Er høj puls 1-2 gange om ugen vigtigt?


kinasko
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg har dårlig ryg og er defor nødsaget til at gå ture og lave noget spændingstræning.(flexer muskler, ingen ledbevægelse)

men jeg får aldrig rigtig høj puls mere. Det savner jeg og tænker også det er vigtigt 1-2 gange om ugen, om så bare 3-5min?

jeg købte en motionscykel til at stå indenfor. Men får desværre ondt i ryggen af at bruge den.

alligevel overvejer jeg, at maxe helt ud på den, 3-5 min. 2 gange om ugen feks. Jeg vil få ondt i ryggen i et par timer af det, men kan jo gøre det om aftenen, så jeg ikke skal noget bagefter.

er det det værd tror i? altså kan 3-5 min med 80% af maks puls give noget?

det er mest fordi jeg simpelthen savner at mærke hjertet slå hårdt og hurtigt og har en fornemmelse af at det er vigtigt for kroppen, hjertet osv.

er en mand på 30 år hvis det har noget at sige.

vh kinasko

Link to comment
Share on other sites

Kan du ikke indstille cyklen, så du ikke får ondt i ryggen? Når det nu er en stille stående cykel, spiller luftmodstanden ikke den store rolle, og du kan roligt cykel mere oprejst.

Når du får ondt i ryggen af at cykle på nu, er det jo nok fordi du gør noget ryggen ikke bryder sig om, det plejer ikke at være fremmende for en evt. skade.

Link to comment
Share on other sites

På linje med de øvrige: lægen skal nok tages med på råd, når det er ryggen.

Kom dog til at tænke på et muligt alternativ. Du skriver, at du kan gå. Og nu ved jeg ikke, hvordan det er for ryggen at gå op ad trapper. Men jeg bruger selv trappetræning på Riget (17 etager). Det foregår ganske vist i løb, men jeg er sikker på, at rask gang på mange etager også får pulsen godt op.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share