Underarms øvelse.


Keeptrying
 Share

Recommended Posts

Hvilken underarms øvelse er god? Men kan ikke finde en underarms øvelse på nettet, som ER en underarms øvelse :) Plejer at bruge hammercurl til underarm, de dage jeg ikke er i motioncentret. Er det i øvrigt en dum idé, at lave nogle form for styrketrænings øvelser f.eks Hammercurl og Bicep Curl, de dage man restuerer (staves) ?? :)

Link to comment
Share on other sites

hammer curl går meget i biceps :)

Men der er den hvor du har en vægtstang i hånden og løfter med håndleder.

og så er der en, hvor du holder overhånd istedet for underhånd når du curler med en vægtstang. altså, du skal have håndfladen nedad :D lige modsat almindelig curl. Den virker :D!!

Link to comment
Share on other sites

Alle har det problem med at deres underarme ikke kan følge med. det er jo klart at de ikke kan følge med, når underarmen skal bære alt den vægt man nu skal løfte, hvorimod alle de andre muskler er størrer plus det arbejder sammen. Så det vil ikke hjælpe det helt store at begynde at træne underarm for den vil aldrig blive stærk nok.

Til det med om du kan træne biceps på hviledagen. Du kan ikke træne sammen muskel flere dage i træk. biceps skal også ca. have 48 timers restitution.

Håber det kan bruges :)

Link to comment
Share on other sites

Så det vil ikke hjælpe det helt store at begynde at træne underarm for den vil aldrig blive stærk nok.

Var dit svar det samme, hvis det var størrelsen og ikke styrken, han havde udfordringer med?

(Synes ikke Keeptrying fik nævnt hans ønske)

Link to comment
Share on other sites

Alle har det problem med at deres underarme ikke kan følge med. det er jo klart at de ikke kan følge med, når underarmen skal bære alt den vægt man nu skal løfte, hvorimod alle de andre muskler er størrer plus det arbejder sammen. Så det vil ikke hjælpe det helt store at begynde at træne underarm for den vil aldrig blive stærk nok.

Til det med om du kan træne biceps på hviledagen. Du kan ikke træne sammen muskel flere dage i træk. biceps skal også ca. have 48 timers restitution.

Håber det kan bruges :)

Det var da en helt vanvittig holdning, efter min mening ihvertfald.

At fordi man ikke kan blive lige så stærk i en kropsdel som i en anden, så lader man da bare helt være med at træne den???

Link to comment
Share on other sites

COCs, wrist curls, og generel optimering af grebsstyrke ved at droppe handsker, straps osv, hvor man kan.

Til det med om du kan træne biceps på hviledagen. Du kan ikke træne sammen muskel flere dage i træk. biceps skal også ca. have 48 timers restitution.

Arhh, så både ja og nej.

Det afhænger for såvidt af individet, og en røvfuld andre faktorer der spiller ind i hverdagen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg siger heller ikke at man ikke skal træne underarm. jeg siger at underarmen aldrig vil være stærk nok til at kunde klare den store belastning. Men jo det er da godt at træne underarm både for styrke og for størrelse:) der er en grund til at så mange går over til at bruge straps når de dødløfter:)

Link to comment
Share on other sites

Det jeg vil med underarms træning, er egentlig bare at træne mine underarme, både for styrke og størrelse :) jeg har et eller andet med underarme :)

Fedt at du vil træne underarme, det er også et rigtig spændende område.

Du skal i hvert fald ikke lytte til kloge hoveder her i tråden, der siger at underarme ikke kan blive stærke.

Dyrk f.eks. personer som:

http://www.adamtglass.com/

http://twitter.com/#!/JeddJohnson

og

http://en.wikipedia.org/wiki/Grip_strength

Link to comment
Share on other sites

Jeg har engang skrevet følgende smøre - det synes jeg ikke er helt dumt. Det handler primært om grebstræning, men i mine øjne er grebstræning også den bedste måde at træne underarmene.

Kig her for inspiration - der er tonsivis af øvelser man kan gå i gang med.

Der er mange forskellige former for gripwork, med forskellige anvendelsesområder. De fleste søger statisk eller support styrke, til at hjælpe med f.eks. dødløft. Pinch gripping (med skiver), og crush gripping (med grippers) vil selvfølgelig have noget carry-over, men i sidste ende vil man få mest ud af at træne specifikt efter det man vil være bedre til. Det skal lige med at det er min erfaring (og mange andres) at grippers ikke rigtig kan overføres til andre former for grebsstyrke, og at andre former for grebsstyrke ikke altid kan overføres til grippers. Personligt er jeg ikke særlig god med grippers (har kun CoC #T og #1 og #1 er en rimelig seriøs udfordring), men jeg har pinchet 5x5kg, hvilket slet slet ikke er nogen nem ting (tag 5 metalskiver med glat yderside, og vend de to yderste med den glatte side ud af. Du tager nu fat med en hånd og løfter alle fem skiver).

Følgende øvelser vil dække de flestes behov:

Dem alle kan lave:

Towel chins - nem, billig og god. Burde være en øvelse alle lavede. Kan også laves med reb.

Statisk hold/hang fra chinup-bar - arbejd op til et minuts tid og begynder at smide vægt i et bælte. Eventuelt kombiner med håndklæder.

Farmerwalk - tag to tunge håndvægte og gå en tur.

Dem der kræver lidt mere udstyr:

Hvadsomhelst med fat bar/fat gripz. Du kan evt købe et stykke isoleringsskum i Silvan og putte rundt om en stang - det er billigt og det virker. Et håndklæde kan også vikles rundt om en stang. Statiske holds, rows, curls, dødløft, pullups - alle trækøvelser er gode. Hvis du vil være ghetto kan du også bruge arbejdshandsker. :D

Kettlebell snatches. Man løsner og strammer grebet undervejs, det er noget der virker.

Rope climbs - hvis du har adgang til en gymnastiksal.

Hand over hand pulls hvis du har et langt reb og en slæde/noget andet du kan trække. Kan laves med et reb over en chinup-bar bundet til en DB.

Øvelser der er tæt på spild af tid:

Wrist curls - hvorfor laver folk den øvelse, når man kan få stærkere greb OG større underarme med rigtigt gripwork?

Grippers - med mindre du har noget godt udstyr (CoC eller Vulcan er to af de bedste) er de for lette. Det bliver hurtigt en dyr affære og har som tidligere nævnt ikke den store indvirkning på din grebsstyrke. Hvis du gerne vil være god til at lukke grippers, er det dog et must (DOH!).

Ting du skal tænke over:

Tag det stille og roligt!!! Gripwork er alvorligt og man kan nemt gøre for meget. Det er desuden virkelig ærgerligt at overbelaste senerne i hænderne. 1-2 gange om ugen burde være rigeligt. Roter øvelser!

Hvis du er seriøs omkring træning af grip, så anskaf dig et sæt af Ironmind's "expand your hand" bands - der træner du hænderne den "modsatte" vej. Balance minimerer risikoen for skader og det er godt for recovery.

Dertil kommer selvfølgelig en lang række andre muligheder for at styrke hænderne. En rigtig god måde er ved at løfte odd objects. Sandsække, natursten, ambolte og den slags. Hvis man aldrig har løftet på en sandsæk, får man en god overraskelse.

Jeg træner også fra tid til anden min open-hand strength, altså mine fingre. Det gør jeg ved at lave pullups med mine Eagle Loops fra Ironmind. Nøglen ligger i at have stropperne langt ude på fingrene, og altså ikke helt inde ved hånden. Man kan varriere ved at lave pullups med 1, 2 eller 3 fingre.

Gripwork er noget der egner sig rigtig godt til en homegym. Til en billig penge kan man selv lave en masse forskellige former for udstyr der kan bruges. Det er desuden de færreste gyms, der lige har en lægtehammer, en sten og en spand med ris i stående.

Jeg kender desuden til et par rigtig gode og billige forhandlere af forskelligt grej til træning af hænderne. Ironmind er en fantastisk butik, men de ved også godt hvad deres ting skal koste.

FBBC sælger mange tilsvarende produkter billigere og med flere muligheder. Se f.eks. deres rolling thunder i tre tykkelser - sådan en 3-inch basse er ikke for småbørn.

De har også nogle dejlige bender's bags med en masse dejlige ting man kan bøje.

Edited by Ivan-Igor
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share