Smerter i benet ved løb


DanniHaansen
 Share

Recommended Posts

Hej M-O..

Jeg har et problem.. det hele startede for 3-4 år siden da jeg var 16 år og gik til fodbold.. da fik jeg ondt på højre side af skinnebenet, når jeg løb.. derfor blev jeg nødt til at stoppe da jeg ikke kunne klare det fysisk..

jeg har løbetrænet i ca. 3 måneder nu hvor der ikke har været nogle problemer, men nu kommer det så igen.

Efter ca 500 meters løb begynder det at brænde og svide på ydersiden af mit skinneben, og det er gør så ondt at jeg ikke kan forsætte. det føles lidt som om der er rigtig meget mælkesyre i benet, men smerten er værre end normalt..

er der nogle der ved hvad dette kan være, og hvordan jeg kan komme af med mit problem?

Vh Danni..

ps. har haft fornemmelsen af det er skinnebensbetændelse, men har ikke fået be- eller af-kræftet dette.. på det vedhæftede billede har jeg tegnet med rød, hvor smerten er når jeg løber..

- TAK :)

Link to comment
Share on other sites

Har selv sene-skede-hinde-betændelse i begge skinneben grundet løb og judo, hvilket føles på den måde du beskriver det.

Hvis du finder ud af at det er betændelse, så tag en pause, hvor du går nogle korte turer, for at holde leddene igang og få infektionen ud.

Der er en teori om at fiskeolie skulle hjælpe, hvilket jeg selv har taget nogle piller med, hvor jeg synes det hjælper meget.

Jeg håber det kan bruges, og for din skyld håber jeg virkelig det IKKE er skinne betændelse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share