Hånden på hjertet


CloudHands
 Share

Recommended Posts

Tak for omsorgen. Jeg prøver mig lige så stille frem, for igen at finde en træningsvolumen jeg kan holde til i længden. Hen over de sidste 4 træningssessions synes jeg at det er gået fint med restitutionen. Det kan være at det bliver hårdere når jeg kommer lidt tættere på mit max. Lige nu læser jeg op til eksamen i videnskabsteori, så jeg har rimelig med tid ved siden af studierne til at få trænet man-ons-fre. Så snart vi starter på hjerte-lunger-tarm-lever om en uges tid, så bliver der mindre tid til at træne og så drosler frekvensen ned og restitutionstiden helt automatisk op.

Link to comment
Share on other sites

7. dag på 5/3/1 (deload)

Press

5x10x25

Dips

3x10

Power clean

10x20

5x30

5x40

5x45

3x8x45

DL

5x60

5x80

Dagens træning var lort også selvom at det var deload... Der var alt for mange klaphatte i centret og ikke plads nok der hvor jeg gerne ville være. Så jeg gik tidligt inden at jeg blev færdig med DL.

Link to comment
Share on other sites

Åh lol og så oplevede jeg noget af det mest prollede jeg nogensinde har oplevet i mit liv... (arh det er måske en overdrivelse, alt taget i betragtning... Men alligevel) Der er en midaldrende herre i mit træningscenter, som jeg har vekslet nogle ord med hen over de sidste par måneder. Han er tatoveret, sådan sømandsstyle og ser ud som om at han nyder rigeligt af både mad og bajere. Han bad om et spot på sit bænkpres, så jeg stillede mig ved hovedenden af bænken. Så fik jeg et godt udsyn til hans fingerringe. Den ene ring var en fucking ølopluker... Damn det synes jeg var prollet!

il_fullxfull.242585824.jpg

Link to comment
Share on other sites

Åh lol og så oplevede jeg noget af det mest prollede jeg nogensinde har oplevet i mit liv... (arh det er måske en overdrivelse, alt taget i betragtning... Men alligevel) Der er en midaldrende herre i mit træningscenter, som jeg har vekslet nogle ord med hen over de sidste par måneder. Han er tatoveret, sådan sømandsstyle og ser ud som om at han nyder rigeligt af både mad og bajere. Han bad om et spot på sit bænkpres, så jeg stillede mig ved hovedenden af bænken. Så fik jeg et godt udsyn til hans fingerringe. Den ene ring var en fucking ølopluker... Damn det synes jeg var prollet!

il_fullxfull.242585824.jpg

Er ringen på billede ikke vendt forkert?? Tabben burde vel være under kapslen, og ikke som jeg ser det på toppen. Som at vende en oplukker på hoved

Link to comment
Share on other sites

Er ringen på billede ikke vendt forkert?? Tabben burde vel være under kapslen, og ikke som jeg ser det på toppen. Som at vende en oplukker på hoved

Jeg tror at der hvor ringen bliver bred på bagsiden af fingeren, er det et hul ligesom i en alm oplukker, men det er svært at se.

Kan godt være at den give lidt kredit nede på den lokale, men en dansk opfindelse er det næppe, da vi jo kan åbne en øl med alt, herunder en gammel berlinger og en våd porre,

Edited by Schroinx
Link to comment
Share on other sites

10. dag på 5/3/1 (2. cyklus)

Squat

10x20

5x50, 60, 70, 80 (fik lige taget to reps mere end programmet foreskrev på sidste sæt)

3x90

12x102,5

5x10x62,5

BP

10x20

5x40, 45, 50

4x55 (igen røg der lige en ekstra rep ind, bare fordi...)

3x62,5

15x70

5x10x42,5

Super god session på lige godt 1 time. Stadig mindre end et minut mellem hvert drop set. Sved på panden og t-shirten så våd og armene så slatne efter BP at jeg nær ikke havde fået den af efter træning. Det er et godt tegn :) Jeg har taget godt 8 kilo på siden mine sidste dagsformbilleder, hvor jeg egentlig burde have smidt 5 til for at blive helt hakket, så jeg er tilbage omkring 20% BF og fokuserer nu bare på at blive stærkere, for det er for meget slid af spise mig slankere. Så må vi se om næste semester frembyder med mere tid og overskud til den slags blær end det forrige og nuværende. Trods det svulmende dæk af fedt nogen har kastet omkring mig, så synes jeg faktisk at både mine guns, skuldre og brystmuskler for en gangs skyld er begyndt at vise lidt fremgang. Tror pt. at det enten er fordi jeg narrer mig selv eller at kombinationen af det program jeg kørte for en måneds tid siden med det nye forsøg på 5/3/1 har været godt for hypertrofien... Måske det at ligge i massivt kalorieoverskud også har noget at skulle sige...?

Fandt iøvrigt ud af at 90% af alle tilfælde af plantar fasciitis forsvinder af sig selv i løbet af et års tid, selv uden behandling. Er så vant til at min krop gør ondt, at jeg nok bare drosler ned på løbet som jeg allerede har gjort og så bare holder lortet ud. Det er alligevel et område hvor beviserne for behandlingseffekt er udkonkurreret 10:1 med anekdoter om mirakelkur 1, 2, 3... ad nauseam.

Link to comment
Share on other sites

I går var 12. dag på 5/3/1

Squat

10x20

5x60, 70, 85

3x97,5

7x107,5

5x10x62,5

BP

10x20

5x40, 45, 50, 57,5

3x67,5

10x75

5x10x42,5

Jeg ved sgu ikke helt om der gik noget galt i dag, men jeg følte mig ellers ret ovenpå med energi und alles, men jeg tabte ca. 12,5% på mit teoretiske max på begge øvelser i forhold til sidste cyklus. Det er måske fordi jeg ikke havde sovet så meget, måske fordi jeg er ved at blive lidt småsyg, måske fordi at månen og stjernerne ikke stod rigtigt... Måske fordi mit excell-ark er lort? Eller ja måske fordi jeg er ved at komme tættere på mit reelle max...? (Det er jo trods alt hele fem kilo mere på stangen, end ved slutningen af sidste cyklus for under en måned siden...) Uanset hvad så føles det sgu altid lidt træls at ende med at føle sig betydeligt svagere end sidste gang man var under vægtene.

Nåh men jeg valgte i øvrigt at skubbe min træningsdag denne gang fra onsdag til torsdag og så jeg holder lang weekend fra træning, sådan at sidste dødløftsession inden deload ligger mandag, hvor jeg er godt og grundigt udhvilet og velnæret.

Jeg er sikker på at du føler dig som et gladere og mere helt menneske efter at have læst det her...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share