Tour de France 2011


jarvig13
 Share

Recommended Posts

Som forventet snuppede Gilbert 1. etape. Han snupper med garanti også 4. etape. Der er INGEN rytter i feltet der formår at præstere selvom alle kigger på ham.

Er lidt spændt på at se hvad styrtet til sidst(med omkring 1,9 km til mål) kommer til at betyde for tiden i dag. Normalt bliver ryttere der styrter indenfor de sidste 3 km før mål skrevet samme tid som den forreste gruppe også selvom de måske reelt taber minutter. Contador sad i en gruppe bag den gruppe der styrtede kort før mål, og blev med garanti bremset af dette. Får han godskrevet deres tid?

Ingen tvivl om at det bliver en spændende tour, specielt hvis Contador allerede har mistet 2 minutter.

Link to comment
Share on other sites

Men det ligner en meget spændende tour i år.

Så mange ser på forhånd ud til at have noget i stængerne i år og der er mange hold som er stærke som hold. Og så at favoritten trods alt er sat 1:40 bagud, det giver jo også noget.

Pudsigt er det, at

- Contador skal formentlig køre fra Schleck på mindst et bjerg for at nappe resten på enkeltstarten

- Schleck skal formentlig køre fra Evans flere gange for at han ikke indhentes af Evans på enkeltstarten

Der skal således køres offensivt fra de to største forhåndsfavoritter for at komme øverst på podiet.

Og så er der jo alle andre spæneden topkører der bare venter på at andre dumme sig eller de "får lov" til at køre væk da ingen kan køre alle ind:

- Frank Schleck

- Basso

- Klöden

- Vino

- Kreuziger

- Wiggins

- Gesink

- Gadret

- Leipheimer

- Vande Velde

- Samuel Sanchez

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Selvom 3. etape ikke er slut er det måske allerede nu værd at kigge lidt på morgendagens etape som slutter på Mur de Bretagne. Hvem der vinder? Gilbert. Jeg kan ikke forestille mig andet end at han vil vinde den etape på sin fødselsdag.

Derudover sidder jeg og håber på at vi kommer til at se et angreb fra Contador på netop sidste stigning, for netop at tage bare lidt tid på konkurrenterne.

Link to comment
Share on other sites

Selvom 3. etape ikke er slut er det måske allerede nu værd at kigge lidt på morgendagens etape som slutter på Mur de Bretagne. Hvem der vinder? Gilbert. Jeg kan ikke forestille mig andet end at han vil vinde den etape på sin fødselsdag.

Derudover sidder jeg og håber på at vi kommer til at se et angreb fra Contador på netop sidste stigning, for netop at tage bare lidt tid på konkurrenterne.

1. Gilbert

2. Evans

Voeckler vil selvfølgelig prøve, men kan ikke holde. Rojas kunne måske true Gilbert i en spurt, men han kommer ikke frem til den.

Udover det, så har jeg lidt fidus til Horner

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share