ATP's Crossfit og andet gøgl


ATP
 Share

Recommended Posts

Hey MOL bro's!

Denne log kommer ikke til at være lang og spændende. Kommer ikke til at logge alle mine træninger, men Benchmark WO's vil helt sikkert blevet skrevet ned, så jeg kan følge min egen fremgang.

Min træningshistorie er, at jeg har trænet meget BB-orienteret fra jeg var ca. 15 år gammel til jeg fyldte 22. Derefter dalede motivationen for at træne, og fra jeg fyldte 24, har jeg ikke trænet overhovedet (er 27 år gammel i dag).

Det skal der laves om på, så har kastet mig over Crossfit, droppet smøgerne og spiser igen sundt osv.

Begyndte stille med lidt løb og træning udenddørs på legestativ osv. for ca 3 uger siden, men nu er der i dag kommet en seddel om, at bænken IKKE må bruges til at hoppe på og træne med, til trods for at jeg ALDRIG har set nogen bruge bænken eller legestativet . :blink: Valgte at lade folk være smålige for sig selv, og begav mig ned til min gode vens center i Roskilde (Nature Crossfit).

Jeg kastede mig over Angie. Tiden var ca. 34:10 min. Lånte min kammerats ur, da han kørte en anden WOD på det store ur, og vi ikke startede samtidigt. Fjolset glemmer så alt om det, da han bliver færdig, og snupper uret. :laugh: Måtte lede efter ham, før jeg kunne få tiden, men det blev estimeret.

Tog det stille og roligt, men kunne sagtens mærke, at jeg havde presset mig selv til slut og bagefter. Der er plads til forbedring. Målet er at komme under 25 min. inden for rimelig tid.

PULLUPS

10*strict

10*strit

5*strict og 5* med kip

10*med kip

5*med kip

5*med kip

10*med lilla elastik om ene ben

10*med lilla elastik om ene ben

5*med lilla elastik om ene ben

15*i ringe

10*i ringe

Bemærkning: Fornuftigt tempo, men er p.t. for fed. Det tager meget tid.

PUSHUPS

30*strict

20*strict

10*strict

5*strict og 5 kællinge

10*kællinge

10*kællinge

10*kællinge

Bemærkning: Godt tempo.

SITUPS

40

30

20

10

Bemærkning: Korte pauser. Måske for korte. Stræk gerne ud i pauserne næste gang.

SQUAT

30

30

20

20

Bemærkning: Her blev jeg presset. Jeg gav den gas, men syren og kondien blev presset. Men jeg var dejligt tilpas presset.

Link to comment
Share on other sites

Opvarmning:

2* løb op og ned af stejl bakke ca. 50 m efterfulgt af 10*boxjump og 10*squat.

Dagens træning bød på en 3 km's løbetur med en runde på 10*pushups og 10'squats hvert 5 min.

Tiden var 15:20.

Jeg fik ikke lavet runde nr. 2, da jeg manglede luft. Så gik imens min kammerat lavede runden.

Jeg var godt presset på kondien. Skyder skylden på meget fugtigt og lummert vejr.

Link to comment
Share on other sites

I går var der dømt hviledag, så dagen gik med havearbejde og oprydning.

DAGENS TRÆNING

Sted: Nature Crossfit i Roskilde, eftiermiddag, i alt 5 kvarter.

Opvarmning: Div. rotationer, 4*tabata 20 sek og 10 sek hvile mellem "sæt". Derefter Snatch teknik træning. Super fed øvelse! Mere af den!

WOD:

AMRAP 15 min.

24 m. ballroll (sort bold)

2 gange løb rundt om centeret (ca. 300 m)

8*pullups

Nåede 4 runder+24 m. ballroll. WOD'en blev lavet RX (uden skalering), men måtte dog gå lidt af vejen på den sidste runde, da jeg ikke kunne få vejret. Kunne godt have nået en enkelt omgang mere rundt om centeret efter den sidste ballroll, da der var 1½ min tilbage på uret, men var simpelthen for død på det tidspunkt.

Alt i alt en god træning.

Link to comment
Share on other sites

DAGENS TRÆNING

Sted: I haven og langs vandet, morgentræning. Ingen tid.

Opvarmning: ca 1 km. gåtur med hunden

WOD:

2*100*alm. sjippning efterfulgt af 20 pushups

2*100*alm. sjippning efterfulgt af 20 situps

100*alm. sjippning

ca. 3 min pause til at få sko på.

Derefter ca 1,5 km. løb.

Link to comment
Share on other sites

Skulle have bilen til service i Tyskland, så blev kun til en morgen- og aftenløbetur.

MORGENLØBETUR

ca. 1,5 km. i stille tempo

AFTENLØBETUR

Ca. 1,5 km. gåtur med hunden, derefter ca 2 km. løb i moderat tempo m. ca. 200 m. spurt halvvejs og til slut på turen.

Link to comment
Share on other sites

En temmelig rolig dag. Som jeg stræber efter, gjorde jeg som jeg havde lyst til, og havde ikke lyst til særlig intens træning.

Så dagens fysiske aktivitet bestod af:

- 3 km. gårtur med hunden.

- 1 km. løb, derefter 3 eller 4 runder af 20 pushups med fødderne på blomsterbed og 20 situps uden pauser og derefter 1,5 km løb og 1,5 km. gåtur.

Rart med lidt cardio i fornuftigt tempo, men blever nok nødt til at få gang i intensiteten. Håber jeg når at komme en tur forbi Nature Crossfit i morgen tidlig.

Link to comment
Share on other sites

- 1 km. løb, derefter 3 eller 4 runder af 20 pushups med fødderne på blomsterbed og 20 situps uden pauser og derefter 1,5 km løb og 1,5 km. gåtur.

Cool med en "start på en frisk" log ATP :4thumbup:

Nu må du iøvrigt også passe på at du ikke får breve ind af døren om at du ikke må bruge blomsterbeddene til at træne med :tongue: (smålige idioter).

God vind med træningen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share