Har du ondt?


CloudHands
 Share

  

34 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg synes selv at jeg døjer en del med smerter i min hverdag, men det er sjældent noget jeg spørger andre om de også gør. Smerter er også en ret subjektiv størrelse, så det gør det ofte ret svært at forstå, selv hvis andre fortæller om deres smerter. Derfor denne tråd og poll.

Jeg har selv svaret 2 i gennemsnit, men grundet min ryg sker det at jeg havner helt oppe omkring 10. I perioder, som f.eks. her i eksamenstiden, så er det pga. alt det stillesiddende arbejde, mellem 3 og 4 dagligt.

Jeg forsøger at modarbejde smerterne her i eksamenstiden med McKenzie øvelser (ekstrem bagoverbøjning, som instrueret af min fys), det virker til dels. Ellers sker det at jeg spiser noget ibuprofen og paracetamol, men jeg er helst fri for medicin. Til dagligt, når jeg ikke er belastet af stillesiddende arbejde, gør jeg som regel ikke noget ved smerterne, selvom at de er konstante.

Træning har ikke gjort smerterne mindre, men holder dem på et lavt niveau og det lader til i det mindste ikke at blive værre, så længe jeg holder mig i gang med træning.

Nåh men, hvad med dig?

Fortæl lidt om hvorfor at du har ondt eller hvorfor at du tror du ikke har ondt, hvor ofte du har det, hvad du gør ved det osv.?

På forhånd tak for din deltagelse :smile:

Link to comment
Share on other sites

Man kan ikke stemme 0?

Oh shoot! Det laver jeg lige om på så :)

Edit: Damn... Det kan jeg ikke lave om på alligevel. Hvis det er så kan man jo bare svare med en post i stedet. Går ud fra at dit svar er nul så? :wink:

Edited by CloudHands
Link to comment
Share on other sites

arr 10 svare jo til at blive brændt levende, eller få savet ben og arme af uden bedøvelse.

Selv ligger jeg på et 0, er dog trænings øm engang imellem, men det er jo en god smerte.

He he ja det kan du jo have ret i Vastus, men min hensigt var at folk skulle score deres smerte indenfor en personlig subjektiv ramme og ikke en absolut objektiv.

Så når jeg skriver at jeg har oplevet smerte på 10, så er det den værste smerte jeg endnu har erfaret og ikke den værste smerte jeg kan forestille mig.

Indenfor min subjektive skala, så er 10 at ligne med et ordentlig spark i klodserne eller som jeg kort beskrev ovenfor, når min ryg gør rigtigt ondt. De to typer smerte er forskellig forstået på den måde at varigheden spiller en væsentlig rolle i min vurdering af hvor ondt det gør. Selvom at det at have maksimalt ondt i min ryg ikke er den samme voldsomme smerte som et spark i skridtet, så betyder varigheden af og usikkerheden ved mine rygsmerter at de registrerer som 10 for mig.

Giver det mening?

Og ja træningsømhed kan sagtens være rart :smile:

Edited by CloudHands
Link to comment
Share on other sites

Mit svar må blive 6.. Jeg lider engang imellem af rygsmerter, mest pga skrivebordsarbejde.

Styrketræning og udstrækning gør det til tider bedre, men det kommer altid igen.

Dog har jeg købt mig en Svensk Sømmåtte, som må siges at virke. Enten bliver jeg så afslappet at jeg falder i søvn eller osse ligger jeg lige 20 min og min ryg er som ny! Læste om den herinde i en blog.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share