Q-base's log


Q-base
 Share

Recommended Posts

Min gymnastiksæson er jo startet igen hvilket har gjort at jeg ikke rigtig lige har haft så meget tid/motivation til at holde logbogen ved lige. Koncentrerer mig meget om gymnastikken og fik også for et par uger siden kørt min første baglæns dobbelt strakte salto på banen - det var fedt at få den så tidligt på sæsonen! :superman:

Men jeg lovede jo på et tidspunkt at filme lidt af de øvelser jeg nu har haft skrevet om så det var lidt nemmere at se hvad jeg laver. Har lige en fire stykker i den her video som jeg vist ikke har haft filmet før.

Link to comment
Share on other sites

Guest SkinnyManGuru

Thanks!

Får muligvis nok skudt lidt mere video med tiden, det fungerer også meget godt til at jeg selv kan checke om jeg laver øvelserne som jeg forventer.

Fed video og sick dagsform! 4thumbup.gif Tror sgu jeg skal prøve ring-curls i nærmeste fremtid!!

Link to comment
Share on other sites

Fed video og sick dagsform! 4thumbup.gif Tror sgu jeg skal prøve ring-curls i nærmeste fremtid!!

Thanks! Ja det er sgu en fed øvelse, man kan hele tiden justere sværhedsgraden ved at gå frem eller tilbage med fødderne, så der er virkelig mulighed for at brænde de kære biceps i bund!

Mandag 31-10-2011

Opvarmning

Sjipping

Mobilitet

Fingers back planche leans

4x15sec

Fingers back pseudo planche push-ups

5x5reps

Straight arm stradle HS press - assisted

6x1reps

L-sit -> press to tucked v-sit

5x1rep

XR-HS

4-5x10-15sec

XR-Adv. tuck front lever

6x15sec (You go - I go)

Christ det brændte!

HS wall runs

3min akkumuleret

Har af en eller anden grund haft droppet hs wall runs - nok fordi det er sindsygt hårdt. Men det giver så meget igen!

Udstrækning

Ja og MEGET af det!

Link to comment
Share on other sites

Så er der læsning til dem der overvejer Intermittent fasting. Et forsøg med forskellige versioner af IF, dog indtil videre kun udført på én person, men meget interessant eksperiment og er meget enig med mange af de pointer og observationer han kommer med undervejs. Hvis man overvejer IF, er igang med IF eller bare er lidt nysgerrig på hvad det går ud på kan jeg bestemt anbefale at læse eksperimentet:

Experiments with Intermittent Fasting

Link to comment
Share on other sites

Mandag 07-11-2011

Opvarmning

Mave,lænd,håndled

Fingers back planche leans

5x15sek

Fingers back pseudo planche push-ups

5x5reps

Straight arm stradle HS press - assited

5x1rep

XR-HS

4x15sek

XR-L-sit

4x15sek

XR-Adv. tuck back lever

4x15sek

XR-Adv tuck front lever

4x15sek

HS Wall runs

3min akkumuleret

Blue iron woody band pull apart

5x5-6reps

Udstrækning

Fokus på skuldre og baglår

Alle statiske hold blev holdt i you-go-then-i-go, hvilket absolut holdt intensiteten i top!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mandag 21-11-2011

Opvarmning

Mave,lænd,skuldre,håndled etc.

Let udstrækning/mobilitet

Fingers back planche leans

3x20-25sec

Push press

2x10x20kg

2x5x60kg

1x3x80kg

1x3x100kg

1x2x105kg

2x3x100kg

Min teknik stinker! Men tror de 105kg er en pr af en slags, har aldrig været specielt stærk i mine skuldre men her kom de sgu på arbejde. Havde sat mig i hovedet hjemmefra at jeg skulle løfte 100kg koste hvad det ville og det lykkedes sgu! Kan slet ikke huske hvornår jeg sidst har kørt den her øvelse. Den blev dog yderst aktuel da jeg for et par uger siden skulle push-presse min 82kg træningsmakker mens han sad i L-sit. :smile:

XR-RTO(rings turned out)-HS

4x20-25sec

Var i tvivl om vi skulle droppe den her pga. Push press men vi gav den et forsøg og jeg havde sgu bedre styr over mine skuldre end jeg har haft længe, men kunne godt mærke ryggen give lidt efter.

XR-RTO-L-sit

4x15sec(you-go-igo)

XR-Adv. tuck front lever

4x15sec(you-go-igo)

Finisher

3 omgange 20-15-10reps af

Wide-grip pull-ups

Push-ups

Hanging leg raises

Samlet tid: 7:43

Fuck hvor var det hårdt! Fik de første 20 pull-ups ud i en, men derefter var de næste runder af pull-ups nærmest ynkelige - sådan føltes det i al fald. Tror muligvis de 20 reps widegrip er en for for PR! :smile: Push-ups var virkelige den dejlige pause i det her. Elsker virkelig at skulle presse mig selv så meget og det blev jo ikke mindre fedt af at min 10-15kg lettere makker brugte 4 min mere end mig. :cool:

Alt i alt en super fed træning. Lang tid siden at jeg har haft så motiverende en træning! Det er helt sikkert ikke sidste gang at der kommer til at være lidt intervaltræning som afslutning. Fik jo en del inspiration til dagens træning fra Crossfit og glæder mig også ret meget til at skulle prøve kræfter med det. Kom jo også til at se at der var noget der hed Fit as fuck 2012... :smile:

Edited by Q-base
Link to comment
Share on other sites

Et par indlæg tilbage postede jeg det fulde IF eksperiment som en Hr. John Berardi havde udført på egen krop. Til de interesserede i IF er der nu også et interview med ham på T-Nation:

John Berardi's great fasting experiment

Jeg vil nu stadig anbefale at man læser hele eksperimentet, hvis stoffet interessere én. Umiddelbart ikke lige noget i interviewet som ikke er bedre, eller dybere beskrevet i det komplette eksperiment, men det kan da give en fin indikation af hans erfaringer derfra.

Link to comment
Share on other sites

Fredag 25-11-2011

Kan sgu ikke helt huske det hele, men der kommer lige det jeg kan huske.

Opvarmning

Sjipping - træning af double unders

Mobilitet

Clean from hang

2x10x20kg

4x5x60kg

Fokus på at forbedre teknikken.

XR-HS

4x15-20sek

XR-L-sit cross pull to adv. tuck planche

4x2reps

Finisher

12min

3xWG pull-ups

3xXR-dips

3xTucked V-sit-ups

3xbox jumps

derefter 6 af alle så 9 etc.

Nåede fuldt igennem 15 reps af alle og derefter de 18 WG-pull-ups

Link to comment
Share on other sites

Mandag 28-11-2011

Opvarmning

Diverse core

Meget skulder-mobilitet

OH-squat

Tror meget vel det kan være første gang at jeg prøvede den her øvelse - shit hvor den da bare udstiller manglende fleksibilitet

3x5x20kg

3x5x40kg

Virkelig weak!

XR-HS

4x15sek

XR-Adv. tuck planche

2x10sek (you-go-i-go)

XR-RTO-L-sit

4x15sek (ygig)

XR-Adv. tuck front lever

2x15sek (ygig)

Finisher

3 omgange

21-15-9 reps

40kg push press

XR-horisontal rows, feet elevated

Clapping push-ups

Tid: 7:39

Det har sgu givet et fedt motivations-boost at køre noget intervaltræning på som afslutning af hver træning. Min træningsmakker hader mig dog for det. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Fuck en massiv dagsform! Hvis jeg havde vist man blev så massiv af gymnastik, ville jeg da have satset på det :laugh:

Umiddelbart tænker jeg dog, at det vel ikke kan være en fordel at være så tung i gymnastisk øjemed?

Thanks! Ja hvis bare man hopper rundt længe nok, laver lidt kolbøtter etc. så skulle den være der. :tongue:

Nej det kommer jo lidt an på hvilken gren af gymnastik man befinder sig i. Det jeg går til er jo spring/rytme-gymnastik. Selvom jeg selvfølgelig er langt tungere end det optimale, så er det ikke kun en ulempe at have en forholdsvis stor mængde muskler, samt styrke i kroppen, da vi jo som oftest benytter os af enten mini trampet eller fiberbaner. Her gælder det jo (næsten) at jo mere kraft man kan overføre til redskaberne jo mere får man igen. Derfor til trods for at jeg er den tungeste er jeg også én af dem der springer højest grundet min styrke og evne til at overføre kræfter igennem kroppen.

Link to comment
Share on other sites

Thanks! Ja hvis bare man hopper rundt længe nok, laver lidt kolbøtter etc. så skulle den være der. :tongue:

Nej det kommer jo lidt an på hvilken gren af gymnastik man befinder sig i. Det jeg går til er jo spring/rytme-gymnastik. Selvom jeg selvfølgelig er langt tungere end det optimale, så er det ikke kun en ulempe at have en forholdsvis stor mængde muskler, samt styrke i kroppen, da vi jo som oftest benytter os af enten mini trampet eller fiberbaner. Her gælder det jo (næsten) at jo mere kraft man kan overføre til redskaberne jo mere får man igen. Derfor til trods for at jeg er den tungeste er jeg også én af dem der springer højest grundet min styrke og evne til at overføre kræfter igennem kroppen.

Lækkert nok :smile:

Men du har vel løftet en del jern igennem tiden, for at opnå den form du er i?

Link to comment
Share on other sites

Thanks! Ja hvis bare man hopper rundt længe nok, laver lidt kolbøtter etc. så skulle den være der. :tongue:

Nej det kommer jo lidt an på hvilken gren af gymnastik man befinder sig i. Det jeg går til er jo spring/rytme-gymnastik. Selvom jeg selvfølgelig er langt tungere end det optimale, så er det ikke kun en ulempe at have en forholdsvis stor mængde muskler, samt styrke i kroppen, da vi jo som oftest benytter os af enten mini trampet eller fiberbaner. Her gælder det jo (næsten) at jo mere kraft man kan overføre til redskaberne jo mere får man igen. Derfor til trods for at jeg er den tungeste er jeg også én af dem der springer højest grundet min styrke og evne til at overføre kræfter igennem kroppen.

Lækkert nok :smile:

Men du har vel løftet en del jern igennem tiden, for at opnå den form du er i?

Link to comment
Share on other sites

Lækkert nok :smile:

Men du har vel løftet en del jern igennem tiden, for at opnå den form du er i?

Ja altså har jo trænet i godt og vel 11-12 år efterhånden. Derfor havde jeg selvfølgelig opbygget en rigtig god del muskelmasse inden jeg gik igang med gymnastik. Men siden da har jeg smidt en del for at komme ned og ligge hvor jeg er nu. Men har så nok til gengæld heller aldrig været i så god form som jeg har været de sidste 2-3 år hvor jeg har kombineret styrketræning med gymnastik. Men jeg kunne nu sagtens have holdt vægten og muskelmassen hvis det havde været hensigten, med kropsvægt og ring-træning. Men jeg ville gerne ned omkring de 90 for ikke at sætte lige så meget belastning på knæ etc. Og ja så er det jo bare fedt at være i god form året rundt!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mandag 12-12-2011

Opvarmning

Skulder mobilitet

Mave/Lænd mobilitet

Feet elevated pseudo planche push-ups

5x5reps

XR-HS

4x10-15sek

XR-Adv. tuck FL -> MU -> Adv. tuck planche

5x3reps

Et par af dem var fra stradle FL til noget halvforkølet stradle planche. Har ikke kørt MU længe grundet lidt bøvl med albuen, men følte mig sgu stadig super stærk i dem.

XR-Bulgarian dips

2x4reps

2x3reps

Pause i både top og bund

Finisher

3 runder 21-15-9reps

- WG pull-ups

- Very-special :smile: Plyometric push-up(Ved faktisk ikke hvad den her version hedder, prøvede at finde et navn ved søgning på nettet men kunne ikke finde dem. Man starter med den ene hånd nede omkring slutningen af brystkassen inde ved kroppen, den anden er ude for skulderen lige som ved en semi-wide almindelig push-up, man eksploderer så op og skifter så højre nu er bredt ude for skulderen og venstre er inde langs med kroppen mellem slutningen af brystkassen og starten af hoften.)

- Toes to bars

Tid: 9:55

Shit hvor kunne jeg godt mærke, at jeg har brugt hele weekenden på at ligge syg - blev sindsygt hurtigt forpustet og udmattet. Men dog stadig 4 min hurtigere end min makker - så i den kontekst en succes.

Udstrækning/mobilitet

En masse skulder-mobilitet

Hofte og baglår fik også en del opmærksomhed.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Går der alt for meget opvisning i den?

Ja har sgu godt nok ikke kigget i min egen log i meget, meget lang tid. Har overvejet at logge lidt igen, men ved ikke rigtig om det bliver i papirform eller herinde. Det kan være svært for mig selv at følge med i fremskridt på styrkefronten og jeg vil gætte på at folk udefra næppe har nemmere ved det, og derved daler udbyttet af loggen for andre jo drastisk.

SPA!

Øhhh? Der må du nok komme med en oversættelse..

Nu hvor jeg alligevel er inde for at svare i min log kan jeg da lige knytte en kommentar. Er som sagt gået i gang med opvisninger og har 3 hold jeg er aktive på, hvilket betyder en hel del opvisninger de næste 5-6 uger.

Har de seneste uger eksperimenteret lidt med min kost, har jo nu i over et år fulgt IF/leangains og ville inspireret af filmen Fat Head prøve lidt Paleo, high fat low carb tilgang til min årlige minicut frem mod opvisningerne. Har det seneste år ligget på maks 93-94kg morgenvægt og plejer gerne at ville ned omkring 90kg her til marts, eftersom jeg føler jeg performer bedst der omkring. Jeg droppede dog efter et par uger HF/LC da jeg simpelthen ikke kunne nå at skyde mig ind på de rette mængder og derfor ikke rigtig havde noget konsistent vægttab. Vejer jo aldrig min mad, går mere efter dagsform+vægt og her har jeg ikke nok erfaring med højere fedt-indtag til at kunne skønne mig frem og holde et vægttab. Jeg vil muligvis igen i fremtiden eksperimentere lidt med det, men helt low carb der fungerer jeg sgu bare ikke godt!

Blev jo dog endnu engang klogere på min krop og tog da et par ting med derfra, men nu kører jeg igen ud fra noget der minder om samme approach som sidste år, da jeg ved at det virker. Vægten her til morgen sagde 91.4kg og jeg er helt on track i forhold til at komme ned omkring de 90. Har ikke mistet noget som helst styrke og står sgu rent æstetisk og formmæssigt bedre end nogensinde.

Ikke at det her viser super meget dagsform, men ikke desto mindre et billede fra en af vores opvisninger:

post-6173-068429600 1330516956_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Har gennem længere tid haft overvejet at genoplive min log, men ikke lige fået gjort noget ved det. Nu har jeg så lige startet 2. omgang Wendler 5/3/1 på OH press og i denne omgang så taget dødløft med inde over. Generelt bærer mine træninger også lidt mere præg af styrketræning for tiden og lidt mindre grad af gymnastiske kunstner. Ikke at gymnastikken på nogen måde er lagt på hylden, eller mine mål der er droppet, men jeg har bare en lille undertrykt djævel inde i mig der i den grad savner at løfte igennem. Min kammerat og jeg, der er at finde på billedet ovenfor, pusler også med at udbygge vores hand-to-hand act, hvilket var det der fik mig til at starte den første omgang Wendler med strict OH press. Og ja dødløft har jeg bare savnet. Har ikke kørt tungt dødløft i alt alt for lang tid, men da centeret jeg træner i lige har indkøbt flere skiver, øjner jeg muligheden for at given den en god skalle på den konto og få noget relativt hurtig fremgang det første stykke tid.

Håber på at kunne holde gejsten oppe omkring loggen og opdatere den når jeg får trænet - hvilket for de interesserede er mandag og fredag.

Morgenvægt pt. er omkring 91-92 kg.

Wendler 5/3/1 er sat med følgende 90% 1 RM værdier.

OH press: 92,5kg

Deadlift: 200kg

Hvis der skulle være nogen der kunne være interesseret i andre oplysninger omkring løft, kost etc. så spørg endelig. Jeg skal nok svare på hvad som helst.

Mandag 3-12-2012

Wendler Week 1

Barbell warm-up routine

Handstands

Mobility

OH press

2x10x20kg

8x40kg

5x60kg

5x70kg

5x80kg

Deadlift

8x60kg

8x100kg

5x130kg

5x150kg

7x170kg

Tror med sikkerhed aldrig før at jeg har løftet 170kg så mange gange!

Iron Cross pull-outs - feets supported

4x2reps med 2 sec pause i vandret

Widegrip pull-ups

7xbw+20kg

6xbw+20kg

6xbw+20kg

Dips

10xbw+20kg

10xbw+40kg

10xbw+40kg

10xbw+40kg

10xbw+40kg

Seated incline db curls

10x14kg

10x18kg

8x16kg

8x16kg

Ab-wheel on feets

5

4

3

Cross-trainer Tabata!!

Fed, fed træning. Havde gået hele dagen og glædet mig til at skulle løfte tungt igen. Fik mig da også en rep-pr med hjem, men det er nu mere fordi at jeg aldrig har gået efter specielt mange reps på de kg. men bare arbejdet mig videre op til tunge doubles.

Link to comment
Share on other sites

Direkte fra arbejde til træning. Holdt ind på Karlslunde tanken på vej hjem for at købe mig en sukkerfri Monster energidrik, men dem havde de så selvfølgelig ikke. Så istedet tak til Red Bull. Kom dog aldrig rigtig helt op og ringe.

Fredag 7-12-2012

Wendler Week 1

Barbell warm-up routine

Handstands

Mobility

OH press

2x10x20kg

2x8x40kg

5x60kg

5x70kg

5x80kg

De var bestemt ikke lette de sidste, på ingen måde tæt på at lave mere end 5 reps

Deadlift

8x60kg

2x6x100kg

5x130kg

5x150kg

7x170kg

Følte mig ikke specielt godt kørende på den omgang dødløft. Selv de 150 virkede tunge. Den eneste grund til at jeg fik de 7x170 var fordi at jeg ikke ville løfte den færre gange end i mandags!

Frontsquat

10x60kg

5x100kg

5x100kg

Fik af en eller anden mærkelig årsag lige lyst til at køre en smule frontsquats.

Sternum Chin-ups

5xbw

6xbw

6xbw

6xbw

5xbw

Fed, fed øvelse. Læste om den i en gammel T-nation artikel, det bliver ikke sidste gang den bliver brugt.

Pseudo Planche Pushups

4x5xbw

Iron woodie green band rows

5x10-14reps

Endnu et forsøg med en ny øvelse, den er jeg dog lidt mere skeptisk omkring.

Dips

10xbw+20kg

8xbw+40kg

8xbw+60kg

8xbw+60kg

8xbw+60kg

Bent over laterals

2x10x12kg

Ganske solid træning. Havde DOMS i biceps, tilbage fra mandag, så ingen specifik træning til dem. Kommer til at have lidt fokus på min øvre ryg det næste stykke tid. Det har haft været svært for mig at ramme den rigtigt godt med ring/gymnastikøvelser, så føler den er haltet en anelse efter. Men det skal nu nok komme. Ellers føler jeg mig generelt stærk for tiden. Kosten pt. består meget af højt fedt og protein indtag, plus primært kulhydrater efter træning. Umiddelbart har jeg svært ved at komme lige så langt ned i fedtprocent på den her måde i forhold til, hvad jeg ellers har oplevet med lavere fedtindtag og lidt flere kulhydrater. Men nu her føler jeg mig stærkere, gladere og har langt mere energi end hvad jeg ellers husker har været tilfældet med fedtprocent heromkring.

Julefrokoster både fredag og lørdag så der har været rigeligt med føde til at restituere efter fredagen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share