Salt og sukker


ChrisJ89
 Share

Recommended Posts

Man hører jo, at salt binder væske til kroppen, og jeg har tidligere læst, at sukker/kulhydrat binder tre gange så meget væske til kroppen, som protein og fedt.

I går spiste jeg en wokret med brune ris (var meget salt) samt noget sushi + ca. 120 g. mørk chokolade og en håndfuld saltede peanuts. Jeg bruger madlog til at holde styr på min fordeling af de forskellige energigrupper, og hvad jeg kan se mig frem til, så har jeg ikke indtaget en større mængde mad, end jeg plejer at gøre - dog har fordelingen jo være noget anderledes bl.a. pga. ris, sukker og salt (spiser kun grøntsager og kød til aftensmad og ingen chokolade + salter aldrig min mad, hverken under tilberedning, eller når den skal spises).

I dag vejer jeg så 1½ kg mere, end jeg plejer (og det er efter toiletbesøg) - jeg ved godt med mig selv, at de er smidt i løbet af ganske kort tid, så ingen problemer der - men sidder og tænker, om man finder svaret i væsken pga. den anderledes fordeling?

Så hvis der er nogen, der sidder derude og ved noget om emnet, så lytter jeg meget interesseret!

God søndag! :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share