ÆVL & KÆVL & SL


Amazonen
 Share

Recommended Posts

Update 22:23
Ok, nu begynder det at blive pinligt. Tog som sagt i OBBC, men det endte med at blive alt for hyggeligt og jeg fik kun skriblet ganske få linjer ned, og alle de store tanker udeblev. Nu er jeg lidt i vildrede om det er bedst at gå videre nu, eller gå i seng og fortsætte i morgen...har mest lyst til det første, lol (skal jo først op kl.13:45).
Nej, jeg giver det lige en times tid...

PS: kender ikke nogen der er så doven som jeg, når det kommer til opgaver og eksamen...gør I?

Link to comment
Share on other sites

Jeg valgte at gå i seng og trække den ud til først at starte om morgenen. nono.gif Men hva faen...jeg fik et 7-tal og nu er det overstået. Men dén arbejdsindsats, kan jeg da ikke være andet end tilfreds biggrin.gifbiggrin.gifbiggrin.gif

Og med overstået eksamen er der igen plads til at kunne koncentrere mig om alt det der er meget, meget vigtigere icon_mrgreen.gif Nemlig at blive stærk og at komme ned i den rigtige vægtklasse. Førstnævnte gik over al forventning i bænken i går, mens jeg fuckede sidstnævnte up i morges. Mere om det senere...

Har ikke opdateret vægten de sidste par dage...den stod vist på 90,9 både i går og i morges. Min mave har som sagt ikke gidet samarbejde og det er sgu træls. Hørfrø og magnesia har ikke hjulpet. Og jeg drikker minimum 3-4 liter vand om dagen. Det er umiddelbart lidt underligt. Dog er jeg i løbet af i dag kommet i tanker om, at jeg sjældent drikker TIL måltiderne, men får det meste af væsken om formiddagen og i løbet af træningen. Mærkeligt, men jeg glemmer det bare...og så er det jo ikke så smart at spise masser af fibre, så virker det jo bare omvendt wallbash.gif Så det må planen være her resten af ugen...håber det hjælper...

I morges sov jeg længe helt til kl. 8 (!) Jeg havde en underlig fornemmelse både i kroppen og hovedet. Havde ondt i halsen og hovedet og følte en underlig tomhed. Men det er nok meget normalt lige efter at have overstået en eksamen.
Ingen planer for i dag, ud over at se EM i styrkeløft, læse bøger og se tv-serier...heller ikke engang træning. Det må jeg indrømme, at jeg har det lidt svært med...men da jeg tænkte lidt mere over det, kom jeg frem til, at jeg faktisk heller ikke var i humør til at være social i dag, så det er nok meget godt med bare at blive hjemme og dase. Måske lufter jeg rulleskøjterne i aften...

I løbet af formiddagen kom jeg i tanker om, at jeg virkelig, virkelig havde lyst til det slik jeg havde liggende oppe i skabet, som var gemt til i morgen. Byttede derfor om på i dag og i morgen mht. det. Godt nok har jeg denne gang så ikke trænet før "carb-nite", men mon det gør den store forskel når jeg ikke har spist siden i går aftes. Jeg ved det ikke - det får vi at se i løbet af den næste uges tid. Ellers må det tilskrives som en bommert, jeg ikke skal gentage fremover...
Ved ikke helt hvad jeg gør mht. målingen af fedt% - det bliver ikke i morgen, ovenpå denne omgang, i hvert fald. Søndag måske.

Kost:
9-12: carbs
15: lever og blomkål
19: hamburgerryg og broccoli

I går - onsdag d. 8/5

Kost:
8: kaffe
12: hørfrøgrød
15: hamburgerryg og hvidkål
20: flæskesteg og grøntmix

Træning
Var helt ødelagt i både hoved og krop da jeg ankom til de hellige haller, og udsigten til dødløft huede mig så afgjort ikke. Det gik dog rimeligt, da jeg først kom i gang. Ikke pænt, nej, men det blev overstået uden sværdslag wink.gif Og til min store lettelse, opdagede jeg, at det ikke skulle være fra skiver denne gang!

DL
5@60, 80, 115
5x3@142,5

Bænk
5@50, 70
2x4@85 - til 6 cm klods
3x2@95 - til 6 cm klods
Det var sindssygt let og stangen fløj afsted i raketfart. FEEEEEDT! biggrin.gif

Situps
3x20

Laterals
3x10@8

Facepulls
3x10@55

Rows, trækgreb
4x7@70

Træk til bryst:
4x7@15, 17, 15, 15

Biceps curls, DB
3x7@15, 17, 15

Udmærket omgang. Herefter hjem til Trainspotting og flæskesteg...Glemte at strække - men det er der heldigvis rigeligt med tid t
Nu tilbage til EM...damn jeg bliver sulten efter endnu mere træning af at se på det... cool.gif

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 10/5
Morgenvægt: 91,3. Efter carbs i går er det helt rimeligt. Vægten er jo godt nok ikke faldet denne uge, men det kan skyldes mange ting. Er spændt på hvad der kommer til at ske den næste uges tid, eftersom jeg tror min mave er begyndt at fungere igen. OG..er stadig foran tidsplanen mht. vægttabet, så jeg er ikke presset, hvis der skulle være et par uger, hvor der ikke sker noget.

Træning
I drilagtigt selskab med Rasmus og Mads.

Mobilitet

Bænk
5@40, 50, 60
4@70
5x3@80
Let og med pæn fart.

Situps
3x20

Back ext
4x10@20

Adduktor
3x12@190

Abduktor
3x12@130

Squat
3@40, 50 60
2x5@80
4@85
5x3@95
Skulle lige i gang, så gik det ok. Var dog noget anstrengende at komme ud fra bunden.

Pushups
3x10

Legcurls
3x10@"10"

Facepulls
3x10@55

Skulderpres
6@15
[email protected]

+ en masse læg og fatman pullups. Lægtræning har fået helt ny betydning for mig. Kramper i glutes og quads og kunne næsten ikke gå, da jeg skulle ud af centret i de højhælede sko. fear.gif Bliver interessant hvordan det bliver at gå i morgen.

Kost
8:Kaffe
12: ½ kokosmælk
17: hjerter og rødkål
20: skinke og grøntsagsmix

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 11/5
Morgenvægt: 91,8 WTF? Der må være hormoner på spil her mad.png Kan ikke komme på nogen anden logisk forklaring...

Kost:
8: kaffe
10: Hjerter + blomkål
13: Hjerter + rødkål
18: shake
19: Hjerter + rødkål
Ehm, ja...køleskabet var stort set tomt, og jeg gad ikke at handle...

Træning
Kom ok frisk til træning, men det vendte lynhurtigt, efterhånden som jeg kom i gang med dødløften. Jeg er ved at være presset nu...godt der er en deload i sigte.... happy.gif

DL
5@60, 80, 100
Fra skiver:
5@115
5x3@125
Træt lænd, men fint tryk fra benene.

Bænk:
5@40, 50, 60, 67.5
Med 4 sek pause på bryst:
4@72,5
3x3@80
Dem havde jeg ikke regnet med at komme igennem uden at faile biggrin.gif

Low box squat i halv dragt + knæbind + bælte
Op til 2x2@120 hvor jeg var helt nede. Fine løft.

Burde have været en hurtig omgang, men det var det ikke...der var mange at snakke med i dag angelnot.gif

Link to comment
Share on other sites

Jane jeg tager også bare på. 1 kg fra igår til i dag. Jeg er fantastisk god til at bloate. Vi må være stærke og holde ud!

Mht. maven så må du være tålmodig! Det tager tid før der kommer orden i det med en ny kost.

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 12/5
Av for ind i helvede, hvor har jeg doms i mine kalve! Og lidt i quads, glutes ig hams...de calves raises i forgårs har godt nok været effektive! icon_mrgreen.gif Heldigvis skulle jeg på job i dag og har vadet frem og tilbage konstant, så de er blevet holdt godt varme...men nu... tongue.gif

Morgenvægt: 90,8
Nå, det var bedre...på rette vej igen!

Kost:
8: kaffe'
9.30: lever og hvidkål
12: do.
17: do.
Lyder mere kedeligt end det er icon_mrgreen.gif ..og jeg kan alligevel ikke handle fordi jeg har tabt mit dankort et eller andet sted.

Træning:Fri i dag.

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 13/5

Morgenvægt: 90,8
Nu vil jeg altså gerne snart under de 90 for fanden... angry.png

Planer for i dag:

Kost:
6: kaffe
9: Lever og hvidkål
12: Lever og hvidkål
14: lille kokosmælk
20: Shake
20.30: Hjerter og hvidkål
Indmad rocks! dope.gif Men godt jeg ikke har mere hvidkål tilbage wink.gif

Træning:
Horsens - tung udstyrssquat. Har lovet at medbringe stærke ben - håber godt nok på at kunne holde det løfte. Skal finde startvægt til Aask open. Og så skal der godt nok restitueres intensivt de næste 4 dage! ohnoo.gif
Ja pg så ku det være rart snart at slippe af med de læg-doms...

Link to comment
Share on other sites

Update 13/5:
Startvægt fundet, den bliver 175 kg. Skulle lige vænne mig til at have tunge kg på ryggen igen, udgangen drillede lidt og det damme gjorde farten og bestemtheden i nedgangen. Men det gik bedre og bedre, og jeg er fortrøstningsfuld biggrin.gif

Nu bliver udfordringen at slappe af. Må kun træne onsdag og kun doubles på 50% af raw max...det æ æt møj!
Og skal spise nogle carbs <3

Link to comment
Share on other sites

I går efter træning spiste Eva og jeg kage. Og da jeg kom hjem røg der lige et par honningmadder ned. Og her til morgen var der franskbrød på arbejdet. Ok, jeg har fået grønt lys til at spise carbs, MEN jeg skal altså stadig kunne passe udstyret på lørdag. SLAP NU LIGE AF, Jane! fyou.gif


Jeg skal i øvrigt lære at lade være med at lave dumme ting op til stævnerne. Sidst var det tunge dødløft alt for tæt på DM raw, der gav grusomme doms, som var meget tæt på ikke at nå at forsvinde inden stævnet. Denne gang er det eksperimentet med lægtræning der har givet bagslag. Det var i fredags og FØJ, hvor har jeg stadig doms...kan slet ikke gå normalt wallbash.gifohnoo.gif FUCK NU AF!!!

Desuden...det der skide brød fungerer bare ikke for mig som morgenmad, jeg har været sulten som ind i helvede hele formiddagen... eusa_liar.gif Tyder nok ik så godt for resten af dagen..

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 15/5
I dag har jeg styret mig mht carbs/kalorier, og det samme har jeg tænkt mig at gøre de resterende dage op til stævnet. Fuck hvor vil det være nedern, hvis jeg ikke kan komme i dødløftdragten på lørdag!!!

Jeg er ved at få lidt stress/nerver på...mens jeg glæder mig samtidig. Mærkelig og rigtig ubehagelig følelse. Har bare lyst til at spise carbs til jeg ikke kan mærke den mere. Well, det har jeg prøvet før og jeg ved jo at det ikke virker, så jeg lader være. I dag har jeg spist:
6: Kaffe
12: kyllingelår + tomater + olie
17: Hjerter + stegte auberginer + 1 teskefuld smør rørt med ren kakaopulver (mod chokoladetrangen)
19: shake

Og fik trænet ganske let - lige efter planen:

Squat:
5x2@70

Bænk:
5x2@50
Mit livs bedste opspænd på de sidste par sæt...og jeg ved rent faktisk hvordan jeg lavede det...uhhh, det skal jeg huske til Aask.

DL:
5x2@90

+ sniksnak med Janni, lidt brydning med Henning, provokering af lillehesten og kostråd af Casper.

Min lejlighed ligner lort. Gider ikke at gøre noget ved det nu. Vil hygge med en film i stedet og komme tidligt i seng.
Har sat en nakkefilet i ovnen - pulled pork i morgen <3

Link to comment
Share on other sites

16/5
Stadig bloated pga carbs fra mandag/tirsdag, så gad ikke veje mig.

Planer for i dag:

Kost:
6: kaffe
8: omelet m. spinat og cheddar
12.30: kyllingelår, blandet salat/olie
18: pulled pork burger med portobellosvampe i stedet for burgerbolle

Træning:
Ingen. Suk. Er meget, meget sulten efter at flå en tung stang fra jorden... baoum.gif

Har lang dag i dag med job fra 7.30-22. Har forgæves forsøgt at få vagten i Fresh byttet, så jeg kunne komme rigtig tidligt i seng i aften. Øv. Men fik i det mindste sovet rigtig godt i nat.

Link to comment
Share on other sites

Armen altså et fedt stævne, Aask havde fået stablet på benene!

Vi tog afsted fredag eftermiddag, 4 løftere og 5 hjælpere, så vi kunne få en god nats søvn i klubben natten mellem fredag og lørdag, frem for at skulle stå op kl. lård lørdag morgen. Jeg havde denne gang fået en luftmadras med, så var mindre end helt smadret, da jeg vågnede klokken 5 og ikke kunne sove mere.
Der var masser af tid til at få sommerfuglene i maven vækket til live igen, udstyrskonkurrencen skulle først starte kl 16. Tiden op til det gik hovedsageligt med at drikke masser af kaffe, "motivere" Kromann og heppe på Mette og Janni, der også løftede raw.
Så dukkede Horsens op - og dermed også Jørgen og Eva, der skulle være mine coaches/hjælpere. Det tog lige en bid af nerverne at få snakket med dem.
Jeg vejede ind på 92,50. Fint - især taget i betragtning af at det var sent på eftermiddagen - jeg havde både spist og drukket rigeligt.
Mine løft gik således:

Squat:
1. forsøg: 175 - underkendt
2. forsøg: 175 - underkendt
3. forsøg: 175 - godkendt
På 1. forsøg fik jeg ikke fart nok på, og kunne derfor ikke komme ned i godkendt dybde. På 2. forsøg fik jeg masser af fart på, men mistede desværre balancen i toppen af løftet, så jeg faldt fremad. Pis eusa_doh.gif . Var godt nervøs men også RASENDE, da jeg gik ind til 3. forsøg. Her gik det som det skulle. Det var en lettelse. happy.gif

Bænk
1. forsøg: 110 - godkendt
2. forsøg: 115 - godkendt
3. forsøg: 117,5 - underkendt
Jeg fik lavet et godt opspænd, men moslede noget med at få stangen trukket til brystet. På sidste løft tunede vi trøjen liiige rigeligt, så den blev alt for stram i forhold til hvad der var af kg på stangen. For at få den ned blev jeg nødt til at smide noget af opspændet og jeg kunne derfor ikke få stangen op igen. Jeg kommer til at lave mange kg i denne trøje, kan jeg mærke!

Dødløft
1. forsøg: 195 - godkendt
2. forsøg: 210 - godkendt
3. forsøg: 218,5 - underkendt
Første løft var for at spare på kræfterne, så jeg sikkert kunne indfri totalen på de 500 på andet løft. Andet løft gik også ret nemt, mens treeren desværre ikke ville helt op. Øv bøv. Men der skal jo også være lidt at gå efter til næste gang wink.gif

Jeg fik en enorm og helt overvældende opbakning fra hele salen, og Jørgen og Eva var rigtig gode til at få sagt de rigtige ting mellem løftene...det var en mega, mega fed oplevelse!
Ville rigtig gerne have haft flere kg med i squatten, for det var der masser af kræfter til. Men det vigtigste var at jeg fik et godkendt løft. Det bevirkede dog at der var et vist pres for at præstere godt i både bænken og dødløften, for at nå totalen på de 500kg, som er EM-krav for 2014. Hele mit crew fra OBBC mente vist også at det havde været liiiiige spændende nok...

Om aftenen var der mad fra grillen og kolde øl og vi hyggede hug2.gifcheers3.gif Efter et par timer tog OBBC-flokken, med undtagelse af Kromann og jeg, afsted mod fyn igen. Vi havde aftalt at blive og overnatte - jeg havde egentlig regnet med bare at skulle drikke 2-3 øl og at jeg så automatisk ville gå i gulvet. Kromann var vist heller ikke opsat på den helt vilde bytur. Det fik vi dog ikke selv lov til at bestemme, og da vi var i klart undertal, så overgav vi os til noget der viste sig at blive en temmelig heftig tur i gaden. Vi var hjemme i klubben kl. halv fem. Det var dælme hyggeligt...og der blev danset og flexet og flashet - der er ik nogen at gå i byen med, som styrkeløftere!!
Jeg husker INTET fra de sidste par timer... blush.gif

Da vi vågnede henad formiddagen og stadig var godt bagstive blev der lige trænet lidt ben og gunz...squat op til en treer på 100 kg for mit vedkommende. Herefter noget teknikLOL uden VL-sko...HEY, jeg er blevet mobil nok til nu rent faktisk at komme under parallel! Men shiiit, hvor skal den godt nok vendes langt nede.

Jeg er mørbanket i dag...godt at i morgen er en fridag - i hvert fald fra det ene job...

Aftalte med Jørgen, at nu tager vi én ting ad gangen. De næste 8 uger skal jeg derfor bare se at komme ned i vægt og ramme de 84 ,0. I dén tid har jeg fået et nyt program at lege med, og det glæder jeg mig meget til. Indeholder blandt andet en masse speedtræning med elastikker... icon_mrgreen.gif

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 20/5

Morgenvægt 91,4. Pyha. Godt jeg ikke spiste alt det crap i går, som jeg ellers havde grusomt lyst til blush.gif

Fik sørme også trænet. Første dag på det nye program...

Situps:
3x20

Ryghævninger
3x10@20

Abduktor
3x12@130

Adduktor
3x12@190

Squat
5@40, 50, 65
8x5@75
Trætte ben...men så ok ud.

Bænk
5@40, 50
8x5@60
Eksplosivt!!

Legcurls
2x10@68
10@75
Skulle egentlig have lavet GHR's, men det var ik lige muligt i Fresh...

Armstrækkere
3x10
Der var ikke energi til 20'ere, og skuldrene var ikke så glade for den smalle håndstand. I stedet tog jeg et par sæt med smal decline bænk.

T-bar row, bredt greb
10@20
4x10@30
Rigtig god kontakt til hele ryggen..

+ øvelser for rotatorcuff

Afslutningsvis 4 minutters tabata på romaskine. Hårdt, men skønt!

Blev en ganske fornuftig omgang dance2.gif

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 21/5

Morgenvægt: ?
Følte mig bloated, til trods for at jeg havde spist absolut fornuftigt i går, så gad ikke lige at veje mig. 55 dage tilbage på diæt happy.gif .

Stress på fra morgenstunden fordi jeg havde lovet at tage nybagt franskbrød med på arbejdet. Og fordi jeg var kommet så sent i seng. Dagen bliver nok lidt hård at komme igennem.

Planer:

Kost:
6: kaffe
8: omelet med squash
12.30: svinehjerter med rosenkål
19.30: shake
20: tomatsuppe med hjemmelavede kødboller

Træning:
40 km transportcykling
55 min powerstep - længe siden sidst, det glæder jeg mig til! icon_mrgreen.gif
Dødløft med bands + bænk med 4 sek pause på brystet
Tabata - sikkert på cykel denne gang

Link to comment
Share on other sites

21/5 - fortsat

Var virkelig udmattet og i elendigt humør da jeg kom hjem fra arbejde, og droppede derfor steptimen. Og kørte desværre også nogle carbs ind (åh, hader at indrømme det! eusa_doh.gif ). Ved udemærket at det er en elendig strategi, men når jeg er helt smadret, er det bare dén jeg plejer at bruge, og det er satme en vane, der er svær at slippe af med. So what to do eusa_think.gif ? Ikke flere hverdagsvagter i Fresh, ud over torsdagen. Når jeg er så følsom overfor søvnmangel, så bliver jeg nødt til at overholde mine sengetider. nono.gif Og så skal jeg have lavet en bedre madplanlægning, så jeg ikke bliver fristet til at spise noget dumt. Kunne vel godt forberede i hvert fald frokost og morgenmad til en hverdagsuge ad gangen.

Idag har jeg desværre en vagt fra 17-22, så træning kan ikke lade sig gøre. Og det samme gælder i morgen. Og fredag (men der kan jeg heldigvis godt nå at træne). Og det samme gælder madlavning. Aner ikke lige hvornår jeg skal nå at få lavet mad...for helvede wallbash.gif !!! Heldigvis er det kun i denne uge, at jeg har alle de vagter...

Træningen:

DL:
5@60,80,100
Med reverse bands, grønne:
5x5@165
Backoff, uden bands:
5x5@115
Fino. Men skal stadig blive bedre til at trække bagud og bruge benene noget mere, så jeg ikke kommer ud at hænge med ryggen.
Fik en længere snak med Casper om min bagkæde.

Bænk:
5@40, 50, 60
Bænk med 4 sek pause på brystet:
7x3@70
Det var let og ret eksplosivt!

Glute bridges, semibred fodstilling
3x5@50
5@60, 70, 80, 90
Gik meget fint i især baglårene. Skal lige squueze lidt mere i glutes næste gang, tænker jeg.

Skulderpres
3x10@30

Og så var der slukket. Var udmattet, træt og sur og ville hjem, så jeg kunne nå mine 8 timers søvn. Så det gjorde jeg. God beslutning. Resten af programmet må jeg nå senere på ugen. Off-dage er svære at tage højde for.

Link to comment
Share on other sites

En fucked up uge, hvad angår tid, er nu overstået. Ahhhh! Der skal gå noget tid, før jeg igen spænder buen så hårdt. nono.gif
Men ellers - alles gut. Fik ikke trænet onsdag og torsdag pga. dobbelt-arbejde, men den træning jeg fik lavet fredag, lørdag og søndag var til gengæld god. Og jeg har været god kostmæssigt angelnot.gif

Fredag d. 24/5

Bænk
5@40, 60, 65, 70
4x5@85 - til 5 cm klods
Nemt!

Situps
3x20@bw

Ryghævninger
4x10@20

Frontsquat
5@20, 40, 50, 60, 65
7x5@70
Failede på sidste rep i 4. workset, tror jeg...men tog mig sammen og kom igennem de efterfølgende. Det nev ganske godt. Har ikke lavet frontsquat i månedsvis...

Glute bridges
5@60, 80, 90, 100, 110, 120
Mere vægt fra starten næste gang...

Armbøjninger
3x10
De føles ikke supergode for mine forskuldre. Smed noget smal decline bænk(db) ind i stedet for de resterende reps:
3x10@22,5
Jeps, det gav den ønskede følelse...

Facepulls
3x10@60

Skulderpres, db
10@16
2x10@17

Triceps ext (kabel)
3x10@40


Lørdag d. 25/5
Havde en aftale med spisning med nogle venner, og var en anelse presset på tid.

Dødløft fra skive:
5@60, 95
7x5@115
Arbejdede hårdt for at få udgangspositionen mere ned og tilbage. Shiiiiit det er hårdt! Men det kommer til at lønne sig på den lange bane. Det er bare med at få lært de ben at arbejde - og de var satme godt nok trætte efter gårsdagens frontsquat!

Bænkpres mod bands
5@30 + band
5@40 + band
5x5@50 x band
Havde kun ét af de grønne bands...det giver vist ca. 30 kg modstand. Det taget i betragtning, gik det fantastisk godt! Jeg fik brugt min ryg hjernedødt godt, holdt skuldrene helt stabile og fik virkelig god fart fra brystet. Fedt!

Squat m. reversebands
3@80, 80, 120
3x5@120
+ lidt gøgleri mellem sættene på de 120, hvor jeg fik flyttet elastikken for langt tilbage og slet ikke kunne komme ud af bunden. Lol!

Midt under squatten, kom jeg i tanker om, at jeg havde glemt at køre hjem for at sætte kødet i ovnen (det skulle have min. 3 timer) eusa_doh.gif Argh, hvor irriterende! Men ku jo ikke lave om på det, og en halv time ville hverken gøre til eller fra, så jeg gjorde bare squatten færdig, mens jeg udtænkte plan B. Vi endte med at spise forret og dessert først, slå mave et par timer, for så endelig at sætte hovedretten til livs. Som heldigvis viste sig at være værd at vente på!

EDIT: + tabata på cykel begge dage

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 26/5
Igen presset på tid, havde været på job hele dagen...godt næste uge er anderledes!

Bænk m 4 sek pause
5@40, 50
7x5@60
Nemt og virkelig godt.

Skulderpres, db
10@16
2x10@17

Laterals
3x10@8

Facepulls
3x10@50

Rotator
3x15@2

Pulldowns
3x10@12 plader
Fandt et nyt greb, der virkede helt fantastisk mht aktivering af hele ryggen. Det var win! Skal huske det næste gang...

Situps
3x20

Rows med trækgreb
10x3@60, 70, 70

Hammercurls
3x10@15

Planken
2x1 minut m. 10 kg på ryggen

Triceps ext, kabel
3x10@40

og så hjem og fornøje mig med opvasken fra i går... rolleyes.gif

Søndag d. 26/5
Igen presset på tid, havde været på job hele dagen...godt næste uge er anderledes!

Bænk m 4 sek pause
5@40, 50
7x5@60
Nemt og virkelig godt.

Skulderpres, db
10@16
2x10@17

Laterals
3x10@8

Facepulls
3x10@50

Rotator
3x15@2

Pulldowns
3x10@12 plader
Fandt et nyt greb, der virkede helt fantastisk mht aktivering af hele ryggen. Det var win! Skal huske det næste gang...

Situps
3x20

Rows med trækgreb
10x3@60, 70, 70

Hammercurls
3x10@15

Planken
2x1 minut m. 10 kg på ryggen

Triceps ext, kabel
3x10@40

og så hjem og fornøje mig med opvasken fra i går... rolleyes.gif


Link to comment
Share on other sites

Jeg har besluttet mig for, at min dødløft skal blive brutal til SM, og arbejder derfor ekstra intensivt på vinkler og aktivering af ben/baller det næste stykke tid, for at det er i orden, når træningen igen bliver tung-tung. Casper anbefalede tunge glute bridges og nu, efter at have lavet dem nogle gange, kan jeg godt se, at de kommer til at gøre en forskel. Jeg synes i hvert fald, at aktiveringen af min bagkæde er lettere forbedret allerede. Mht. vinklerne, fik jeg Janni til at skyde et billede den anden dag, hvor jeg dødløftede fra skiver. Det første billede er derfra, hvor jeg helst vil starte trækket, det andet er derfra, hvor jeg SKAL starte - uden at skyde hoften først, vel og mærket (skal måske lige en lille bitte smule længere tilbage med skuldrene, men den er meget tæt på at være der).

post-54217-0-25990600-1369742346_thumb.j post-54217-0-05487000-1369742370_thumb.j

Problemet er lige nu, at det er umuligt at starte trækket fra sidstnævnte position, når jeg kommer over ca. 100 kg - i hvert fald fra skiver, går ud fra at det bliver lidt lettere fra gulv - nu må vi se. Så det bliver en lidt træls omgang det næste stykke tid, men jeg ved at det lønner sig...det kommer til at lykkes. Er í øvrigt også blevet meget bedre til at bruge mine lats i trækket fra starten...jow jow, det her bliver godt!

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 28/5

Situps
3x20

Ryghævninger
4x10@20

Abduktion
3x12@130

Adduktion
3x12@190

Squat, dynamisk
5@40, 65, 80

Squat til lav box (halv dragt m. knæbind)
2@100
4x5@120
Det er nok noget af det bedste boxsquat jeg nogensinde har lavet biggrin.gifbiggrin.gifbiggrin.gif . Fin power og god dybde.
Selvlagte knæbind - hvor pokker er alle de smukke mennesker henne, når man har brug for dem?? fear.gif

Glute bridges
5@60, 80, 100, 120, 130
Sidste sæt var pr...bagkæde kom godt på arbejde icon_mrgreen.gif .

Dynamisk bænk
7x5@62,5

Decline db, smal
3x10@22,5

T-bar rows
10@50
3x8@65
Er begyndt at kunne aktivere ryggen i denne øvelse. Det er godt.

Rotator cuff øvelse
3x15@1,5

God omgang, omend den blev noget langtrukken.

Link to comment
Share on other sites

Prøv at kigge på den video, som Jørgen Krog linker til på klubbens facebook side.

Der kører de godt nok dødløft i stedet for sumo, men måske kan det inspirere

Tak for dén :bigsmile: . Der var nogle gode pointers - jeg tror især jeg kunne få glæde af at arbejde mere med at skyde hoften frem tidligere i løftet og dermed få brugt mine glutes noget mere, end jeg gør nu.

Tirsdag d. 28/5

Varm og hurtig omgang. Sved + tape = lort! tongue.gif

Bænk

5@50

Herfra m. 4 (nok nærmere 6) sek. pause på brystet

7x5@62,5

Nærmest uoverskueligt let. Det brændte i fingrene efter at sætte flere kg på.

Træk til bryst

10@13 plader

3x7@15 plader

Igen rigtigt godt træk fra ryggen, fremfor biceps.

Rows m. trækgreb

4x7@80

Laterals

3x10@8

Strakte arme. Jeg bliver aldrig stærkere i denne. But why?

Biceps curls

2x8@16

1x8@15

Triceps ext, kabel

3x10@40

Situps

3x20

Sidste uges stress har fået mig ud af vanen med at lave smidigheds/mobilitetstræning. Glemte det også denne gang. Det skal indføres igen fra i morgen. Basta. Glemte også tabata eusa_doh.gif

Nu mad og så på job.

29/5

Sidste uge lavede jeg en ny aftale med min kostvejleder om at være i lidt oftere kontakt - dvs. opfølgning hver uge, at jeg kun vejer mig én gang i ugen og at jeg kontakter ham hver gang jeg har en krise, så jeg forhåbentlig kan nå at afværge den/begrænse skaderne. Det er gået pissegodt, jeg troede næsten ikke mine egne øjne, da jeg hoppede på vægten i morges, og den sagde 90,0 - det er laveste vægt i år. 1½ kg på 1½ uge er der røget (i forhold til vægten sidste mandag - og det var også uden carbs i kroppen). 6,0 kg to go...I'm back on track! thumbup.gif

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share