Split vs. Forbrænding


Makri40
 Share

Recommended Posts

Hello.

Jeg har trænet i et stykke tid og er nu begyndt at træne et split program der hedder:

Dag 1. Bryst - Mave - Ryg.

Dag 2. Tricep - Bicep - Skulder.

Dag 3. Ben - Nakke.

Dag 4. Restitution.

Da jeg jeg kan spare tid og forbrænde mere, kører jeg 2 øvelser samtidigt.

F.eks.

8 * Bryst. - 8 * Ryg

Pause 30 sek.

8 * Bryst. - 8 * Ryg

Derfor kan jeg ikke køre f.eks. Tricep og Bryst samme dag eller Bicep og Ryg.

Vil det give mig overbelastning af kroppen at jeg dagen efter brysttræning ikke får 48 timers restitution af triceps eller efter ryg ikke får restitution af biceps´?

Link to comment
Share on other sites

Vil det give mig overbelastning af kroppen at jeg dagen efter brysttræning ikke får 48 timers restitution af triceps eller efter ryg ikke får restitution af biceps´?

Tænker ikke det vil resultere i overbelasting. Men da den akutte anabole effekt følgende træning først aftager efter 36-48 timer, virker det lidt hovedløst, at afbryde processen, med en ny omgang.

Men hvis du synes du har fundet et fedt split, er det så ikke let, blot at bytte om på dag 2 og 3?

Sidste er jeg ikke ret godt inde i, så det bliver et spørgsmål.

Er det ikke marginalt, hvor meget mere du forbrænder, ved at supersætte øvelserne. Måske er det endda omvendt? ..Pulsen bliver givet vis højere, men volumen kan vel ikke andet, end blive lavere?

Link to comment
Share on other sites

Triceps og biceps er små muskelgrupper så overbelastning af systemet bliver der ihvertfald ikke tale om, og det er jo ikke sådan at det er et krav man skal være fuldstændig inaktiv i muskelgrupper i restitutions-periode for at få udbytte.

Begrænsningen i din rygtræning ligger jo ikke i din biceps, og begrænsningen af din brysttræning ligger ikke i den triceps, de vil når du er konditioneret til det, være sekundær grupper hvor effekten af træningen vil være minimal på den muskelgruppe, modsat når du tæsker dem direkte dagen efter.

Det er detaljer som du ikke behøves at være bekymret for, det er en ganske almindelig splitkombination som du kører.

Link to comment
Share on other sites

Mange tak drenge! Ved ikke lige hvorfor min mentale kapacitet ikke har rækket langt nok til at bytte ud på dag 2 og 3.

Kunne du muligvis Everlast lige omformulere, da jeg ikke forstod de mange kloge ord ? (:

Det er første gang på MOL jeg bliver anklaget for at komme med kloge ord.

Kort omformuleret, det gør ingenting.

Edited by EverLast
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share