Fullbody vs. 2 split


KarlS
 Share

Recommended Posts

Heya folks.

Jeg er inde i en ret travl periode, og finder oftest at jeg er for doven til at få trænet mere end 3 gange om ugen, når jeg endelig har tid.

Jeg har i et par måneder kørt 2-split, men overvejer at hoppe tilbage på en fullbody, da det giver mere mening med 3 træningspas om ugen.

I denne forbindelse kom jeg til at tænke på hvad jeg skal "satse på" med fullbody. Jeg tænker hvilke funktioner det har i modsætning til 2-split? Umiddelbart ville jeg sige der var potentiale for større styrke og mere hypertrofi i fullbody, hvor 2-split giver mere stamina.

I samme forbindelse tænker jeg om det kan ses som tilbagefald at gå til fullbody igen. Er der overhovedet nogle (semi-)seriøse der træner med fullbody, eller er det primært et begynderprogram?

Link to comment
Share on other sites

Føler lige med. Er selv lige kommet igang efter næsten 2 måneders pause pga ferie og sygdom.

Nu er jeg i tvivl om jeg skal køre split eller FB.

Jeg drosler min træning lidt ned i foråret når cyklen skal frem.

Kan det så svare sig at begynde med split?

Undskyld jeg blandede mig lidt i dit emne. Men det var lignende spørgsmål så håber det er iorden.

Link to comment
Share on other sites

Føler lige med. Er selv lige kommet igang efter næsten 2 måneders pause pga ferie og sygdom.

Nu er jeg i tvivl om jeg skal køre split eller FB.

Jeg drosler min træning lidt ned i foråret når cyklen skal frem.

Kan det så svare sig at begynde med split?

Undskyld jeg blandede mig lidt i dit emne. Men det var lignende spørgsmål så håber det er iorden.

Helt i orden selvfølgeligt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også lidt af en newb, og er slet ikke så seriøs som jeg faktisk gerne vil være. Det halter mest med kosten dog. Jeg kørte dog fullbody i dag, og det var super nice. Det er dog altid fedt når man begynder på nye programmer, så jeg må lige se om det holder. Dog har jeg besluttet at jeg skal stige i bænk også lidt mere fokus på mave og smidighed i hofter og ankler...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share