DOOMS Ved rygtræning.


NAVYSOLDIER
 Share

Recommended Posts

Hejsa.

Måske lidt et dumt spørgsmål, men kan man få DOOMS ved rygtræning?

Svaret er jo sikkert JA, for det er jo muskeltræning, så selvfølgelig kan du få DOOMS.

MEN! problemet / nervøsiteten ligger nok mere i at man vel er mere "nervøs" når det er ryggen.

Bliver utrolig "træt" / "øm" i ryggen når jeg har trænet Dødløft, goodmornings og til dels Squat.

Har studeret meget rundt på diverse hjemmesider og forums for at "sikre" mig at jeg bruger den korrekte teknik, og det vil jeg mene jeg gør. :eh:

I kan selvfølgelig ikke give mig et klart svar :4nope:

Men er det normalt og slet ikke unormalt at man bliver øm / træt i ryggen når man laver disse øvelser? Og hvordan sikre man sig at det ikke er "forkert" ømhed / træthed?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nu de fleste blot får DOMS, men DOOMS lyder slemt. :tongue:

Delayed Onset Muscle Soreness. :smile:

Sandsynligheden for at få DOMS efter en given træning afhænger temmelig meget af hvad og hvor meget du har trænet (sæt, reps, intensitet) og hvor meget du er vant til at træne de pågældende øvelser.

Jeg ser ikke nogen grund til at de nævnte øvelser skulle have større sandsynlighed for DOMS end så mange andre.

Hvis du vil have vurdere din teknik vil jeg foreslå dig at poste en video. Der kan sagtens være ting du overser eller slet ikke ser.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share