Løb og alkohol


JensAnd
 Share

Recommended Posts

Hey gutter og gutteinder jeg var til firmafest her i lørdags og det gik alt for vildt for sig jeg drak alt alt for meget.

jeg havde ikke drukket i et år da det rent faktisk ikke siger mig noget.

men nu gik det galt og når jeg siger meget alkohol så mener jeg meget.

jeg ville op at løbe i centeret her til morgen men det kunne jeg bare SLET ikke 200 meter og jeg tog hjem igen mine ben er simhelthen så trætte/smadret

det skal lige siges at mandag løb jeg stille og rolig tur udenfor gik nogenlunde havde dog gummmiben.

er min kondition helt smadret pga jeg drak som et svin i lørdags ?

Mvh Jens.

Link to comment
Share on other sites

Hej Jens..

Hvad jeg ved af, så er din kondition ikke blevet beskadigt, meeeeennn... Det tager kroppen omkring 20 dage før kroppen igen kan udvikle sig (hvis der er indtaget over 10 genstande, som hovedregl). Så du er på status quo i 20 dage, hvor du måske skal kæmpe lidt mere for at løbe samme distance som du har gjort tidligere.. Din kondition udvikler sig ikke..

Forklaring på hvorfor du ikke kunne løbe de 200 meter, tror jeg skal findes i trætheden i kroppen. Som du skriver er det ikke noget du gør ellers, så jeg tror du har givet din krop en over nakken, og den efterfølgende dag er alle kræfter gået til at "restituere".

Det er mit bud... :)

Link to comment
Share on other sites

20 dage damn :(

jeg kan stadigvæk ikke yde optimalt så jeg tror sku du har ret med de 20 dage

jeg skal godt nok aldrig drikke så meget igen

da jeg virkelig holder af at løbe og det er meget træls at løbe når man næsten ikke kan :(

men jeg takker for dit svar :)

Link to comment
Share on other sites

Min egen erfaring med drukture er at det oftest er mere psykologoisk end fysisk at jeg bliver påvirket.Det første træningspas efter en druktur synes jeg altid er hårdt,hvad enten det er løb,crossfit eller andre former for træning.Synes ikke alkolen har den store indvirkning,medmindre jeg er på den flere weekender i træk. I min verden er det mere mangel på søvn,ordentlig mad og at kroppen bruger energi på at "restituere" sig, som Zimakoff også er inde på, der er skyld i ens nedtur.

Det overstående bygger udelukkende på egen erfaring,og jeg har ikke noget videnskabeligt belæg derfor.

Lars :)

Link to comment
Share on other sites

20 dage er en overdrivelse. Det afhænger også af ens tolerance. Nogen kan nemt drikke en flaske vodka på en aften, uden at have hverken hvedepine eller andet dagen efter. Tolerancen har også indvirkning på efter-virkningerne.

Der sker dog ikke noget med konditionen så vidt jeg ved.. Du skal nok regne med minimum 1-2 dages pause, før du er helt klar til at løbe igen.

Men når vi begynder at nå alkohol i de mængder, så er det ikke særligt sjovt at drikke sig fuld. Vodka i små mængder smager godt, men tager du nogle ordenlige slurks, så er det noget af det mest vederstyggelige der findes!

Edited by BlueBoden
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share