Mera Peak, Himalaya Nepal, 6465 moh, oktober


Bjergtrold
 Share

Recommended Posts

Træning d 17.7

Svøm

1200 m

Allerede efter 9 minutter havde jeg fornemmelsen af at have ramt ansigt inkl mund ind i nogle tentakler fra en af de mange mange brandmænd men var opsat på 45 minutters svøm, så prøvede at svømme videre. Vendte dog efter ca 20 min og følte smerten ekstremt intenst da jeg stod ud af vandet. Var nødt til bare at sidde på omklædningsbænken rigtig længe og prøve at holde mig ved fuld bevidsthed. Føj hvor gjorde det ondt. Er normalt ikke sart men puuuh skræmmende og dum oplevelse.

Om ikke andet føltes det lidt som et tegn om at slutte en slatten tri sæson, dvs stå over på Fredericia og i stedet koncentrere mig om løb, som jeg gjorde i USA, plus komme godt i gang med indendørs svøm. Desuden teste noget rygsæk inden Korsika... Skal selvfølgelig nok komme i åbent vand igen men skal være med et formål.

Har efterfølgende bare chillet i sofaen og nu gør det mindre ondt.

Søde drømme fra brændt sild

:hippy:

OUCH :crazy:

God bedring! Det lyder som en flok hotte brandmænd :wootdance:

post-52761-0-45120500-1374141392_thumb.j

Edited by Henrik S.
Link to comment
Share on other sites

OUCH :crazy:

God bedring! Det lyder som en flok hotte brandmænd :wootdance:

Ho ho kære Henrik. Det var da godt nok mere opmuntrende end min nærdødsoplevelse forleden :hippy:

Og tak kære Gregers. Du er da fyldt med gode indfald. Alt godt til dig inkl dine luftveje. Føler med dig!!!!

Træning d 18.7

Yoga

Ashtanga

Løb

11 k

Træning d 19.7

Løb

11 k

Link to comment
Share on other sites

Træning d 20.7

Bodyfit

1 h

Spin

1 h

Svøm

Open water 1500 m, fabelagtig smuk dag at svømme. Brandmændene var der men stod meget mere stille med mindre udfoldede tentakler i det ret rolige vand. Supernice og 100 % smæk for skillingen mht hvorfor vi gør det. Ellers masser af strandhygge med trisild J og kollega + Indiens medfarer Lars kiggede også forbi.

Nu sove sødt :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 21.7

Løb

16 k

Fantastisk trænings/solbade event og helt specielt bare at mærke sveden dryppe.

Tilbragte det meste af dagen med vagtplanlægnimg. Skønt at få overstået. Nu middag hos god ven. Skal have sparket lidt liv i yogaen i løbet af ugen.

:hippy:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 22.7

0

Sent fra job og skønt bare at slappe af

Træning d 23.7

Løb

16 k

Føltes så super dejligt at løbe, at jeg nuppede Moesgaard turen i den skønne sommeraften.

Træning d 24.7

Løb

11 k med løberygsæk indeholdende bade dragt og håndklæde light for aften dyp ved Ballehage på vejen hjem. Virkelig virkelig skønt at bade i aftensolen

I dag har jeg foreløbigt ikke trænet.... Er mega træt ZZZZzzzz

:hippy:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 26.7

Yoga

Halvanden dejlig times Hatha i mit nye yndlingssted Hamsa yoga studio Århus

Skriver noget mere om det senere...

Aftenen blev tilbragt med søde Spinderella, picnic på Tangkrogen og Tina Dickow i Tivoli Friheden :hippy:

Træning d 27.7

Spin

Dobbeltspin i Scandinavian center. Skulle have været kombi pas med bodyfit men instruktør var syg og ja hverken cykelselskabet eller instruktør MM fejlede noget

Yoga

Mere ashtanga inspireret - vinyesa klasse med ejeren af Hamsa Yoga Studio, Soham. Meget meget interessant, forfriskende og måske endda rebelsk fortolkning af tilgangen til yoga :heartpump:

Træning d 28.7

Løb

11 dejlige morgen k med indlagt havdyp - very nice

Yoga

Halvanden times blid vinyesa i Hamsa. I dag med fokus på hjerteåbning - gotta love it :hippy:

Come and take my hand it's been so long. Selvom jeg kun har dyrket hamsa yoga i 3 dage, så føles mit krop og mit sind allerede helt anderledes. Mine sår på benene er blevet betydeligt pænere, jeg har mindre vand i kroppen, søvnen har været bedre med vilde drømme, ja og selv mit vågne liv har indebåret jordskredsoplevelser, både mht hvad jeg har meldt ud til folk og hvad universet har sendt tilbage... crazy :innocent: :4whistling:

:hippy: søde drømme

Link to comment
Share on other sites

Træning d 3.8

Yoga

Halvanden times Bikram yoga

Svøm

1000 m - vil i gang med svøm og har aftalt med mig selv, at det er ok, at jeg i en periode ikke svømmer så langt, hvis jeg tilgengæld gør det næsten dagligt = lettere overvindelse af mental barriere. Føltes faktisk slet ikke så skidt når jeg huskede på coach Camillas gode tips. Tror dog stadig, at det er fornuftigt at give kroppen en lidt rolig start.

Træning d 2.8

Yoga

Halvanden times Bikram

Løb

11 k i solnedgangen

Træning d 1.8

Morgen træning med fys

1 h

Løb

11 k

Træning d 31.7

Yoga

Halvanden time i Hamsa yoga studio - fokus på hofteåbning :wub:

Træning d 30.7

Morgentræning med fys

1 h

Træning d 29.7

Yoga

Halvanden time i Hamsa yoga studio

Mødet med Hamsa yoga studiet har været helt fantastisk. Øvelsesmæssigt helt på højde med shalaen og så tydeligvist ikke et sted, der var bange for at lufte tusind år gammel visdom om, hvordan der også knytter sig noget åndeligt til måden vores krop er i verden på. Utrolig god stemning. De hvide rolige rum, yogier der lister rundt og naturligt smiler stilfærdigt til hinanden. Virkelig virkelig en god stemning, en oase. Ja og så fra de allerførste klasser var jeg faktisk lidt foruroliget over mit åndedræt. Skrev ikke noget om det og prøvede at bilde mig selv ind, at det var pjat. Stedet ligger i et nedsunket baghus i Mejlgade og en af gangene lagde jeg faktisk mærke til kælderlugten lige når du træder ind af hoveddøren og det ligner faktisk, at der har haft været vandskade når du kigger ned ad trappen. Tror ikke, at det er et problem for andre end mig der jo bare er ekstremt allergisk men efter markant mandag at have astma da jeg kom hjem med forværring onsdag - inkl behov for at tage stærk medicin. Ja så nytter det jo ikke noget. Måske en af de ting jeg er ved at lære i livet. Ja at noget kan være fyldt med gode muligheder og en masse godt men hvis det på de helt vitale parametre er skidt for mig, ja så nytter det ikke at idyllisere, fornægte, drømme mig væk. Så bliver jeg nødt til at tage konsekvensen og i dette tilfælde opgive Hamsa

:4goodbye::4goodbye:

Oplevelsen af hvor super fedt det var at komme til en yoga klasse, ikke selv skulle smide mig på måtten men i stedet bare troppe op. Det har jeg gerne villet tage med mig. Da Bikram studiet så pludselig viste sig at være helt nyåbnet, ja så var det jo en fantastisk mulighed at prøve det.

Konceptet er et fast sæt øvelser udført i et 40 grader varmt lokale. Da jeg fredag eftermiddag trådte ind i lokalet var jeg faktisk så overvældet, at jeg mest havde lyst til at gå ud igen og så var det alligevel med den mest forunderlige lethed og rullen i kroppen, at jeg 90 minutter senere trådte ud igen. Helt vildt at svede så meget men efterfølgende føles huden og kroppen bare helt blød og veltilpas. Øvelserne er jo yoga stillinger men stilen meget amerikansk og fitness inspireret. Der er INTET åndeligt i måden det bliver leveret på, eller over stemningen på stedet. Stadig tænker jeg lige nu, at den bedste yoga praksis er den jeg får gjort og der er Bikram, MEGET bedre end ingenting og fedt ikke at skulle kæmpe for at få mig selv på måtten, når jeg kommer træt og sulten hjem fra job. Følelsen i kroppen var både i fredags og i går fantastisk og jeg havde bare kun lyst til at spise lækre og sunde ting og drikke urte the bagefter. Tror samtidigt også, når jeg lærer øvelses kompositionen og varmen bedre at kende, at jeg i højere grad vil kunne få mere ud af stillingerne og lære at abstrahere fra "push push push aerobic instruktionerne", der lige nu skurrer MEGET i mine ører, sammen med alt spejl halløjet. Ja og måske stedet også med tiden tiltrækker nogle lidt mere yoga interesserede folk, så samtalerne i omklædningsrummet kunne blive lidt mindre fitness center agtige. Savner den gode Hamsa stemning men nytter IKKE noget når det giver mig astma.

Nå næste Bikram time coming up real soon og efterfølgende svøm, så må hellere videre i dagens tekst.

Fortsat dejlig søndag til boardet :hippy:

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Træning d 4.8

Yoga

90 minutter Bikram - allerede i dag så meget mere inde i sekvensen, at jeg for alvor havde følelsen af at kunne arbejde mig lidt mere ind i stillingerne. Få skuldrene tilbage og på plads i flere af stillingerne. Spænde i lårene etc etc. Absolut mere koncentreret praksis så og dejligt at kunne vende opmærksomheden indad. På den måde bliver det meget mere som en rigtig yoga praksis og ikke bare en fitness klasse. Fik også sludret med nogle flere forskellige dernede og håber virkelig, at kundegrundlaget kan blive stort nok til, at stedet kan overleve. I´ll definately be there :hippy:

I modsætning til flere andre steder, hvor jeg har været, føler jeg faktisk ligefrem, at den varme og delvist tørre luft (luftfugtighed på 40 %) er god for min astma og vejrtrækning. Udluftningen på stedet må være helt eminent for, at det hele ikke koger over og ender med at være et dampende rum, når så mange sveder så intenst.

Svøm

1000 m. Kunne godt have svømmet længere men er meget optaget af at holde det nice & easy, så det i morgen bliver nemt at smide mig selv i igen. Havde også svømmetøjet i yoga tasken for super nem og kompakt dag.

:hippy:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

:HIPPY: :sun: :HIPPY: :sun:

Godaften i loggen og længe, længe siden. Tak for de søde indlæg ovenfor. Var ganske rigtigt på en helt vidunderlig og spektakulær vandretur på Korsika - Grand Randonné 20, retning Nord-Syd fra Calenzana til Vizzavona, verdensklasse vandring ofte garneret med scrambling og masser af udfordringer men mest af alt vidunderligt smukke bjerge, floder, vandløb, enkelt hytte/telt liv og bragende godt selskab på et fantastisk Topas team. Føler slet slet ikke, at jeg er færdig med Korsika og ville utroligt gerne gå hele turen fra Calenzana ned til Conca og gerne i en mindre gruppe. Vil på et tidspunkt skrive om de enkelte etaper og krydre med nogle billeder. Forud for afrejsen masser af Bikram yoga, en del løb og lidt svømning men også masser af arbejde og en del forarbejde med at pakke rigtigt til turen - climbing light & fast i et temperatur span fra få til 30 grader kræver absolut noget forberedelse men syntes, at det lykkedes rigtig rigtig godt og havde ingen problemer med helbred, skelettet, end ikke en lille vabel på turen, så alt fungerede - very nice :4smartass:

Update (bagfra siden hjemkomst)

Træning d 15.9

Yoga

Bikram 90 minutter, super fyldt og energisk hold

Spin

1 h med inspirerende instruktør S

Træning d 14.9

Yoga

90 minutter Bikram - noget træt og tung i hovedet ovenpå forrygende festaften til universitetets årsfest i selskab med smukke Spinderella fredag :strat:

Træning d 13.9

Spin

1 h morgentræning

Havde yogamåtten med men røg med men røg til vigtig information i afdelingen i stedet

Træning d 12.9

Morgentræning hos fys

1 h

Yoga

Bikram 90 minutter :wub:

Træning d 11.9

Løb

10 k aften city løb under stjernerne. Var noget moody men en smuk og dejlig måde at løbe efteråret i møde på og things will be allright :hippy:

Træning d 10.9

Morgentræning hos fys

1 h

Yoga

Bikram 90 minutter

Træning d 9.9

Yoga

Bikram 90 minutter

Træning d 8.9

Yoga

Bikram 90 minutter

Spin

Halvanden time, uinspireret

Træning d 7.9

Yoga

Bikram 90 minutter

Træning d 6.9

Yoga

Bikram 90 min

Træning d 5.9

Morgentræning hos fys

1 h

Løb

10 k

Træning d 4.9

Yoga

Bikram 90 minutter

Svøm

1000 m

Træning d 3.9

Morgentræning hos fys

1 h

Yoga

Bikram 90 minutter

Træning d 2.9

Yoga

Bikram 90 minutter

Som eventuelle læsere har bemærket, så fylder yogaen rigtig meget og det er helt vidunderligt. Er virkelig virkelig blevet glad for det nye sted og muligheden for at dyrke yoga dagligt. Samtidigt har jeg mødt en masse søde mennesker, hvoraf nogle er nye og andre er gamle kendinge fra andre yoga klasser rundt i Århus - ja sådan lidt en flygtning krydser sit spor på en god måde. På sigt vil jeg gerne kombinere daglig yoga med ca 1 times cardio af forskellig slags men nogle dage har jeg simpelthen haft været for træt. Turen på Korsika var jo også udmarvende fordi vi gik og klatrede meget dagligt og selv simple ting som bad, mad, sove, holde orden i rygsækken, kræver noget ekstra fordi det hele foregår under meget meget enkle og beskedne forhold. Vedrørende yoga så er Bikram stilen jo allerede meget udskældt og desauveret af især ashtanga yoga folket og ja det er da også meget fitness agtigt men for mig er den bedste yoga den jeg får gjort og øvelserne er jo meget "same same but different" og i Mysore har ashtanga yogierne jo også skabt sig en millionindustri på nogle tusind år gamle øvelser, som nogle andre har fundet på. Kan mærke, at jeg får den gode ro i hovedet, har mindre grubletendens og somehow bare får gjort, hvad der skal gøres. Prøver i øjeblikket at trappe ud af en masse astma/allergi medicin og prøver også at få spist så sundt og enkelt som overhovedet muligt. Det føles ultimativt godt og jeg kan mærke, at det er de spor jeg vil forfølge i forhold til generelt velvære, drømmeform og forhåbentlig muligheden for stadig at kunne stille op til et motionsløb eller to, være i bjergene men nok næppe noget videre tri agtigt. Not anymore.

Nå det var vist det for nu

:hippy: Søde drømme og dejlig uge til boardet

Link to comment
Share on other sites

Et billede fra Spassimata hængebroen fra 3. etape

post-53826-0-26669600-1379267590_thumb.j

Grænseoverskridende færd i Cirque de la Solitude. Alvorlige forhandlinger med højdeskrækken men kom igennem og var meget glad og stolt - ovenud lykkelig og helt færdig bagefter, hvor der så manglede en temmelig lang nedstigning men fabelagtigt smukt

post-53826-0-77268600-1379267626_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Uha, det ser ud til at have været en god tur. Korsika er ikke den værste plet på Guds grønne jord, og jeg kan forestille mig, at det har været skønt at erobre øen til fods :bigsmile:

Hvor langt vandrede I sådan cirka hver dag? Her tænker jeg ikke så meget i kilometer, men i timer?

:hippy:

Thx for liv i loggen super løber og dejligt at læse om Achilles fremgang :sun:

Mange af etaperne er netto timesat til omkring en 6 timer og selvfølgelig helt afhængigt af vind og vejr.

I praksis blev vi ofte vækket ca 5.30 og var så klar til morgen mad og afgang henad 6.30-7, hvorefter at vi var på farten til omkring 4-5 tiden om eftermiddagen men det var så inkl små pauser, frokost, badeture etc etc. Igen lidt afhængigt af vind og vejr, hvor de mere vindblæste og kolde etaper i højere grad indbød til at komme ud over stepperne, mens vi til andre tider dasede på store sten i floden og fik formiddagstapas.

De første 3-4 dage føltes nok som at lave en halv ironman om dagen og alt det her primitive hytte/telt liv, var så nogle gange som en ekstra lille etape. Elskede stadig hvert øjeblik men udfordrende på alle fronter det var det. Glæder mig til at skrive mere om det.

Træning d 16.9

Løb

ca 11 k skov jog men kroppen føltes meget tung og træt og astma slet ikke under kontrol på selvbestaltet forsøg på nedtrapning til 1/8 af vanlig dosis. Bare dumt men trængte sådan til at føle mig mindre medicin afhængig :1112: :4whistling:

Natten til i går kartede jeg så også rundt med hoste og astma indtil jeg pludselig vågnede og opdagede, at jeg var sovet fra aftale hos fys :omg::omg: :omg: Nå som dagen gik blev det mere og mere tydeligt for mig, at jeg havde raget et eller andet til mig, så endte bare hjemme på sofaen med dadler og et dameblad og i dag har jeg så bare været hjemme under dynen. Håber virkelig at tage det lidt i opløbet for kan slet ikke overskue at være syg nu men må prøve at vende det til et eller andet positivt.

Ellers er det først i dag, at jeg har haft læst om Camilla Pedersens tragiske og helt forfærdelige ulykke

:cry::gal::cry3: Jamen det er jo farligt at leve men for mig der virkelig har været bange for turene på landevejen og følte mig skræmt fra vid og sans på cykeldelen af Århus Challenge, ja så er det på en eller anden måde en støtte i retning af at koncentrere mig om noget andet end tri, således som jeg allerede pusler med det. Meget muligt, at jeg kommer til at løbe, svømme og måske også cykle aLone på vinterracer men føler ikke lige nu trang, endsige evner i retning af at gå mod stævner, eller sætte overambitiøse, urealistiske mål.

:hippy: :1112: Prøver med lidt selv healing og ønsker fortsat dejlig dag/uge til boardet

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Træning d 17. + 18.9

0 pga sygdom

:ill::ill:

Træning d 19.9

Cykling

1 stille time på hjemmetræner. Ikke på toppen men i fremgang, så rart at røre mig lidt.

Træning d 20.9

Yoga

90 minutters Bikram

Træning d 21.9

Yoga

Bikram - 90 minutter

Løb

11 k - dejligt skov/strand løb

Træning d 22.9

Yoga

Bikram 90 dejlige minutter

Løb

10 k aften city løb - very nice

Træning d 23.9

Yoga

Bikram 90 minutter

Havde svømmetøjet med i rygsækken men var bare mega træt og havde ekstremt meget brug for at komme hjem og begynde at få styr på en masse med mails og halløj. Ny verden ahead og forhåbentligt til det bedre.

:hippy: Søde drømme til boardet

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Aloha. Længe siden i loggen og jeg må indrømme, at jeg til tider overvejer om jeg fortsat skal bruge tid på opdateringer her på boardet. Omvendt så ved jeg, at det er godt for mig at reflektere over træningen et eller andet sted. Jeg har i mange år elsket at træne og slet ikke kunnet lade være og må så alligevel erkende, at det efterhånden kræver noget mere at få hele kabalen til at gå op og også, at det kræver vilje at overvinde diverse udfordringer som fx de probs min astma giver mig inkl de afledte gener, som fx mit særdeles udholdende skinnebenssår, der i foråret satte en træls og langvarig stopper for min svømmetræning. Kun en vej, tilbage og op på hesten igen og øve mig i at finde troen på, at jeg godt kan.

De sidste måneder har jo haft budt på en vild og voldsom affære med Bikram yogaen, som jeg meget hurtigt blev vældigt hooked på og vi var sågar på honeymoon i Amsterdam, hvor jeg 3 gange opsøgte et fantastisk center beliggende ud til Prinzengracht. Yogaen som det internationale sprog den er og de søde mennesker jeg efterhånden har mødt fra hele verden, hvor der er en grundlæggende og instant forståelse. Følte mig klassisk lidt skør og mod strømmen da jeg cyklede rundt i byens parker og langs kanalerne i jakkesæt og med konference tasken pakket med yoga måtte og diminuitivt træningstøj. Nå var så dårligt kommet hjem førend en lille hundehvalp var flyttet fuldtids ind i Bikram stedet her i Århus. Lidt suspekt for, at det er et erhvervslejemål, der bliver brugt til beboelse men trods mine forsøg på at lade som ingenting, så udviklede jeg rigtig meget allergi og astma og ja kan jo ikke bruge tid og energi på et sted, der giver mig astma. Det er fuldstændigt no go og især efter, at jeg har haft brugt årevis, hundredetusindvis af kroner + blod sved og tårer på at sanere allergener i mit hjem og omgivelser.

Stadig ærgeligt for det var rart med guidede klasser til bestemte tidspunkter og nogle rigtig skønne mennesker, der var dernede. Når det er sagt så banker mit hjerte stadig langt varmere for Ashtanga yogaen som jeg nu har haft fået mulighed for at kaste mig over som hjemme træning. Det kræver rigtig meget disciplin men er samtidigt rigtig fleksibelt og derudover gratis. Har også i dag tilmeldt mig IM 70.3 i Århus næste år. Ikke fordi der er meget trisild over mig men fordi, at det efterhånden er godt for mig at have et mål med træningen. Konceptet er ligesom yoga rigtig meget fleksibel træning, løb, svøm og udendørs cykling. Har meldt mig ud af FitnessWorld og vil i en periode nøjes med anden træning end center baseret. Godt med tøj på og ud på lille cykel tur. Overvejer endda at købe en MTB, små ture snarere end spinning og hvis det er mørkt og koldt, så har jeg jo hjemmetræneren. Igen meget fleksibelt, tidseffektivt men kun hvis jeg ikke grubler for meget over om jeg skal det ene eller det andet.

Dagens træning

Yoga

Ashtanga tom Navasana

Svøm

1400 m

Løb

10 k skovjog

:hippy: that´s it & that's that. Søde drømme til boardet

Link to comment
Share on other sites

Konceptet er ligesom yoga rigtig meget fleksibel træning, løb, svøm og udendørs cykling. Har meldt mig ud af FitnessWorld og vil i en periode nøjes med anden træning end center baseret. Godt med tøj på og ud på lille cykel tur. Overvejer endda at købe en MTB, små ture snarere end spinning og hvis det er mørkt og koldt, så har jeg jo hjemmetræneren. Igen meget fleksibelt, ...

Lyder som en rigtig fornuftig a la carte-menu at plukke fra :4trumpet:

Link to comment
Share on other sites

Lyder som en rigtig fornuftig a la carte-menu at plukke fra :4trumpet:

Thx superløber og næsten yogi Henrik :hippy:

Undgik jo ikke min opmærksomhed, at du blev lokket udi yogaens vidunderlige verden af pose kvinde og yogini

Ja lige nu tester jeg denne menu med pros et cons...

Træning d 15.10

Løb

10 k skovløb

Var for træt til yoga men vidunderligt at løbe i efterårsskoven

Link to comment
Share on other sites

Træning d 16.10

Yoga

Fabelagtig morgen ashtanga. Har i virkeligheden længe haft puslet med ideen om morgenyoga. Dels så er det jo den måde masser af yogier og yoginier i hele verden indtager dagen på og dels så ligger tidspunktet fast. Der er ikke problemer med at maven er fyldt og for mit vedkommende, så slipper jeg for at skulle bruge timer på at piske mig selv på måtten om eftermiddagen og kan i stedet hengive mig til cardio. Husker desuden Tanja fra Ashtanga yoga shalaens ord om, at selvom kroppen føles mere stiv om morgenen, ja så giver praksis faktisk mere mht at løsne op. De to gange i denne uge, hvor det reelt lykkedes for mig, ja der havde jeg i hvert fald helt fantastiske dage. Plus at det er meget bedre for mig at stå op og lave yoga, når/hvis jeg vågner før fanden får sko på, snarere end at ligge/sidde og gruble over ting jeg alligevel ikke kan tænke mig frem til løsninger på.

Løb

10 k aftencity løb. Sov en time i sofaen da jeg kom hjem fra hospitalet men da jeg så var ovre i kiosken føltes aftenen alligevel så smuk og frisk og fødderne gode, så skønt at jogge rundt, bright lights big city fornemmelse.

Træning d 17.10

0

Restitution, Nato stilling på sofaen med Alt for damerne og slik. Helt sikkert en dag, hvor medlemskab af et fitness center ville have hjulpet mig til at få rørt mig, men lige nu tester jeg altså en anden strategi.

Træning d 18.10

Yoga

Morgen ashtanga. Endnu en tidlig opvågnen og et skønt morgen pas. Dejligt aftryk på endnu en udfordrende dag med svære samtaler og hårdt ramte skæbner. Så meget at huske at være taknemmelig for i mit liv.

Løb

10-11 k, aftenløb i skov/på strand med fabelagtig måne opstigning over Århus bugten + farvet helt lyserød af solnedgangen. Elsker at kigge på bølgerne og løbe på sandet i vandkanten og blev så på et tidspunkt ramt af CatLink overraskelse, så jeg blev våd helt op til knæene.

Hjem til sofaen og falden i søvn til Vild med dans. Har de sidste dage haft tilvalgt løb fremfor svøm, som jeg også rigtig gerne vil i gang med igen. Kan dog samtidigt også mærke, at det er rigtig godt for mig med regelmæssigt løb. Meget fart i stængerne er der vist ikke men ja må bare keep on going :hippy:

Her i weekenden mere yoga og forhåbentlig svøm. Er da som antydet ovenfor nogle gange fristet af bare lige at melde mig ind i FitnessDK og så opsøge søndags ashtanga 9.30, nemt og fristende. Ja og alligevel så kan jeg jo mærke, hvordan egenpraksis bare bliver lettere og lettere og hvordan asanas bare næsten laver sig selv. Bliver helt sikkert bedre til egen træning af at gøre det, så må bare hænge på. Onsdag aften sov jeg jo så dog for sent til, at morgenyoga 4.30 næste morgen var realistisk men på sigt tror jeg virkelig, at det kunne blive rigtig godt = Zendurance!!!!! (omdøber log titel igen)

Dejlig weekend til boardet :hippy:

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

  • Bjergtrold changed the title to Mera Peak, Himalaya Nepal, 6465 moh, oktober

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share