Kostplan. 60 kg. 185 høj.


gokke12
 Share

Recommended Posts

Hejsa Motion Online. Jeg skriver herinde for at blive lidt klogere på min vægt og min kostplan. Jeg håber i har 5-7 min. at lige at hjælpe mig ganske kort.

Jeg vejer 60 kg og er 185 høj. Jeg er 20 år gammel og er virkelig tynd. Min BMI er på 17,2 og dvs. meget undervægtig. Jeg tænker tit over hvor tynd jeg er, og får tit bemærkninger omkring det. Derfor er det på tide at jeg vil gøre noget ved det, så jeg er klar til sommer eller er godt igang hvertfald.

Jeg ved ikke noget omkring kostplan, men vil til at blive klog på det. Så mine spørgsmål er:

1) Hvordan kan jeg tage 15 kg mere på. Jeg begynder at træner også. (Jeg ved det er meget, men bliver nød til at sætte et mål).

.a) Hvor mange kcal skal jeg indtage, for at få en sund kost og tage kg på.

Er der nogle der lægger inde med en god kostplan til en der gerne vil tage kg på.

Håber i kan hjælpe.

Edited by gokke12
Link to comment
Share on other sites

Det vil være en god ide at du lægger ud med at fortælle, hvad din kost består af i dag. Så fortæl, hvordan dine madvaner ser ud i dag!

Hvad laver du til daglig? Har du evt. et arbejde hvor du bevæger dig meget, så kom også med oplysninger om det!.

Begynd evt. med at læse de pinnede FAQ-tråde om protein, fedt og kulhydrat i underforaet "Ernæring" - Link til FAQ om protein, kulhydrat og fedt

Link to comment
Share on other sites

Dreng/Pige?

Har du fået målt dit stofskifte? Lyder meget unormalt, hvis du eller ernærer dig nogenlunde fornuftigt.

Mit bedste råd uden at kende dig ville være flydende kalorier eg. Mælk, Juice, Kakao - Da det er nemmere at få ned end fast føde. Spis selvfølgelig dine måltider, men som ind i mellem. Eventuelt begynd med lidt weightgainer shakes!

Link to comment
Share on other sites

Dreng/Pige?

Har du fået målt dit stofskifte? Lyder meget unormalt, hvis du eller ernærer dig nogenlunde fornuftigt.

Mit bedste råd uden at kende dig ville være flydende kalorier eg. Mælk, Juice, Kakao - Da det er nemmere at få ned end fast føde. Spis selvfølgelig dine måltider, men som ind i mellem. Eventuelt begynd med lidt weightgainer shakes!

Jeg har selv været i sammen problem som dig ,mit BMI har været nede på 16,9. Jeg bruger madital.dk der fylder jeg mad på ind til jeg når mindst 2000 kcal. (og mere når jeg dyrker sport) ud over det har proteinpulver hjulpet mig meget. Spis en masse avocado, manler, banan, fed fisk, pesto, peanut butter osv. Det ER svært i starten men du må spise på autopilot for at opnå en sund og stærk krop. En normal kvinde skal ha' 2000 kcal om dagen for at holde vægten, hvis du har ligget i kcal underskud i lang tid vil du tage på det førtse stykke tid når du spiser for de 2000 kcal. fordi kroppen mengler energi, det vil blive stoppe når kroppen får nok energi. Men hvis du dyrker sport skal du spiser mere end 2000 kcal.

Det er skadligt for kroppen at være så undervægtig som du er, og jeg er nød til at sige at grænsen for spiseforstyrlse ligger et BMI på 17,5. Når dit BMI bliver højer kan du sætte ind med en masse styrketræning for at få opbygget noget muskel masse.

jeg starter morgen med 2 æg, proteinpulver, 10g havregryn og mælk evt sød mælk. som jeg laver til en pandekage. Efter jeg har fået opbygget muskelmasser har jeg aldrig været så glad for min korp som nu:)

håber du kan bruge det

Edited by camilla88
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share