Mera Peak, Himalaya Nepal, 6465 moh, oktober


Bjergtrold
 Share

Recommended Posts

:hippy:

@jsc aka superdoc :1112: Helt forståeligt mht manglende tid. Selv uden mand og børn er jeg flere uger bagud. Allergi vaccinationer rammer langt mindre end tidligere men får også 12.5 mg Prednisolon på dagen + antihistamin og har stadig lidt fornemmelse af cytokin storm, influenza fornemmelse og store buler på armene. I starten var det helt vildt og i en periode en gang om ugen. Nu kun hver anden måned og det har jo hjulpet helt vildt på min allergi + astma men er ikke uden omkostninger. Fx har jeg stadig nat nr 2 efter massive søvnproblemer formentlig pga binyrebarkhormonet + en eller anden evne til ukritisk at spise. Fatter seriøst ikke, at nogen frivilligt indtager anabolske steroider i høje doser. Og inden jeg når over i din egen log, så fatter jeg stadig ikke, at 68 kg KB kan løftes fra gulvet, endsige svinges :wolverine2:

@Gadegaard :hippy: ola super atlet Niels og forhåbentlig har søvn probs ikke ramt dig? Mine skyldtes nok i høj grad et excessivt koffeinindtag muliggjort ved tiltagende store mængder instant Nespresso pulver. Doc foreslog en kop god morgenkaffe tilberedt med fokus på ritualet; kværnen bønner, bistro hygge, nydelsen ved en kop indtaget med lidt mad, istedet for på tom mave. IM træning, smartphonecensur og hypnose app´s (Glenn Harrold) har helt sikkert også hjulpet mig til at sove bedre end længe.

Håber snart, at du vender tilbage til din log :headphonedance:

Træning d 8.1

Morgentræning coach H

1 h

Hovedtemaet at udføre øvelser langsomt langsomt og så ellers fokus på cirkel bestående af nedenstående øvelser, 4 runder, ca 12 gentagelser

KB squat 20 kg

Bænkpres

Baglårsøvelse, hvor jeg falder forover mod bænk mens jeg ligger på knæ og coach holder i mine ankler

DB, 8 kg bent over row

Maveøvelse på måtte (strakte ben mod himlen, boldflytning, mavebøjning med sidebøjning)

Østtysker

Frontraise, lateral raise DB 2 kg

Undervejs mødte jeg tidligere kollega og professor PH fra Hæmatologisk afdeling, der undervejs spurgte mig om jeg havde brug for at anmelde coach til Center for torturofre, som en slags barmhjertighedsgerning og ende på mine lidelser :surrender: Hæ hæ no pain no gain eller noget :hippy:

Bodyflow

1 h

Løb

25 minutter

Træning d 9.1

Svøm

1500 m

Natten til fredag var ingen undtagelse i forhold til ovenfor beskrevne søvn probs. Nåede at høre 4 søvn apps og var stadigt bare vågen :ill: :dropjaw:

Således totalt kvæstet i går morges, der samtidig var afslutningen på lidt af en barsk uge jobmæssigt. Storm, en cykel der drillede og jeg var så tæt på bare at søge hjem i sofaen til joggingtøj og de sidste afsnit af Breaking Bad. Well følte mig heldigvis alligevel draget til svømmestadion og glædede mig selvfølgelig over at få svømmet. Ikke så dårligt at have et liv, hvor der er mulighed for den form for luksus, som at sidde i saunaen ovenpå god træning en fredag aften.. well vi har så mange forskellige præferencer i livet men i min verden er det dejligt. Må huske mig selv på det :innocent:

Træning d 10.1

Løb

5 k

Skønt at være ude på en lidt længere tur. Håber, at der kan blive mere af den slags - snart.

Om nogle timer trisvøm, som jeg naturligvis har prøvet at tale mig selv ud af mange gange men det nytter ikke noget, kun en vej.

Ja og så har jeg set afslutningen på BB. I mange år havde jeg ikke noget fjernsyn, eller DVD. Jeg har aldrig været medlem af Blockbuster men må virkelig skrive, at den serie slår ALT. Havde egentlig bare lyst til at sætte afsnit 1 i sæson 1 på da sæson 6 sluttede. Kan varmt anbefales.

Nå fortsat dejlig weekend til boardet :hippy:

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Træning d 10.1 fortsat

Svøm

3000 m med Århus 1900 tri, tema aerobt + hårdt, zero teknik

Talte faktisk med flere, der har det ligesom mig mht at skulle drive sig selv til svst og i mit tilfælde er det virkelig skørt, fordi at jeg jo totalt nyder det, når først, at jeg er der. Kunne godt lide vores træners indsats for at sikre noget bane disciplin og så havde vi jo alligevel lidt af en fest med at drille hinanden mht fortolkning af program, intensitet etc etc.

Mere tri svøm i morgen men tror absolut, at dagens plaske baske pas må være rigeligt zen i det store blå - læs: der bliver næppe mere røren mig i dag. En god veninde inviterede faktisk til middag men de 5 minutters cykeltur hjem fra svst var mere end rigeligt i dag.

Søde drømme :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 11.1

Svøm

3500 med Århus 1900 tri :bubblebath:

I dag inklusive 600 m teknik men ellers meget som i går fokus på noget udholdenhed og enkelte baner i intensiteten hård. Arme føltes godt nok trætte til sidst men ellers fuldstændig samme "fisk i vandet" fornemmelse som i går. Vil virkelig kæmpe hårdt for klub pas i løbet af ugen, så det bliver lidt mere "business as usual" at komme afsted. Plus, at det er meget lettere når jeg kender de andre lidt.

Selvom at jeg i efteråret skitserede nogle minimums krav i forhold til IM, så kan jeg mærke, at jeg er nødt til at vælge en all-in strategi. Altså hvis jeg er syg, skadet, eller på anden måde ude af spillet, så må jeg baile på drømme målet, men ellers er det intentionen, at jeg hopper i Middelhavet d 28.6 og så får vi se, hvor langt det bærer. Således bookede jeg i går hotel et stenkast fra startområdet fra d 25.6 + at jeg har fået booket fly billet + et hotel i Vence til uge i april, hvor jeg skal ned for at lære cykelruten at kende.

Mangler stadig at få styr på en hel masse vedr cykeltransport, gearing etc etc + at både form + træning skal adskillige gear op :devil::w00t::blush: men jeg er i gang - vejen er målet eller noget :hippy:

Nu nogle timers hjerne pas i forhold til vigtige deadlines coming up og så ville det være skønt at få flettet noget Yin yoga ind inden sovetid men har under alle omstændigheder på fornemmelsen, at jeg kommer til at sove som en lille sten i nat :bubblebath:

Søde drømme og den gode uge til boardet + en lille sang her i min Breaking Bad blueness. Må korrigere mig selv mht de 6 sæsoner, for der er reelt kun 5, hvor den sidste var delt i en a og b del. Klebager :annoyed:

http://youtu.be/LlqCqT5uXfw

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Selvom at jeg i efteråret skitserede nogle minimums krav i forhold til IM, så kan jeg mærke, at jeg er nødt til at vælge en all-in strategi. Altså hvis jeg er syg, skadet, eller på anden måde ude af spillet, så må jeg baile på drømme målet, men ellers er det intentionen, at jeg hopper i Middelhavet d 28.6 og så får vi se, hvor langt det bærer.

HUTLIHUT! Det bærer da sikkert hele vejen frem til målstregen :4trumpet::smilerock::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Tak I to seje cykel tosser :1356: ville ønske, at jeg kunne låne lidt af Jeres racer skills men er så småt i gang med at arbejde med cykel siden af sagen også :rolleyes:

Føles anyhow godt at have styr på lidt flere detaljer og jeg glæder mig oprigtigt til at ramme Les alpes Méditerranée i april. Forhåbentlig uden sne.

Træning d 12.1

Bodyflow

1 h med sprit nyt program - very nice

Coach H har lagt op til eksplosiv tirsdag og sendte mig en smiley der var blåcyanotisk, som en slags oplæg. Prøver for dagen i morgen at visualisere, at jeg har været halvanden time tidligere oppe og så netop nu tager de første armtag på svømmestadion inklusive den ekstra detalje, at jeg sniger mig ind på hold 1+2´s træning, hvor jeg normalt ligger på hold 3 :rolleyes::rolleyes:

Well tilgengæld crasher jeg vist også i seng tidligere end i går.

Ja og så flød Aftenshowet igen over med fordo(u)msfuldheder om singler, således, at vi bare er møgforkælede, kræsne, let giver op, er mega egoister etc etc :ninja::ninja: nå orker ikke at skrive andet og havde tilgengæld lige mega opbyggelig snak med miss Spinderella :yo:

Søde drømme til boardet :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Jeg må erkende at når jeg ligger i bassinet og glor på striben bane op og bane ned, så begynder jeg at kede mig bravt. Så jeg syntes at det er imponerende at du kan finde motivation i det samme :-)

Nå, er det det vi singler er :4trumpet:

Cool nok med flybiletten. Commitment.

Thx Schroinx :hippy: Og ja i min verden er det nu også meget lettere at få knaldet nogle baner af når jeg svømmer med klubben. Min helt gamle tri træner T ville nu også gerne have, at jeg engang imellem bare svømmede fx 3000 m ud i et træk, så det må jeg også huske at få gjort.

Ja og som jeg tidligere har skrevet så har jeg så meget at være taknemmelig for. Det kan være priviligeret kun at skulle forholde sig til ens eget kaos og samtidig, så :bowdown: bøjer jeg mig i støvet for folk, der får det til at fungere med børn, jobs, parforhold og måske endda træning. Det må kræve rigtig meget. Jeg skal da heller ikke udelukke, at jeg da jeg var meget ung, måske altid tænkte, at der var noget bedre på vej men i de senere år syntes jeg også bare, at der er nogle valg skæbnen ligesom har taget for en. Der har været nogen mellemregninger at betale, der gør det så meget mere nuanceret end det billede fx Aftenshowet sætter op. Hvad nytter det så, at jeg har travlt med at fortælle mig selv, at det er ok bare at være aLone, når vi som singler skal stigmatiseres på den måde. Selvfølgelig gælder det bare om at lære at være p..ligeglad med, hvad andre tænker :wub:

Nå til dagens træning

Træning d 13.1

Morgentræning coach H

Hovedserie = cirkel bestående af:

Turkish get ups 8 stk med 4 kg´s håndvægt

TRX burpees

TRX sidestræk

Hop op på skammel i flere variationer

Tror at vi trillede x 4

Herefter en masse core. God hård træning men tror, at jeg var lidt for udmattet = måske et resultat af, at jeg i tiden skipper en masse ekstra kalorier.

Var vågen fra ved halvfire tiden og job dag igen virkelig presset med flere forskellige funktioner. Mentalt var jeg indstillet på at presse mig selv til svøm men fysisk kunne jeg bare mærke, at det ikke duer med så tidlig en morgen. Må finde en anden vej, fx onsdags morgensvøm og så klubsvøm fredag, lørdag, søndag. Selvfølgelig har jeg hele tiden fået mere og mere overskud på det seneste men var bare træt og kold og prioriterede beauty pas hos Helle Thorup inden skønt hjemme yoga pas

Yoga

Ashtanga tom Navasana

Meditation

11 minutter

Midt i en dag, hvor jeg ikke syntes, at jeg helt levede op til planen, så var det her hjemme pas ren magi og kunne være fantastisk, hvis det kunne lykkes i højere grad fordi det ville frigive en masse tid til alt det andet. Skal fx i weekenden have gjort to foredrag klar til starten af næste uge og det kommer til at trække masser af ressourcer. Nå we´ll see.

Søde drømme til boardet :wub:

Link to comment
Share on other sites

Man kan nemt lade sig provokere. Der var en single psykolog inde på fb som huserede i nogle fb grupper med indlæg om ynk, og hvordan man kunne føle ikke at slå til og have ondt i livet mm pga singleheden. Hun offergjorde singler (måske for at score patienter til klinikken, ret utiltalende). Der er helt sikkert mennesker som har det sådan, men i dag er mange af os singler igennem længere perioder end før, og kernefamilien ikke længere et automatisk mål eller paradis at stræbe efter. Nogen når to kuld unger og andre vil ingen have, og nogen vil ikke have dem, hvis der ikke er nogen at få dem sammen med. Så det normale er skiftet til at være meget bredere og dække en meget store blanding af livsforhold. Ingen er mere rigtige end de andre og ingen fortjener ynk og medfølelse. At være single er lige så normalt som er være i et parforhold. Der er mellemregninger at betale for singleheden, men der er der også for dem i parforhold og dem med børn. Det er ikke synd for os der er single. Det er noget vi er. Vi skal ikke stigmatiseres af den årsag. Men heller ikke lade os provokere af en eller anden tosse, heller ikke en psyk der burde vide bedre ;-) Jeg kender nogle fantastiske mennesker som er single. Ved slutningen er dagen er vi mennesker som alle andre. Det enkelte menneske må leve sit liv så godt som man nu kan og få det bedst mulige ud af det, og det som er rigtigt for mig er ikke nødvendigvis rigtig for alle mulige andre mennesker :-) Så måske skal vi alle øve os på at blive mere rummelige og give plads til andre :-)

Link to comment
Share on other sites

Hmm, jeg er helt grundlæggende ikke så meget for sådan nogle etiketter som 'single'. Det er en måde at rubricere mennesker på og definere dem ud fra en norm, som i bund og grund ikke er relevant. Man siger glat væk Single-Sara i artikler o.lign., men skriver ikke Double-Dorte om hende, der er i et parforhold.

Vi er alle bare mennesker, og vi har alle større eller mindre ting at slås med i dagligdagen. Mon ikke der findes både ekstremt sociale singler og meget ensomme mennesker i parforhold og familier? Og da det er op mod halvdelen af alle, der bliver skilt i dag, så er parforholdet jo ikke engang normen længere.

Jeg har på samme måde også altid stejlet, når folk rubricerer mig som ikke-ryger. Det er jeg sgu' da ikke. Jeg ryger ikke, men derfor gider jeg da ikke være i en kasse, der hedder 'ikke-ryger', for det er rubricering ud fra en norm eller en adfærd, som dybest ikke har noget med mig at gøre.

Link to comment
Share on other sites

:hippy: :sun:

Whoow tusind tak for kloge og spændende indspark og ja hvor er det godt set mht, at vi alle bør være mere rummelige og at der er så mange forskellige måder at eksistere på i det hersens liv. Der er så meget at være taknemmelig for og når jeg tænker på mit job, ja bare det at få lov at blive ældre, være rask og kunne røre sig. Vi bliver født alene og dør alene, så alt andet lige er det godt at kunne være bedste ven med sig selv og så gør det selvfølgelig heller ikke noget, når vi ind imellem er heldige at knytte nogle meningsfulde relationer.

Træning d 14.1

Yoga

Hjemme ashtanga tom Navasana

Løb

5 k

Træning d 15.1

Morgentræning coach H

Mere nu "strammer vi skruen træning" bla walking lounges med 8 kg KB i hver hånd, del af cirkel gentaget x 3, der også inkluderede squat. Baglår + balle overgang har således snurret i DOMS hele dagen - nice :4police:

Var vågen kl 4 i går morges, så trods yoga ambitioner i går aftes blev det ikke til andet end at være sofa kartoffel, dog inkl en masse inspirerende læsning i Joe Friels tri bibel.

Træning d 16.1

Løb

10 k

Aften skov/strand løb under stjernerne og med bølgeskvulp i ørerne

Kom sent fra hospitalet ovenpå mega tough dag og trængte til noget andet end city løb, så frem med den store pandelampe og afsted. Nåede selvfølgelig at tænke ængstelige tanker, som "hvad hvis jeg falder i skoven og ingen finder mig", eller "hvad hvis lampe går ud" etc etc - ja og så måtte jeg simpelthen grine af mig selv for at registrere mig til et sindssygt IM race og så være bange for at løbe en lille tur i mørket :4jumpy: Goood anledning til lige at toughen up :cooldance: og så var det jo simpelthen den bedste "hverdagseventyr" fornemmelse, som der forhåbentlig skulle komme mange flere af. Har downloadet et IM program og sammenholdt det med anbefalinger, både fra Dixon og Friel mht periodisering, forskellige træningselementer, mængde tilvækst og tror, at det holder vand. Det kommer også til at indebære nogle ugentlige cykelpas og en dag som i dag inspirerer mig endnu mere til at lade træningen foregå udendørs i videst muligt omfang. Kraftig pandelampe vil også have en fin plads til cykling efter mørkets frembrud. Officiel start på programmet er d 8.2 og jeg kommer til at skrive mere om opbygning mv senere. Har jo været meget optaget af at løfte mit grundniveau fx vha intervaltræningen og der er også sket noget det sidste halve år men i lyset af baglårsforskrækkelse, vil jeg nu alligevel træde meget varsomt (thread lightly :heartpump: ) på gaspedalen og i stedet lige så stille nu vænne kroppen til at arbejde i de forskellige dicipliner og mon ikke det så alligevel giver noget :innocent:

Søde drømme og den gode weekend til boardet :hippy:

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Havde du overvejet at tage mobilen med, når du løber i mørket? Ikke for at føde din paranoia, men man kan jo vrikke om på foden i mørket mv

Som altid en god og betænksom pointe super doc :1112:

Tænkte faktisk selv på det med mobilen men der var jeg allerede 3-4 km ud på turen og der slog det mig også, at det opladelige batteri til pandelampen jo havde ligget ubrugt hen længe og sagtens kunne være noget afladet.

:rolleyes: :4whistling: Ja og er squ ikke nemt når jeg skal åbenbart skal være sådan en små trodsig teenage mutant turtle ninja something :hippy:

Træning d 17.1

0 :happy:

Knoklede med foredrag hele dagen og skulle så lige mødes til lidt kaffe the med en gammel rejsekammerat fra turen til Indien men endte med lang snak + mad (og dessert Espresso), så det var den dag men en god en af slagsen og det også netop i forhold til det her med gode relationer, også selvom at jeg er aLone

Træning d 18.11

Yoga

90 minutters fabelagtig ashtanga

Løb

45 minutter

Tanken egentlig at arbejde udelukkende i "base building" modus, der bliver en af de træningsintensiteter jeg skal arbejde med i mit nye program, dvs "workout done at an easy to easy-moderate intensity with periods of recovery or rest as neeeded" De andre bliver Technique og distance og på sigt kommer der også noget hill + brick baseret. Spændende spændende.

Endte nok alligevel med at ligge lidt højere i intensitet for lige at mærke, hvor kroppen var men på sigt skal jeg lære at holde mig selv nede i intensitet. I hvert fald i starten, hvor der kommer en del pas.

Coach H havde åbenbart ligget på lur et sted i centret og overværet mit løbepas, som jeg så fik ros for men det er altid lidt scary at få ros fra coach.

Nu på hospitalet med foredrag 1 + 2 og lidt begyndende pres på hovedet, så fuldt fokus på det herfra nu. Svøm blev det slet ikke til men sådan er det bare nogle gange af forskellige gode grunde.

:hippy:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 19.1

Yoga

90 minutters fabelagtig dejlig af slagsen.

Træning d 20.1

Morgen træning coach H

Opvarmning med løbebånd + arm langrendsmaskine.

Herefter brød helvede løs i 4 x 30+30 sekunders sessioner vekslende mellem forskellige øvelser. Startede forholdsvist uskyldigt med KB swings/sjipning, men så tog zhe evil coach fuldstændigt over og mere og mere blev jeg kastet rundt i det ene puls/styrke mareridt efter det andet. Helt tilpas bestod sidste runde af vippen rundt med stor bokseaflang ting, der virkede både dobbelt så stor og tung som mig selv og så en sparke øvelse, hvor jeg forsøgte at give coach nogle solide spark bagi, omend med en firkantet boksefidus interponeret. Virkelig højintenst pas og helt kvæstet bagefter. Havde arbejdet på udfordrende foredrag indtil kl 23 aftenen før og igen fra kl kl 4 om morgenen men ovenpå træning var jeg simpelthen for kvæstet til at være nervøs og var godt tilfreds med, hvordan det gik. Endnu en fantastisk grund til at holde fast i træningen og det ligegyldigt hvor det fører mig hen. Også mentalt bliver jeg bare meget stærkere.

Havde også pakket noget gear til flere eftermiddags pas og så alligevel glemt halvdelen og pludselig op ad dagen var jeg bare max ristet. Ja så endte i stedet med et langt bad og noget beroligende citronkrops olie inden jeg faldt i søvn i sofaen og endte med at sove i noget der lignede 12 timer. Dog heldigvis inde i min seng det meste af tiden.

Træning d 21.1

Løb

45 minutter base building

Bodyflow

1 h

På sigt skal onsdage til at være distance cyklings dag og med mindre, at sne og is ligger ud over det hele, så har jeg altså meget meget lyst til at komme ud i lyset ovenpå job.

I dag kom mit Nice, Draguignan, Parc national du Mercantour 1:100000 kort fra Nordisk boghandel og giver bare en hel anden glæden mig til at cykle i bjergene at kunne se ruten, all inclusive.

Nå må hellere snart sove. Mere coach H om få timer og senest forlød det, at tirsdagens oplevelse skal til at være stilen i en periode :bruce::pumpin::yo:

Søde drømme til boardet :hippy:

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Update

Træning d 22.1

Morgentræning coach H

Coach havde vist alligevel besindet sig lidt så blev en blid core dag, hvilket faktisk også var super rart og tiltrængt.

Bodyflow

1 h

Træning d 23.1

Svøm

Klub aften svøm med Århus 1900 tri, 2500 m

Var tæt på at baile men kom heldigvis afsted og det godt hjulpet af aftale med tri veninde J, som jeg skulle spise med bagefter. Faldt tilgengæld næsten i søvn henover bordet pga meget tidlig opvågnen.

Træning d 24.1

Bodyflow

1 h

Løb

25 minutter, mest roligt men spizede tempoet lidt op til sidst

Svøm

2600 m med Århus 1900 tri

Endnu engang rigtig dejligt at være afsted. Kun en vej omend mine arme sikkert kommer til at falde af senere i dag.

Nu skulle jeg have været ude på ruten til Dupont løbet første runde og den gode nyhed er jo, at jeg har tiltro til, at baglår ville have holdt til det men havde nu alligevel planer om bare at liste igennem. Dagen er jo super smuk men bakser med opgave, der skal være færdig i morgen. De andre involverede har længe haft presset på og jeg har haft udskudt det for længe. Har ikke overskuddet nu hvor jeg på 5. uge er uden mine to nærmeste kolleger men skal gøres. Som sagt er det måske også nok at overvinde mig selv til klubsvøm kl 15 og opgaven er sådan set rigtig spændende nu hvor jeg er i gang. Er begyndt at se "Person Of Interest" på Netflix og vil belønne mig selv med nogle afsnit i aften, hvis jeg bliver færdig.

Opdaterer formentlig senere. Vil ønske alle MOL boere en smuk solskinsdag og god uge :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Take care. Sådan noget stress har det med at komme snigende :crazy:

Thx super løber :innocent: Ja og når jeg tænker på den forløbne uge, så har det nu haft føltes som em ret uppercut slam in tha face :clown2: Well long story, som jeg ikke vil udbrede mig om i dette forum men synes absolut i ugens løb, at jeg meget tydeligt har set, hvordan destruktive mønstre nemt aktiveres i min verden, når jeg bliver for presset. Og selvfølgelig er kontrasten også meget større nu, hvor jeg faktisk har haft haft en periode, hvor jeg for alvor begyndte at føle, at jeg fik styr på mange ting :heartpump: Well har dog alligevel haft sovet godt, i går fik jeg ryddet bulen ret meget, der er håb for back up og i dag havde jeg muligheden for at gå tidligt og være ude i det gode vejr. Træningsmæssigt ligner det mest en recovery uge og det er måske ok men jeg kunne se den kedelige tendens med at skippe træning for arbejde, der tidligere drev mig virkelig langt ud. Ain't gonna happen again og igen er det vist godt med det her tri terapi projekt.

Træning 30.1

Løb

Moesgaard t/rt i super smuk eftermiddags sol, distance træning ca 16 k. I mit nye program bliver der sådan en distance tur hver lørdag, der så gradvist vil blive længere og længere. Tror, at jeg starter på halvanden time.

Nu sidder jeg bare i sofaen og rokker mig ingen steder

Træning d 29.1

Morgentræning coach H

ca 45 minutter idet jeg kom for sent og var helt bag om dansen. Masser af blid core træning og god energi.

Nåede tilgengæld ikke planlagt flow men kom i stedet godt i bund med svære opgaver og fik ryddet fint op da jeg endelig landede hjemme.

Træning d 28.1

Bodyflow

1 h

Kom sent fra hospitalet i det mest horrible vejr ovenpå tough dag, hvor jeg igen hele tiden fra 10 minutter bagud men om ikke andet fik sendt smukke Spinderella godt til operation.

Træning d 27.1

Morgentræning coach H

1 h, tungt tema. Alle vægte i cirkel lige opjusteret inkl KB squat, dødløft med vægtstang mv mv. Virkelig hårdt og sov som en sten natten til onsdag = meget positivt i den her kaotiske tid. Vi havde speciallæge møde i gruppen og bagefter sad jeg til sent og arbejdede. Endnu en dag med sen sushi, "Person of Interest" på Netflix og falden i svn i soafen.

Træning d 26.1

0

Var booket ind til yoga og da det glippede troede jeg, at jeg kunne nå bodyflow i stedet men var i stedet max destruktiv = tlf kontakt til et af fortidens spøgelser. Må til at have gang i bare lidt hjemme yoga + meditation for det plejer virkelig at hjælpe.

Træning d 25.1

Løb

10 k aften city løb i skumringen.

Endte med at få besøg af god ven/kollega til eftermiddagskaffe og arbejdede så intenst på kasuistik til ved 5 tiden. Arme var i forvejen helt brændt af på svøm både fredag og lørdag.

Overvejer nogle stilfærdige teknik pas for mig selv i hvert fald i morgen.

Rigtig dejlig weekend til boardet :hippy:

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Træning d 28.1

Bodyflow

1 h

Kom sent fra hospitalet i det mest horrible vejr ovenpå tough dag, hvor jeg igen hele tiden fra 10 minutter bagud men om ikke andet fik sendt smukke Spinderella godt til operation.

Og tusind tak for det, smukke! Var godt for nerverne lige at få en pre-op krammer. :1112:

Link to comment
Share on other sites

Og tusind tak for det, smukke! Var godt for nerverne lige at få en pre-op krammer. :1112:

Skønt at se dig både onsdag og i går søde. Også her masser af god bedringstanker :1112:

Træning d 31.1

Svøm

3000 m, 2 korte stop til lige at rette på brille men ellers havde jeg bare behov for noget distance træning.

Yoga

90 fabelagtige minutter hos super instruktør Lisbeth i FitnessDK

Herefter monsterhygge hos smukke miss Spinderella, omend ikke sen hjemkomst til et monster tiltrængt marathon sovepas. Sov først fra kl 21 til omkring midnat og derefter nåede jeg at høre mikroskopisk lille del af deep sleep hypnose ting, førend jeg faldt i dejlig drømmefyldt søvn, der varede til kl næsten 8 i morges, hvor jeg så hang ud med friskkværnet/brygget kaffe og søndags Politiken.

Træning d 1.2

Yoga

90, næsten bedre end i går, skønne minutter.

Svøm

3800 m, 1 brillestop

Er da ikke i tvivl om, at triveninde J har ret, når hun, som i dag i saunaen, grundlæggende fraråder de helt lange ture og i stedet anbefaler korte, hyppige pas. Men havde squ bare behov for at mærke distancen, mærke at jeg mentalt kunne håndtere det, kunne psyke mig selv når jeg var fristet af at baile. Fysisk var det jo meget stille og roligt og selv på nogle af de sidste baner var jeg nødt til at finde noget overskud for at kunne overhale men nåede da alligevel at blive udmattet og træt. Absolut en tur, der giver trang til teknik og konditionspas for at finde en (endnu) lettere vej igennem 1. ben af mit totalt overambitiøse IM projekt.

Well vejen er målet og fra næste uge igen, glæder jeg mig til, om ikke andet, at kunne følge program og se hvor det tager mig hen. Mødte også en pårørende til en af mine meget kære patienter i saunaen i dag og ja er da lidt specielt at stå der sådan ret blottet men fik nu hilst og chit chattet og sådan er det jo, omend jeg befinder mig i DK´s næststørste by.

Når det kommer til folk der træner og bruger træningsfaciliteterne kan det faktisk godt nogle gange føles lidt landsbyagtigt, men det er jo også noget af det jeg er helt vild med ved mit liv i Århus :wub::heartpump:

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Træning d 2.2

Yoga

Ca 45 minutters dejlig Yin, Kim Eng DVD

Var godt nok mange timer om at få smidt mig selv på måtten men ligesom jeg husker det fra foråret most rewarding og godt til at få ro i hovedet.

Mere af det.

Når mit nye program officielt starter i næste uge vil mandag typisk være hviledag men lidt yoga skal der være plads til. I morgen tidlig coach H og så forskud på næste tirsdags glæder med 30 minutters teknik løb + 1 times basebuilding svøm. Har pakket rygsækken så just do it :hippy:

Søde drømme til boardet :heartpump:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 3.2

Morgentræning coach H

45 minutter. Kom igen for sent bla pga sneglatte veje, cykel i kælderen bla bla.. ikke desto mindre stadig et pas, der fik vendt humør og tanker til noget mere positivt. I dag inkl pas i ro maskinen, hvor jeg lagde alt for hårdt ud og så en masse ben; squat, lunges, balle/baglårsløft med ben på bold mv mv

Løb

30 minutters teknik pas

Oplægget fra mit nye program 10 minutters opvarmning, 10 minutters diverse øvelser, gadedrengeløb, buttkicks mv mv og så 10 minutter med fokus på at lande let og med ca 3 skridt/sekund. Blev til nogle minutter med drills og så gav sne+is også resten af udfordringen.

Svøm

30 minutters base-building - dvs let til jævnt arbejde, talte ikke baner og trænede bla vendinger. Skulle have været en hel time men der tog jeg altså nok, at jeg kunne have brugt et mål som fx 3000 m. Samlet set stadig godt tilfreds med, at dagen lykkedes med pakket rygsæk og at jeg holdt planen med at tage på svømmestadion og løbe derfra. Ovenpå lang fællesdag med det brugerinddragende patienthospital i dårligt opvarmet lokale, var jeg nemlig ellers noget rusten og parat til at baile men gør det så meget lettere at have programmet. Og det også selvom, at det først officielt starter på søndag. I morgen skal jeg gennemføre 2 timers distance spinning og håber at kunne shanghaje en ledig cykel i FittnessDK og så ellers zenne derudaf.

Planen også noget aften yin

Søde drømme :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 4.2

Cycling

Distance pas 1 time og 50 minutter. Skulle have været 2 men havde undervurderet mit behov for energi, så var lidt sukkerkold til sidst. Meget at lære :blush:

Kørte først 37 minutter alene og så 55 som led i spinning time og så resten alene.

Allerede i morges glædede jeg mig til bad i Busgadens lækre nye faciliteter og tilbragte lang tid i saunaen.

I morgen tidlig coach H og så 40 minutters base building løb, som jeg vil prøve at forfølge udendørs og forhåbentlig i dagslys.

Søde drømme :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 5.2

Morgentræning coach H

I dag en fuld time idet jeg var tidligt oppe og på plads på løbebåndet i god tid. Nice. Masser af gode ben øvelser og coach fik også hvislet et "Tung torsdag" ud mellem det særligt sardoniske smil, der altid følger med at lykkes med at få mig til at ud til kanten og helst lidt ud over. Undervejs i dag hvervede "vi" igen nye kunder, så åbenbart en vis reklameværdi i at stramme skruen regelmæssigt og ligne en basket karklud kl 6 om morgenen :rolleyes::innocent:

Løb

50 minutter base building. Kom først halvsent hjem, så blev til rundtur og altså lige 10 minutter ekstra i forhold til planen. Stadig dejligt og det havde helt sikkert været nemt bare at baile, hvis jeg ikke havde haft programmet.

I morgen 1 times bike fra morgenstunden

Sweet dreams :heartpump:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 6.2

Bike

55 minutter indendørs til morgenspin. Oplægget 60 minutters base building og syntes egentlig, at det meste klappede.

Var også meldt til bodyflow men endte med først at køre fra hospitalet lidt i 7 så blev bare en "forkæle mig selv med sushi" aften + sæson 2 af POI + holden spøgelse fra døren.....

Træning d 7.2

Løb

Distance 1 time og 37 minutter. Oplægget halvanden time men den sidste del af turen åbenbart længere end jeg havde skønnet. Var på speciallægevagt frem til kl lidt i fem, så valgte Ringgade turen + en afstikker ud af Grenåvej. Tungt, bakket og blæsende i starten men godt for moralen hele tiden at have fokus på de næste fx 10 minutter, så vendepunkt, så hjemad. Hvis ikke jeg haft mål og program, så havde det været så nemt bare at hænge ud i sofaen og være træt. Kan mærke, at det at overvinde mig selv og komme ud er det hele værd og så får vi se, hvor langt det bærer.

Træning d 8.2

Svøm

Teknik 35 minutter, oplægget 45 og det var faktisk virkelig virkelig lækkert for engangs skyld at kunne koncentrere mig om at finde balance i vandet, holde hovedet stille + at jeg eksperimenterede med forskellige drills, der er gode til mine probs. Blev dog noget kold og var helt blå til sidst. Ja så skal overveje at svømme teknik i våddragt, eller at lægge nogle spurter ind midt i øvelserne. Måske det bliver bedre, efterhånden som jeg øver mig.

Bike

45 minutter landevej - oplægget 45 minutter teknik med fokus på rundt tråd i høj kadence 90 rpm. For mig bliver det allervigtigste at turde at give los på bakkerne og ikke bremse sygt op fordi jeg er en :chicken: Min yoga instruktør Peter Coates fra New Zeeland var samtidigt en hardcore mountain biker og han beskrev altid, hvordan det bare gjaldt om at kigge langt nok frem og det prøvede jeg så at arbejde med på Skåde bakkerne i dag. Farten virker ikke så dramatisk når du skuer ud i horisonten. Samlet set virkelig skønt at være ude nær skov og strand og jeg glæder mig til meget mere af den slags. Kørte dog bare på citybike og iført en masse Arcteryx + lag på lag af mit andet træningstøj. Vil nu prøve at se på noget ordentligt cykeltøj

Stats for ugen:

Svøm - 2 pas i alt 1 time og 5 minutter

Løb - 3 pas ialt 177 minutter dvs næsten tre timer

Cykling - 3 pas ialt tre timer og 30 minutter

Styrke - 2 pas i alt 1 time og 45 minutter

Yin yoga - 45 minutter

Officiel start på programmet i dag men alle ugens pas har været smugtræning på den kommende uges pas. Vigtigst, at jeg somehow både fysisk og psykisk synes, at jeg har haft lyst og overskud til dagens træning, ja nærmest har haft glædet mig. Kan godt lide kombinationen af dage med flere men ikke så lange pas og så dagene med fokus på udholdenhed. Kroppen har haft føltes gennemarbejdet men ikke totalt smadret og det er nok noget af det, der gør mig mest positiv og optimistisk. I løbet af de sidste måneder har jeg jo haft vilde weekender med mange pas men så også en total træthed i flere dage efter og jeg har ofte i forbindelse med tritræning følt mig enten totalt overtrænet, eller doven, fordi jeg ikke knaldede en milliard pas af. Mit nuværende program kommer hurtigt til at tage fart med nogle længere pas men efter 3 tiltagende hårde uger kommer der en recovery uge. Allerede i den kommende uge er jeg dog nødt til at korte onsdagens cykeltur pga "Svanesøen" i Musikhuset med en af mine veninder.

Ellers en masse husalfehalløj i dag og så må vi se, hvad ugen bringer.

Søde drømme til boardet og den gode uge :cheer:

Link to comment
Share on other sites

  • Bjergtrold changed the title to Mera Peak, Himalaya Nepal, 6465 moh, oktober

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share