Motion i balance™


Henrik S.
 Share

Recommended Posts

Park Run Amager Strandpark

Tog for en gangs skyld en omgang Park Run i morges, men i stedet for Fælledparken nappede jeg udgaven ude på Amager Strandpark (i bragende solskin og høj blå himmel - det bliver ikke meget bedre). Jeg regnede ikke med, at det var optimalt at løbe i Fælledparken 2. maj af gode grunde ...

Den landede på 20:37 uden at få specielt meget sved på panden. Det vil sige mindst lige så hurtigt som i løbet af vinteren. Så sku' fanden da bruge tid på intervaller, når det går lige så hurtigt ved bare at løbe, som vinden blæser. :laugh:

Edited by Henrik S.
Link to comment
Share on other sites

Uge 18

Copy/paste af uge 17 :beer:

Mandag nappede jeg 9,5 km i de sædvanlige omgivelser.

Tirsdag tog jeg 9,5 først på dagen og sidst på eftermiddag 3-4 km frem og tilbage til FW og en omgang styrketræning.

Onsdag blev det til 11-12 km ud til værkstedet for at hente bilen. Den tur kender jeg efterhånden alt for godt.

Torsdag var præcis som tirsdag. Dog kun en 8-9 km om formiddagen. De samme 3-4 km inkl. styrke om eftermiddagen.

Fredag kan jeg simpelthen ikke huske. Tøffede vist min 9,5 km-tur.

Lørdag en omgang Parkrun med 5 km på 20:37. Inkl. opvarmning i alt en 11-12 km, da jeg startede fra FW Englandsvej og fik varmet en del op før start (det var koldt ude ved Amager Strandpark).

Søndag var jeg i Berlin og løb by-sightseeing. Hammer hyggeligt og næsten 20 km i det hele.

Turen er her:

post-52761-0-71845900-1430749143_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Uge 19

Nu gik det lige så godt :rocketwhore:

Nej, bare rolig, ingen katastrofer, men jeg havde store planer om at løbe langt denne weekend, og så besluttede min kære kone at give sit halsonde og sin harkende hoste og generelle sløjhed videre til mig. Hun er selv ved at være ovenpå, så jeg tror nu ikke, det bliver lige så langvarigt som min influenza, men det er nu alligevel irriterende.

Ellers har ugen bud på følgende:

Hviledag mandag efter den lange tur søndag i Berlin.

9,2 km tirsdag ad de sædvanlige stier.

5 km på løbebånd(!) og efterfølgende styrketræning i FW om onsdagen. Arbejdet tillod simpelthen ikke mere end en ultrakort visit, så jeg løb 5 km i tempo fra 12 km/t til 14,5 km/t og ned til 12 igen.

14,5 km torsdag i jævnt tempo.

9,2 km fredag formiddag. 3-4 km om eftermiddagen med en omgang styrke i FW.

Lørdag gik jeg fuldstændig ned med flaget og halsonde. Sov det mest af dagen væk.

Her til morgen søndag var min stemme så væk - som i helt væk. Men jeg havde egentlig lyst til en lillebitte joggingtur i solen, så jeg tog 5,5 km turen, hvor jeg også fik testet mit nye gps-ur.

Jeg har investeret i et TomTom Runner, og det er godt et fremskridt i forhold til mit gamle Garmin Forerunner 110. Det finder satellitterne på få sekunder, og så er de vigtigste tal så store, at gammelfar kan se dem uden læsebriller :laugh:

Upload til MySports går også som en leg, og selv om jeg har købt basismodellen (uden puls), så samler uret blandt andet kadencedata. Betjeningen undervejs er også bedre med en lille firkantet trackpad i stedet for knapperne på siden af Forerunner.

Så thumbs up for det, selv om det var en sølle hostende og harkende joggingtur.

Det har i øvrigt vist sig i dag, at hele min nærmeste familie nærmest har døjet med hals og hoste, så der er åbenbart noget i omløb. Det giver sådan en sær tilfredshed at vide, at man ikke er helt alene om det.

Indtil det modsatte er bevist, satser jeg på, at det er hurtigt overstået.

By the way: Som et led i mine nuværende "planer" om bare at løbe derudaf, har jeg fået anskaffet mig rejsekort. Med det i baglommen eller rygsækken kan man bare tage af sted og hoppe på et S-tog hjem, hvis det hele bliver for broget ...

Link to comment
Share on other sites

God bedring.

Hvis det er det samme vestegns-snask, jeg samlede op, så er I hurtigt på højkant igen. Jeg krydser fingre :-)

Tak, nu kommer jeg ALDRIG på Vestegnen, så det her må have være en fin Frederiksberg virus :laugh:

Men iøvrigt så er jeg ved at være på højkant igen, selv om jeg lige holder lidt igen med de lange løbeture for lige at komme helt ovenpå.

Var til familiefødselsdag i går, og det var vist nærmest flertallet, der havde været igennem sådan en 1-uges sag med hoste, feber, halsonde, hosten, snot og dårligdom, så jeg har ikke været alene om det, åbenbart ...

Link to comment
Share on other sites

Uge 20

Ikke den præcise opdatering, for starten af ugen gik jo helt i fisk med min hals-/hoste-/luftvejsvirus. Forsøgte mig med en lille løbetur tirsdag, men det var sgu' ikke den store succes.

Torsdag/fredag kom jeg ud at løbe lidt igen, og da gik det bedre.

Lørdag tøffede jeg 9 km'eren i næsten normalt tempo, og i dag søndag tog jeg en 17 km tur for lige at skrive en halvlang tur på ugen, trods alt.

Går dog lidt varsomt frem, da jeg gerne vil være helt ovenpå, før jeg presser på igen.

Forløbet med den irriterende har svaret præcist til sygehistorierne fra familiefødselsdagen: Det tager en lille uges tid med hosten, harken, snot, feber og generelt ubehag. Så går det over.

Med denne her omgang og min influenza i begyndelse af marts synes jeg så også, at jeg har taget en for holdet, så nu må der gerne komme en sygdomsfri periode med rigelig varme, tak :)

Har stadig ingen forkromede løbeplaner, så lige nu skal jeg bare tilbage til rutinen før min virus. Det vil sige bare at løbe derudad, som jeg nu bedst orker det.

Edited by Henrik S.
Link to comment
Share on other sites

Big in Japan

Alting bliver en lille smule mærkeligt i Japan. Det gælder også deres specielle Keirin-banecykling. Det blev oprindeligt startet, så man kunne spille på dem (ligesom på heste), men det er så vidt jeg ved en olympisk disciplin i dag. Da jeg kørte cykelløb sidst i 1970'erne begyndte man at skrive lidt om Keirin, og der var også et par danske ryttere, der tog over for at prøve kræfter med det. Det ser rimeligt halsbrækkende ud ...

Link to comment
Share on other sites

Person Of Interest

Pløjer igennem første sæson af Person Of Interest lige for tiden. Den er ret underholdende, og så har den en interessant grundpræmis: Siden 9/11 har amerikanerne samlet stort set al data ind fra alle tænkelige kilder for at kunne forudse kommende terrorangreb.

Tanken bag serien er, at denne overvågning også afdækker potentielle trusler for alle mulige andre personer, der blot ikke er terrorrelaterede. De bliver "smidt væk" som irrelevante, for myndighederne bekymrer sig kun om terrortrusler og ikke private, der er truede.

Serien "opfinder" så manden, som har været med til at udvikle dette system, og han har fået samvittighedskvaler. Han har etableret en "bagdør", så han kan få numrene ud på de personer, der enten er truede eller måske måske selv vil begå noget ulovligt.

Han teamer op med en tidligere agent for at forhindre, at de voldelige begivenheder bliver til noget. Og det er sådan set setuppet til serien. Ved ikke, hvor længe jeg hænger på, men den er ganske underholdende ...

Link to comment
Share on other sites

Den trækker selfies op på et andet plan. Jeg må indrømme, at uagtet jeg ALDRIG vil benytte mig af den slags, synes den er virkelig smart.

Men der kunne godt blive trængsel i luften når der skal løbes marathon, eller trængslerne på Kiddesvej til Grejsdalsløbet skal foreviges på FB. Eller når man er i Disneyworld eller Six Flags.

Link to comment
Share on other sites

Den trækker selfies op på et andet plan. Jeg må indrømme, at uagtet jeg ALDRIG vil benytte mig af den slags, synes den er virkelig smart.

Men der kunne godt blive trængsel i luften når der skal løbes marathon, eller trængslerne på Kiddesvej til Grejsdalsløbet skal foreviges på FB. Eller når man er i Disneyworld eller Six Flags.

Ja, hvis alle har deres drone med, kunne det godt komme til at knibe lidt med luftrummet :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Person Of Interest

Pløjer igennem første sæson af Person Of Interest lige for tiden. Den er ret underholdende, og så har den en interessant grundpræmis: Siden 9/11 har amerikanerne samlet stort set al data ind fra alle tænkelige kilder for at kunne forudse kommende terrorangreb.

Tanken bag serien er, at denne overvågning også afdækker potentielle trusler for alle mulige andre personer, der blot ikke er terrorrelaterede. De bliver "smidt væk" som irrelevante, for myndighederne bekymrer sig kun om terrortrusler og ikke private, der er truede.

Serien "opfinder" så manden, som har været med til at udvikle dette system, og han har fået samvittighedskvaler. Han har etableret en "bagdør", så han kan få numrene ud på de personer, der enten er truede eller måske måske selv vil begå noget ulovligt.

Han teamer op med en tidligere agent for at forhindre, at de voldelige begivenheder bliver til noget. Og det er sådan set setuppet til serien. Ved ikke, hvor længe jeg hænger på, men den er ganske underholdende ...

har du set homeland?

Link to comment
Share on other sites

Person Of Interest

Pløjer igennem første sæson af Person Of Interest lige for tiden. Den er ret underholdende, og så har den en interessant grundpræmis: Siden 9/11 har amerikanerne samlet stort set al data ind fra alle tænkelige kilder for at kunne forudse kommende terrorangreb.

Tanken bag serien er, at denne overvågning også afdækker potentielle trusler for alle mulige andre personer, der blot ikke er terrorrelaterede. De bliver "smidt væk" som irrelevante, for myndighederne bekymrer sig kun om terrortrusler og ikke private, der er truede.

Serien "opfinder" så manden, som har været med til at udvikle dette system, og han har fået samvittighedskvaler. Han har etableret en "bagdør", så han kan få numrene ud på de personer, der enten er truede eller måske måske selv vil begå noget ulovligt.

Han teamer op med en tidligere agent for at forhindre, at de voldelige begivenheder bliver til noget. Og det er sådan set setuppet til serien. Ved ikke, hvor længe jeg hænger på, men den er ganske underholdende ...

Person of Interest :wub: Var meget glad for de to første sæsoner og har haft set en del afsnit fra 3. da den kørte på TV5 eller noget. I øjeblikket ser jeg ikke rigtig fjernsyn :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Uge 21

Det har da nærmest været en perfekt træningsuge med gode, stabile ture.

Mandag tog jeg 9,2 km'eren rundt om Damhussøen.

Tirsdag samme 9,2 km om formiddagen efterfulgt af en 3 km frem og tilbage til FW, hvor jeg tog en omgang styrketræning.

Onsdag en tur på knap 15 km, hvor jeg strammede ballerne en lille smule og løb i et godt jævnt tempo, lidt hurtigere end normalt.

Torsdag en præcis gentagelse af tirsdag med i alt 12 km plus styrketræning, delt op på to pas.

Fredag blev det den korte 5,5 km rundt om Damhussøen.

Lørdag blev det en 12-13 km i det hele, hvor jeg løb fra FW Emdrup ind til en omgang Park Run i Fælledparken. Tog det meget tilbagelænet og landede på sølle 21:19.

Søndag blev det en eksotisk løbetur på 15 km i Blåbjerg Klitplantage, fordi jeg har tilbragt pinsedagene i Nymindegab. Vi trængte til lidt Vesterhav og boede på Nymindegab Kro. Vi tog en løbetur rundt i plantagen, og så tog jeg den ekstra gang for at få lidt flere kilometer, så det blev 15 i det hele.

Det bliver en små 80 km for hele ugen, hvad jeg finder meget tilfredsstillende. Alle spor af sygdom er i hvert fald pist borte.

Her er turen fra i går:

post-52761-0-75719000-1432578418.png

Link to comment
Share on other sites

Uge 22

Endnu en træningsuge er sat i banken. Og den blev igen ganske vellykket, selv om jeg nappede mig en hviledag undervejs :dropjaw:

Mandag blev det til den korte tur rundt om Damhussøen på 5,5 km.

Tirsdag blev det til 12-13 km med den traditionelle løbetur om formiddagen samt jog og styrketræning sidst på eftermiddagen.

Onsdag løb jeg for en gangs skyld sydpå til Valby Parken og Hvidovre Strand og retur. 14-15 km i det hele.

Torsdag følte jeg mig ærlig talt lidt stegt i benene, så det blev en tilbagelænet joggingtur på 5-6 km.

Fredag var jeg stadig lidt træt og havde travlt på job, så jeg tog mig en slapper.

Lørdag blev det til 12-13 km i det hele om morgenen, hvor jeg løb ind og nuppede et Park Run i Fælledparken. Den landede på 20:57 for den 5 km.

Søndag har jeg været på langfart. Løb ind til Valby Station, tog regionaltoget til Roskilde og løb hjem i sol og medvind. Omkring 5:10, så det var langturstempo, men meget skønt og næsten meditativt at løbe sådan ét, langt stræk. Det blev præcis 27 km i det hele.

Togturen kommer sjovt nok med på optegnelsen, det er lidt spøjst. Ellers må jeg sige, at mit nye TomTom Runner bare er betydeligt bedre end mit gamle Garmin. Fanger satellitterne med det samme og mister aldrig signalet.

post-52761-0-89867100-1433075164_thumb.p

Link to comment
Share on other sites

Lørdag blev det til 12-13 km i det hele om morgenen, hvor jeg løb ind og nuppede et Park Run i Fælledparken. Den landede på 20:57 for den 5 km.

Søndag har jeg været på langfart. Løb ind til Valby Station, tog regionaltoget til Roskilde og løb hjem i sol og medvind. Omkring 5:10, så det var langturstempo, men meget skønt og næsten meditativt at løbe sådan ét, langt stræk. Det blev præcis 27 km i det hele.

Både kort og hurtigt og langt + meditativt :hippy: Det går da meget godt :superman::w00t::thumb:

Link to comment
Share on other sites

Både kort og hurtigt og langt + meditativt :hippy: Det går da meget godt :superman::w00t::thumb:

Ja, det er sådan en trænings-buffet med lidt af det hele ... :laugh:

Den lange tur i dag mindede mig om maraton "i gamle dage". Der løb man også ofte på øde landeveje. Uden tilskuere, men med en undrende lokalbefolkning, der bare rystede på hovedet. En del af løbet kunne foregå i selskab med andre, men man kunne også komme til at løbe lange stræk alene, fordi der til nogle løb var virkelig få deltagere. Så løb man der og kunne meditere lidt over tilværelsen. Meget lidt konkurrenceagtigt i forhold til nutidens lettere hysteriske storbyløb, hvor der hele tiden er løbere, larmende tilskuere, musikalsk underholdning og hvad har vi.

Link to comment
Share on other sites

Uge 23

Sjov uge med lidt forskellige udfordringer. Nok ikke voldsomt mange kilometer, men alligevel med et par underholdende indslag.

Mandag var flyttedag for vores ældste søn, så da skulle der slæbes lidt. Jeg besluttede med mig selv, at det var styrketræning nok for den dag, og så løbe jeg bare 5,5 km hen omkring Damhussøen. Dagens var helt generelt noget af en udfordring med søndagens lange tur i benene ...

Tirsdag nappede jeg 14 km-turen, hvor jeg strammede ballerne lille smule og holdt et OK tempo (som så ikke er vildt højt for tiden, men alligevel).

Onsdag tog jeg den sædvanlige kombo af en løbetur og senere en joggetur i FW for lidt styrketræning. Ialt vel en 11-12 km.

Torsdag blev det kun til den lille tur omkring søren på 5,5 km.

Fredag aften stod den til gengæld på Frederiksberg Natløb. En 10 km tur med en - efter københavnske forhold - utrolig kuperet rute med 3 x Valby Bakke, Pile Allé og en hel masse Søndermarken. Tiden på ikke mindre 43:58 afspejler, at ruten var på den lange side, og at der virkelig var nogle højdemeter. Skal jeg tilføje endnu en sang fra de varme lande, så er og bliver det et mærkeligt tidspunkt at starte klokken 22. Men det er utrolig stemningsfuldt at løbe igennem ZOO After Dark og rundt i Søndermarken i mørke. Super arrangement. Er med næste år!

Lørdag skulle vi hjælpe sønnike med at male, passe børnebørn og i det hele bare komme levende igennem en dag efter alt for lidt søvn, så det blev ikke til løb.

Søndag har jeg løbet knap 20 på en fed rute langs hele havnefronten, langs Søerne og rundt om Frederiksberg Have.

Dagens rute er her:

post-52761-0-56378200-1433691651.png

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share