Kritik af trænings program


Albertsen33
 Share

Recommended Posts

Halløj, alle i motions freaks :)

Jeg er 183cm 111kg, bred over skuldrene, er ikke tyk, men kunne godt tabe lidt på mavsen og siderne

Morgenmad: 3 scoops fint havregryn, 1 scoop protein pulver, 1 banan, et stort glas minimælk i en blender

Frokost: 1 shake(1 scoop protein pulver m vand) 2 skiver rugbrød m hamburgerryg/eller en skål brune ris m. æg og tun

Aftensmad: Alt fra Lasagne til Groft pasta m tun og grønt ( holder os til lavest fedt procent m div vare)

Da det typisk er det eneste måltid min kæreste og jeg spiser sammen er dette forskelligt, og liggere mere op af ”normal” aftensmad..

Protein shake efter hver træning, Elite Whey

Træing:

Mandag: Løb 2800m på tid (reserve dag til styrke)

Tirsdag: Boksetræning, motions 1½ time

Onsdag: Restitution

Torsdag: Boksetræning, motion 1½ time

Fredag: Styrke

Bryst: Bænk pres 3x8, Skrå med håndvægt 3x8, Kabel træk nedfra og op 3x8, butterfly (tror jeg den hedder) maskine 3x8

Triceps: Fransk pres 3x8, kabel split, foran 3x8

Lørdag: Løb 2800m på tid.

Styrke

Ryg: Pull ups 3xmax, Seated row m en hånd 3x8 til hver, Dødløft 3x8, Pull down foran 3x8

Biceps: Barbell curl 8 ”lave” 8 ”høje” 8 ”nede fra og hele vejen op” (hva hedder det?) x3, Hammer curl 3x8

Søndag: Styrke

Skuldre: Military press 3x10, Cabel internal rotaion 3x10 alt skuldre træning er lette kilo da min skulder har det med at brokke sig

Ben: Squat 3x8, lunges 3x8, en læg øvelse 3x8

Mht triceps, ville gerne køre dips, men min skulder er ikke glad for den øvelse, har haft problemer med den før.

Burde jeg rykke min søndags træning til onsdag? Så jeg ikke har løb dagen inden og efter ben træning?

Har jeg nok skuldre træning?

Mit mål med løb er 3000 på tid, er på sigt omkring 12-13 min

Jeg løber med min kæreste som ikke er super god til at løbe, vores tid (dog med pause) ligger på 20 min på 2800m, hvilket ikke er imponernde, min egen tid ligger nok omkring 15-16 min

Nogle ide'er til interval løb mm, har selv kigget lidt på loebesiden.dk

Er pt på HF enkeltfag, hvad kunne jeg ta med som mellemmåltid, som er let at lave, og kan holde sig i en taske?

Har kreatin, burde jeg smide det på? føler ikke jeg har kunne mærke det før?

Nogle dage er der feks Champions Leauge, middag hos svigerfamiliien, osv osv, hvis det falder på en bokse dag, feks?

Kunne man så køre et fullbody? og er der nogle ider?

Har overvejet om man skulle smide ben træning på bryst og triceps, og skuldre på ryg og biceps, for at opnå en ekstra restitions dag, dog føler jeg ikke jeg har overtrænet... endnu :)

Håber det hele er overskueligt... SKYD :D

Edited by Albertsen33
Link to comment
Share on other sites

Er du ude efter at blive stærkere eller større?.

Da jeg er ok stor (uden at jeg ligner en bodybuilder) vil jeg mene stærkere, men det vel også mere udholdenhed, har skåret ned på kilo i bla bænk, laaangsomt ned, hurtigt op, i stedet for at tyre igennem tunge kilo, er det for få reps så?

Link to comment
Share on other sites

Da jeg er ok stor (uden at jeg ligner en bodybuilder) vil jeg mene stærkere, men det vel også mere udholdenhed, har skåret ned på kilo i bla bænk, laaangsomt ned, hurtigt op, i stedet for at tyre igennem tunge kilo, er det for få reps så?

I det tilfælde ville jeg foreslå et andet program end det som du allerede har lavet. Jeg vil forelså 2-3 sæt af fem reps med følgende øvelser:

En squat variation

En dødløft variation eller goodmornings

En bænkpress variation eller dips

Bent-over rows eller pullups

clean and press

Jeg vil foreslå at siden at du er ude efter styrke så at du går kontrolleret hurtigt ned og hurtigt op.

Edited by moraka
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share