Kulhydrater i mellemmåltider


ibroken
 Share

Recommended Posts

Jeg er i gang med at lave en ny kostplan, hvor jeg vil spise hver 2-3 time, også holde mig i overskud af kalorier for at bulke lidt.

Jeg læste frem til, at hver måltid burde bestå af 40% proteiner og kulhydrater samt 20% af det gode fedt.

Mine mellemmåltider består lige nu kun af 25g mandler og 500ml sødmælk blandet med et scoop proteinpulver svarende til ca 20g protein.

Jeg læste at man kan tilføje kulhydrater i mellemmåltider ved at tilføje havregryn i ens shake.

Mit spørgsmål: er der nogen af jer, der bruger havregryn i jeres shakes? Jeg bruger det om morgenen, hvor jeg blender havregryn med mælk og gainer.

Hvis I ellers har gode råd til at tilføje flere kulhydrater, så sig endelig til.

Og noget andet... Er brocolli virkelig så vigtigt at indtage som man læser om i næsten alle bodybuilding blade. Vil gerne tilføje nogle grøntsager.. Ved bare ikke hvilke og hvor mange forskellige.

Tak på forhånd

Link to comment
Share on other sites

Jeg spiser brocolli-frostblanding til aftensmad og gør det mere interessant ved hælde rigelige mængder hjemmelavet creme frais-dressing på (1 bøtte creme frais, purløg, 2-3 fed hvidløg, salt og peber).

Mht. Havregryn, så kan du købe noget finkornet der hedder Scottish oats. Det skal ikke blendes.

Og som bonus, så får du lige en artikel om de "perfekte måltider" af Chris Aceto. Det er god inspiration.

6 perfect meals and more by Chris Aceto

Link to comment
Share on other sites

Jeg spiser brocolli-frostblanding til aftensmad og gør det mere interessant ved hælde rigelige mængder hjemmelavet creme frais-dressing på (1 bøtte creme frais, purløg, 2-3 fed hvidløg, salt og peber).

Mht. Havregryn, så kan du købe noget finkornet der hedder Scottish oats. Det skal ikke blendes.

Og som bonus, så får du lige en artikel om de "perfekte måltider" af Chris Aceto. Det er god inspiration.

6 perfect meals and more by Chris Aceto

Kan man købe det der Scottish oats i supermarkedet som f.eks. bilka?

Lige nu bruger jeg kulhydrater fra Proteinfabrikken til min after-workout shake.

Burde jeg droppe det og måske prøve med Scottish oats i det?

Og tak for linket. Tjekker det lige ud

Edited by ibroken
Link to comment
Share on other sites

Jeg har lavet en kostplan her, som jeg vil starte med her på lørdag:

Måltid 1 - 10:00:

100g havregryn blendet i 500ml sødmælk og 2 scoop gainer + 2 vitamin piller.

11-13 træning

Afterworkout shake - 13:00:

Whey protein med kulhydrater, kreatin og l-glutamine i vand.

Måltid 2 - 14:00:

150g brun ris og 200g bøf.

Mellemmåltid 1 - 16:00:

Whey proteinshake med 20g kulhydrater i 500ml sødmælk samt 25g mandler ved siden af.

Måltid 3 - 18:00:

150g brun ris og 150g kyllingefilet.

Mellemmåltid 2 - 20:00:

Samme som mellemmåltid 1.

Måltid 4 - 22:00:

Casein shake med 500ml sødmælk

Får mindst 4000kcal ud af det her samt mindst 250g proteiner.

Jeg vil gerne indsætte nogle æg samt nogle grøntsager. Hvad synes I?

VIl gerne prøve at tage nogle kg på..

Jeg kører med kostplanen indtil skolestart, hvor jeg vil rykke lidt rundt på måltider osv.

Edited by ibroken
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share