur på bakken og isspisende besøg har jeg holdt mig nogenlunde i skindet. Det er blevet til en ½liters hyldeblomst sodavand (det er de mest geniale sodavand der findes - sammen med Ginger Ale :wub: ) og et meget lille bitte stykke kage...

Så jeg er nogenlunde tilfreds - selvom mængderne har været større end normalt (og det ville have været endnu bedre uden kage :laugh: )...

I morgen ståd den igen på pinsearrangement - så må vi se om jeg kan holde mig fra kagen der :wink:

edit: Det er selvfølgelig blevet til diverse gåture med vapsen som altid :bigsmile:

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Der er stille i loggen for tiden - for jeg er begyndt at bøvle med mit knæ :nonono:

Et tilbagevendende problem som jeg desværre har :unhappy:

Så nu er alle planer om løb det næste lange stykke tid droppet - for det er løb kombineret med min alt for høje kropsvægt som provokerer det :innocent: . Planen er derfor at jeg melder mig ind i det lokale fitnesscenter i morgen (de havde lukket for indmeldelser i dag) - indtil videre indtil udgangen af august - for at have mulighed for at køre en masse cardio og derigennem håbe på at smide nogle kg...

Når vægten er kommet lidt længere ned, vil jeg stille og roligt forsøge med lidt løb igen...

Jeg har også holdt pause fra styrken mens jeg har haft smerter og irritation - men nu er det stort set væk så jeg vil forsigtigt starte op igen her i denne uge...

Basketball fortsætter med mandag som vanligt og jeg får stadig masser af gåture med vaps i skov :smile:

Rent kostmæssigt er det heldigvis begyndt at gå lidt bedre :4mewantfood:

Jeg har ikke lyst til søde sager mere og jeg kan sagtens sige nej når jeg bliver spurgt - så nu er den del heldigvis på plads. Portionsstørrelserne er stadig i overkanten så det vil være det næste område der sættes ind på - og så skal jeg begrænse mit mandel/nødde indtag - for der ryger lidt for meget af det stads indenbords :blush: ...

Jeg er rigtig bange for at skære for meget i kcalindtaget - for jeg VIL have mælk nok til lillepigen, så der kan jeg ikke gå på kompromis - så jeg skal lige have fundet en balancegang :wink:

Link to comment
Share on other sites

I aftes blev det til 1t og 15min baskettræning :superman:

Desværre var det sidste gang inden sommerperioden, så nu er der dømt pause derfra også :nonono:

I dag tog jeg ned for at melde mig ind i fitnesscenter - men det kunne jeg så først fra kl 14 - så påtænker at gøre det når jeg igen skal forbi lidt senere :laugh: ...

:bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

I aftes blev det til 1t og 15min baskettræning :superman:

Desværre var det sidste gang inden sommerperioden, så nu er der dømt pause derfra også :nonono:

I dag tog jeg ned for at melde mig ind i fitnesscenter - men det kunne jeg så først fra kl 14 - så påtænker at gøre det når jeg igen skal forbi lidt senere :laugh: ...

:bigsmile:

Helt ærlig, nu må det træningscenter lige tage sig sammen. :dry:

Link to comment
Share on other sites

Helt ærlig, nu må det træningscenter lige tage sig sammen. :dry:

og for lige at sætte prikken over i'et får du resten af historien:

Jeg tage derned igen kl 14.45 - og bliver mødt af et skilt "jeg gør rent i kældrenen, hent mig hvis du har brug for hjælp"..

Så ned i kælenderen med mig, men næææ nej - jeg kan ikke finde ham/hende. Hverken i træningsdelen eller i omklædningsrum...

Så endnu engang går jeg tomhændet derfra...

MEns Kauf smider den store datter i seng - beslutter jeg for at prøve igen, de har jo bemanding til kl 20...

Så afsted med mig og den lille i barnevogn. Kommer derned, og bliver mødt af et skilt på døren; Tirsdag: 14 - 18.30 (mens alle andre dage er til 20... ) ARGH :crazy:

Så intet medlemsskab til mig i går...

I dag prøver jeg så lykken igen.

Tager derned kl lidt i et - og yeah, der er åbent.

Skiltet med kælderrengøringen er der igen og jeg går hen mod trappen - her ser jeg så en pige/dame whatevet med en pose i hånden (bag en træningsmaskine) og jeg spørger om det er hende der arbejder der - hendes svar "ja, jeg går jo ikke rundt med den her for sjov, vel" (og det var ikke sagt med et glimt i øjet). Så siger jeg at jeg gerne vil meldes ind; og hun udskriver en blanket til mig - men inden hun rækker den til mig, skal hun lige skrive en sms :blink: Hva' sker der for det?. Total irriterende :blink: ...

Men det vigtigste er da at jeg nu er meldt ind :superman:

Så nu har jeg fået nøglekort og kan komme på alle tidspunkter (og vil forsøge at undgå at møde hende igen :laugh: )

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Så skulle jeg endelig indvie mit nye kort :superman:

Planen var som beskrevet lidt cardio...

CrossTrainer: 10min

Step: 5min

- så kunne jeg ikke la' vær med at prøve de dersens vægte :laugh: -

Pulldown - 3 set a 10

Straight Arm Latt Pulldown 3 set a 15

DB Press - 2 set a 8

Liggende Flyers - 2 set a 8

Bænk + Smal Bænk; prøvede lidt forskelligt af (kun med stangen)

nårh ja - det var jo cardio jeg skulle lave :wink:

så sluttede af med

Step: 10min

Træningstid: 40min

Link to comment
Share on other sites

og for lige at sætte prikken over i'et får du resten af historien:

Jeg tage derned igen kl 14.45 - og bliver mødt af et skilt "jeg gør rent i kældrenen, hent mig hvis du har brug for hjælp"..

Så ned i kælenderen med mig, men næææ nej - jeg kan ikke finde ham/hende. Hverken i træningsdelen eller i omklædningsrum...

Så endnu engang går jeg tomhændet derfra...

MEns Kauf smider den store datter i seng - beslutter jeg for at prøve igen, de har jo bemanding til kl 20...

Så afsted med mig og den lille i barnevogn. Kommer derned, og bliver mødt af et skilt på døren; Tirsdag: 14 - 18.30 (mens alle andre dage er til 20... ) ARGH :crazy:

Så intet medlemsskab til mig i går...

I dag prøver jeg så lykken igen.

Tager derned kl lidt i et - og yeah, der er åbent.

Skiltet med kælderrengøringen er der igen og jeg går hen mod trappen - her ser jeg så en pige/dame whatevet med en pose i hånden (bag en træningsmaskine) og jeg spørger om det er hende der arbejder der - hendes svar "ja, jeg går jo ikke rundt med den her for sjov, vel" (og det var ikke sagt med et glimt i øjet). Så siger jeg at jeg gerne vil meldes ind; og hun udskriver en blanket til mig - men inden hun rækker den til mig, skal hun lige skrive en sms :blink: Hva' sker der for det?. Total irriterende :blink: ...

Men det vigtigste er da at jeg nu er meldt ind :superman:

Så nu har jeg fået nøglekort og kan komme på alle tidspunkter (og vil forsøge at undgå at møde hende igen :laugh: )

Hvor er det bare vildt... Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige!

Så skulle jeg endelig indvie mit nye kort :superman:

Planen var som beskrevet lidt cardio...

CrossTrainer: 10min

Step: 5min

- så kunne jeg ikke la' vær med at prøve de dersens vægte :laugh: -

Pulldown - 3 set a 10

Straight Arm Latt Pulldown 3 set a 15

DB Press - 2 set a 8

Liggende Flyers - 2 set a 8

Bænk + Smal Bænk; prøvede lidt forskelligt af (kun med stangen)

nårh ja - det var jo cardio jeg skulle lave :wink:

så sluttede af med

Step: 10min

Træningstid: 40min

Yay!

Juhuuuu!!!! Tillykke med indvielsen!! Det bliver godt! :superman::devil::cool:

Sig mig engang... Snakker i to aldrig sammen derhjemme? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Sig mig engang... Snakker i to aldrig sammen derhjemme? :tongue:

Det kan du tro, at vi gør! At skrive herinde er også lidt et ekstra skulderklap, derfor Loller vi lidt af hinandens kommentarer, da vi jo siger det samme herhjemme :smile:

Link to comment
Share on other sites

Juhuuuu!!!! Tillykke med indvielsen!! Det bliver godt! :superman::devil::cool:

Jaaaah, lad os satse på det :4thumbup: :superman:

Hvor er det bare vildt... Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige!

Jeg var også selv ret målløs - og hvis det ikke var fordi det ligger 300m fra vores hus ville jeg vælge et andet center :blush:

Sig mig engang... Snakker i to aldrig sammen derhjemme? :tongue:

Snakker sammen? :blink: ?

Hvorfor skulle vi det når vi har mol :tongue: ?

Link to comment
Share on other sites

"Dagens Træning"

10 min på CrossTrainer - knæet brokkede sig en lille bitte smule

10 min på Cykel - for at aflaste knæet lidt, det klikkede et par gange og bagefter var alt fint

10 min på Stepperen

5 min på Romaskine - jeg kan bare ikke få det til at fungere, Kauf; I need help!

Så blev det til et par sæt og lidt løst af følgende:

Bænk (op til 30kg)

Pulldown

Straight Arm Lat Pulldown

Pullover - den ku' skulderen ikke li' :crazy:

Det var det :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Har været syg de sidste dage - og er stadig nede :nonono:

Begge knæ og min skulder brokker sig...

Så ingen træning til mig siden i fredags...

Har dog fået kæmpet mig gennem nogle gåture - men så kan jeg heller ikke prale af mere :laugh:

My body sucks :blink:

Link to comment
Share on other sites

Hej Cat,

JAAB er i kjøvenhamn i weekenden, så jeg tænkte du måske kunne have lyst til at udstyre Kauf med babyduty og komme til byen til lidt tøsetræning/hygge og eventuelt lille bitte bytur :innocent:

:bigsmile:

Det lyder super hyggeligt :bigsmile:

Mange tak for invitation :4thumbup: :cheer::boobs:

Desværre er det mig der har babyduty da manden skal et smut forbi Roskilde :innocent:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Efter sygdom, knæbøvl, travlhed og dovenskab er det ikke blevet til træning på det sidste :nonono: ...

Men nu skulle der igen være styr på tingene - sådan da...

Her til aften blev det til en lille mini omgang med Hr. Kauf :wub:

Jeg tænkte det var længe siden - og vi har en træningsdate i morgen - så ville ikke lave for meget (genial tilgang ik?)

Blev til 5 runder af:

12 Swings m. 16kg

12 Rumænsk DL m. 24kg

5/5 Windmills m. 8 kg

10/10 Hammer slag m. 4 kg

Skulle også ha' været OH sqat med - men knæet brokkede sig allerede på 3 rep - så den blev droppet...

Så prøvede jeg også 2 ture frem og tilbage med prowler - lidt mystisk fornemmelse, men meget sjovt :superman: ...

og sluttede af med lidt rotationer, bækken- og benløft på bold med fokus på tva og bækkenbund.

Lidt er vel bedre end ingenting :innocent:

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning på Høvelte med Kauf, Musashi, Magne, Elva og Lara (Jep jep - total legebørnehyggetræning)

Step-ups

3x8/8xBW

DB Press

4x10-12x11

Træk til Bryst

2x10x25

2x10x30

2x10x35

DB Flyes

2x10x7 (tror jeg nok :laugh: )

Lidt planke

Lidt Knæ4stående diagonalløft

Seated Rows

3x10xca30-35? (kan ikke huske det :wink:)

Herefter gik vi ud og hoppede i vandpytter, spillede bold, legede med sand og lavede følgende:

5 runder af:

5 dækflips

55 m farmerwalk

5 dækflips

"supersættet med#

3 x ca 45m prOwler (20-25 hver vej) m 20kg

Det var vist det

Super med en stille og rolig træning hvor der blev brugt mere tid på hygge og børneleg/pasning end reel træning :innocent::blush::wub:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hold da op det er længe siden jeg har fået opdateret herinde :blush:

Der er sket en masse og jeg har nedprioteret mol i forhold til ferie, børn, opstart at firma, huskøb, mand og meget andet...

Men nu kører det vist stille og roligt igen...

Siden sidst har jeg fået trænet lejlighedsvis (som i ikke regelmæssigt, men er dog kommet afsted i ny og næ)

- og er efterhånden kommet lidt i gang med "rigtige" styrkeøvelser igen...

Knæet brokker sig stadig, så det er begrænset hvad jeg laver af bentræning - og løberriet er fortsat indstillet indtil jeg har smidt nogle flere kg....

Kosten er begyndt at spille max - og har da også smidt ca 8kg siden sidst...

For en månedstid siden snakkede Kauf og jeg om hvad mine mål skal være...

Vi kom frem til en masse spændende, men de første delmål (som skal være nået inden lillepigen bliver et år, dvs i slutningen af marts) er følgende:

Smide 15kg - men den tror jeg allerede vi revurderer og siger 20 i stedet :cool:

Løbe 5km uden knæprobemer (som det ser ud lige pt kan jeg godt jogge mig gennem 5km - men målet er at jeg skal kunne gøre det et par gange om ugen uden knæet bliver overbelastet....)

DL 80kg uden besvær (lige pt kører det fint med 4 set af 8 reps med 60kg, så en singel med 80kg kan jeg nok også på nuværende tidspunkt - målet er at det skal laves strickt og med overskud)

Planken i 2 min - gerne med overskud (jep efter et par graviditeter er coren ikke hvad den har været, så den her er også kommet på som mål)

Vi har snakket meget om mål og endelige mål - og har egentligt aftalt en tidshorisont på 2år før de er nået, så ovenstående er blot lidt delmål på vejen... Ideen med delmålene var at jeg så småt skulle i gang - og med ovenstående mål skal jeg både ha gang i styretræningen, i coretræningen, i løberiet og i kosten - hvilket jo er et udmærket udgangspunkt for at kunne bygge lidt mere på bagefter...

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Nårh ja

Jeg har, på et andet ikke så træningsmindet forum, meldt mig til en 10kg på 10 ugers challenge...

Det starter jeg på i morgen - blver sjovt og godt - altid lækkert med en motivationsbooster :superman:

Da emnet blev oprettet blev jeg helt nostalgisk og tænke tilbage på Mols Body Challenge - så jeg har planer om vægt mål og før/efter billeder... Det bliver så godt gør det :devil::superman::w00t:

Link to comment
Share on other sites

Hvor er det bare super med en opdatering i loggen, jeg blev sørme helt glad.

Og det nogle seje mål du har lavet, er spændt på at høre om de endelige mål også, det er så spændende at følge med når folk har nogle cool mål.

Og sådan nogle knæ, de skal sgu bare fucke af!

Sejt med de 8 kg og sejt med din udfordring, jeg hepper allerede!

:cheer: :cheer: :cheer:

Link to comment
Share on other sites

Nårh ja

Jeg har, på et andet ikke så træningsmindet forum, meldt mig til en 10kg på 10 ugers challenge...

Det starter jeg på i morgen - blver sjovt og godt - altid lækkert med en motivationsbooster :superman:

Da emnet blev oprettet blev jeg helt nostalgisk og tænke tilbage på Mols Body Challenge - så jeg har planer om vægt mål og før/efter billeder... Det bliver så godt gør det :devil::superman::w00t:

Det bliver simpelthen så skævt med fødeindtagelsen herhjemme. I de næste 10 uger skal du spise så lowcarb som overhovedet muligt, mens jeg skal æde alt hvad jeg kommer i nærheden af indenfor en radius af 5 km. :laugh: :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hvor er det bare super med en opdatering i loggen, jeg blev sørme helt glad.

Og det nogle seje mål du har lavet, er spændt på at høre om de endelige mål også, det er så spændende at følge med når folk har nogle cool mål.

Og sådan nogle knæ, de skal sgu bare fucke af!

Sejt med de 8 kg og sejt med din udfordring, jeg hepper allerede!

:cheer: :cheer: :cheer:

Tak for det :4thumbup:

Vildt at du ligefrem bliver helt glad :w00t:

Synes også det er nogle fine og ganske overkommelige mål - men det gælder jo om at få en masse succesoplevelser i starten - så bliver det bare federe :superman: ...

Et eller andet sted er jeg faktisk ret glad for at jeg har mine knæ - også selvom de er lidt irriterende lige nu :nonono:

I'm gonna need all the cheering I can get - såååå takker :banana::firebounce::banana: :banana3:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share