Håndvægte (18-20kg)


mohamed-noob
 Share

Recommended Posts

Jeg aner ikke om mine erfaringer er brugbare i forhold til det du leder efter, men jeg ejer det her sæt, som også er fra Harald Nyborg:

50 kg fra Harald Nyborg

Og jeg er desværre ikke videre begejstret. Vægtskiverne løsner sig for let, uanset hvor hårdt jeg spænder spændskruerne. Det er pisse irriterende at skulle efterspænde efter hvert sæt for at skiverne ikke rasler rundt. Derudover er den lange stang (jeg ved godt det ikke er så relevant i dit tilfælde) delt i to og samles med en muffe. Det føles ikke særligt sikkert og det er sket et par gange at jeg følte det nødvendigt at efterspænder i løbet af min træning, for at føle mig sikker på at det hele holdt.

Når det er sagt, så får man med dette vægtsæt mange kilo for få penge og sættet kan bestemt bruges, hvis bare man er lidt ekstra tålmodig.

Link to comment
Share on other sites

det med de løse spændeskiver er der råd for, få fat i et par gummi parkninger i en ok tykkelse og læg imellem spændeskiver og yderste skive, det skulle give noget modspænd, pakningerne kan fås til en fornuftig mønt hvor der handles vvs udstyr.

Ang. den samle muffe på den store stang, køb noget garn til gevind, det burde afhjælpe det, det fås ligeledes hos en vvs forhandler.

vh. loth

Edited by loth
Link to comment
Share on other sites

det med de løse spændeskiver er der råd for få fat i et par gummi parkninger i en ok tykkelse og læg imellem spændeskiver og yderste skive, det skulle give noget modspænd, pakningerne kan fås til en fornuftig mønt hvor der handles vvs udstyr.

vh. loth

Der følger gummipakninger med... Jeg synes ikke det hjalp. But I might be doing it wrong :wink:

Link to comment
Share on other sites

det med de løse spændeskiver er der råd for, få fat i et par gummi parkninger i en ok tykkelse og læg imellem spændeskiver og yderste skive, det skulle give noget modspænd, pakningerne kan fås til en fornuftig mønt hvor der handles vvs udstyr.

Ang. den samle muffe på den store stang, køb noget garn til gevind, det burde afhjælpe det, det fås ligeledes hos en vvs forhandler.

vh. loth

Der hvor mine har løsnet sig, har været der hvor der har manglet pakninger. De er bare forsvundet ud af den blå luft :dry:

Jeg har et lignende sæt fra Aldi :w00t: , og det fungerer fint til mit formål.

Link to comment
Share on other sites

Prøv eksempelvis at efter-stramme ved, at dreje på selve vægt skiven. Nogle gange kan jeg lige give den lidt ekstra på den måde, og det holder fint uden pakning.

Kunne også være du er for voldsom, hvis du svinger for meget i stedet for at løfte, så kan du næsten få alle skiver til at løsne sig, med eller uden pakning..

Edited by BlueBoden
Link to comment
Share on other sites

Jeg købte disse som jeg er rigtige glade for:

http://www.fitnessgruppen.dk/default.asp?fgrpkat=privat&fgrpsubkat=produkt&pgid=34&pfgnr=343141

Dog skal man bede om nogle længere vægtstænger, da alle skiverne ellers ikke kan være der samtidig. Synes at 30 kilo per håndvægt bør være minimum. På sigt kan man købe nogle ekstra 5 kilo skiver og benytte dem i stedet for 1,25 og 2,5 kilo skiverne.

P.s.: Bemærk, prisen er kun for et styk.

Edited by AGV
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share