Hjælp til Vægttab


NewBouldingBoy
 Share

Recommended Posts

Jeg har nu endelig fået taget mig sammen til at gå efter at få smidt nogen kilo af kroppen, så derfor vil jeg spørge om i har nogen råd og ideer til hvordan man mest effektivt og sundest taber dem, da jeg ikke gider at have overflødig hud hængende. Grunden til jeg vil tabe mig er fordi jeg synes min mave er ved at blive lidt stor da jeg har 1 stor + 3 små deller foran på maven og dem vil jeg gerne rigtig gerne have væk så man kan se min mave, da jeg synes det er pinligt at sidde foroverbøjet og så man kan se der sidder 4 deller så det vil jeg gerne have væk.

Det jeg mangler er øvelser der kan sætte min forbrænding i gang, jeg træner hver tirsdag+torsdag hvor der er 10 min cykling + 15 min løb med højhastighed. men jeg vil gerne have noget der giver forbrænding alle de andre dage os så jeg kan få smidt de kilo. så kom med nogen råd og ideer tak

Link to comment
Share on other sites

Hej

Spis noget mindre, træn noget mere.

Det er jo ikke nogen svimlende træningsmængde du lægger for dagen. 50 min om ugen, det er ikke meget. Har du ikke tid til mere?

Jeg kan ikke selv styre hvad kosten er da jeg bor på et kollegie, men jeg spiser ikke usundt ved siden af den mad vi får, og da jeg skal spise en del før jeg er mæt så er det svært at spise lidt for så bliver jeg sulten.

Styrketræner ca 1 time og 30 min hvor i cykling og løb er inklusiv.

Link to comment
Share on other sites

Hej igen

Man kan sagtens finde på undskyldninger for ikke at kunne styre sin kost. Dem jeg har kendt der har boet på kollegie har kun spist sammen til aften. Det er kun et måltid dagligt, så der er de andre 2 hovedmåltider samt mellemmåltider, hvor du helt selv bestemmer hvad der skal indenbords.

Hvis du spiser hurtigt og til du er mæt, så spiser du garanteret for meget. Det tager ca 20 min. før signalet om mæthed når fra maven til hjernen, og i den tid kan man spise ganske meget. Så spis hvad du har brug for, og ikke mere. Til inspiration kan jeg fortælle hvad jeg selv spiser.

Morgen. Havregryn med rosiner og minimælk. Mellem 60-100 gram

Frokost: 2 skiver rugbrød med fiskepålæg (laks, fiskefrikadeller, tun eller makrel i tomat)

Aften: Hvad vi nu skal have, 1 portion

Mellemmåltider: Frugt, knækbrød med kødpålæg, eller noget andet let

Jeg cykler daglig omkring 25 km og går til spinning 3-4 timer om ugen. Så laver jeg et lille core-træningsprogram 3 gange om ugen, og er lige begyndt på et hjemmelavet begynder løbeprogram.

Jeg må erkende at der også ryger andet lækkert inden for vesten, så selv om jeg burde tabe mig på ovenstående diæt, er min vægt stabil.

Jeg er 46 år, 184 cm og vejer 89 kg. Jeg er gennem de sidste par år gået fra 130 kg til de nuværende 89.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej. Min mor har også været overvægtig engang. Så prøvede hun noget der hed Herbalife som hendes veninde solgte. Hun trænede ikke og hun tabte sig alligevel 17 kg må 2 måneder og knap 100 cm. Hun har aldrig været så glad. Måske du skulle prøve det? Kan ihvertfald godt finde nummeret til hende hvis det er.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej. Min mor har også været overvægtig engang. Så prøvede hun noget der hed Herbalife som hendes veninde solgte. Hun trænede ikke og hun tabte sig alligevel 17 kg må 2 måneder og knap 100 cm. Hun har aldrig været så glad. Måske du skulle prøve det? Kan ihvertfald godt finde nummeret til hende hvis det er.

Har også hørt noget godt om Herbalife, men hvad er det helt præcis og hvad går det ud på?

Link to comment
Share on other sites

Hej. Min mor har også været overvægtig engang. Så prøvede hun noget der hed Herbalife som hendes veninde solgte. Hun trænede ikke og hun tabte sig alligevel 17 kg må 2 måneder og knap 100 cm. Hun har aldrig været så glad. Måske du skulle prøve det? Kan ihvertfald godt finde nummeret til hende hvis det er.

Har også hørt noget godt om Herbalife, men hvad er det helt præcis og hvad går det ud på?

:laugh:

Morten, er du der?

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke enig i, hvad Kaufuss nævner som alternativ god kost. Der er foretaget undersøgelser om, hvilken indflydelse kulhydrater har på ens generelle sundhed og i særdeleshed vægttab. I undersøgelsen var der to grupper, der spiste akkurat de samme fødevare. Den ene gruppe fik en kostsammensætning, der bestod af 15% protein, 20% fedt og 65% kulhydrat. Den anden gruppe fik en sammensætning med 30% protein, 20% fedt og 50% kulhydrat.

En proteinholdig kost vil også give dig en længere mæthedsfølelse, og du vil ikke have behov for at spise så hyppigt. Så i stedet for havregryn og rosiner, er det meget bedre med en proteinholdig morgenmad - f.eks. æg eller yugurt med protein.

Som jeg ser det, så lyder det som om du har svært ved at kontrollere om du spiser for meget. http://motionogmad.dk/tab-dig-med-madlog/ Du kan læse om, hvordan en madlog virker. Det er et redskab jeg selv har benyttet til, at kontrollere at jeg ikke spiste mere end jeg behøvede i perioder, hvor jeg havde brug for at få styr på tingene. Det er bestemt noget jeg kan anbefale.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share