ÆVL & KÆVL & SL


Amazonen
 Share

Recommended Posts

Lørdag d. 2/3

I dag bænkpres. Dag 4 uge 2. Jeg vidste, at efter gårsdagens anstrengelser, ville det nok blive en noget anstrengende runde, og det kom da også til at holde stik. Men kom igennem uden at faile. Yes!

Mobilitet

Bænk:
5@50
5@60
5@70
3@85
3@85
3@85
3@85
3@85
3@85
3@85
3@85
3@85
3@85
FØJ, siger jeg bare...især 7. og 8. sæt var modbydelige, og jeg blev helt i tvivl om jeg ville kunne gennemføre boxed4.gif . Men sidste sæt var helt overbevisende let...jeg skal huske at komme ordentligt op og møde stangen, så går det fantastisk!

Military
5@20
5@40
5@40
5@45
5@40
5@40
Halvtungt...

+ 2 sæt biceps BB curls (10@30, 5@35), 2 sæt cable curls(10@60), 2 sæt pushdowns (8@65-70) og 2 sæt laterals (10@9kg).

Kunne mærke nerverne helt omme fra ryggen og ud igennem armene, så tænkte at nu måtte jeg hellere se at få hold på og komme hjem og slappe af...ingen skader nu, tak! biggrin.gif

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 3/3

Am træning før job (brr, dødløft om morgenen er en killer!)

DL, semisumo
5@75
3@120
2@145 - bælte herfra
1@165
1@180 - PR!
Intet var eksplosivt...180'eren kom op, men ville ikke blive godkendt til stævne, fordi jeg lige undervejs tabte koncentrationen og kom til at sænke stangen lidt. Men SÅ tung var den nu heller ikke.
Set i lyset af de sidste par dages træningspas er jeg pænt tilfreds med at jeg fik den...

Nu på job. Senere squat. Rimeligt tungt, så vidt jeg husker. Jeg har spist en hel pose svesker i løbet af de sidste par timer, så det skal nok blive hyggeligt...lol!

Edited by Amazonen
Link to comment
Share on other sites

Stadig søndag...
PM træning

Mobilitet

Squat
5@20
5@40'5@50
5@60
5@80
6@90
6@90
6@90
6@90
6@90
6@90
Fint. Alt uden bælte. Ben føltes ikke specielt trætte, var dog lidt øm i baglår og glutes. Ryggen havde det ganske udemærket.

Så overvejede jeg lidt om jeg skulle lave mere, men besluttede mig for, at det skulle jeg ikke. Nu er jeg gået ind i sidste uge af smolov'en, og som tidligere skærer jeg nu de fleste af hjælpeøvelserne fra. Især efter bænken igår kan jeg mærke, at jeg skal til at passe på mig selv - nerverne i mine arme/skuldre piver lidt. Men ikke mere end at jeg ved at det går over ved at skære hjælpeøvelserne fra. Idag blev det alle sammen. Men i morgen er bendag, så der bliver der lige kastet lidt lænd og mave ind.

Glæder mig til DM Raw...ingen nervøsitet endnu. Ku være for nice, hvis den udeblev, som til ER open biggrin.gif .

Link to comment
Share on other sites

4/3

Dagens omgang var kort, men STÆRK

Squat:
5@20
5@40
5@50
5@60
5@80
5@95
5@95
5@95
5@95
5@95
5@95
5@95
Uden bælte...for pokker altså, det ender jo med at jeg slet ikke kan finde ud af at bruge bæltet, når jeg skal løfte til DM. Shit min core er blevet stærk.
Justerer op i kg de sidste to gange i squatten.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 5/3

Syg. Opgav at tage til træning. Min roomate har lige haft influenza...så fik den sgu også ram på mig. Satans.

Onsdag d. 6/3

Fremragende bænk idag...

5@ 20,40,50,60

7x5@ 77,5

Nemt og med stop på bryst.

Nerver i arme holdt sig helt i ro...det var dejligt :-)

Edited by Amazonen
Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 8/3

Nå, ik rask endnu alligevel. Havde lige en lille time igår inden job, som jeg tænkte at jeg kunne presse squatten ind på. Men der var ik noget i benene. Æv. I dag var planen at få oprejsning, men var smadret og faldt om da jeg kom hjem fra arbejde - har sovet indtil nu. I morgen må det være så...inden vi tager til DM. For morgentræning er jo det bedste, u know...<3

Lørdag d. 9/3

Sidste tunge squatdag idag - det kunne have gået bedre. Men der var bare ingen energi i kroppen.
4@20,40, 50, 60, 80, 90, 100
2x3@110 - med bælte. Helvedes tungt.
8x3@100 - uden bælte. Meget bedre.

Ok, deload bliver virkelig godt!
Nu på vej til DM-A

Mandag d. 11/3

Deload i dag.

Squat:
4@50, 75
2x2@90
5x1-2@100
Et af sættene med bælte. Mystisk, at det ikke fungerer. Lidt eksperimentering med stilen, fordi jeg blev lidt forskrækket over at se video af hvor meget jeg egentlig læner mig forover. Fandtdog ud af, at jeg skal fortsætte som jeg gør nu.
Ellers ok power.

Bænk
5@50
5x2@70
Nemt, som det skulle være.

Har stadig heftige doms i ryggen - det må altså gerne snart gå over! wallbash.gif

Link to comment
Share on other sites

Lige en kort update fra DM raw:

Squat:
1. Forsøg: 110 - godkendt. Nem.
2. Forsøg: 120 - underkendt på dybden. For helvede!!
3. Forsøg: 120 - godkendt. Nem. Stævne PR!
At jeg bommede dybden på 2. forsøg gjorde at jeg ikke turde gå længere op, men fuck nu det. 120 er fint nok, det er 10 kg mere end sidst :-)

Bænk:
1. Forsøg: 85 - godkendt. Super let.
2. Forsøg: 92,5 - godkendt. PR 2,5 kg
3. Forsøg: 95 - godkendt. PR yderligere 2,5 kg!
Havde hverken regnet med de 92,5 eller de 95...fucking nice!

Dødløft:
1. Forsøg: 160 - godkendt. No problem!
2. Forsøg: 180 - godkendt. Også fint overskud. Pr!
3. Forsøg: 190 - underkendt. Hmpf...fik den pænt langt op, så det var lidt irriterende. Men hva faen, de 180 blev godkendt happy.gif

I alt stævnePR på 30 kg. Det er godkendt, især set i lyset af de lidt uheldige omstændigheder mht sygdom i sidste uge.

Fucking fed stemning!!

Og ind til videre har OBBC høstet over 30 medaljer og masser af danske rekorder og mesterskaber. Det' LEE' !!! icon_mrgreen.gif

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tak OT :-)

På flere områder var det et rigtig godt stævne for mig:

1: Jeg var stort set ikke nervøs op til. Det kan naturligvis også hænge sammen med at jeg nedjusterede mine forventninger pga. influenzaen. Kun på selve dagen begyndte jeg at blive nervøs for, om squatten ville give mig problemer.

2: Det var fedt at være med, som en af de erfarne. Vi havde 6-7 nye løftere med, og de klarede det allesammen enormt flot...jeg er mega stolt over deres flotte præstationer!

3: Det var en sjov tur, hvor vi som gruppe blev tømret meget mere sammen. I sær overnatningen ovre på ungdomsskolen var grinern - der gik helt lejrskole i den! Først lå vi og knævrede og grinede det halve af natten, derefter startede en ren symfonikoncert af snorkere. Jeg lå skiftevis på gulvet og på en sofa, der var ca. 1 meter for kort...har ikke sovet så elendigt meget, meget længe! Næste morgen vågnede vi forholdsvist tidligt, Janni satte en kande kaffe over og så fortsatte hyggen ellers med røverhistorier og gode grin, mens vi utålmodigt ventede på at klubben ville blive lukket op - jeg var stadig totalt oppe at køre, og trængte virkelig, virkelig til at få "squattet af", for at kunne falde lidt ned igen.

4: Bænken tog totalt røven på mig. Jeg havde håbet på en pr på 2,5 kg, men overhovedet ikke forventet det. OG SÅ 5 KG!!

5: Dødløften var røv-let på de 180...det var en nice følelse! Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at næste gang jeg rører de 190 kg, så har jeg også den!

6: Vægten på 93,8 var helt, helt rimelig, men alligevel totalt misvisende. For jeg havde nemlig om torsdagen spist mig helt forædt på Flammen. Dette scenarie gentog sig fredag aften hos Mette og Kern - tilmed også MED carbs, og jeg fik en solid morgenmad, samt kaffe lørdag morgen. Ja, og så havde jeg ca. 1½ kg tøj på mens jeg blev vejet.

7: Ja og så er der jo lige resultaterne for klubben...vi fik ca 35-40 medaljer med hjem, samt pokalen for bedste klub. Det er jo heller ikke til at være utilfreds med...

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 18/3

Kadaveret begyndte at føles lidt stift...wonder why... Havde desuden overordentlig god kontakt til min ryg - det føltes faktisk som om jeg udelukkende løftede med ryggen på de første 4 workset i bænken. Nice. På de sidste 3-4 sæt stemmede benene i klagekoret...tja, jeg kunne jo have valgt at tage lidt vægt af.

Bænk

5@50

8@65

8@65

8@65

8@65

8@70

8@70

8@70

8@70

Nemt og med stop på brystet på alle reps

DB bænk

8@24

8@24

8@24

Ultralang ROM - bare lige for at få lidt stræk...skal finde ud af hvor vidt dette er godt for mine skuldre eller ej.

Det føltes dog godt i brystet - fik eminent aktivering.

Hurtig omgang, fordi jeg skulle ud til Janni og spise giga-romkugle. Bailede dog ud pga. præ-dårlig samvittighed, og sad derfor og gumlede i min ægge/broccolisalat, mens Janni og Henning mæskede sig i de søde sager.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 20/3

Sen træning pga. diverse ærinder der ikke kunne udsættes. Var i lidt træls humør på vej derhen, og da jeg kom i tanker om, at der ikke var strøm på min ipod, blev det da ikke bedre. Udsigten til at squatte til Rasmus Seebach var mindre tillokkende, for at sige det mildt.

Squat:

5@20, 40, 50, 60, 70, 80, 80, 70, 70

Midt under sættene blev jeg pludselig vækket af Rammsteins "Mutter" i højttalerne.

Der gik lige et par sekunder inden jeg troede mine egne ører. Det viste sig, at søde, søde Maria nede i receptionen havde sat min spilleliste fra youtube igang...så vendte humøret lige på en tallerken!

Boxsquat - til lige over parallel:

5@50

Fokus på at sætte mig tilbage og få brystet op...overraskende hårdt. Men tænkte, at jeg blev nødt til at komme lidt længere ned.

Boxsquat, lav box:

5@40 - føltes hjernedødt hårdt. Men fik et rigtigt godt tryk gennem hælene.

5@20 - lige lidt teknisk der skulle på plads

3x5@40 - hårde!

Mærkeligt at stå med så få kg på stangen og være ved at dø...eller sådan noget

Fucking svært, at undgå enten at klappe sammen, eller at vælte bagover. Fucking svært, siger jeg!!

Et bens DL

8@12

5@15

5@17

5@20

5@22

Kære glutes, lad være med at dø

Splitsquat, bagerste ben eleveret

4x5@stang

1x5@30

Det var sgu også hårdt...mistænker DL'en som synderen. Dejlig brændende fornemmelse

Legcurls

3x8@"9"

En noget ustruktureret træning - havde ikke noget program at følge, så tog den bare lidt på gefühl. Er lidt stolt over, at jeg holdt igen og ikke lavede en maratontræning, som jeg ellers plejer, når jeg ikke har et program at følge.Ingen decideret rygtræning, da jeg følte, at min lænd stadig var lidt ramt efter weekenden.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Der var ingen ledige bænke, så jeg startede ud med håndvægtene.

DB bænk

8@24

Helt i bund og med pause. Super aktivering af pecs.

BB bænk

5@40

5@50

5@60

10x5@70

Alt med pause på bryst. Nemt og med aktive pecs...dejligt!

Militarypres

5@20

5@30

5@35

5@40

7x5@35

1x5@40

Følte mig stærkere og stærkere, som sættene skred frem...sgu da mystisk. Derfor måtte jeg lige op på de 40 kg igen.

Triceps pushdown

3x8@60

ss

Biceps cable curls

3x8@50

Stille og rolig træning i hyggeligt selskab - det tog en krig!

Link to comment
Share on other sites

Pyh, det bliver godt med en go lang påskeferie. Har stort set ikke haft en friweekend siden jul, min veninde har boet hos mig i sammenlagt over 6 uger, jeg har fået nyt job, der har været stævner, skoleophold, studietur m.m. Jeg trænger i den grad til at trække stikket ud og nyde et velfortjent tomrum helt alene...ahhhhhh! Men først skal jeg lige have overstået et besøg i det jyske...I ved hvor meget jeg hader det, men kan sgu ik altid slippe udenom. Denne gang dog kun én dag. 6 timer i tog og 6 timer med familien. Bum! Hader også at køre med tog. Alt for mange mennesker, alt for meget støj, alt for meget alt...

Slut med tuderiet. Fredagens træning:

Squat

5@20, 40, 50, 60, 70, 80

6x3@90

Ass2grass - og sådan bliver alle mine squats fremover. Det er slut med at blive underkendt pga dybde.

Low box squat

5@20

3@40

3@50

6x3@60

6x3@50

4x3@40

2x3@30

Dét var hårdt. Fokus på totalt kontrolleret eksentrisk fase og eksplosiv koncentrisk fase. Tog så mange sæt som muligt med korrekt teknik med 60 kg, gentog det samme på hhv 50 og 40 kg, og til sidst stod jeg og klynkede over 30 kg. I dag glimrende kontakt til glutes og hoftebøjere

Link to comment
Share on other sites

Søndag

Hurtig omgang i Fresh efter arbejde...

Bænk:

5@50, 60, 70, 80, 80, 80, 80

Havde hele dagen følt mig lidt oppustet. Under bænken begyndte jeg at få decideret kvalme, og tog derfor hjem. Ret heldigt nåede jeg hjem i tide, for resten af dagen blev brugt på at kaste op...fedt:-/

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 25/3

Udstyrstræning i Horsens i dag - squat.

Fik mit program og er blevet lovet både god volumen og intensitet. Det bliver spændende; det er længe siden jeg har fået andre til at lægge program for mig. Når det kommer til udstyrstræningen føler jeg pt at det er nødvendigt - har jo ik en klap forstand på det endnu

I dette program skal jeg ironisk nok bruge ab/adduktormaskinerne. Havde ikke regnet med nogensinde at nærme mig dem igen

Back ext

2x20 - opdagede bagefter at det kun skulle være 10'ere. Syntes godt nok også at det syrede lidt.

Mave

3x20

Abduktor

3x12@"5"

Adduktor

3x12@"4"

Squat

5@40, 50, 60, 75, 85

Fuldt udstyr herfra:

2@120

2@135

2@145

2@157,5

2@170

De 170 var ved at blive hæderligere. Det var hele vejen en kamp at undgå knævandring, men det blev heldigvis bedre.

Leg curl

3x10@"4"

Bænkpres 4 sek pause

5x3@65

Læg

4x10@80

Skråpres m håndvægte

4x7@22,5

Træk til mave

5x8@50

Smal bænk

3x8@45

Biceps curls, BB

3x6@30

Planken

3x1 min - åh hvor jeg dog hader den!

Før jeg tog afsted, ved 15-tiden, smed jeg en nakkefilet i ovnen ved ca 80 grader, med henblik på at lave pulled pork. Da jeg kom hjem igen kl. 23, var den PERFEKT!

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 26/3

Træning i OBBC efter en hektisk vagt i Fresh og alt, alt for lidt mad! Det kunne også godt mærkes.

Bænk

5@42,5

4@60

5@70

10x3@80

Ikke presset, meeen...

Ok, rundede også op - skulle have heddet 57,5-67,5-77,5. Det har vel også lidt at sige på så mange sæt.

Mave

3x20 alm. situps

Backextensions

4x10 med 5 kgs sandsæk bag nakken

Low box squat (med "bagudsvingning" af overkroppen på boxen)

5@40

5@60

5@82,5 - sgu svært. Og helvedes tungt. Begyndte at tvivle på om jeg kunne tage de næste sæt.

5x3@95 - fangede det noget bedre. Mads pointerede at jeg skulle ekstendere nakken lidt mindre - det fungerede godt. Benene var lidt trætte efter igår, men jeg er ok tilfreds.

Leg curl

3x10@"10"

Lidt slapt egentlig...

DB incline benchpress

3x8@22,5

Bedre end i går...mere styr på teknikken. Dette er en øvelse jeg ikke har lavet læææææænge pga min gamle skulderskade. Men den mærkede jeg intet til i dag.

Læg

3x10@150

Db skulderpres

2x10@15

10@12

Fra nu af i lodret position. Damn, det er hårdt. Og syrer med så mange reps! Og det blev klart, at jeg skal lave noget mere skuldermobilitet.

Biceps curls, BB

2x10@20

7@30

Kørte med EZ stangen idag. Den er bedre for mine albuer og håndled, men kan sgu ikke få så mange kg på. Og så drejer den enten i hænderne, eller føles vildt akavet. Havde straps på i sidste sæt, og de gjorde vist mere skade end gavn. Foretrækker kabel.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 27/3

Træning i Horsens.

Apetitten er kommet lidt tilbage igen. Dog ikke mere, end at jeg kun havde spist 1 æggemuffin og drukket en dåse kokosmælk da vi ankom til Horsens lidt i 17. På trods af at det kun var godt og vel 800 kcal, så gik træningen dog fint Kokosmælken sad dog godt oppe i halsen under dødløftene, så det tror jeg ikke lige jeg indtager igen blot et par timer før træning.

Dødløft, semisumo

5@60, 80, 100

2@120 - halv dragt, uden bælte

Fuldt udstyr herfra

2@135, 145, 160, 170, 180

1@195 - PR med 5 kg!

8x3@115 - dynamisk...eller i hvert fald forsøg på dette. Jeez, jeg havde ild i hænderne!

Ryggen føltes som sagt lidt brugt, og det var tungt at komme igang + teknikken var svær. Forsøgte et par reps med konv. stil, men det fungerede SLET ikke...jeg havde ikke en kinamands chance for at komme bare nogenlunde effektivt ned til stangen. Så langt henad vejen troede jeg ikke heeeelt på at jeg ville kunne klare de 195. Den var også lidt tung, men på videoen ser den faktisk ret let ud. Jeg skal bare lige arbejde lidt mere på at få skuldrene tilbage fra bunden af løftet.

Bænk

5@65

2x3@75 - til 6 cm klods. Fokus på kontrol og eksplosivitet.

5x2@87,5

Det kom til at fungere virkelig, VIRKELIG godt...alle sæt på 87,5 var gode

Og så havde jeg satme travlt, for vores lift var lige på trapperne - så i al hast:

Mave

1x20 situps

1x30 situps - oh shit, fik krampe i hele den øverste halvdel af maven...er da slet ikke vant til dén rep-range!

Træk til bryst

4x7@50

Rear lateral raises

2x10@8,5

1x10@6

Rows, bb

4x7@45 - lol...men der var altså udsolgt. Og så var det altså også uden straps.

Nåede ikkelige bæveren, planken samt curls. Det går nok. Er ikke i tvivl om, at jeg vil komme til at kunne mærke dagens pas i kroppen i nogle dage

Beskidt, PIS' LEE, awsome og møghyggelig tur sammen med Janni. Det var som altid en fornøjelse at træne i Horsens. Dejlige mennesker og dejligt udstyr!

Og Janni fik ændret lidt på sin squat, så den faktisk begyndte at se rigtig godt ud, så vi var megatrætte, men også meget tilfredse på vej hjem i bilen.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 28/3

Shiiiit, hvor er jeg træt. Fresh var fyldt med pre-påskefrokost-retards, der skulle have hjælp til de mest latterlige småting, så jeg styrtede rundt 6 timer i træk. Blev lidt irriteret til at startede med, men så kunne jeg sgu alligevel ikke lade være med at grine ad dem..

Herefter træning med Janni - stadig i Fresh.

Mave

3x20 alm. situps (denne gang uden krampe - wehaaa!)

Backextensions

3x10 m. 10 kg

Adduktor

3x12@"110"

Abduktor

3x12@"88"

Squat med pause

5@40

5@60

7x3@80

Lol, det var tungt og temmeligt trægt fra bunden.

Legcurl

4x10@"65"

Bænkpres 4 sek pause

5@40, 50

5x3@65

Nemt og flot.

Skråpres med håndvægte

7@22,5; 25, 27,5; 25

Blev nu lidt hårdt tilsidst.

Læg m. stang + stepbænk

10@20, 30, 50, 50, 50

Pushdowns

8@60, 60, 70

Rows, BB

5x10@40

Skulle det være pænt, så var der altså ikke til mere. Uden straps.

Biceps curls

6@25, 35, 35

Planke

3x1 minut

De sidste to sæt på knæene, fordi min lænd brokkede sig. Og så begyndte jeg rent faktisk at kunne mærke at øvelsen gik i maven.

Afslutningsvis lavede jeg t-bar-rows med Janni...det var fandme sjovt. Janni var dog lidt bekymret ved tanken og at smadre ansigtet lige ned i gulvet, uden mulighed for at tage fra, fordi jeg holdt fast i hendes arme, men tror nu nok hun blev nogenlunde tryg efter et par reps og en "pude" under hovedet. Teambuilding, skulderstræk og rows i én øvelse. Det er da win!

Og færdig på 2½ time...det må være pr i tid!

Og så er her ngoet film fra hhv. mandag og onsdag - squat og dødløft i udstyr:

Mine løft starter fra 2:17..jeg kan altså ikke lige finde ud af at klippe i de der youtubevideoer endnu...eller - gider faktisk ikke at sætte mig ind i hvordan man gør

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 29/3

Igen træning i Fresh Denne gang med Malthe og Daniel.

Bænk:

5@40, 50, 60

4@70

5x3@80

Mave

3x20

Backexts

4x10 m. 10 kg

Squat

5@40, 50, 65

4@82,5

5x3@95

Legcurl

3x10@"68"

Siddende læg

3x10@30

Bænk m. 4 sek pause

3x3@57,5

Skråpres med håndvægte

8@22,5

2x8@25

Skulderpres

6@30

4x6@35

Biceps curls, BB

3x10@25

Fucking slap her på de sidste øvelser...nå, sådan må det jo bare være.

Lørdag d. 30/3

Startede ud i OBBC inden arbejde, da jeg ikke tænkte at stængerne i Fresh havde godt af at blive loaded med næsten 200 kg...

Rackpulls fra UNDER knæ

5@75

2@90, 130, 150, 160, 170, 180

1@195

Shiiiiiiiiit, startpositionen sad lige midt i mit værste stickyppoint. Stangen var død med død på! Det føltes meget hårdere end til DM, selvom stangen var 20 cm over jorden i udgangspositionen Men fik sgu hele lortet op!

Bælte fra 150 kg, straps på de sidste 2 eller 3 sæt.

Så afsted på arbejde i en helvedes fart. Efter job ventede resten af programmet. Janni og Henning kom og holdt mig med selskab. Det er nu dejligt med gæster

Dødløft stående på klods (ca. 12 cm)

3@75, 90

8x3@115

Havde oprindeligt ikke tænkt mig, at det skulle være SÅ høj en klods, ville egentlig bare have stået på et par 20kg-skiver. Men det kunne ikke lige lade sig gøre i Fresh, så jeg nappede en stepbænk i stedet. Det blev en hård omgang, for både ben og ryg var godt trætte! Brugte straps på de sidste 5 sæt, kunne sgu ikke holde på den glatte stang.

Bænk, 4 sek exentrisk fase + eksplosiv op

5x3@57,5

DB Laterals

3x10@8

DB Rear laterals

3x10@6

Træk til bryst

3x10@"54"

Rows

3x10@50

Hammercurls

3x10@12,5

Nej, det var virkelig hvad der var til (men der er altså også 2,5 kg's spring mellem håndvægtene)

Mavebøjninger

3x30 - denne gang uden krampe. Det går sgu da fremad!

Planke

3x1 minut - denne gang i korrekt stil. Åhhhhh jeg hader den!

Det var det.

6 dages fullbody i streg .

I morgen skal jeg restituere for hårdt! Og arbejde...

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 1/4

Sørme om der ikke var endnu en vagt i Fresh til mig idag. Da jeg var færdig fyldtes centret med smukke mennesker, Kromann, Janni, Malthe og Stine kom på besøg. Ud over dette var der også tre andre jeg havde set i OBBC, så det var mægtigt hyggeligt, vi havde vores eget lille OBBC-træf i Fresh

Mave

3x20

Backext

3x10 m. 10 kg

Adduktor

3x12@"88"

Abduktor

3x12@"100"

Squat

5@20, 50

3@60, 80

10x3@95 - med bælte

Fokus på forsøg på fart og hovedfokus på at lave en glidende bevægelse. Det fungerede egentlig ret godt. Men der var ikke fordi der var voldsomt meget at skyde med...

Leg curl

3x10@"61"

Skråpres, DB

7@22,5

3x7@25

7@27,5

Ganske udemærket. Måske min nye yndlingsøvelse - den gik eminent i brystet! Skulle helst have lavet BB bænk først, men der var ingen ledige bænke.

Læg

10@50

3x10@60

Smal bænk:

10@20, 40 (decline fordi der ikke var bænke ledige)

5@40, 30 (incline - stadig ingen bænke ledige)

Decline gik ok - incline skal jeg aldrig mere køre i smal bænk - det føltes helt forkert.

BB bænk - 4 sek eksentrisk fase og eksplosiv op

5x3@70

Fint nemt

Rows

7@50

4x7@70

Biceps BB curls

3x6@35

Planke

3x1 minut

Og så hjem og spise langtidsstegt kylling...uhhhhhhhhhm!

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 2/4

Så er fagprøveskrivningen i gang, og det er derfor ikke usandsynligt, at jeg er lidt knotten eller fraværende de næste par uger. Men altså, det skal jo bare overstås.

Bænk

5@50

4@65

10x3@80

Der var ikke for meget spark i de sidste 3-4 sæt!

Boxsquat i halvdragt + knæbind

5@65 - lav box - var ikke i nærheden af at komme ned. Overhovedet!

Herefter høj box:

5@65

4@82,5

5x3@95

Gik fint nok. Må have hørt forkert - og i øvrigt slet ikke have tænkt mig om, da jeg skrev ned, at jeg skulle squatte til lav box - når jeg ikke engang kan komme under parallel med 185 kg på ryggen.

Mave

3x20

Lænd - med 10 kg sandsæk

4x10

Leg curl

10@"10"

2x10@"9"

Skråpres m. håndvægte

3x8@22,5

Stående læg

3x10@150

Skulderpres - lodret position

10@13

4x10@12

Slappe skuldre. Denne variant er jeg satme ikke venner med - ENDNU!

Biceps curl

3x10@14

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share