ÆVL & KÆVL & SL


Amazonen
 Share

Recommended Posts

Fredag d. 19/7

Mega, mega hyggelig træning i Exerzice i dag med masser af kendte ansigter fra gamle dage. Hold nu op der blev kæwet! Min krop føltes stærk og frisk

Squat

5@20, 40, 50, 60,

Squat m pause i bunden

5@65

5x3@80

Armbøjninger

3x10

Glute bridges

5x5@130

Jeg håber stadig på doms...

Bænk, pinky grip

5x5@70

Trækgreb rows

5x7@75

Skulderpres

3x7@18

Ryghævninger

10@20

2x10@40

Så, nu begynder mine flutes endelig at blive pressede..

Situps

3x20@5

+ øvelse for rotatorcuff

Manglede stadig lidt øvelser fra i tirsdags og desuden var det onsdagsprogrammet jeg tog her idag, fredag. Vil forsøge at indhente det forsømte i weekenden, selvom det nok bliver lidt presset tidsmæssigt...for skal naturligvis arbejde begge dage

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 20/7

Damn en effektiv omgang her til morgen. Havde ikke meget tid fordi katten havde skidt på gulvet fordi kattegruset nok var ved at trænge til at blive skiftet. Den plejer jo ellers at bære hypersocial, men gemte sig under sengen hele natten i skam, haha!

Skulderpres, DB

10@15

7@18

7@20

Lat pulldown

4x7@xx

Adduktor

3x12@205

Abduktor

3x12@140

Bænk, rødt band

5@40, 50

5x3@60

Overstået på 40 min!!!!!

I aften elastiksquat og DL...of måske også det meste af fredagsprogrammet...vi får se hvad der er af energi på kontoen til den tid

Link to comment
Share on other sites

Stadig lørdag d. 20/7

Damn en dag!

Efter arbejde hurtigt i OBBC, hvor jeg kun lige nåede squatten og derefter videre i Fresh hvor jeg brugte næsten 2 timer på at blive færdig.

Squat m. reverce bands

5@80, 110

3@1130 - den var tung! Men PR på denne opsætning!

5x3@120

Manglede som sagt en rest fra i tirsdags, hele fredagens program samt dødløften fra i dag. Dødløften har jeg besluttet mig for at flytte til i morgen, fordi det er nødvendigt at være i OBBC til det. Men resten fik jeg overstået i dag - det er jeg fælt tilfreds med

Bænk, dynamisk

2x5@60

6x4@70

Frontsquat

5@40, 45, 55

5x5@60

Legcurl, siddende

3x10@68

Armbøjninger

3x10

Situps

3x20@5

Backextensions

10@25

3x10@35

Facepulls

3x10@59

3x10@52

Triceps extensions

4x8@??

Biceps curls, BB

3x8@30

+ dropsæt fra 30 -> 15

Laterals

3x8@10

Åh, jeg er træt...men dælme glad for at jeg ikke skubbede endnu mere af programmet til i morgen

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 21/7

Hurtig omgang i garagen med Kromann og SaddyDJ...

DL

5@60, 100

Herefter fra skiver:

5@100

8x3@115

Retarderet let...

Bænk

2x5@50

Herefter med 4 sek pause på brystet:

6x3@65

Nemt.

Så hjem og få længe ventet aftensmad, hvorefterjeg faldt om på sofaen...og faldt i søvn!

Well, jeg vil nu tage i Fresh og få resten af ugens program overstået...bedre sent end aldrig

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 22/7

Rant 0n/

Kære log, jeg er fandme træt af den kat. I dag bliver den hentet. Det bliver godt at blive alene igen. Det er kommet bag på mig, at det kan være stressende at have en skide kat. og hvorfor skulle det være det? Den skal jo bare have mad og have tømt kattebakken og så er den tilfreds, ikke? Det gælder ikke for denne kat. Den er über-social og følger mine mindste bevægelser, vil kæles med hele tiden, slikker på min hud, går i vejen, kaster sig op i håndvasken når jeg børster tænder, sætter klørene i uden for tøjet, vækker mig om natten, insisterer på at stille sig lige foran mit ansigt når jeg læser eller skriver på computeren (og giver ikke op, selvom jeg smider den væk 15 gange) - kort sagt pisse irriterende. Åh gud, jeg skal aldrig have børn, kan jeg godt se.

/Rant off

Herlig træning i dag sammen med Ann Sofie, et nyt styrkeløft-talent. Hun har trænet crossfit i ½ år, og har allerede (indtil i dag) squattet 110 og dødløftet 120. Squatten testede vi ikke i dag. Hun har god teknik og er virkelig godt bygget til squat. Fedt! Hun har aldrig bænket før, så det var spændende at se hvad det kunne blive til. Her nåede hun op på 2x3@50 kg. Flot :-) Og så sluttede hun lige af med at flå 135 kg fra jorden i dødløft. Det skal nok blive godt!

Min træning:

Squat m. pause i bunden

5@60

5x3@80

De var okay.

Bænk, pinky grip

5@20, 40, 50

5x5@70

God stabilitet og fart.

Backext:

3x10@50 - pr! Nu er grænsen vist været nået...de var tunge

Situps

3x20@5

Adduktor

3x12@205

Abduktor

3x12@140

Legcurls, siddende (maskine 1)

10@115, 120

Legcurls, siddende (maskine 2)

10@65, 75

5@110

Har fundet en maskine der angriber mine hams perfekt! Tror i øvrigt at vi har mindst 7-8 maskiner til træning af baglår i centret...crazy

T-bar rows

7@50, 70

3x7@60

Rotatormanchet-øvelse

4x15@1,5

Jeg har fri i dag - føj, hvor er det dejligt!

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 23/7

I dag havde vi besøg af Sara fra HSK...det var møj-hyggeligt!

Jeg var træt i kroppen, på trods af at jeg havde mæsket mig i carbs sent i går og vejede 88 i dag...men det var vist søvn der var problemet.

DL

5@60, 80, 100

2x3@135

6x2@152,5

Halv tunge...

Pulldowns

4x10@15 blokke

Rows m trækgreb

4x10@70

Bænk m 2 sek pause

5@40, 50, 60

5x3@80

Skulderpres

5x7@19

Situps

3x20@5

Curls, kabel

4x10@60

Laterals

4x10@9

Så tog vi lige nogle billeder og så tog jeg på job. Pænt smadret nu - 2 1/2 time til fyraften

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 24/7

Træningen tog din tid i dag, men det gør den jo altid i fuldt gear. Squatdragten var noget udfordrende at få på, men var virkelig god at squatte i. Fedt!

Squat raw

5@20, 40, 60, 70

Boxsquat i halv dragt + bælte

2@100

2@120

2@130

2@150

2x2@160

Ingen var HELT nede, det kunne simpelthen ikke lade sig gøre uden at krølle helt sammen. Flere kg på næste gang

Alt var desuden nemt og med masser af tryk på. Og langt det meste var også flot..tænk engang.

Bænk, dynamisk

5@60

8x3@75

Også rigtig godt - opspænd, legdrive, fart...det hele spillede bare

Situps

3x20@5

Dejlig omgang i HSK. Resten af programmet nåes i morgen, hvor jeg egentlig ellers skulle have træningsfri. Nok sammen med søndagsprogramnet, da min familie har planer om en tur i en eller anden dyrepark i weekenden, når jeg kommer på besøg, så det er tvivlsomt om jeg når træningen dér.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 25/7

Puuuha en omgang i dag. Som planlagt ville jeg lave alle de sideøvelser som jeg manglede fra i går + hele søndagens program. Ydermere fandt jeg mit PR-skema frem og besluttede mig for at gi den gas i de fleste støtte-øvelser.

Bænk

2x5@50

Herefter med 4 sek pause på brystet:

6x3@70

Skulderpres

10@18

10@19 - PR

9@20 - PR

Laterals

3x10@9

Facepulls

2x10@65

2x10@75

Rotator cuff

3x15@1,5

Pullups

4x4@bw - har vist før lavet 5x5, men det var dengang jeg trænede det...så det er en pt-PR

situps

20@5

20@7,5 - PR

20@10 - PR

Ryghævninger

3x10@50 - PR

Adduktor

3x12@205 - PR

Abduktor

2x12@145 - PR

12@150 - PR

Baglår (gl. maskine)

3x10@100 - PR

Pænt hård, men gik PERFEKT i baglår...jeg har fundet vidundermaskinen!

Armbøjninger

21@bw - PR

2x10@bw

T-bar rows

8x8@60 - PR på dén volumen...

Planke

3x60 sek@ 10 kg

Ok, der fik jeg rykket kg op på en del af øvelserne - nu skal jeg til at tage mig sammen på træningerne fremover!

I alt 54 sæt...lol, jeg er træt! Bliver hyggeligt på job i aften...

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 26/7

Træning om morgenen;:

Laaang tids bøvl med at få sat elastikopsætning op til squatten - det kom aldrig rigtig til at fungere og jeg besluttede mig for at vende tilbage efter arbejde og tage det ovre i CF-hallen, hvor det plejer at spille. Fik kørt op til en treer på 130.

Træning om aftenen

Totalt dehydreret og træt efter en lang dag på job. Det var ikke optimalt, men gik da rimeligt alligevel.

Squat, reverse bands

5@80, 110

3@127,5

5x3@145

Avs, siger jeg bare!

Bænk

5@50, 60, 70, 75

3@100 - til 10 cm klods

1@100 - til 7,5 cm klods - men min elendige forpulede spotter satte fingrene på!!!

1@100 - til 7,5 cm klods

3@100 - til 10 cm klods

De var hårde! Men måske mest fordi det er længe siden jeg har haft tunge kg i hænderne...gør det bedre næste gang!

Baglår

3x10@90

Armbøjninger

3x10

Facepulls

6x10@80

Triceps extensions

4x10@50

Så lukkede centret...jeg skal nå det resterende i morgen i Holstebro...

Link to comment
Share on other sites

Bænk

5@50, 60, 70, 75

3@100 - til 10 cm klods

1@100 - til 7,5 cm klods - men min elendige forpulede spotter satte fingrene på!!!

Hej Jane :)

Du plejer ellers at tigge og bede om forced reps i alle øvelser? ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 6 months later...

Jeg er lige her :4flex:

Tid til en lille update - måske kommer der ligefrem jævnlige opdateringer fremover...man ved det ikke :shades:

Siden sidst er der sket en del. Jeg besluttede, at det med at ligge i minus 84 kgs-vægtklassen var en dårlig idé. Jeg kunne godt lide at jeg var blevet mere defineret, men jeg havde det ad helvede til - kunne ikke sove, træningen kørte dårligt og jeg havde konstante carbscravings og dertil medhørende vægtsvingninger. Så jeg gik op i vægt og har siden ligget stabilt på 93/94 kg uden problemer - og nu har jeg det rigtig godt! Styrken er steget, jeg er blevet betydeligt mere muskuløs, jeg sover fantastisk og er skadesfri. :smilerock:

I maj var jeg til mit første internationale stævne - EM. Det gik overordnet ganske godt. I squatten fik jeg 200 (tangering af PR), i dødløften fik jeg 220 (tangering af PR - og det rakte til en guldmedalje), mens bænken kunne have gået bedre...jeg var kommet til at vaske min spritnye trøje et par dage før (havde glemt at jeg ikke havde haft den vasket før - dumme stævnenerver) hvilket medførte at den var blevet så stram at eneste måde jeg kunne få noget til brystet på var at sætte den mega højt i halsen - hvilket medførte at jeg i første forsøg ikke fik den ned, i andet forsøg besvimede jeg på vejen op og måtte derfor ud i et nervepirrende tredje forsøg før jeg fik bænken godkendt - med sølle 117,5 kg. Men pyt, overordnet set var det godt - og jeg er ret glad for dødløftmedaljen :wub:

Lige nu har jeg gang i en ret heftig omgang grundtræning og føler at jeg stormer fremad. I hvert fald i bænk og squat. I dødløften er jeg ved at være ret brændt af, så der holder jeg lige en lille deload i denne uge.

Stævnemæssigt bliver næste stop JM bænk d. 16/8, hvor jeg skal have revanche over trøjen. Den er ved at være godt kørt til nu, så det vil ikke være urealistisk at få 130 med hjem. Ku være dejligt.

Herefter er der ikke noget for mit vedkommende indtil VM i starten af november - hvis jeg er heldig, skal jeg løfte på min fødselsdag d. 4/11. Jeg har ret store forventninger til dette stævne, jf hvordan grundtræningen kører lige pt + at jeg pønser på nye dragter til DL og squat. Har nemlig fundet ud af, at METAL's dragter ikke ruller op i benene på mig (flår i stedet huden grusomt i stykker - men det er dét værd!); jeg prøvede nemlig en squatdragt for en måneds tid siden, hvilket udmundede i en crazy PR på 2x215 (!!!) - tænk hvad der så ikke kan være til i dødløften

Link to comment
Share on other sites

"Kære dagbog. I dag var jeg oppe og hjælpe en med at træne i udstyr. Det gjorde jeg også i går. Måske skal jeg selv træne i morgen. Måske i næste uge, hvem ved :)"

Forresten, så igen tak for lån af pebermynteolie. Det hjælper, synes jeg :)

Link to comment
Share on other sites

Gregers:
Tak :-)

Xjyden:
I odense??

Ralle:
Næh, jeg har dælme meget om ørerne for tiden og så består træningen stort set kun af grundtræning - det er dælme så kedeligt at logge ;-)
Løftede du i øvrigt til Aask Open?

Jacob:
Ja, sådan cirka...jeg bruger efterhånden ret meget tid på det dér undervisning :-) Men jeg elsker det jo og får altid tid til min egen træning alligevel. Og nu hvor jeg stopper på mit job, så får jeg rigtig meget tid til begge ting - fantastisk!

Godt at høre med olien :-)

Træningsmæssigt, så går grundtræningen rigtig fint. Mit ene underben er dog en smule overbelastet pt., så jeg laver lige lidt deload'ish træning i squatten den næste uges tid. Det plejer at være nok.

Dødløft og bænk går strygende - JM bænk kan bare komme an, det er på tide, at jeg skal have revanche over trøjen! Jeg fik 125 til brystet - og op igen - i lørdags..i HELT løs trøje. Så med lidt tuning, bliver det godt!

Link to comment
Share on other sites

Gregers:

Tak :-)

Xjyden:

I odense??

Ralle:

Næh, jeg har dælme meget om ørerne for tiden og så består træningen stort set kun af grundtræning - det er dælme så kedeligt at logge ;-)

Løftede du i øvrigt til Aask Open?

Jacob:

Ja, sådan cirka...jeg bruger efterhånden ret meget tid på det dér undervisning :-) Men jeg elsker det jo og får altid tid til min egen træning alligevel. Og nu hvor jeg stopper på mit job, så får jeg rigtig meget tid til begge ting - fantastisk!

Godt at høre med olien :-)

Træningsmæssigt, så går grundtræningen rigtig fint. Mit ene underben er dog en smule overbelastet pt., så jeg laver lige lidt deload'ish træning i squatten den næste uges tid. Det plejer at være nok.

Dødløft og bænk går strygende - JM bænk kan bare komme an, det er på tide, at jeg skal have revanche over trøjen! Jeg fik 125 til brystet - og op igen - i lørdags..i HELT løs trøje. Så med lidt tuning, bliver det godt!

Spøg til side, så gør I styrkeløftere og ikke mindst du, tydeligvis også et stort arbejde med at udbrede sporten oppe i OBBC. Det er dejligt at se :)

Spændende at se, hvad du får i bænken :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share