Mera Peak, Himalaya Nepal, 6465 moh, oktober


Bjergtrold
 Share

Recommended Posts

Træning d 8.3

Svøm

1900 m med triveninde J inden fabelagtig danseforestilling "Satisfaction"

Træning d 9.3

Bodyfit

1 h

Spinning

2 timer + 40 minutter, puls gennemsnit 84 %. God fornemmelse af ok krop + stænger ovenpå trods alt nærmest 4 timers træning. Skal nok blive hårdt på lørdag men føler mig mere udholdende og ok på kredsløbet + lungefunktion :smilerock::smilerock:

:hippy:

Link to comment
Share on other sites

Det er sgu' da god og alsidig træning. Lyder som om, balancen er nogenlunde på plads :laugh:

:hippy: Thx superløber og ja synes, at det går fremad på flere fronter meeen som altid er der plads til forbedring og jeg glæder mig nu til at få puttet både løb og svømning mere på dagsordenen.

Link to comment
Share on other sites

Træning d 10.3

0

En dejlig dag der gik op i brunch x 2 + masser af arbejde på hospitalet til sent

Træning d 11.3

Spin

1 h

Noget træt ovenpå lørdagens 4 træningssessioner men ok at få lidt liv i benene

Træning d 12.3

0

Allergi vaccination og temmelig temmelig waisted at diverse medicinske præparater + pollen ekstrakt i cirkulation

Træning d 13.3

Spinning

3 timer og 27 minutter, gennemsnitspuls 84 % af max, måske pga vaccination virkelig waisted og den sidste time havde jeg bare ikke noget at skyde med, hvilket naturligvis gjorde mig stærkt bekymret for gårsdagens event :freaked:

Træning d 14.3

0

Tredje 0 dag indenfor en uge :hehe: men godt led i superkompensation og dobbelt up på beauty pas + brief encounter med super spinningsilden Spinderella :4whistling:

Træning d 15.3

Spin

1 h fra morgenstunden

Yoga

Dejlig hjemme ashtanga

Træning d 16.3

Spin

Netto 5 timer og 7 minutter, gennemsnitspuls 81 % af max som led i 12 timers spinningevent i Scandinavian center til fordel for Kræftens Bekæmpelse. Team F*ck cancer havde 2 cykler med til start og jeg kørte fra 11-17 med super træningsmakker J indtil de 2 smækre spinningsild Spinderella og nabo J overtog og skejede ud i hele 4 timer og seje H+A kørte den hjem til allersidst.

Var ekstremt optaget af at holde pulsen nede fra starten og i henhold til coach T lykkes med at holde en plan, hvilket jo vil være den ultimative forudsætning, hvis jeg nogensinde skal lykkes med langdistance tri, endsige træning. Stemningen bare steg og steg inde i salen og udviklede sig næsten til en bedre koncert + at mine planer vedr vædske og mad holdt til punkt og prikke. Inspireret af seje miss Elkjærmarks seje 12 timers præstation sidste år (husker noget om krydderboller) ja så indtog jeg udover sukkersalt vædske, hvide kerneboller med nøddepålæg :clown2:

Efterfølgende et dejligt bad og så masser af champagne :heartpump: :4band: :4whistling:

Træning d 17.3

Svøm

1900 m

:bubblebath::bubblebath::bubblebath:

Håber som sagt virkelig at få mere gang i løb og svøm men kan grundlæggende mærke, at stænger, kredsløb, luftveje og motivation er på plads og har været langt mere vågen fra den årle morgenstund i en periode = mulighed for morgentræning så alt i alt ganske godt :hippy:

Link to comment
Share on other sites

He, he, det lyder da som en super god oplevelse. Det er godt nok også et langt pas! :1356:

Thx superløber og det krævede i hvert fald noget på disponerings fronten og ja var også ristet til sidst men slet ikke så slemt, som nogle af de gange, hvor jeg har haft kørt all out fx over 2 timer.

It´s all in the mind I guess :hippy:

Træning d 18.3

Spin

1 h komplet restitutionspas, puls gennemsnit 78 %

Forinden var jeg til et ret spændende foredrag med Stine Bosse.

Træning d 19.3

Løb

11 k. Super dejligt aftenløb omend med lidt forsigtige skridt og spændte lægge i temmelig glat føre. Trænger til meget!!! mere løb.Ongoing snak med nogle søde kolleger om CC stafet :rolleyes:

Træning d 20.3

0

Well følte mig træt og overtrænet i løbet af dagen, så måske meget godt men alligevel træt af min prøven på at snyde mig selv, for styrede målrettet uden om planlagt spin i erkendelsen af, at jeg i den grad trængte til yoga og så skulle jeg alligevel lige smage et stykke sushi, inden jeg smed mig på måtten og i løbet af nul komma fem var jeg jo i gang med reel aftensmad og nede i Salling havde jeg ellers bestukket mig selv med lakrids for at være sikker på, at jeg kom i lotus :omg::omg::omg:

Nå luksusprobemer og i sidste ende var det nok ikke så skidt med en regulær hviledag.

Til tilgengæld vil jeg nu lege hjemmespa mens både vaske- og op-vaskemaskine brummer.

:hippy:

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Træning d 21.3

Spin

Netto 1 h 36 min puls gennemsnit 82 %.

Min tulrede onsdag kulminerede ca ved 23 om aftenen, hvor jeg for at undvige vasketøjsstativet, knaldede mit underben ind i hjørnet på en af mine IKEA opbevaringsbokse med et kæmpe sår og en voldsom blødning til følge. På vagtcentralen troede de ikke på mine ord om, at jeg ligeså godt kunne gå direkte i skadestuen, eftersom jeg helt sikkert skulle sys :bruce: så måtte først på en briks og tilses af en sygeplejerske hos vagtlægen, der naturligvis kun behøvede 5 sekunder for at sende mig videre til skadestuen, som jeg en lille time senere kunne forlade ret nydeligt korsstingsbroderet med 14 sting i mit hærgede ben. Endte med nærmest ikke at sove natten til i går, men samlet set opfører det sig foreløbigt fantastisk og jeg har både kunnet gå, stå, cykle, være på job og spinne :wub:

Med holdkaptajn J gjorde dog sit for at tale mig fra det i går men jeg kan jo være stædig når det stikker mig og det var dejligt at røre mig lidt. Svøm og løb er dog no go de næste 7-10 dage.

Træning d 22.3

Spin

1 h

Forinden 7 + 6 + 6 + 6 super smukke pull ups. Prøvede også dips men der har jeg altså et eller andet inde, hvor kravebenet hæfter på brystbenet, der bliver aktiveret og det gør ikke godt. Mærker dog markant mindre til det end for nogle uger siden, but no dips.

I morgen bodyfit og spinning :strat:

:hippy:

Link to comment
Share on other sites

Update - starter bagfra

Træning d 31.3

Yoga

1 h - Jens Baggesens vej - fint :hippy:

Styrke

300 Challenge

Chin ups

10 + 10 + 5 (meget lettere med crossfitt tværforløbende stang set uppet i stedet for det ekstremt brede greb på stativet)

Dødløft

25 + 25 - forpakket stang - alt for let men må prøve mig frem

Boxjumps

50 stk - forholdsvis lav kasse - kan godt intensiveres

Pushups

25 + 13 + 12

Floor Vipers

50 stk uden pause i bænkpres set up med vægtstang løftet

DB clean & press

15 + 10 + 10

Her havde jeg tilgengæld overvurderet mig selv helt vildt og gik fra 10 til 7 til 5 kg og gennemførte ikke 50 gentagelser med hver arm. Lesson learned og helt ristet

Chin ups

5 stks, manglede så 20 men ikke mere tilbage i dag. God fornemmelse af at Challenge også har noget kredsløbseffekt, hvis øvelserne bliver gjort sammenhængende og uden en masse pauser.

Løb

11 smukke smukke aftenkilometre i Marselisborgskoven

Træning d 30.3

Bodyfit

1 h

Spinning

1 h gennemsnitspuls 83 % af max

Træning d 29.3

Løb

11 k i Marselisborgskoven

Yoga

1 fabelagtig time hos super instruktør Mariam - Jens Baggesens vej

Træning d 28.3

Spin

1 h - Jens Baggesens vej - gennemsnitspuls 83 % af max

Løb

50 min - meget meget forsigtigt af hensyn til ben og uden pres på vejrtrækning eller kredsløb, puls snit 78 %

Yoga

Halvanden times Kundalini event - meget fascinerende og anderledes

Træning d 27.3

0

Lugede ud på hospitalet til kl over 20

Træning d 26.3

Spin

Dobbelttime - ca 1 time og 40 minutter

Yoga

1 time

Træning d 25.3

Spin

Dobbelttime men meget meget stilfærdig indsats af forskellige grunde

Træning d 24.4

0

Well alt i alt gode træningsoplevelser. Dejligt med lidt yoga, som jeg helt åbenlyst trænger så meget mere til. Erfaringsmæssigt er det også godt for min svøm, som jeg desværre nok ikke lige foreløbig kan gøre så meget for idet ben driller noget. Skønt med de udendørs løbeture. Er ved at samle et stafet hold af nogle skønne tøser til CC, hvor jeg skal løbe, så må hellere se at få fundet den gode løbeform frem.

Fortsat dejlig påske til boardet :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Hold da op trold!

Der bliver gået til stålet!

Fedt med "300" den har jeg også lavet nogle gange. Hvis det kan trøste, så skal dine erfaringer fra første forsøg nok pynte på anden omgang :)

Thx super ranger og Mr Dødløft :hippy: Og ja forsøger mig med '300' igen

Link to comment
Share on other sites

Vil ekstremt gerne nå noget yoga senere - just do it!!!!!!!!! :heartpump::heartpump:

Træning d 1.4 - fortsat

Yoga

Hjemme ashtanga - primary series med John Scott :hippy:

Tog mig tid til at få rigtig mange asanas med og stod kun over på Setu Bandasana og de allersidste afsluttende øvelser. Meget muligt, at jeg er kommet i bedre cardio form eller blevet stærk men hold da op, hvor jeg trænger til at få strukket kroppen ud og få balanceret knolden. Til gengæld føles øvelserne meget familiære og det er sådan set kun lige det at få rullet måtten ud og komme i gang, der kræver mental energi. MEGET mere af den slags :hippy: :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Update

Der har vist ikke ligefrem været den store variation over træningen i den forløbne uge. Var nok noget overtrænet ovenpå påsken, så prøvede at køre roligt/laid back på spinningpassene midt på ugen med plan om at deltage i årets sidste Dupont løb torsdag. Havde imidlertid en mega dum dag med mit åndssvage sår, der gjorde ondt og var bare ikke i zen mode til at møde diverse personager, så endte med noget yoga og en rigtig restitutionsdag i går fredag, hvilket tydeligt kunne mærkes på træningen i dag = mere energi og overskud. Er vist desværre endnu ikke svømmeklar men håber at få puttet noget mere yoga og løb ind i den kommende uge. Nå stats :hippy:

Træning d 2.4

Spin

Dobbelttime, 1 time og 39, 80 % af max

Træning d 3.4

Spin

Dobbelttime, 1 time og 37, 77% af max, helt roligt fordi jeg 1) var træt 2)troede, at jeg skulle løbe torsdag

Træning d 4.4

Yoga

Ashatanga, 1. serie featuring John Scott

Træning d 5.4

0

fraset gåtur med god ven og kollega L rundt i Højbjerg i smuk aftenskumring

Træning d 6.4

Bodyfit

1 h

Spin

1 time og 31 minutter, gennemsnitspuls 81 % af max

:hippy: fortsat god weekend til boardet

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Update

Endnu en træningsuge er passeret inkl med nogle trælse overtræningssymptomer men tilgengæld også nogle gode erkendelser og sætten ind, hvilket jeg burde have gjort for lang tid siden.

Allerede i påsken mærkede jeg diskret i forbindelse med løb, at især min højre lyske øffede lidt men var meget diskret og fortsatte med masser af spin, nul yoga og heller ikke svøm pga det famøse og åndssvage bensår. I torsdags sagde højre lyske/for stram hoftebøjer for alvor fra i forbindelse med tur i skoven. Et par døgn med højdosis Ipren, hvile, udstræk etc har helt klart bedret situationen men totalt red alert lige nu, hvor jeg jo netop havde håbet snart at tage fat på lidt mere systematisk løbetræning. Tilgengæld har jeg nu taget fat på svøm igen med magisk vandtæt plaster. Kroppen føles grundlæggende stærk, luftvejene gode, træningsmotivationen på plads og måske jeg i virkeligheden er lidt taknemmelig over vinket med vognstangen for mentalt har jeg også i høj grad haft brug for at genoptage yogaen og blive lidt balanceret den vej rundt.

Nå here goes med de seneste pas først

Træning d 14.4

Spin

1 time og 38 minutter, gennemsnitspuls 82 %

Svøm

1500 m

Træning d 13.4

Svøm

1800 m featuring smukke og kloge Spinderella

Yoga

1. serie tom Navasana + finishing asanas

Træning d 12.4

Yoga

1. serie tom Navasana

Træning d 11.4

Løb

11 k, fantastisk dejligt skovløb ligebortset fra lyske probs

Træning d 10.4

Spin

1 time og 37 minutter 82 % af max

Træning d 9.4

0

Faldt i søvn i sofaen for var mega træt ovenpå for lidt søvn og for lang en dag

Træning d 8.4

Spin

1 time og 38 minutter 81 % af max

Træning d 7.4

0

Var på hospitalet til sent og var mega træt og tror som sagt grundlæggende at kroppen har været for ensidigt og tungt belastet af den megen spinning, som har været på dagsordenen af forskellige grunde. Nu andre tider og det er fantastisk dejligt at svømme og dyrke yoga igen. Meget mere af den slags. Masser af arbejde i vente i den kommende uge og føler mig super ydmyg i forhold til hvad kroppen vil være med til af træning og dermed også mål. Håber snart at kunne jogge nogle helt korte og flade ture ligeså forsigtigt men mærkede meget tydeligt torsdag/fredag hvorfor lyskeskader er så totalt trælse. Jamen du kan jo bare ikke foretage dig noget uden, at hoftebøjer er involveret og ja syntes jo lige, at løb var begyndt at blive ok ovenpå nogle år, hvor det slet ikke kørte. Nå masser af yoga og så ser vi.

:hippy:

Link to comment
Share on other sites

Øv for en dum lyske. Krydser fingre for speedy recovery :flowers:

:HIPPY: Tusind tak super løber og også masser af god bedring til din forstrækning herfra. Hjemmet er et farligt sted åbenbart :happy: :1112:

Træning d 15.4

Løb

Forsigtig jog 25 min. Lidt øffen til sidst men begrænset og nu no probs.

Svøm

1500 m

Trods Ribena i vandflasken, alligevel krampetendens ovenpå løbet, så skulle nok have haft nogle flere elektrolytter i men super kombo.

Vil helt klart blive bedre til de her lidt mere quick & dirty pas. Det behøver ikke altid være all in og mange timers træning. Er nu tilbage på hospitalet for oprydning med forholdsvis klar hjerne (as good as it gets)

:hippy:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 16.4

0

Var igen på hospitalet til sent og desuden et komplet pollenvrag trods alskens medicin

Træning d 17.4

Løb

11 k - smuk smuk tur i Marselisborg skoven. Mærkede lyske lidt men diskret og har været fint efter jeg kom hjem :hippy: tvivler på, at jeg bliver klar til Odder halv marathon d 5.5 men bare at kunne løbe lidt og håbe på kerne stævner Århus Challenge og Fredericia.

Ellers også i dag mega pollen probs, heart burn, flere der går ned med stress på job, kaos, trang til sund mad, vand nok, de gode varende venskaber... Yoga!!!!!!

Søde drømme :hippy:

Link to comment
Share on other sites

  • Bjergtrold changed the title to Mera Peak, Himalaya Nepal, 6465 moh, oktober

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share