Pigehest - Nordisk Mesterskab 17. august!


Pigehest
 Share

Recommended Posts

Fucking hell. Hvis jeg havde et kg på mit squat for hver kvinde jeg kender der har PCO ville jeg nok kunne squatte lige omkring 1,5x BW. Jesus Kristus - det er virkelig blevet moderne at have..

Havde du en god lørdag?

Der er desværre mange der har det, ja. Tilgengæld squatter du så 1,5x BW. Win!

Det var en dejlig lørdag, med sufficiente mængder t-bone steak. Næsten en endnu bedre søndag på sofaen med serier :blush:

Link to comment
Share on other sites

Fucking hell. Hvis jeg havde et kg på mit squat for hver kvinde jeg kender der har PCO ville jeg nok kunne squatte lige omkring 1,5x BW. Jesus Kristus - det er virkelig blevet moderne at have..

Havde du en god lørdag?

Ja jeg sad også og tænkte noget lign.

min videnskabelige teori er at det er ppiller der gør det!

Link to comment
Share on other sites

Hvilken af indstillingerne giver hhv. den højeste og den mest præcise fedtprocent ift. fedttangen?

I "atlet"-indstilling skriver min badevægt omkring 13 i fedtprocent mens jeg får 11½ og 13½ med fedttangen alt efter hvilken formel jeg bruger. Sætter jeg vægten til at vise i "alm" indstilling, viser den fedtprocenten en del højere.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det næste jeg skal prøve er nok at carbcycle. Har jeg ikke godt før, men jeg læste faktisk om det igår. Har du et link til en protokol, der er simpel og let at følge?

Prøv da at få målt dit cortisolniveau. Du drikker meget kaffe, ikke? Det har også en markant indflydelse på dit cortisolniveau.

Her er en rigtig fin artikel om carbcycling http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/the_carb_cycling_codex

Der er ingen tvivl om, at det er vejen frem. Jeg har ofte oplevet en stor stagnation i vægttab i perioder hvor jeg virkelig har været fanatisk med kosten og skåret carbs mere eller mindre helt væk. Når jeg så på et tidspunkt faldt i og hældte store mængder carbs ned i en weekend, så blev vægttabet sparket igang igen. Det er egentlig ret paradoksalt. Jo mere man prøver at tabe sig og sulte sig selv over en længere periode, jo mindre taber man sig.

Mht. til den carbcycling protokol fra artiklen følger jeg den på ingen måde. Min approach er, at jeg kører meget lowcarb i hverdagene og i weekenden bliver det sædvanligvis high-carb i form af slik, junkfood, kager, øl osv. Det fungerer faktisk ganske udmærket. Jeg kan heller ikke se mig fri for, at have en dag midt i ugen hvor jeg snacker lidt :wink:

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Prøv da at få målt dit cortisolniveau. Du drikker meget kaffe, ikke? Det har også en markant indflydelse på dit cortisolniveau.

Her er en rigtig fin artikel om carbcycling http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/the_carb_cycling_codex

Der er ingen tvivl om, at det er vejen frem. Jeg har ofte oplevet en stor stagnation i vægttab i perioder hvor jeg virkelig har været fanatisk med kosten og skåret carbs mere eller mindre helt væk. Når jeg så på et tidspunkt faldt i og hældte store mængder carbs ned i en weekend, så blev vægttabet sparket igang igen. Det er egentlig ret paradoksalt. Jo mere man prøver at tabe sig og sulte sig selv over en længere periode, jo mindre taber man sig.

Mht. til den carbcycling protokol fra artiklen følger jeg den på ingen måde. Min approach er, at jeg kører meget lowcarb i hverdagene og i weekenden bliver det sædvanligvis high-carb i form af slik, junkfood, kager, øl osv. Det fungerer faktisk ganske udmærket. Jeg kan heller ikke se mig fri for, at have en dag midt i ugen hvor jeg snacker lidt :wink:

Jo, ganske rigtigt, jeg drikker meget kaffe. Måske lidt af det skal udskiftes med grøn te.

Psykisk har jeg lidt svært ved at refeede, jeg bryder mig ikke om sådan at skulle "slippe kontrollen", men det må næsten være vejen frem. Evt. kan jeg bare prøve med din tilgang i starten. Lowcarb i hverdagene og en dag i weekenden, hvor jeg spiser flere carbs. Så er det ikke alt for besværligt og indviklet. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg må give en professionel holdning (Hvis vi lader som om jeg har en)

Du træner enormt meget. Du laver CF (Ok, begrænset efterhånden), SL, VL og vil starte op på et sprintprogram. Du har morgentræninger og træningslejre, aftenvagter på job. Det hele ved siden af et medicinstudie og et socialliv. Du ligger forøvrigt også i kalorieunderskud og indtager store mængder koffein.

Det er nok ikke at overdrive, hvis man formoder at du presser citronen lige voldsomt nok i perioder, og du ved lige så godt som jeg hvad det gør ved kroppen i forhold til hormoner, forbrænding og fedtfordelingen. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg må give en professionel holdning (Hvis vi lader som om jeg har en)

Du træner enormt meget. Du laver CF (Ok, begrænset efterhånden), SL, VL og vil starte op på et sprintprogram. Du har morgentræninger og træningslejre, aftenvagter på job. Det hele ved siden af et medicinstudie og et socialliv. Du ligger forøvrigt også i kalorieunderskud og indtager store mængder koffein.

Det er nok ikke at overdrive, hvis man formoder at du presser citronen lige voldsomt nok i perioder, og du ved lige så godt som jeg hvad det gør ved kroppen i forhold til hormoner, forbrænding og fedtfordelingen. :smile:

Tak for dit input Stefan :smile:

Nu er jeg ikke "in denial", men jeg føler mig absolut ikke stresset. Jeg har ofte meget at se til, ja, men det er ikke noget jeg føler mig påvirket af. Jeg vil dog i det næste stykke tid prøve at skrue ned for blusset. Så må vi se, hvad det fører til :blush:

Link to comment
Share on other sites

Tak for dit input Stefan :smile:

Nu er jeg ikke "in denial", men jeg føler mig absolut ikke stresset. Jeg har ofte meget at se til, ja, men det er ikke noget jeg føler mig påvirket af. Jeg vil dog i det næste stykke tid prøve at skrue ned for blusset. Så må vi se, hvad det fører til :blush:

mjaa... Lige et spørgsmål, du siger du er i udredning for PCO, hvis det er fordi du ikke har regelmæssig menstruation, så er her et par ting til eftertanke omkring stress.

da jeg skulle begynde på p-piller aller første gang, påvirkede det mig åbenbart så meget (uden jeg egentlig lagde mærke til det) at den menstruation som jeg gik og ventede på, som startskudet til at begynde at tage dem, bare aldrig kom. Til sidst sagde min læge jeg bare måtte begynde at tage dem anyway.

Jeg har også fået diagnosticeret PCO, og i den forbindelse havde jeg måske min period 4-5 gange om året og er blevet ultralydsscannet og har tydeligt de der cyster. Sjovt nok, da jeg vendte min eks og vores stormfulde forhold ryggen, så blev min periode pludselig normal... :blink:

Man kan sgu ikke altid mærke det der med stress. Især ikke hvis man hele livet har levet efter princippet "Jeg kan hvad jeg vil, hvis jeg fejler så betyder det, bedre planlægning, work smarter, work harder og i sidste indstans sleep less"

Edited by Jaaanie
Link to comment
Share on other sites

mjaa... Lige et spørgsmål, du siger du er i udredning for PCO, hvis det er fordi du ikke har regelmæssig menstruation, så er her et par ting til eftertanke omkring stress.

da jeg skulle begynde på p-piller aller første gang, påvirkede det mig åbenbart så meget (uden jeg egentlig lagde mærke til det) at den menstruation som jeg gik og ventede på, som startskudet til at begynde at tage dem, bare aldrig kom. Til sidst sagde min læge jeg bare måtte begynde at tage dem anyway.

Jeg har også fået diagnosticeret PCO, og i den forbindelse havde jeg måske min period 4-5 gange om året og er blevet ultralydsscannet og har tydeligt de der cyster. Sjovt nok, da jeg vendte min eks og vores stormfulde forhold ryggen, så blev min periode pludselig normal... :blink:

Man kan sgu ikke altid mærke det der med stress. Især ikke hvis man hele livet har levet efter princippet "Jeg kan hvad jeg vil, hvis jeg fejler så betyder det, bedre planlægning, work smarter, work harder og i sidste indstans sleep less"

Den har været uregelmæssig, men er stort set regelmæssig nu. Har cysterne, men mangler eftersigende unormale hormontal for at det er sikkert, at jeg har PCO.

Jeg synes faktisk ikke, at jeg har haft det bedre tidligere, end jeg har nu. Jeg vil dog gerne indrømme, at studiet på det seneste har hevet lidt tænder ud. Selvfølgelig har jeg også lidt store krav til mig selv, man kan ikke forvente at bruge 3 timer om dagen på træning, læse medicin og have tre forskellige jobs, uden at man til tider har travlt. Jeg synes bare at der er en verden til forskel på at have travlt og at være stresset.

Jeg er godt klar over at jeg måske ikke selv kan se det, så jeg giver det en chance og skruer lidt ned for tempoet :smile:

Edited by Pigehest
Link to comment
Share on other sites

Jo, ganske rigtigt, jeg drikker meget kaffe. Måske lidt af det skal udskiftes med grøn te.

Psykisk har jeg lidt svært ved at refeede, jeg bryder mig ikke om sådan at skulle "slippe kontrollen", men det må næsten være vejen frem. Evt. kan jeg bare prøve med din tilgang i starten. Lowcarb i hverdagene og en dag i weekenden, hvor jeg spiser flere carbs. Så er det ikke alt for besværligt og indviklet. :smile:

Husk at der også er koffein i grøn te :smile:

Som Comedian siger, så tror jeg også at du presser citronen for hårdt. Dit manglende vægttab kan derved være en kombination af for højt cortisol (stress, kaffe) og nedsat metabolisme som følge af underspisning og for få carbs over ugen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Husk at der også er koffein i grøn te :smile:

Som Comedian siger, så tror jeg også at du presser citronen for hårdt. Dit manglende vægttab kan derved være en kombination af for højt cortisol (stress, kaffe) og nedsat metabolisme som følge af underspisning og for få carbs over ugen :smile:

Nå ja, det må jeg huske. Og så må jeg leve med den hovedpine, manglen på koffein giver. Abstinenserne forsvinder vel :smile: Jeg har aftalt refeed dag med min kæreste hver lørdag. Det tegner godt :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes bare at der er en verden til forskel på at have travlt og at være stresset.

Jeg er godt klar over at jeg måske ikke selv kan se det, så jeg giver det en chance og skruer lidt ned for tempoet :smile:

Jeg tror måske, du hører noget andet, end hvad folk prøver at sige. Man snakker så meget for tiden om, hvordan mentalt stress påvirker kroppen, så når de snakker om stress, tænker du kun på den del, der kunne skyldes et generelt mentalt og fysisk overload, kald det travlhed eller stress.

Jeg tror, de mener, at du generelt kører kroppen for hårdt med træningen og derfor stresser den, uagtet at du mentalt sagtens kan følge med og ikke føler dig specielt presset. Det er ikke fordi, du måske er in denial. Man kan bare godt presse kroppen for meget og stadigvæk være på toppen.

Og så ville mit vægttabsråd i øvrigt være, at du burde erstatte lidt af den tunge styrketræning med højintensiv cardio. Plus slappe af med de der fedtmålinger. En vægt + et målebånd + et spejl + evt. et ugentligt foto i helfigur giver dig en bedre idé af, hvor du er på vej hen.

Link to comment
Share on other sites

Er det muligt at få serveret et "kaffe ødelægger kuren"-link for dummies?

Jeg har prøvet at google noget men finder enten de modsatte resultater eller ikke noget som antyder hvor skaden er.

Sorry for logspamming :blush:

Ligger ikke lige inde med en konkret henvisning men der er en del at læse. Prøv at søge på "caffeine + cortisol"

Jeg nupper lige noget jeg har skrevet om cortisol, søvnmangel og kaffe fra et tidligere indlæg jeg har skrevet. Jeg kan se, at du ofte ikke får så meget søvn, så det burde også være relevant for dig.

Søvnmangel fremkalder insulinsresistens som kan give en blodsukkerstigning på op til 20-25% den følgende dag efter en nat med omkring 4 timers søvn. Samtidig viser anden forskning, at indtag af kaffe også fremkalder insulinsresistens (=højere blodsukker) i timerne efter man har indtaget en kop kaffe. Dvs at den sædvanlige rutine med at drikke en masse kaffe for at kompensere for manglende energi pga. for lidt søvn, er en ret dårlig idé. Det er på ingen måde sundt at have forhøjet blodsukker over en længere periode, det giver blandt andet øget risiko for at udvikle type2 diabetes.

Søvnunderskud er i øvrigt forbundet med en række andre negative effekter som du kan læse om - blandt andet øges din appetit samtidig med at din mæthedsfornemmelse undertrykkes, hvilket kan føre til overvægt.

Når du får for lidt søvn, vil mængden af stresshormonet cortisol samtidig øges i din krop. Forhøjet cortisol har en lang række bivirkninger jeg ikke alle vil komme nærmere ind på her. Mængden af cortisol vil især være forhøjet i aftentimerne. Samtidig fremmer indtag af kaffe også udskillelsen af cortisol, som under normale omstændigheder udskilles om morgenen, for at få kroppen i gang. Det er derfor aldeles søvn-hæmmende. Samtidig har coffein jo en centralstimulerende effekt og halveringstiden er faktisk op til 8 timer, hvilket snildt kan påvirke din nattesøvn. Du vil derfor have sværere ved at falde i søvn om aftenen og få for lidt søvn, som igen gør at du har svært ved at sove natten efter osv osv. Og så kører møllen jo bare. Det er derfor det kan være så sindssygt svært at bryde ud af et dårligt søvnmønster.

Sidst men ikke mindst, er det værd at bemærke, at et forhøjet cortisolniveau direkte undertrykker udskillelsen af testosteron i kroppen. Så set fra et træningsmæssigt perspektiv, er det altså ikke skide smart, at få for lidt søvn og kompensere for dette ved at bælle mokka hele dagen.Forhøjet cortisolniveau medvirker også til, at din krop lagrer mere fedt. Jeg kan ikke se noget problem i, at du drikker et par kopper om dagen og. Men jeg vil stærkt fraråde at gå og bløbbe kaffe hele dagen som rigtig mange danskere ellers gør (og som jeg også selv er slem til)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror måske, du hører noget andet, end hvad folk prøver at sige. Man snakker så meget for tiden om, hvordan mentalt stress påvirker kroppen, så når de snakker om stress, tænker du kun på den del, der kunne skyldes et generelt mentalt og fysisk overload, kald det travlhed eller stress.

Jeg tror, de mener, at du generelt kører kroppen for hårdt med træningen og derfor stresser den, uagtet at du mentalt sagtens kan følge med og ikke føler dig specielt presset. Det er ikke fordi, du måske er in denial. Man kan bare godt presse kroppen for meget og stadigvæk være på toppen.

Og så ville mit vægttabsråd i øvrigt være, at du burde erstatte lidt af den tunge styrketræning med højintensiv cardio. Plus slappe af med de der fedtmålinger. En vægt + et målebånd + et spejl + evt. et ugentligt foto i helfigur giver dig en bedre idé af, hvor du er på vej hen.

Jeg har også planlagt at starte på et sprintprogram for at få noget HIIT ind i min træning. Det skulle jeg have startet i dag, men jeg har fået en dejlig halsbetændelse. Det er heldigvis meget sjældent at jeg er syg :smile:

Jeg forsøger at holde mig til vægt, målebånd og fotos for ikke at blive vanvittig.

Er det muligt at få serveret et "kaffe ødelægger kuren"-link for dummies?

Jeg har prøvet at google noget men finder enten de modsatte resultater eller ikke noget som antyder hvor skaden er.

Sorry for logspamming :blush:

No probs :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag den 14. februar

Træning med halsbetændelse og på penicillin. Oh teh joy of being strong.

5 muskeltræk+5 træk benbøj+5 trækbalance

2 sæt @ 25 kg

2 sæt @ 30 kg

Træk

5 @ 30 kg

5 @ 35 kg

5 @ 40 kg

3 @ 45 kg

3x1 @ 50 kg

3 @ 45 kg

Helt elendigt og helt svimmel.

Opadstød

5 @ 35 kg

3 @ 45 kg

3 @ 55 kg

3x1 @ 60 kg

Også helt elendigt som med træk.

OL ben

10 @ 20 kg

5 @ 40 kg

5 @ 60 kg

5 @ 70 kg

5x5 @ 80 kg

Dejlig lette. Er snart på samme niveau som før jeg kom til skade end knæet.

Sprintprogram starter når jeg er rask igen.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg var din krop, så ville jeg straffe dig med 45% kropsfedt. Og kolera. Og lepra. Og herpes.

Tænk, at du slæber din lungebetændelsesramte, svækkede krop, der mest af alt trænger til ro, kærlighed og mere ro, til træning og så endda mener du er i din gode ret til at klage over præstationen??? Fy Pernille!!

AL din træning burde først begynde når du er rask igen!

Nååå, faktisk ville jeg give dit et par virkelig ildelugtende fødder også som straf for din opførsel ..

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg var din krop, så ville jeg straffe dig med 45% kropsfedt. Og kolera. Og lepra. Og herpes.

Tænk, at du slæber din lungebetændelsesramte, svækkede krop, der mest af alt trænger til ro, kærlighed og mere ro, til træning og så endda mener du er i din gode ret til at klage over præstationen??? Fy Pernille!!

AL din træning burde først begynde når du er rask igen!

Nååå, faktisk ville jeg give dit et par virkelig ildelugtende fødder også som straf for din opførsel ..

Med gennemlæsning af de sidste par sider af din log in mente, så forstår jeg ikke at du ikke er bedre til at lytte til din krop. :smile:

Søndag og mandag trænede jeg ikke. Skal til DM i næste weekend og min krop føltes meget bedre så jeg tog chancen. Jeg er desværre så urutineret i VL så jeg kan virkelig mærke, hvis jeg ikke får lavet bare lidt, så ryger jeg tilbage. Er heldigvis ved at være på toppen igen og har kun drukket en kop kaffe om dagen :4thumbup:

Edited by Pigehest
Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 15. Februar

Vend fra høje pins

Med herrestang til små pigehænder.

2x5 @ 30 kg

2x5 @ 35 kg

5 @ 40 kg

5 @ 45 kg

5 @ 50 kg

3 @ 55 kg

2x3 @ 60 kg

3x1 @ 65 kg

Bænk

1x5 @ 35 kg

2x4 @ 40 kg

2x3 @ 47,5 kg

6x3 @ 55 kg

5x5 @ 47,5 kg. De fleste med stop. Fik det overstået på 25 min. Det brændte og gav pump+huge chest :devil:

Edited by Pigehest
Link to comment
Share on other sites

Fredag den 17. Februar

Hold kæft hvor var jeg stærk i dag.

Vend+push press i split

5+5 @ 25 kg

3+3 @ 35 kg

3+3 @ 40 kg

3+3 @ 45 kg

3+1 @ 50 kg

Stød

2+1 @ 55 kg

2+1 @ 60 kg

2+1 @ 65 kg

1+1 @ 70 kg

1+1 @ 75 kg PR + 5 kg! Let og flot.

1+0 @ 77 kg PR i vend + 7kg!

Missede desværre opadstød. Prøvede to gange men de var der ikke.

RDL med trækgreb

5x5 @ 55 kg

Pendlay rows

3x8 @ 45 kg

Push ups

5x10 @ BW+5 kg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share