Markant vægtøgning


Juliee
 Share

Recommended Posts

Hej alle.

Jeg er en 20 årig på, 177 høj og vejede i morges 56,5 kg. Jeg har i løbet af de sidste 12 dage talt kalorier og trænet med tung vægt (kun 6 mulige reps) for at tage på. Jeg er på de 12 dage gået fra 53,6 kg til 56,5!

Jeg dyrker meget idræt, både vægtløftning ( omkring 2 timer hver 2. dag) og løb (Jeg løber 40-60 km om ugen) (Ca. 12-16 timers idræt om ugen). Jeg har brugt forskellige udregnere til at beregne mit ligevægtsindtag, og de har alle sagt at det er omkring 2400. Dog har mit kcalindtag over de sidste 12 dage ligget på 2075.

Er denne vægtøgning normal? Mit kcalindtag har været lavt i mange måneder (I hvert fald i forhold til, hvor mange kcal jeg har forbrændt) - har min krop fået et chok, og optager nu bare alle de kcal den har måtte undværet?

Glæder mig til at høre fra jer!

Link to comment
Share on other sites

din struktur med sæt og reps i forhold til hypertrofi kan du med fordel tjekke op på

Der er også noget der tyder på at udholdenheds træning er kontraproduktiv for hypertrofi(dermed ikke sagt, at man ikke sagtens kan blive meget stor og stærk og stadig have en fin 5 og 10km tid)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville godt se definitionen på ligevægtsindtaget, hvis du kan indtage 325 kcal mindre end ligevægtsindtaget og så tage på samtidig.

Bortset fra det, så undrer det mig, at du poster under styrketræning uden at skrive nævneværdigt om, hvordan du træner.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share