Dagligt kalorieindtag? Hjælp.


Kriger
 Share

Recommended Posts

Hej Motion-Online!

Jeg er en dreng på 16 år, der gerne vil tage lidt på. Jeg er 193cm høj, og jeg vejer 76kg. Men spørgsmålet er: hvor mange kalorier skal jeg have dagligt? Jeg har ledt efter svaret på internettet, men jeg har fået vidt forskellige svar. Jeg styrketræner fire gange om ugen (4 split), og jeg cykler en gang om ugen. Jeg har desuden besluttet mig for at droppe alt, der hedder øl, chips, slik, sodavand og andet skidt. Jeg har sammensat en kostplan, men for at fuldende den, bliver jeg nødt til at vide, hvor mange kalorier jeg skal indtage om dagen. Perioden jeg bulker i er tre måneder, og derefter vil jeg give mig til at cutte, da jeg har en del fedt på kroppen (Fedtprocenten ligger ca. på 17).

I må meget gerne skrive, hvad mit daglige kalorieindtag ca. er, og hvor meget ekstra jeg skal spise for at opbygge muskler.

På forhånd tak, og held og lykke med jeres fitness-mål i 2012 :)

Hilsen Kriger.

Link to comment
Share on other sites

Der er intet andet at gøre end at prøve sig frem, alle er forskellige.

Hvis du har selvdisciplinen til det kræver det blot at du f.eks. spiser (præcist) 3500 kcal i 2 uger, hvis du ikke har taget på spiser du f.eks. 300 kcal mere osv.

Alternativt spis så meget sund mad som muligt, inklusiv ris/pasta og skær ned på det når du er blevet for tyk.

Edited by MamboMads
Link to comment
Share on other sites

Når du vil opbygge muskler, er det også vigtigt at du i særdeleshed husker protein! Her er en artikel om protein og muskelvælst, der er skrevet ud fra synspunkter fra en phd og professor, mener jeg der stod. http://motionogmad.dk/facts-om-protein-og-muskelvaekst/

De fremhæver ligeledes at et kcal-overskud er yderst vigtigt, hvis man ikke bare ønsker at forbrænde de proteiner som musklerne egentligt skal blive bygget op af.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share