5-6 dages trænings pogram


thom8909
 Share

Recommended Posts

hej alle!

Har et par spørgsmål,som jeg gerne vil have svar på :P

Er begyndt igen i trænings centeret fornyligt efter en pause,og mangler et pogram der gerne skulle gøre mig i stand til at bestå politiets fysiske prøve. Vil et 5-6 dages trænings pogramvære for hård?(måske for en periode)

havde tænkt på.

mandag: cardio(løb)

tirsdag: fullbody (uden squat)

onsdag: cardio(løb)

torsdag: fullbody(uden squat)

fredag: cardio(løb)

lørdag: fullbody+squat

søndag: fri

jeg vejer 75kg, 180cm høj,13%fedt, og er i medium form(startede Ca. 1 måned siden)

Der vil selvfølig komme flere fridage alt efter lektier, da jeg går på gymnasium.

Hvis det tager for meget på for benmusklerne, kan jeg eventuelt droppe benøvelser tirsdag/torsdag?

Edited by thom8909
Link to comment
Share on other sites

Har du selv prøvet at gøre det?

Intensiteten på både løb og bentræningen har afgørende betydning, samt i hvilken form du er i nu.

I dårlig form. Ja det er svært at skulle squatte og løbe. Men den lave frekvens i din squat kan give minimal stimulation.

Link to comment
Share on other sites

Det hårdeste at løfte dagen før løb er IMO dødløft. Det kræver virkelig for mig en vis koncentration ikke at skvatte sammen pga. trætte rygmuskler, mens jeg løber. At squatte dagen inden løbetræning har ikke nødvendigvis gjort det hårdere at løbe for mig. Jeg ville også squatte hver gang - når du nu alligevel også laver fullbody, giver det jo også bedre mening. Hvilke andre benøvelser er det, du havde tænkt dig? Squat giver rigeligt af arbejde til dine ben.

Edited by JokumS
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det skal tillægges fra mit tidligere indlæg at jeg også træner med forskellig intensitet på de forskellige dage. F.eks. lette, mellemtunge og tunge løft alt efter om det er Mandag (Mellem), Onsdag (Let) eller Fredag (Tungt). Det har hjulpet mig med at vedligeholde min kredsløbstræning (dagene efter styrketræning) samt jeg har energien til at give mig maks om fredagen og stige i kiloene til styrketræning. Det kunne være, det kunne hjælpe dig. Det gør også træningen langt mere overskuelig for mig, da jeg selv har lektier at tage mig til.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share