Pigehest - Nordisk Mesterskab 17. august!


Pigehest
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg efterhånden gået og gættet mig lidt frem til tingene, men....

Træk er snatch, ikke? Og stød er clean and jerk? :bigsmile:

Jo det er helt rigtigt gættet! :bigsmile:

Fredag 28.06.13
VENNER! For det første skal I tjekke min blog ud. Yay. Jeg er med på moden. http://pernillesolund.wordpress.com
Jeg forsøgte at træne fredag. Torsdag var jeg ægte syg og fredag var jeg slatten. Det var ikke noget hurra træning og der var ikke noget at skyde med. Til gengæld lavede jeg BB og det var lækkert. ADD bankede på min dør imorges kl 6.29 og jeg har ikke sovet specielt godt, så i stedet forsøger jeg at blive rask og giver den gas med træningen på mandag i stedet, da min søster holder studenterfest i morgen.
Træk
3 x 35 kg
3 x 35 kg
2 x 45 kg
2 x 50 kg
2 x 55 kg
1 x 60 kg
1 x 60 kg
1 x 60 kg
1 x 60 kg
SUPER supersæt af:
Upright rows
8 x 35 kg
8 x 35 kg
8 x 35 kg
8 x 35 kg
8 x 35 kg
EZ-bar curls
12 x 25 kg
12 x 25 kg
12 x 25 kg
12 x 25 kg
12 x 25 kg
Ring push ups
8 x BW
8 x BW
8 x BW
8 x BW
8 x BW
Edited by Pigehest
Link to comment
Share on other sites

Mandag 01.07.13


Jeg trænede i Performance Gym i Svendborg igår. Jeg er ret vild med det sted og der er blevet udvidet, så der sker virkelig noget dernede! Det er fedt at se.

Min træning var igen 80%. Jeg har ikke trænet i weekenden i et forsøg på at blive ordentligt rask, men jeg hoster stadig meget og er forkølet. Det er rimelig dårlig timing.


Træk

3 x 35 kg

3 x 40 kg

2 x 45 kg

2 x 50 kg

1 x 55 kg

1 x 60 kg

1 x 55 kg

1 x 55 kg


Stød

3 x 35 kg

2 x 45 kg

2 x 55 kg

2 x 65 kg

1 x 70 kg

1 x 75 kg

1 x 80 kg

Rimelig slapt.


Squat

5 x 60 kg

3 x 80 kg

3 x 90 kg

2 x 100 kg

2 x 110 kg

1 x 120 kg

Skulle have haft to, men jeg var dårlig.
Link to comment
Share on other sites

1. træning i Rusland 5. juli

post-53322-0-82687000-1373054680_thumb.j
Vi er ankommet til Rusland og alt er godt. Vi var super smadrede efter mange timers rejse og jeg havde levet af et par proteinbarer og en halv sandwich på vejen, da jeg ikke kan spise alt der bliver serveret, da jeg skal være i vægt. Skal løfte den 10. juli så der er god tid, men jeg skal stadig være påpasselig.
Det er friggin' awesome her. Madteltet er på størrelse med en fodboldbane og man kan få alt hvad hjertet begærer. Lige fra McDonald's til sushi.
Jeg trænede i dag, men jeg føler mig desværre ikke helt på toppen endnu.
Træk
3 x 35 kg
2 x 45 kg
2 x 50 kg
1 x 55 kg
1 x 55 kg
1 x 60 kg
1 x 60 kg
Stød
3 x 35 kg
2 x 45 kg
2 x 55 kg
2 x 65 kg
1 x 70 kg
1 x 75 kg
1 x 80 kg
Squat
5 x 60 kg
3 x 90 kg
2 x 100 kg
2 x 110 kg
2 x 110 kg
Link to comment
Share on other sites

Imorgen skal jeg i ilden her i Rusland. Jeg er både spændt og så glæder jeg mig rigtig meget. Det er min første internationale konkurrence og der er ingen tvivl om, at jeg skal gøre mit bedste for at kontrollere mine nerver. Jeg har haft nogle rigtig gode træninger hernede, specielt efter Roland er kommet og det giver meget ro på. I kan læse om vores tur på min blog og der skal nok komme endnu et indlæg, når jeg har løftet til konkurrencen!

:smilerock:

Edited by Pigehest
Link to comment
Share on other sites

Universiaden 2013


Onsdag den 10. juli blev det endelig min tur til at løfte. Det er stadig en udfordring for mig at skulle holde mig nede, men jeg kan mærke at det bliver lettere. Det er ikke så let at gå fra at være trunte i 75 kg til “hakket” i 69 kg. Lol. Søren sagde udtrykkeligt til mig inden jeg rejste: “Du vover på at gå op i 75 kg, du har bare at blive nede”. Som sagt, så gjort. Da alle de andre piger bare kunne spise uden hæmninger, var det hårdt at skulle afstå fra alverdens lækkerier, som der bliver serveret i det overdådige spisetelt. Jeg har kontrolvejet mig hver morgen og jeg var ved at blive nervøs, da jeg kun havde smidt 50 g fra den ene dag til den anden og stadig havde et kg igen. Dagen inden konkurrencen vejede jeg dog 67,85 kg, så der var (næsten) frie tøjler i spiseteltet. På konkurrencedagen vejede jeg igen 67,85 kg og det var perfekt, da jeg så kunne spise en sufficient morgenmad og stadig være cut til indvejning kl 12.30.


Jeg vejede ind på 68,45 kg og da den foregående vægtklasse var forsinket, havde jeg ganske god tid. For ikke at freake helt ud lå jeg og hyggede på en massagebriks med musik i ørene. Roland og jeg havde kørt opvarmningen igennem to dage inden, så vi havde helt styr på den og da jeg kom igang, gik det rigtig godt. Jeg havde meldt 60/80 som startvægte for at være virkelig konservativ. Træk blev dog hurtigt hævet til 64 kg og det føltes let. Derefter gik jeg for at få en ny stævnetop og jeg fik godkendt 68 kg. Herefter blev 71 kg sat på stangen, men den sad desværre fremme omend den føltes meget let. Hvis jeg havde haft et forsøg mere, havde den helt sikkert siddet der!




Opvarmningen til stød gik også rigtig godt. Jeg hævede mit første forsøg til 85 kg som jeg fik godkendt. Herefter gik jeg på 88 kg, som blev godkendt 2-1. 91 kg kom på stangen og jeg fik vendt vægten, men jeg kunne ikke rejse mig med den. Jeg ramte desværre ikke mit bounce og jeg tror, det er fordi, jeg har tendens til at slacke lidt i vendingen, da det altid er det, jeg har haft nemmest ved. Next time baby!




Jeg endte med en total på 156 kg, hvilket er tangering af min rekord i tokamp og det kan jeg kun være tilfreds med. Min kropsvægt var lavere end sidst og dermed er det ny top på sinclairpoint. Det er et stort stævne og helt anderledes i forhold til de små stævner i Danmark og jeg havde et anstændigt forsøg på 71 kg i træk og 91 kg i stød. Det har uden tvivl givet mig en masse rutine til de kommende store stævner i dette år!
Link to comment
Share on other sites

Rigtigt flotte løft, specielt når du også har skulle gå og sulte dig op til konkurrencen :)

Tusind tak! Jeg synes faktisk tit, at jeg føler mig hurtigere når jeg er nede i vægt og det er jo bare en fordel i vægtløftning. Det er dog ikke alle der har det sådan, så jeg skal være glad for at jeg ikke føler mig slap :pumpin:

Tillykke med de stærke løft! Hvordan sluttede du i klassementet?

Tusind tak! Jeg tror jeg blev 2. sidst, der var vist en der bommede ud og derved ikke fik et resultat :bigsmile: Jeg var dog ikke mange kilo fra "feltet", så om to år så tror jeg godt at jeg kan være med.

Stærkt Pernille! Wow! Det må være en super fed oplevelse at være med til en konkurrence af sådan et format. Du ser en smule starstruck ud på nogle af dine FB billeder ;)

En smule? Der var adskillige gange, hvor jeg var helt rundt på gulvet :bigsmile:

Jeg føler mig starstruck over at kende Pernille <3

Dagsform, du er god <3

Link to comment
Share on other sites

Mandag 22.07.13


Jeg prøver lige at komme ind i kampen med at logge igen. Og egentlig også med træningen! Søren og jeg arbejder med noget ny teknik, så det er svært her i starten.


Træk fra hæng+træk

2+1 x 35 kg

2+1 x 35 kg

2+1 x 45 kg

2+1 x 45 kg

2+1 x 52,5 kg

2+1 x 52,5 kg

2+1 x 52,5 kg


Trækhiv

3 x 60 kg

3 x 70 kg

3 x 75 kg

3 x 80 kg

3 x 80 kg

3 x 80 kg

3 x 80 kg

3 x 80 kg

- rimelig store trapz0rs nu.


Ben

5 x 55 kg

5 x 75 kg

5 x 95 kg

5 x 95 kg

5 x 95 kg

5 x 95 kg

5 x 95 kg


Tirsdag 23.07.13


Lollede i PG i Svendborg. Rimelig lækkert.


Push press

5 x 35 kg

5 x 45 kg

5 x 53 kg

5 x 55 kg

5 x 55 kg

5 x 55 kg

5 x 55 kg

5 x 55 kg


One arm DB shoulder press

8 x 11 kg

8 x 15 kg

8 x 17 kg

8 x 17 kg

8 x 17 kg

8 x 17 kg


Pull ups

5 x BW

4 x BW

4 x BW

4 x BW

4 x BW


Skulderhiv

8 x 35 kg

8 x 35 kg

8 x 35 kg

8 x 35 kg

8 x 35 kg


K2E

8 x BW

8 x BW

8 x BW

8 x BW

8 x BW


Jeg har i dag onsdag DOMS overALT!!! <3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share