Q-base's log


Q-base
 Share

Recommended Posts

Hmm, jeg er ikke sikker på, jeg fatter det endnu :D Ligger du skråt eller hvordan?

Anyways, hvis du en dag laver den uden support med 90+ i bw, så er det edderfuckme imponerende!

Alternativt kan man også smide fødderne på indersiden af stropperne, og justere friktionen ved at presse ud.

Har ringene justeret ned så de hænger ca 3/4 del højde af bolden. Ligger med benene strakt på bolden og starter så fra hvad der minder om udgangsstilling til push-ups og kører armene strakt bagud/ned med hoften og let ud til siden mens hele kroppen forbliver strakt og dermed kører frem på bolden. Når hænderne så er omkring hoften presser jeg med fortsat strakte arme, efter samme bane tilbage igen. Ved ikke om det giver mening?

Det er klart mit mål at kunne lave i al fald maltese og full planche uden support, og hvis de er nået vil jeg helt sikkert også gå efter at kunne presse mig fra maltese til planche. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Guest SkinnyManGuru

Tak, har også luret lidt i din log - ser også meget spændende ud!

Jep, kører HSPU i ringe. Har mulighed for at køre den hvor man kan støtte benene lidt op af en væg, når man er ved at tabe balancen. Derved kan man køre den i bedre form end hvis man "vikler" benene rundt om stropperne og holde sig fra det helt store svaj, hvilket giver mere aktivering af skuldrene. Super fed øvelse!

Helt klart en øvelse, der er på min to-do liste! Tror bare, der er ret lang vej..... laugh.gif Hvad vil du anbefale som progression: statiske hold? Og er det egentlig en fordel (et must) at kunne lave fritstående hand stand først?

Link to comment
Share on other sites

Helt klart en øvelse, der er på min to-do liste! Tror bare, der er ret lang vej..... laugh.gif Hvad vil du anbefale som progression: statiske hold? Og er det egentlig en fordel (et must) at kunne lave fritstående hand stand først?

Med fritstående, mener du så på gulv eller i ringene? En god solid lige håndstand vil da bestemt være et godt fundament for at køre øvelsen pænest/bedst. Men da ikke et direkte must, hvis du kan køre XR-HSPU op ad en væg. Det er jo også muligt at køre dem med benene rundt om stropperne, men her har man bare tendens til at svaje rigtigt meget, så det dels kan være hårdt for lænden, men også sætter mere fokus på bryst end på skuldre, hvilket ikke er meningen.

En måde at forberede sig på dem, kunne være strict negatives eller partials. Altså kør så langt ned som du ved du kan presse dig op fra. Derudover hvis det er kontrollen med ringene der svigter, altså at de ryster alt for meget så brug noget mere tid i XR-håndstand eller alternativt XR-L-sit og fokusér på at rotere armene så håndfladerne som minimum vender mod hinanden, men gerne så meget at de peger fremad, det sætter store krav til stabilitet!

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 13-7-2011

Var forholdsvis træt da jeg skulle afsted for at træne, hvilket også lidt fik sat sit præg på træningen.

Opvarmning

Sjipping

Skulder-mobilitet

Diverse håndleds-øvelser

Partial straight arm high L-sit pike press

5x1rep

XR-handstand

2x10-15sek

1x10sek+XR-HSPU+10sek

1x10sek+2xXR-HSPU+10sek

1x10sek+2xXR-HSPU+10sek

XR-routine

4x1rep

Var helt færdig hér. Ved ikke om det var mandagens træning der stadig var i kroppen, kunne i al fald ikke holde spændingen i kroppen lang tid nok til at gennemføre 2 rep pr. sæt.

Front lever pulls

1x4

1x5

1x4

1x5

1x4

XR-RTO dips

1x4

1x3

1x4

1x3

Ny yndlingsøvelse! Den er super hård, sætter store krav til stabilitet, når man skal holde håndfladerne pegene fremad, men giver virkelig også valuta for indsatsen!

Chins routine

1x10-6-5bw+5kg

1x8-5-4bw+5kg

1x7-4-3bw+5kg

HSPU

1x3

1x4

1x3

Japanese handstand

1x10sek

Og en masse failed hvor jeg ikke fik balancen

Der var alt i alt ikke super meget overskud i kroppen, men fik alligevel gennemført en ganske hæderlig træning.

Link to comment
Share on other sites

Så blev der tid til at opdatere lidt i loggen. Kan ærlig talt ikke rigtig huske hvad det blev til i fredags, men kan huske at det var en noget rodet omgang, derfor går det også nok at den ikke kommer til at indgå i loggen. :smile:

Mandag 18-7-2011

Opvarmning

Lidt skulder, lænd, håndled

Wide grip DL

8x60kg

8x60kg

8x60kg

5x100kg

3x120kg

3x120kg

2x170kg

3x180kg

For satan hvor har man det bare godt i kroppen efter en tung omgang DL! :4thumbup:

XR-Handstand

3x20sek

XR-routine

1x2reps

1x2reps

1x1,5ca :nonono:

Man kan virkelig mærke at mave-regionen har været på arbejde i dødløft, det er ubeskriveligt svært at holde spændingen i 2. rep hér.

XR-basic pelican

1x3

1x3

1x2

Chins routine

1x11-6-4bw+7,5kg

1x8-3-5bw+7,5kg

HSPU

1x5

1x4

1x3

Dragonflags/Body levers

1x6

God træning. Mere vægt på i både DL og Chins uden at det skabte de helt store problemer.

Morgenvægten siger omkring 93,5kg pt. vil gerne ned omkring de 90 igen så justerer en smule på kosten. Er dog inde i en periode med arrangementer hver weekend hvor jeg ikke vil forsøge på at være hellig, træner jo ikke frem imod nogen konkurrence. Men weekenderne til trods, satser jeg stadig på at kunne pille et par kg af.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Solide WG dødløft! Hvor bredt holder du?

God kampvægt - hvis du holder dagsform som på dit billede har du da ikke grund til at smide 3 kg :superman:

Link to comment
Share on other sites

Solide WG dødløft! Hvor bredt holder du?

God kampvægt - hvis du holder dagsform som på dit billede har du da ikke grund til at smide 3 kg :superman:

Det er omkring pegefinger på ringene.

Nej formen fejler bestemt ikke noget, den er bare endnu bedre omkring de 90. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 20-7-2011

Inspireret af en video jeg så i en anden log her på siden, fik jeg lyst til at tage en træning i det fri. Har overvejet flere gange at pakke rygsækken med ringene, men nu fik jeg endelig gjort det.

5960643224_b47851dae7_z.jpg

Gode 7kg på ryggen, løbeskoene på fødderne og så ellers retning mod skoven der ligger ud til vandet.

Startede med at løbe lige under 3km som opvarmning i skoven, mest af alt fordi jeg egentlig på turen fra bilen havde fundet et godt sted at hænge ringene, men syntes det var for tidligt, så jeg løb længere, vendte på et tidspunkt om og præsterede så at løbe forbi det på vejen tilbage. Efter jeg havde løbet forgæves frem og tilbage et par gange endte jeg dog med at finde et helt andet sted at hænge dem op.

Ville gerne have dem ret højt, men det krævede dog så lige at jeg måtte bruge snoren fra ringene til at klatre op af, men det var jo i sig selv også lidt træning.

5960643472_6f26474002_z.jpg

Opvarmning

Skulder-mobilitet

XR-routine

5x1reps

Det var klart hårdere at holde ringene stabile når de hang så højt, men det var jo bare en fed udfordring.

HSPU

2x2reps

Øvede desuden en del stem på diverse væltede træstammer. God træning at stemme sig op på diverse usikre og varierende underlag.

XR-RTO dips

3x2reps

XR-pike crank -> german hang

2x2 reps

Herefter stod den på sammenpakning af grejet, 500 meter løb hen til et gyngestativ jeg var stødt på tidligere der kunne bruges til chins.

Chins-routine

1x10-6-5bw+rygsæk

1x8-3-4bw+rygsæk

Syntes benene føltes gode, så jeg tænkte at jeg ikke ville tage en lille omvej tilbage til bilen og det gik der vel næsten 50-100 meter inden jeg fortrød. :nonono: Men nu havde jeg jo taget beslutningen, så det skulle gennemføres. Det blev så til lige omkring 1.7km løb tilbage til bilen.

Derefter stod den på en dukkert i havet. Shit hvor var det koldt, men det var da lige hvad jeg havde brug for. :4thumbup:

Alt i alt en fed træning. Jeg var overrasket over hvor meget mine ben holdt til, har jo ikke just fået holdt min løbe-form alt for meget ved lige desværre. En af de helt klare ulemper ved træningen i skoven var dog myg! Men når det er sagt er det nok ikke sidste gang jeg tager en træning på den her måde.

Link to comment
Share on other sites

Den træning er så fucking godkendt! :4thumbup:

Da jeg løb i skov for nogle år siden, plejede jeg at finde træstubbe o.a. tung ting at løbe med over nakken... Det var en fed følelse. Jeg er slet ikke misundelig :smile:

Edited by CloudHands
Link to comment
Share on other sites

Feeeeedt, fedt fedt fedt! superman.gifLøb, ringtræning og havdukkert..... Det bliver ikke bedre!!

Nej det var totalt awesome! :4thumbup:

Haha det er fed træning! Var der nogen, der kom forbi og så dig?

Nej overvejede godt undervejs, at det nok ville se noget spøjst ud hvis der kom nogen forbi og så mig hænge dér, fra et træ, i bar overkrop. Men det var desværre kun myg der havde taget turen forbi.

Den træning er så fucking godkendt! :4thumbup:

Da jeg løb i skov for nogle år siden, plejede jeg at finde træstubbe o.a. tung ting at løbe med over nakken... Det var en fed følelse. Jeg er slet ikke misundelig :smile:

Nej der er sgu noget super fedt ved at løbe i en skov. Jeg kan som regel presse mig langt mere end hvad jeg kan ud af landevejen.

Link to comment
Share on other sites

Fredag 22-7-2011

Havde super travlt så måtte gennemføre træningen på vel ca. 35 min.

Opvarmning

Sjipping

Skulder mobilitet

Diverse opvarmnings øvelser

XR-Bulgarian HSPU

1x2

1x2

1x2

1x2

XR-routine

1x2reps

1x2reps

1x2reps

1x1,8reps :nonono:

Det var helt sindsygt hårdt at køre de her routiner med så kort pause, pulsen var skudt godt i vejret og mine mavemuskler skreg!

XR-Straight arm basic pelican

1x3reps

1x3

1x3

1x2

Nok næsten tættere på at flyes, fik ikke armene helt langt nok tilbage, men den bed godt i biceps!

Chins routine

1x10-6-5bw+7,5kg

1x6-4-3bw+7,5kg

1x6-4-4bw+7,5kg

De korte pauser satte godt nok også sine spor hér...

Shoulder to hands wall HSPU

1x2reps

1x2reps

1x2reps

1x2,5reps :tongue:

Brugte et par skamler så det var muligt at køre hovedet længere ned end hænderne.

Udstrækning

Lidt hurtigt til over og underkrop.

Link to comment
Share on other sites

Mandag 25-7-2011

Opvarmning

Skulder mobilitet

Udstrækning en mas

Wide grip DL

8x60kg

8x60kg

6x60kg

5x100kg

3x140kg

3x160kg

3x160kg

3x160kg

Puha de var sgu lidt hårde!

Fingers back planche leans

4-5x10-15sek hold

XR-handstand

4x10-20sek hold

XR-L-sit MU

1x5reps

2x4reps

XR-flyes/straight arm pelican

3x4reps

1x3reps

Chins-routine

1x10-6-4bw+10kg

1x6-4-3bw+10kg

helt done!

TABATA

Speed squats - Burpees - Rock climbers - Knee high speed skipping

Brugte Tabata-metoden i forskellig form, meget i forbindelse med mit cut sidste år, har ikke haft så meget brug for det i år da IF har klaret langt det meste af vægttabet. Har dog brugt den nogen gange i år, men kunne se i min log at jeg slet ikke har fået lavet det i den tid jeg har ført logbog, så det krævede en revival. Men for fanden hvor er det bare ubehageligt hårdt!

Vægten her til morgen sagde 92,6kg så det går den rigtige vej. Tror ikke reelt jeg har tabt 900 gram siden den 18. men noget er der røget og så tror jeg resten er forskel i væske i kroppen.

Link to comment
Share on other sites

Update? smile.gif

Jeg var selv en tur i skoven med ringe i lørdags..... Federe træning finder man sgu ikke, når vejret er til det cool.gif

Fedt! Nej det var godt nok også en fed oplevelse da jeg gjorde det, må gentage det når vejret igen indbyder til det på entræningsdag.

Har ikke lige haft tid/motivation til at få opdateret, men træningen er der dog ikke slækket på.

IF?

Intermittent Fasting eller afbrudt faste på dansk.

Link to comment
Share on other sites

Har de seneste 3-4 måneder haft fulgt nogle af principperne i afbrudt faste(Leangains). Hvis det har interesse skal jeg nok komme nærmere ind på det og mine erfaringer/oplevelser, men det bliver ikke her i introduktionen.

Bum bum? Vil rigtig gerne læse om dine erfaringer.

Link to comment
Share on other sites

Har fået trænet onsdag og fredag i sidste uge, men næppe noget helt nyt udner solen, så de 2 træninger må i undvære. Fik løbet 4,2km torsdag og lørdag, hvilket var super lækkert. Kan godt lide at løbe men det kan bare ikke rigtig passe ind i sæsonen for gymnastik så jeg må benytte mig af det her hen over sommeren.

Mandag 1-8-2011

Opvarmning

Skulder mobilitet

Lidt håndstand, push-ups etc.

WG-Deadlift

5x60kg

5x60kg

5x60kg

5x100kg

5x100kg

3x140kg

3x140kg

3x140kg

Fingers back planche leans

4-5x20sek

XR-L-sit MU 3sek pause i top og bund

1x3

1x3bw+2,5kg

1x3bw+2,5kg

1x3bw+2,5kg

Nu må jeg sgu holde op med at være en kælling og istedet få lidt kg på MU's.

XR-basic pelican

1x3

Stoppede efter den, da jeg kunne mærke den trak lidt rigeligt i min højre skulder - better safe than sorry på det punkt.

Chins/Pull-up routine

1x10-6-4bw+12,5kg

1x8-4-3bw+12,5kg

Er super godt tilfreds med at jeg rimelig konsistent har kunnet holde mig til det samme antal gentagelser de sidste mange uger til trods for at der er kommet flere og flere kg på. Er jo dog slet ikke tæt på mit maks kg for chins/pull-ups, men har aldrig været specielt god til at tage mange gentagelser.

HSPU

4x3

Japanese HS

2x20sek

En masse failed hér, men fangede da balancen i et par. Er blevet langt stærkere og kan nemmere "hente" den op hvis ikke jeg kommer helt ud i skuldrene fra start.

Link to comment
Share on other sites

Bum bum? Vil rigtig gerne læse om dine erfaringer.

Ja ved at jeg har lovet at skrive lidt om mine erfaringer, hvilket jeg også super gerne vil dele ud af, har bare ikke lige haft prioriteret det op foran de andre ting jeg går og skubber foran mig. Men det er ikke glemt og skal nok komme! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 3-7-2011

Opvarmning

Sjipping

Skulder mobilitet

Lidt håndstand, push-up etc.

Fingers back planche lean

5x20sek

Advanced tuck planche pushup

1x3

1x4

1x5

1x4

XR-Handstand

4-5x20sek

XR-L-sit -> Advanced tuck planche -> Forward roll - 3sek holds

1x3reps

1x3reps

1x3reps

1x2reps

XR-Straight arm pelican/flies

3x3reps

Pull-up routine

1x10-6-4bw+12,5kg

1x10-4-4bw+12,5kg

Wide grip pull-up static holds top position

1x28sek

1x28sek

Stiff-legged lever-up -> Shoulder to hands HSPU on boxes

1x1rep

1x1rep

1x1rep

Første gang at jeg har lavet så dyb HSPU fritstående, det var virkelig fedt! Den første var 100% godkendt de andre faldt i den øverste del af presset til sidst.

Japanese Handstand

1x5-10sek

1x5-10sek

1x20sek

Herefter en masse forskellig udstrækning.

Link to comment
Share on other sites

Skal vi ikke ses en vid af dine pelican presses?

Det vil jeg da ikke afvise at jeg kan få taget lidt film af. Men syntes ikke jeg kommer helt langt nok ned til at kalde dem ren "Pelican" derfor Pelican/Flies. Men jo skal nok prøve at huske at få det filmet.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 4-8-2011

4,2 km @ 20.20

Fredag 5-8-2011

Opvarmning

Skulder mobilitet

Udstrækning

Fingers back planche leans

5x20sek

XR-Handstand

4x20sek

XR-L-sit MU

4x3xbw+2,5kg

XR-RTO-dips

3x3reps

Chins-routine

1x10-5-4bw+12,5kg

1x9-3-3bw+12,5kg

Gik totalt død!

HSPU

3x3

Havde travlt så måtte skynde mig igennem det hele hvilket også satte sig præg på præstationerne.

Lørdag 6-8-2011

4,2 km @ 19.28

Har bestilt for/barfodssko så har de sidste par gange eksperimenteret med at løbe uden hæl-afvikling. Rent teknik mæssigt virker det ikke så fjernt for mig, men læg etc. kommer til at skulle bruge lidt tilvænning. Det er dog tanken at netop den tilvænning og tilpasning i styrke vil gavne mig gevaldigt i gymnastikken.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share