Fedtprocent


dexx
 Share

Recommended Posts

Hejsa folkens :)

Jeg vil egentlig bare spørge til råds angående fedtprocent, jeg har altid været stor af bygning / og lidt fed, men her før sommer gav jeg den hele armen og tabte mig 18 kg, yay!

Jeg vil gerne have min fedtprocent ned, jeg har tabt mig, men der er stadig fedt på maven og nogle andre steder, jeg har læst mig frem til at det er kosten som skal ændres på angående fedtprocent. Jeg spiser sundt, jeg spiser godt men holder min vægt, men jeg bor jo stadig hjemme, så kan ikke bestemme 100% hvad det ryger indendørs :)

Hvad skal jeg gøre for at få mindre fedtprocent? :)

Morgenmad: God gang havregryn med mælk uden sukker, ca. 120-140 gram + mælk :)

Middag: 3-4 stykker rugbrød, med mager pålæg.

Aftensmad: Det som bliver serveret, jeg sørger for at spise så mange grønsager som mulig, men også få noget kød, overvejer at holde mig væk fra kartoflerne, men de er bare så gode :D

Mellemmåltider:

Frugt, æble, appelsin, banan, druer etc.

Fiberknækbrød med mager kød.

Træning:

Er begyndt at løbe, kan løbe 2km indtil videre, det er da altid en start :) Lige nu er jeg i praktik som pædagog, så der er gang i den, løber stadig men ikke hver dag :)

Træner kroppen hver anden dag (Mandag, Onsdag, Fredag, Søndag, Tirsdag etc)

Triceps dips, pull/chin ups, pushups, basic crunch, twist ups, leg raises, single squat og stå plank :)

God første advent :D

Link to comment
Share on other sites

Du opbygger muskler når du træner, så kik ikke på vægten alene, men brug også et måle bånd om maven, Det kan sagtens være at du taber fedtmasse selvom du har den samme vægt.

spis du bare dine kartoffler, de indholder gode fibre og vitaminer og har et lavt kalorie indhold i forhold til andre kulhydrater som pasta og ris.

evt kan du skrue op for cardio træningen som løb/cykel mm. så skal du nok nå dit mål.

Edited by Vastus
Link to comment
Share on other sites

Du opbygger muskler når du træner, så kik ikke på vægten alene, men brug også et måle bånd om maven, Det kan sagtens være at du taber fedtmasse selvom du har den samme vægt.

spis du bare dine kartoffler, de indholder gode fibre og vitaminer og har et lavt kalorie indhold i forhold til andre kulhydrater som pasta og ris.

evt kan du skrue op for cardio træningen som løb/cykel mm. så skal du nok nå dit mål.

Okay dokay :)

Jeg synes også at det giver fremdrift, min vægt forøges en lille smule, og jeg vil bruge målebånd om maven :) - Lige se om jeg kan smide lidt mere kraft i cardio :)

God jul.. allerede :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest J.A.-Træning

Et kort råd herfra.

Sørg for at være i negativ energibalance.

Det vil sige, du skal forbrænde flere kcal. end du indtager.

Det kan du kun sikre, ved at regne dit BMR, ligge dit daglige aktivitets niveau til og derefter lav et kostprogram som sørger for du får mindre end det.

Det lyder som en relativ stor portion morgenmad du spiser.

I 140g havregryn med 2 dl skummetmælk er der 562 kcal. Det er ca. 1/4del af hvad du må spise. Alt afhængigt af hvor meget du forbrænder. Just FYI! :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share