jeg vil tabe mig 30 kg


LouiseH
 Share

Recommended Posts

Hej Jeg er en pige på 16 år der gerne vil tabe mig 30 kg.

hele mit liv har jeg været overvægtig og har prøvet slankekure og tabt mig og så taget dem på igen.

Jeg vil virkelig gerne have noget hjælp, evt. en makker til at dele opture og nedture mht. vægtabet.

Jeg er 165 høj, vejer 92 kg og mit bmi er på omkring 34 tror jeg det var. HJÆÆLP MIG!!

Håber der er nogle der har nogle gode ideer til mig, råd osv.

Kh, Den overvægtige (snøft)

Link to comment
Share on other sites

Det kræver en livsstilsændring.

Spis mindre, spis sundere og dyrk mere motion. Lige så simpelt, som det lyder, lige så hårdt er det.

Det er svært at ændre på dårlige vaner, og det er især svært at få nye vaner, som man måske ikk rigtig bryder sig om.

Link to comment
Share on other sites

Hej Jeg er en pige på 16 år der gerne vil tabe mig 30 kg.

hele mit liv har jeg været overvægtig og har prøvet slankekure og tabt mig og så taget dem på igen.

Jeg vil virkelig gerne have noget hjælp, evt. en makker til at dele opture og nedture mht. vægtabet.

Jeg er 165 høj, vejer 92 kg og mit bmi er på omkring 34 tror jeg det var. HJÆÆLP MIG!!

Håber der er nogle der har nogle gode ideer til mig, råd osv.

Kh, Den overvægtige (snøft)

Jeg er enig med Zee.

Der findes mange steder, hvor du kan få kost- og motionsvejledning af professionelle, ganske gratis. Og dit tilfælde, så tror jeg at det ville være godt med vejledning, der ikke kun foregår på et forum :smile:

Hvis du bor i København kan du benytte dig afForebyggelsescenterne. Ellers er jeg sikker på at din læge kan oplyse dig om kommunale tilbud til overvægtige.

Held og lykke med projektet

Link to comment
Share on other sites

Hej

Det er jo indlysende at du skal spise mindre, og lave noget mere. Det alt sammen kræver en livsstilsændring. Du kan hjælpe dig selv ved at beskrive hvorfor du vil tabe dig. Skriv alle grundene ned, og gem dem til du får en lille nedtur. Så finder du dem frem igen, for at finde motivationen til at komme op på hesten igen.

En anden ting er: Du taber jo ikke bare lige 30 kg, det tager vel et halvt til et helt år. Så stil digselv nogle små delmål, fx. 1 kg ad gangen. Jeg har selv tabt 35 kg over et par år, og jeg får en sejr hver gang jeg har tabt 1 kg. Nogle har brug for en deadline for vægttabet, andre ikke. Jeg synes det virker bedst uden, for så er der ingen nederlag. Nederlag kan du ikke bruge til så meget. De er demotiverende, mens 30 sejre motiverer.

Lars

Link to comment
Share on other sites

Quote en person+lidt ændret:

4 stenregler!

1 Der findes kun vand, the og kaffe

2 Halver mængden af ris, pasta, kartofler og brød. Ersat med grøntsager.

3 Spis mere der har haft øjne.

4 Drop sukker fuldstændigt.

Når du har styr over det- er der mange mange bud på hvad der er bedst.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke nemt! Sidder selv i samme situation .

Jeg har simpelthen gjort det at jeg har lagt ALT hvad der hedder sukker på hylden . Dvs. ingen slik, ingen sodavand (heller ikke light) og ingen kager !

Det har hjulpet mig meget , men kan kun sige at det kræver vilje ! Men når man så er kommet igennem de første 2 uger uden sukker , er det ikke slemt længere , så har man tværtimod slet ikke lyst til det. derudover skal der motioneres ! 30 min. om dagen , men hvis du vil tabe dig hedder det 60 min! Du er velkommen til at skrive til mig hvis du har spørgsmål :) Held og lykke

Link to comment
Share on other sites

Jeg har simpelthen gjort det at jeg har lagt ALT hvad der hedder sukker på hylden . Dvs. ingen slik, ingen sodavand (heller ikke light)

Hvad skulle begrundelsen for ikke at drikke light sodavand være?

Når man skal tabe sig, drejer det sig primært om at indtage færre kalorier end man indtager, og light sodavand, specielt Coca Cola Zero indeholder 0 kalorier, så set ud fra den filosofi, taber du dig mere ved at drikke Cola Zero end skummetmælk, dog bidrager Cola Zero selvfølgelig ikke med nogle vigtige vitaminer osv som mælk gør.

Link to comment
Share on other sites

Hvad skulle begrundelsen for ikke at drikke light sodavand være?

Når man skal tabe sig, drejer det sig primært om at indtage færre kalorier end man indtager, og light sodavand, specielt Coca Cola Zero indeholder 0 kalorier, så set ud fra den filosofi, taber du dig mere ved at drikke Cola Zero end skummetmælk, dog bidrager Cola Zero selvfølgelig ikke med nogle vigtige vitaminer osv som mælk gør.

Fordi at Cola light indeholder sødestoffer, kroppen kan ikke genkende disse stoffer, men ser det som sukker, derfor udsender kroppen insulin for at bekæmpe dette , men der er jo ikke indtaget sukker , så insulinet dræber alt den sukker der skulle være i blodet! Derfor er Cola light usundt ! Det er en stor ond cirkel med skiftevis for højt blodsukker og for lavt blodsukker!

Desuden har cola light den negative egenskab, i følge flere undersøgelser, at den øger appetitten!

Edited by pulleh
Link to comment
Share on other sites

Fordi at Cola light indeholder sødestoffer, kroppen kan ikke genkende disse stoffer, men ser det som sukker, derfor udsender kroppen insulin for at bekæmpe dette , men der er jo ikke indtaget sukker , så insulinet dræber alt den sukker der skulle være i blodet! Derfor er Cola light usundt ! Det er en stor ond cirkel med skiftevis for højt blodsukker og for lavt blodsukker!

Desuden har cola light den negative egenskab, i følge flere undersøgelser, at den øger appetitten!

Det er da vist efterhånden ved at være en meget gammel skrøne inden for diverse fanatiske detox slankekure i værste Lene Hanson stil.

Kan kun sige af personlig erfaring at jeg smed 50 kg sidste år i løbet af 5-6 måneder, hvor jeg drak litervis af light sodavand hver eneste weekend.

Så at sige at man ikke kan tabe sig med light sodavand passer i hvert fald ikke.

Jeg har det også sådan at jeg droppede alt kage, slik, chips, og andre usunde ting, men light sodavand gjorde det mere "udholdeligt" så jeg ikke skulle undvære alt der virkelig smagte godt, hvis jeg også skulle droppe sodavand fuldstændigt, tror jeg der var en stor risiko for at jeg var kørt surt i det, og faldet helt tilbage i den gamle vane.

Link to comment
Share on other sites

Det er da vist efterhånden ved at være en meget gammel skrøne inden for diverse fanatiske detox slankekure i værste Lene Hanson stil.

Kan kun sige af personlig erfaring at jeg smed 50 kg sidste år i løbet af 5-6 måneder, hvor jeg drak litervis af light sodavand hver eneste weekend.

Så at sige at man ikke kan tabe sig med light sodavand passer i hvert fald ikke.

Jeg har det også sådan at jeg droppede alt kage, slik, chips, og andre usunde ting, men light sodavand gjorde det mere "udholdeligt" så jeg ikke skulle undvære alt der virkelig smagte godt, hvis jeg også skulle droppe sodavand fuldstændigt, tror jeg der var en stor risiko for at jeg var kørt surt i det, og faldet helt tilbage i den gamle vane.

Der stod intet om at man ikke kunne tabe sig med det ? Det er bare ikke sundt for kroppen?

Jeg har bare selv valgt at sætte det på hylden med mindre jeg skal noget, fordi jeg før har været slem til at slukke tørsten i cola, hvilket var en dårlig vane ! Nu vil jeg enlig bare hellere ha' vand.

Link to comment
Share on other sites

Det er da vist efterhånden ved at være en meget gammel skrøne inden for diverse fanatiske detox slankekure i værste Lene Hanson stil.

Kan kun sige af personlig erfaring at jeg smed 50 kg sidste år i løbet af 5-6 måneder, hvor jeg drak litervis af light sodavand hver eneste weekend.

Så at sige at man ikke kan tabe sig med light sodavand passer i hvert fald ikke.

Jeg har det også sådan at jeg droppede alt kage, slik, chips, og andre usunde ting, men light sodavand gjorde det mere "udholdeligt" så jeg ikke skulle undvære alt der virkelig smagte godt, hvis jeg også skulle droppe sodavand fuldstændigt, tror jeg der var en stor risiko for at jeg var kørt surt i det, og faldet helt tilbage i den gamle vane.

Men noget helt andet er : Det er satme flot med 50 kg!! Er du da tosset !

Har du eventuelt nogle gode slanketips du vil dele ?

Link to comment
Share on other sites

Men noget helt andet er : Det er satme flot med 50 kg!! Er du da tosset !

Har du eventuelt nogle gode slanketips du vil dele ?

Mange tak

Hmm, hvad er der at sige, en helvedes masse motion, 7 timers intensiv motion hver eneste uge uden undtagelser for mit vedkommende.

Droppede som sagt alt hvad der hedder slik, chips, kage, is og hvad der nu ellers er usundt.

Droppede hvidt brød, hvide ris og alm pasta, udskiftede det med groft rugbrød, brune ris, fuldkorns pasta osv.

Spiste en masse fisk og kylling, og selvfølgelig en helvedes masse grøntsager, vænnede mig også fra at blive ved med at spise indtil jeg var mæt, og begyndte i stedet kun at spise indtil jeg ikke var sulten mere.

Mellemmåltider såsom fuldkorns knækbrød og frugt var også en god ting, så man aldrig nåede at blive vildt sulten.

Egentlig ikke noget raketvidenskab overhovedet, lige ud af landevejen.

Tror det vigtigste er at lære at sige nej tak.

Endvidere meldte jeg mig til weight watchers, hvor man blev vejet hver eneste uge og skulle "stå til regnskab" det virkede utrolig godt for mig, virkelig motiverende, men det afhænger jo nok af hvad for en type person man er.

Link to comment
Share on other sites

Man skal være forberedt på blod, sved og især tårer. Når det så er sagt, vil jeg også sige at man glemmer hvor hårdt det har været, når man ser tallene gå nedad på vægten. Det eneste du kan gøre er at spise sundt og dyrke motion. Men det kan være en jungle at finde rundt i selvom det lyder så enkelt. Så jeg vil foreslå dig at kontakte weight watchers, slankedoktor eller lignende. Selv har jeg kontakt til en coach, for man skal virkelig have rygrad og nosser af stål, hvis man skal klare det selv. Jeg har selv prøvet utallige slankekurer, men det eneste, der hjælper er at ligge sit liv om :-) Jeg ved hvor ked af det man føler sig, når man er overvægtig. Jeg har nemlig selv været der.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa.

Først og fremmeste, det at du starter en tråd, og søger hjælp er allerede en god start til dit vægttab :4thumbup:

Inden du begynder at lægger din livsstil om (for det er det der skal til), skal du prøve at finde grunden til at du vejer for meget. Er det hygge spisning, er det fordi maden bruges som en trøst i stressede og hårde perioder, er du på medicin som kan give vægtforøgelse, dyrker du for lidt motion etc. Det kan være svært at finde og erkende grunden, og det kræver meget psykisk af dig, når først du selv har fundet og erkendt problemet er du kommet langt.

Du kan evt. prøve at skrive ned hvad du spiser og drikker i løbet af en dag og post det herinde, og her mener jeg alt og gerne i g hvis muligt, så kan vi jo se om det er her problemet ligger.

At sige at man skal holde sig fra slik og sukker, vil jeg ikke anbefale. Jeg vil hellere anbefale dig at planlægge hvornår du må spise det og hvad meget du må få. Hvis du spiser for meget slik og sukker nu, kan du langsomt begynde at trappe ud af det så hvis du får slik hverdag, så trap ned til 2gange om ugen, og herefter til en gang om ugen, og så videre til du finder en balance.

Jeg vil holde mig fra light produkter, grundet indhold af Aspartam som er det rene gift for kroppen.

Allan

Link to comment
Share on other sites

Fordi at Cola light indeholder sødestoffer, kroppen kan ikke genkende disse stoffer, men ser det som sukker, derfor udsender kroppen insulin for at bekæmpe dette , men der er jo ikke indtaget sukker , så insulinet dræber alt den sukker der skulle være i blodet! Derfor er Cola light usundt ! Det er en stor ond cirkel med skiftevis for højt blodsukker og for lavt blodsukker!

Desuden har cola light den negative egenskab, i følge flere undersøgelser, at den øger appetitten!

Fuck noget vrøvl.

Link to comment
Share on other sites

Efter hvad jeg har læst mig til er Aspartam skadelig når man ser på bivirkningerne af den kemikaliske sammensætningen (methanol, aspartamsyre og phenylanalin) og dens relative svage bindning. Jeg ved ikke om jeg må linke direkte, men ellers søg på alun.dk

Link to comment
Share on other sites

Efter hvad jeg har læst mig til er Aspartam skadelig når man ser på bivirkningerne af den kemikaliske sammensætningen (methanol, aspartamsyre og phenylanalin) og dens relative svage bindning. Jeg ved ikke om jeg må linke direkte, men ellers søg på alun.dk

Hej

Jeg ved godt at aspartam er del af en verdensomspændende regeringskonspiration mod menneskeheden, og derfor kan man jo ikke tillægge fødevarestyrelsens hjemmeside nogen vægt. Det selvom aspartam nok er et af de mest undersøgte stoffer, og der ikke er fundet skadevirkninger.

http://www.foedevarestyrelsen.dk/_layouts/Netcompany.FVS0001/SearchResults/osssearchresults.aspx?k=aspartam

Men jeg er sikker på at alun.dk er en bedre kilde til oplysninger, da den jo er fuldstændig uafhængig, eller hvordan er det lige med det? Store farlige koncerner som coca cola bruge jo stoffet, så derfor må det pr definition være farligt.

Selv står jeg med det ene ben i graven, efter et voldsomt forbrug af cola light, op til 3 l om dagen gennem flere år. Før det drak jeg alm. cola. Ved skiftet tabte jeg 10 kg på 3 md, uden andre ændringer. At jeg så ifølge nogen er ved at dø pga. aspartam forgiftning er bare ærgerligt. At jeg så jævnligt får taget blodprøver, er blevet mr-skannet mindst 5 gange de sidste 3 år, uden der er fundet noget, betyder nok mindre. For det står jo på alun.dk.

Link to comment
Share on other sites

Efter hvad jeg har læst mig til er Aspartam skadelig når man ser på bivirkningerne af den kemikaliske sammensætningen (methanol, aspartamsyre og phenylanalin) og dens relative svage bindning. Jeg ved ikke om jeg må linke direkte, men ellers søg på alun.dk

alun.dk?!

Tør man anbefale følgende:

Søg din viden mere lødige steder

Vær gerne lidt kritisk når du browser the interwebz

Så vil du finde ud af, at aspartam er en ganske ufarlig fødevare.

Link to comment
Share on other sites

Hmm sjov diskussion.

Aspartam, aulum eller hvad pokker det hedder. Cola er godt mod maveonde men sundt bliver det sq da aldrig uanset hvor light det bliver. Drik det endelig hvis det er det der fastholder slankekuren men bild jer da ikke ind at det ikke har en negativ indflydelse på sundheden. Det er da det største vrøvl. :blush:

Og så kunne det være en ide at fokusere på noget andet end vægt tab.

Hvad med at sætte nogle mål omkring motion og kostvaner. Så kommer vægttabet helt af sig selv hvis man er overvægtig.

Link to comment
Share on other sites

Så vil du finde ud af, at aspartam er en ganske ufarlig fødevare.

Blev nysgerrig for jeg ved ikke en pind om aspartam.

Sakset fra Wiki

"Ny dansk forskning om gravides kostvaner viser, at drikker de en liter light-sodavand om dagen, har en forøget risiko på 78 procent for at føde for tidligt."

Hmm ja det er jo ganske ufarligt :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hmm sjov diskussion.

Aspartam, aulum eller hvad pokker det hedder. Cola er godt mod maveonde men sundt bliver det sq da aldrig uanset hvor light det bliver. Drik det endelig hvis det er det der fastholder slankekuren men bild jer da ikke ind at det ikke har en negativ indflydelse på sundheden. Det er da det største vrøvl. :blush:

Hvordan påvirker det "sundheden" negativ? Du virker ret sikker.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan påvirker det "sundheden" negativ? Du virker ret sikker.

Ja! Nu er jeg ingen helgen og drikker gerne cola men sundt bliver det aldrig. Sodavand kan ingen vel påstå er sundt. Cola kan bruges som rustløsner og sådan noget kan man da ikke påstå ikke vil påvirke kroppen. Så kan vi altid diskutere i hvilken grad og hvor usundt det er. Det vil jeg ikke men sundt bliver det aldrig i min optik heller ikke selv om jeg bruger det som et effektivt middel mod ondt i maven. Men medicin er jo heller ikke sundt selv om det lindrer :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share