A pair of Levi's


JustALittleBit
 Share

Recommended Posts

10 min. opvarmning på løbebånd.

Seated row narrow

5x12 a 45 kg

Seated row wide

5x12 a 45 kg

Pulldown i maskine

5x12 a 45 kg

Træk til nakke

5x12 a 35 kg

Dødløft

5x12 a 20 kg

Fed træning! Følte virkelig at jeg fik ramt ryggen godt i dag, men var også mere obs på mine pause mellem sæt, for især om fredagen har jeg en tendens til at falde lidt i staver.

Har haft endnu en god dag og det er på trods af at jeg hjælper med noget lønrefusion på lønningskontoret (gab!). I dag var sidste dag hvor jeg arbejdede gratis og det besluttede mig og min mor os for at fejre med en strøger. Hun startede så med at spørge om ikke jeg havde tabte mig siden sidst (som var torsdag i sidste uge). Vi var et smut på café og fik noget godt at spise. Jeg synes jeg trængte til en ny jakke.. eller det var faktisk min mor, som mente det og jeg var enig, så det gik vi på jagt efter. Vi endte i sportbutik (den, hvor de er så søde) og fik hjælp næsten med det samme. Fandt 3 jakker, en Hummel til 1300 kr, 2 på tilbud til 700 kr og 300 kr. Den til 700kr så meget smal ud, så var sikker på den ville være for lille, men det passede sgu! Nå, men det var altså den fra Hummel, som jeg bedst kunne lide. Den søde ekspedient, som har hjulpen mig på med alle jakkerne, sagde så at jeg fik den til 700 kr! Og det var vel og mærket efter jeg havde besluttet mig og vi stod ved kassen og jeg skulle til at betale. Den butik bliver bare bedre og bedre! Er stadig voldsom imponeret over at alle ekspedienterne (som i øvrigt er mænd) er så gode til at finde den rette størrelse bare ved at kigge på én!

Link to comment
Share on other sites

10 min. opvarmning på løbebånd.

Arnold press

5x12 a 8 kg

Rev. fly

4x12 a 12,5 kg

1x12 a 10 kg

Cable upright row

5x12 a 35 kg

Lat raise med rotation

5x12 a 5 kg

Igen en dag, hvor jeg følte at jeg fik ramt rigtig godt, hvilket jo altid er fedt!

Er ikke helt tilfreds med at solen pludselig vil til at skinne.. Det er min nye jakke altså lidt for varm til og jeg vil aller helst have den på hele tiden :wub: Men på den anden side, så er jeg knap så forsigtig med at have mine hvide Converse på, når det er tørvejr. Hmm.. synes lidt jeg kan fornemme, at min tøjsmag har ændret sig til de lidt dyrere mærker, end hvad jeg plejer..

I morgen har Træner fødselsdag og så skal han jo have sig en fødselsdagskage, så jeg skal for første gang ever, lave en jordbærtærte. Er godt nok spændt på, hvordan den bliver!

Link to comment
Share on other sites

Har trænet i dag, men ikke noget der er værd at logge om. Jeg er simpelhen en klovn til at squatte, så Træner forsøgte at guide mig, men lige lidt hjælp det og jeg vil altså lærer det! Tænker jeg har to muligheder nu, hvor den ene er at ligge squat på hylden i et stykke tid og håbe på jeg så er kommet af med mine dårlige vaner eller også skal jeg ned i kg, som jeg gjorde i dag, måske kombineret med at øve squat uden vægt flere gange om ugen og så må jeg da lære det på et tidspunkt.

Frygter vejningen i morgen :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Pyha sikke en uge! Lad os starte med mandag...

Vægt: 93,7 kg (+3,4/-17,3)

Arm: +1cm/-1cm
Bryst: samme/-15cm
Mave: +3,5cm/-25,7cm
Hofter: +4cm/-16,5cm
Bagdel: samme/-14,7cm
Lår: +1cm/-9cm

Jeg tudede det meste af morgen! Var godt klar over at resultatet nok ikke ville være positivt, men dette havde jeg ikke regnet med. Synes også jeg plejer at have et rimelig realistisk forhold til min kost og synes bestemt ikke jeg havde været så meget på afveje. Træner og jeg blev enig om at jeg skulle lave en kontrolvejning onsdag. Nå, men ud på arbejde i dårligt humør med endnu en dag inde hos løn. Humøret blev dog bedre takket været mine kollegaer! Chefen startede med at ønske mig tillykke med min første rigtige arbejdsdag. Pigerne fra kontoret blev ved med at spørge, hvornår jeg var færdig inde hos løn, så jeg kunne komme tilbage til kontoret. Lidt over middag fik jeg hovedpine som bare blev værre som tiden gik. Da jeg skulle hjem var det rigtig slemt! Det var så også der jeg fandt ud af at bussen kun kører en gang i time her i ferien og den som stadig kører, kørte 10 min. før jeg havde fri. Det endte med jeg droppede træningen, hvilket var meget godt, for tirsdag morgen havde jeg stadig hovedpine.

Tirsdag den 2. juli

Startede dagen med en vejning og havde allerede smidt 2,3 kg, så dagen startede jo meget godt. Jordbærtærten til Træner var endelig blevet spist og jeg er åbenbart god til at lave jordbærtærter :biggrin: Og kom afsted til træning:

10 min. opvarmning på løbebånd.

Cable biceps curls

5x12 a 30 kg

Cable hammer curls

5x12 a 30 kg

Hammer curls

5x12 a 7 kg

Mavebøjninger på bold

5x12

Onsdag den 3. juli

1 kg mere smidt siden mandag. Hvilket jo bare er et bevis på at det ikke var en real vægtsstigning. Blev en time længere på arbejde, så jeg kan gå lidt tidligere de andre dage. Thank god for flex tid!

10 min opvarmning på løbebånd.

Arnold press

5x12 a 8 kg

Military press

5x12 a 17,5 kg

Cable upright row

5x12 a 35 kg

Rev fly

5x12 a 10 kg

Torsdag den 4. juli

10 min. opvarmning på løbebånd.

Triceps ext. w/ rope

3x12 a 17,5 kg

2x10 a 17,5 kg

Triceps ext. w/ v-bar

5x12 a 20 kg

Rev. grip triceps ext.

5x12 a 7,5 kg

Mavebøjninger på bold

5x12

Stille og rolig dag, med en fornuftig træning.

Fredag den 6. juli

10 min. opvarmning på løbebånd.

Seated row narrow

5x12 a 45 kg

Dødløft

5x12 a 20 kg

Pulldown i maskine

5x12 a 45 kg

En dag med en smule kaos! En ny købmand, som jeg har fået ansvaret for, var skuffet over at jeg ikke havde haft ringet eller skrevet for at sige hej og ønske ham tillykke, hvilket jeg godt kunne forstå. Problemet var bare at hende der havde butikken med den gamle købmand var på ferie da der var overdragelse og var ikke opmærksom på det. Jeg anede ikke at der havde været overdragelse. Jeg troede så også jeg havde hilst på manden, da der en dag pludselig stod en høj mand foran mig og jeg blev præsenteret som hans bogholder. Jeg er ret overbevist om at han hed Morten. Den anden ny købmand hedder ikke Morten. Tror altså der er sket en eller anden misforståelse et eller andet sted. Men tror nok at det nok skal komme til at fungere selvom det ikke er den bedste start vi har fået på vores samarbejde.

Lørdag 6. juli

10 min. opvarmning på løbebånd.

Arnold press

5x12 a 8 kg

Rev. fly

4x12 a 12.5 kg

1x20 a 10 kg

Cable upright row

5x12 a 35 kg

Lat. raise med rotation

2x12 a 5 kg

Okay træning. Og så har jeg været ud at løbe i dag for første gang siden jeg startede på kontoret. 1,5 km med 2 min. gang og 2 min. løb. Det var rart at løbe igen, men kunne også godt mærke at det er et stykke tid siden sidst!

Når ugen bliver skrevet ned, virker det noget mere overkommeligt, men har nok også været påvirket af at have været meget træt. Sov faktisk til kl.12 i dag og havde nok sovet længere, hvis ikke jeg havde sæt min alarm..

Hvad med Front Squat?

Prøvede med front squat og det hjalp en lille bitte smule, men slet ikke nok.

Hvis du ikke kan squatte med lav vægt er det ikke sikkert at det bliver bedre ved at sænke vægten yderligere. Måske skal i kigge på din mobilitet...

Du har ret! Har prøvet uden vægt i løbet af ugen og det gjorde ikke den store forskel. Mit problem er at jeg læner mig meget frem, istedet for at squatte med ret ryg og hæver jeg hofterne hurtigere end skulder. Kan det have noget med manglende mobilitet at gøre?

Hvor er det fedt med den jakke, gid livet måtte byde på flere af den slags positive shopping surprises!

Plejer du "kun" at DL'e 20 kg?

Synes egentlig min liv har budt på en del af sådanne gode overraskelser på det sidste! I love my life :wub: Meen det betyder ikke, at jeg gerne vil have samme gode overraskelse, når jeg skal have et par orangekarma sko :wink:

Ja, det gør jeg, men kun fordi det er en ny øvelse for mig og jeg fik besked på at kører med lav vægt i ihvert fald 4 uger og eftersom jeg kun træner ryg 1 gang om ugen, tænkte jeg at jeg heller må vente lidt længere, men planen er at øge en smule i næste uge. Men er godt nok blevet glad for den øvelse!

Edited by JustALittleBit
Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget - hvad der virker for mig behøver ikke at gøre noget godt for en anden.

Men :-)

Før jeg trænede frontsquat, blev min squat vist meget henad din, når jeg var presset. Efter en vinter med frontsquat, er min squat blevet meget mere medgørlig. Og tilmed markant dybere.

Link to comment
Share on other sites

10 min. opvarmning på løbebånd.

Squat i smithstativ

1x12 a 35 kg

4x12 a 40 kg

Benpres

5x12 a 125 kg

Leg curls

5x12 a 22,5 kg

Fornuftig træning. Egentlig okay at gå tilbage til smith-stativet.

Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget - hvad der virker for mig behøver ikke at gøre noget godt for en anden.

Men :-)

Før jeg trænede frontsquat, blev min squat vist meget henad din, når jeg var presset. Efter en vinter med frontsquat, er min squat blevet meget mere medgørlig. Og tilmed markant dybere.

Min front squat er ikke meget bedre, så tror ikke det vil hjælpe mig desværre.

Link to comment
Share on other sites

She's baaaaack :cheer:

Godt at du er tilbage igen, og din vægt skal nok stabilisere sig.

Lyder ærgerligt med den nye købmand... kender godt det, med at være ny, og skulle lære en masse nye navne at kende, samt hvilken funktion de varetager. Ville lige rose din virksomhed, eller faktisk de købmænd I har. Jeg har altid mødt søde og hjælpsomme købmænd, når jeg er kommet med mine mærkelige mejeribestillinger! Primært tre butikker jeg har benyttet mig af her i Kbh., og det har altid bare fungeret godt med at få det leveret.

Nå, efter al den snak om front squat, så vil jeg prøve det i morgen - for anden gang i mit liv :clown2:

Link to comment
Share on other sites

PP, glæd dig. Frontsquat er den fedeste øvelser der findes :wub:

Jeg tror jeg starter med et kosteskaft, ude på toilettet... Mindes bare, at sidst jeg prøvede, så havde jeg svært ved at trække vejret, og det var forfærdeligt! Jeg må lige læse op på lidt teknik, og håbe jeg kan blive bedre. For jeg kan virkelig godt se de store fordele ved at køre den.

Link to comment
Share on other sites

Sjovt - jeg synes vejrtrækningen kører helt naturligt mens jeg har en tendens til at holde vejret unødigt i backsquat.

Glem kosteskaftet . Der skal en smule vægt på for at rette albuerne op - ellers er det for let at snyde/sjuske og så skrider hele konceptet i at have vægten foran.

Link to comment
Share on other sites

Vægt: 90,9 kg (-2,8/-19,9)

Arm: -1cm/-2cm
Bryst: -1cm/-16cm
Mave: -4cm/-29,7cm
Hofter: -3cm/-19,5cm
Bagdel: samme/-14,7cm
Lår: -1cm/-10cm

Det er vel okay :wink:

10 min. opvarmning på løbebånd.

DB benchpress

5x12 a 13,7 kg

Incline DB benchpress

5x12 a 11,2 kg

Fly

5x12 a 7 kg

Fornuftig træning. Regner med at tage en lille løbetur inden træning i morgen.

She's baaaaack :cheer:

Godt at du er tilbage igen, og din vægt skal nok stabilisere sig.

Lyder ærgerligt med den nye købmand... kender godt det, med at være ny, og skulle lære en masse nye navne at kende, samt hvilken funktion de varetager. Ville lige rose din virksomhed, eller faktisk de købmænd I har. Jeg har altid mødt søde og hjælpsomme købmænd, når jeg er kommet med mine mærkelige mejeribestillinger! Primært tre butikker jeg har benyttet mig af her i Kbh., og det har altid bare fungeret godt med at få det leveret.

Nå, efter al den snak om front squat, så vil jeg prøve det i morgen - for anden gang i mit liv :clown2:

Det er en af fordelene ved at det er selvstændige købmand, at de er villige, og har muligheden, til at gå lidt længere for kunderne end andre steder :smile: Havde én, som havde købt cola hos Føtex til videresalg, fordi en kontokunde ville have cola i glasflaske. Det kan man da kalde en kødmand :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag den 9. juli

10 min. opvarmning på løbebånd.

Cable triceps curls

5x12 a 30 kg

Cable hammer curls

1x12 a 30 kg

4x10 a 30 kg

Hammer curls

5x12 a 7 kg

Mavebøjning på bold

5x12

Onsdag den 10. juli

Ingen træning

Torsdag den 11. juli

Triceps ext. w/ rope

5x12 a 17,5 kg

Triceps ext. w/ v-bar

5x12 a 20 kg

One arm tricep ext.

5x12 a 7,5 kg

Næsten ingen koncentration om træning, fordi jeg havde for travlt med at snakke med Elmo...

Fredag den 12. juli

10 min. opvarmning på løbebånd.

Seated row narrow

5x12 a 45 kg

Seated row wide

5x12 a 45 kg

Dødløft

5x12 a 22,5 kg

Har en fornemmelse af, at teknikken var god! 2,5 kg ekstra på dødløft gør en større forskel end jeg lige troede det ville.

Lørdag den 13. juli

10 min. opvarmning på løbebånd.

Rev. fly

4x12 a 12,5 kg

1x20 a 10 kg

Cable upright row

2x12 a 35 kg

3x12 a 30 kg

Søndag den 14. juli

Ingen træning

Bortset fra mandag og tirsdag har ugens træning været ret sølle! Besluttede mig for at glo tour de france i dag i stedet for at træne, for at få en pause fra den dårlige træning. Er også ret påvirket af hormoner lige pt., så er træt og gnaven og det er bedst jeg ikke er i nærheden af folk.

Var et smut forbi min mor i lørdags og min bror kom også forbi og det var meget hyggeligt.. Altså efter dramaet omkring ferie var overstået (startet af mig). Der var bare nogle ting, som har gået mig på i lang tid omkring planlægning af div. familie halløj. Det er meget været sådan, at jeg ikke har fået en invitation, men et par dage før fået at vide at vi altså skulle til fødselsdag. Og i går fik jeg så at vide at der var booket et sommerhus i uge et eller andet. Det var så bare en måned før jeg havde planer om at afholde min ferie. Jeg er altså den eneste af os der skal afsted, som har et arbejde, så de kunne I det mindste lige har tjekke om det passede ind (hvilket det slet ikke gjorde). Jeg havde tidligere nævnt at jeg nok have sparet noget afspadsering op til den tid, men der snakkede vi altså også kun om en forlænget weekend. Jeg kan jo ikke nå at få sparet en uges afspadsering op på 2 måneder. Nå, men det hele kom ud og vi fandt en løsning, for bookning af sommerhus og bil, var ikke bindende endnu, hvilket der jo heller ikke lige var nogen som informeret mig om. De kunne i det mindst have sagt "vi har booket et sommerhus i denne uge, men hvis det passer dårligt, så kan vi nå at ændre det, hvis vi kan finde et andet tidspunkt som passer bedre." Det synes jeg egentlig ikke er for meget at forlange.. Er vidst stadig lidt negativ over det

Link to comment
Share on other sites

DB benchpress

1x12 a 13,7 kg

1x11 a 13,7 kg

3x12 a 13,7 kg

Incline DB benchpress

5x12 a 11,2 kg

Fly

3x12 a 7 kg

Standing cable fly

5x12 a 12,5 kg

Ganske fornuftig træning! Havde klaret 5x12 i DB benchpress, hvis ikke Træner havde fyret jokes af :-/

Skal ikke med i sommerhus alligevel.. Havde slet ikke lyst efter hvordan det var blevet planlagt. Og så ligger det faktisk også samtidig med årets kult møde.

Link to comment
Share on other sites

Det lyder ærgerligt med sommerhusturen, selvom jeg godt kan forstå dig. Har du brugt dine feriepenge, for indeværende ferieår?

"Kult møde"... mener du den danske producent af Cult?

God tur i Ikea - hvis du må, så kan jeg anbefale softice til en 5'er. I Taastrup må man selv lave dem, og når jeg med mine ex-Tivoli skills laver softice, så føler jeg, at det er mig der har lavet en god deal :smile:

Link to comment
Share on other sites

10 min. opvarmning på løbebånd.

Triceps ext. w/ rope

3x12 a 17,5 kg

2x10 a 17,5 kg

Triceps ext. w/ v-bar

5x12 a 20 kg

One arm triceps ext.

5x12 a 7,5 kg

Mavebøjning på bold

5x12

Fin træning :smile:

Det lyder ærgerligt med sommerhusturen, selvom jeg godt kan forstå dig. Har du brugt dine feriepenge, for indeværende ferieår?

"Kult møde"... mener du den danske producent af Cult?

God tur i Ikea - hvis du må, så kan jeg anbefale softice til en 5'er. I Taastrup må man selv lave dem, og når jeg med mine ex-Tivoli skills laver softice, så føler jeg, at det er mig der har lavet en god deal :smile:

Nej, jeg har stadig et feriekort på 5-6 dage, så skal bare finde ud af, hvornår jeg vil have ferie.

Nej, med kult møde mener jeg, det møde som Rema 1000 holder for hovedkontoret og alle købmændene. Tror nok der foregår lidt fagligt, men det eneste folk snakker om, er festen om aften. :biggrin:

Der var faktisk gratis softice der oppe igår og også lav-selv, men jeg takkede nej. Synes det var alt for varmt til fløde is. Men det var en total hyggelig tur og jeg fik de lamper jeg skulle have, så nu skal jeg til at lege håndværker i weekenden :smile:

Link to comment
Share on other sites

10 min. opvarmning på løbebånd.

Dødløft

5x12 a 22,5 kg

Seated row narrow

5x12 a 45 kg

Seated row wide

3x12 a 45 kg

Træk til nakke

5x12 a 35 kg

Pulldown i maskine

3x12 a 45 kg

Løbebånd

Tid: 30 min.

Hastighed: 5,5 km/t

Hældning: 5%

Dejlig træning i dag! Har det virkelig fedt efter træningen <3 Kan mærke at motivationen er ved at vende tilbage på fuld kraft. Vægten svinger meget for tiden, men i stedet for at blive deprimeret eller demotiveret, så har det givet mig et skub. Maden skal der helt klart mere styr på og ved jo godt, hvad jeg skal gøre. Morgenmaden er dog lige et problem for tiden. Har slet ikke lyst til at spise om morgen, så jeg drikker en cultura om morgen istedet for, indtil jeg finder en anden løsning.

Link to comment
Share on other sites

10 min. opvarmning på løbebånd.

Arnold press

5x12 a 8 kg

Cable upright row

5x12 a 35 kg

Rev. fly

5x12 a 12,5 kg

Lat. raise med rotation

5x12 a 5 kg

Igen i dag en dejlig træning! Ville have afsluttet på løbebåndet, men kunne mærke at jeg blev lidt light-headed (et dansk ord for det? Synes ikke svimmel er det rette ord) efter hvert sæt hen mod slut, så tænkte at det nok var bedst at lade være.

Fik min sidste HPV vaccine i torsdags og trænede triceps lige bagefter og det føltes som om jeg havde en "død" plet lige hvor hun havde stukket mig. En underlig fornemmelse. Er stadig lidt øm i dag. Utrolig at sådan et lille stik stadig kan gøre ondt 3 dage senere.

Skal ikke lege håndværker her i weekenden alligevel. Skal have fat i nogle stik og stikdåser, men gad ikke gå i Harald Nyborg, så det må vente. Havde i øvrigt også glemt at tjekke om jeg også skal bruge nogle andre skurer end dem jeg har. I stedet gik jeg i Bilka og købet et cover og skærmbeskyttelse til en iphone 5. Ikke at jeg har en 5er, men Træners 5er skal til rep. og han kan ikke undvære sin telefon, så han køber en 5er i hvid, som jeg gerne vil have og så bruger han den til den anden kommer tilbage fra rep. og så køber jeg den nye lidt billigere end hvis det havde været en hel ny telefon. Træner er sgu en god ven!

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er det lige at jeg ikke logge min vægt og mål i mandags? Well, here it is

Mandag den 15. juli

Vægt: 91,9 kg (+1/-19,1)

Arm: samme/-2cm
Bryst: samme/-16cm
Mave: -0,5cm/-30,2cm
Hofter: samme/-19,5cm
Bagdel: samme/-14,7cm
Lår: samme/-10cm

Idag

Vægt: 91,6 kg (-0,3/-19,4)

Arm: -1cm/-2cm
Bryst: -1cm/-16cm
Mave: -4cm/-29,7cm
Hofter: -3cm/-19,5cm
Bagdel: samme/-14,7cm
Lår: -1cm/-10cm

Ikke et voldsom stort resultat, men taget i betragtning, at jeg i løbet har ugen har været oppe på 93,8 kg, så er jeg rigtig godt tilfreds. Er lige løbet er ugen også blevet klar over hvad mit næste delmål skal være og det er at nå ned på 88 kg. Hvorfor lige 88 kg? Jo, fordi så jeg en lidt større buffer, end hvis målet var at nå under 90 kg. Vi ved jo alle at ens vægt kan svinge som vinden blæse, men med 88 kg så er det lidt mere realistisk at sige til sig selv a nu er man i 80erne og ikke længere 90erne.

Da jeg var på vej i seng i går, lavede jeg en hurtig status over dagen, som jeg plejer og blev faktisk lidt overrasket. Jeg har altid været rigtig dårlig til at få nok at drikke, så jeg ved at jeg skal være ekstra opmærksom for tiden, men igår fik jeg faktisk drukket lidt over 2 l, udover hvad jeg drak til træning. Det hjælper så også rigtig meget at den ene liter kommer bare fra "morgenmaden" og de 2 proteinshakes jeg drikker.

Nå, men nu er det vidst også på tide, at blive færdig, så jeg kan komme på arbejde (elsker at jeg kan sige det nu :wub: ). Ved ikke helt om jeg får logget løbende i løbet af ugen eller om det bliver en opsamling i weekenden, som de sidste par uger. Vi må se :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share